Календарне планування навчання грамоти
Н.О. Воскресенської, І.В. Цепової I семестр (112 годин)
№ |
Тематика уроків |
С. букваря (пропису) |
Дата |
||
|
ДОБУКВАРНИЙ ПЕРІОД (32 години)
|
||||
1. |
Україна — рідний край. Державні символи України. Українська мова. |
Част. 1 С. 5 |
|
||
2. |
Загальне ознайомлення із зошитом для письма (прописами). Правила письма: постава, розташування зошита на парті і ручки в руці. Перевірка готовності руки до письма.
|
Част. 1 С. 1 |
|
||
3. |
Я — школярка. Я — школяр. Знайомство. Звертання. Рідна мова. Правила спілкування. |
С. 6–7 |
|
||
4. |
Орієнтація на сторінці зошита. Формування графічної навички учнів. Наведення контурів, штрихування і розфарбовування предметних малюнків.
|
С. 2 |
|
||
5. |
Шкільне життя. На уроці і на перерві. Мова і мовлення. Види мовлення: усне (говорю — слухаю), писемне (пишу — читаю).
|
С. 8–9 |
|
||
6. |
Орієнтація на сторінці зошита. Формування графічної навички учнів. Проведення «доріжки». Розфарбовування стрілочок заданого напряму (догори — донизу, ліворуч — праворуч) різним кольором.
|
С.3 |
|
||
7. |
У світі народних творів (скоромовки, казки). Виразність усного мовлення. Темп: швидко, повільно. Інтонація: лагідно, сердито, здивовано, весело, сумно.
|
С. 10–11 |
|
||
8. |
Ознайомлення з видами ліній: прямі, ламані, криві. Прямі лінії різних напрямів: горизонтальні, вертикальні, похилі. Формування умінь проводити прямі лінії заданих видів і напрямів. |
С.4 |
|
||
9. |
Старі казки на новий лад. Розповідь за серією малюнків. Слово. Речення.
|
С. 12–13 |
|
||
10. |
Ознайомлення з основним (робочим) рядком. Орієнтація в рядку: верхня й нижня рядкові лінії, середина рядка. Виконання графічних вправ у рядках, наведення контурів, штрихування, самостійне виконання графічних вправ за зразком.
|
С.5 |
|
||
11. |
Спортивні розваги. Виразність усного мовлення. Сила голосу: тихо, голосно.Слово. Речення. Робота з дитячою книгою. Моя Україна. Вірш П.Осадчука “З тобою”.
|
С. 14–15 |
|
||
12. |
Ознайомлення із сіткою зошита та його лініями. Письмо прямих похилих ліній різного розміру окремо і в поєднанні з іншими елементами.
|
С.6 |
|
||
13. |
Домашні улюбленці. Піктографічне письмо. Дорожні знаки. Правила поведінки на вулиці. Слова — назви предметів. Хто? Що?
|
С. 16–17 |
|
||
14. |
Закріплення уміння орієнтуватися в сітці зошита та його лініях. Письмо прямих похилих ліній із заокругленням унизу окремо і в поєднанні з іншими елементами РЗМ Словесне літнє асорті. Тематична група слів про літо. Складання речень з цими словами. |
С.7 |
|
||
15. |
Світ захоплень. Розповідь про послідовність дій. Слова — назви дій предметів. Що робить? Що роблять?
|
С. 18–19 |
|
||
16. |
Закріплення уміння орієнтуватися в сітці зошита та його лініях. Письмо прямих похилих ліній із заокругленням угорі окремо і в поєднанні з іншими елементами.
|
С.8 |
|
||
17. |
У зоопарку. Опис предмета за питаннями, упізнавання за ознаками. Слова — назви ознак предметів. Який? Яка? Яке? Які?
|
С. 20–21 |
|
||
18. |
Письмо прямих похилих ліній із заокругленнями вгорі та внизу окремо і в поєднанні. Формувати нові графічні уміння прийомом поєднання відомого
|
С.9 |
|
||
19. |
Лісові тварини. Переказ тексту за малюнковим планом. Слова-помічники.
|
С. 22–23 |
|
||
20. |
Письмо довгих похилих ліній із петлею внизу окремо і в поєднанні. Закріплення умінь писати вивчені лінії, схожі на елементи писемних літер.
|
С.10 |
|
||
21. |
Спорт у нашому житті. Спілкування удвох — діалог. Поділ слова на склади. Наголошений склад.
|
С. 24–25 |
|
||
22. |
Письмо довгих похилих ліній із петлею вгорі окремо і в поєднанні. Формування графічних умінь прийомом протиставлення. Закріплення умінь писати вивчені лінії, схожі на елементи писемних літер.
|
С.11 |
|
||
23. |
У кожного свій талант. Діалог: привітання, побажання. Мовні і немовні звуки. Звуки мовлення.
|
С. 26–27 |
|
||
24. |
Письмо овалів різних розмірів окремо і в поєднанні з іншими елементами. Відпрацювання похилого зображення овалу.
|
С.12 |
|
||
25. |
Весела риболовля. Розповідь за серією малюнків. Голосні і приголосні звуки. Робота з дитячою книгою. Прислів'я про Батьківщину. Вірш Г.Черінь “Рідна хата”.
|
С. 28–29 |
|
||
26. |
Письмо правих і лівих півовалів різного розміру. Формування графічних умінь прийомом протиставлення. Закріплення умінь писати вивчені лінії, схожі на елементи писемних літер.
|
С.13 |
|
||
27. |
У магазині та на ринку. Діалог: запитання, відповідь. Тверді і м’які приголосні звуки. |
С. 30–31 |
|
||
28. |
Письмо короткої верхньої петлі окремо і в поєднанні. Закріплення умінь порівнювати елементи літер, знаходити в них спільне і відмінне. РЗМ Слова – назви овочів, фруктів та ягід. |
С.14 |
|
||
29. |
Ми — підприємливі. Діалог: прохання, порада. Звуковий аналіз слів.
|
С. 32–33 |
|
||
30. |
Письмо довгої похилої лінії із заокругленням унизу ліворуч та прогнутого плавного елемента. Порівняння початків написання і напрямів руху руки під час зображення.
|
С.15 |
|
||
31. |
Електричні помічники. Правила користування електроприладами. Звуковий аналіз слів. Узагальнення вивченого. Перевірка сформованості знань і умінь.
|
С. 34–35 |
|
||
32. |
Закріплення й узагальнення вивченого матеріалу. Перевірка сформованості графічних умінь.
|
С. 16–17 |
|
||
|
БУКВАРНИЙ ПЕРІОД (80 годин) |
||||
33. |
У квітковому магазині. Звук [а], буква А, а. Позначення твердості приголосного звука в прямому складі.
|
С. 36–37 |
|
||
34. |
Письмо малої та великої букви а, А. Ознайомлення з правилом середнього відривного поєднання літер. Ознайомлення з особливостями запису вигуків.
|
С.18 |
|
||
35. |
На сільському подвір’ї.Звук [а], буква Я, я. Позначення м’якості приголосного звука в прямому складі.
|
С. 38–39 |
|
||
36. |
Письмо малої та великої букви я. Ознайомлення з правилом нижнього безвідривного поєднання літер.
|
С.19 |
|
||
37. |
На ігровому майданчику. Звук [о], буква О, о. Позначення твердості приголосного звука в прямому складі.
|
С. 40–41 |
|
||
38. |
Письмо малої та великої букви о, О. Відпрацювання середнього та нижнього поєднань літер. Закріплення умінь записувати вигуки.
|
С.20 |
|
||
39. |
Улюблені ігри. Звук [у], буква У, у. Позначення твердості приголосного звука в прямому складі. Робота з дитячою книгою. Вірш Д.Павличка “Де найкраще місце на землі?”Оповідання Г.Цибеняк “Україна”.
|
С. 42–43 |
|
||
40. |
Письмо малої та великої букви у, У. Ознайомлення з правилом верхнього безвідривного поєднання літер. Закріплення умінь записувати вигуки. РЗМ Тематична група слів „Навчальне приладдя”
|
С.21 |
|
||
41. |
Святковий салют. Звук [у], буква Ю, ю. Позначення м’якості приголосного звука в прямому складі.
|
С. 44–45 |
|
||
42. |
Письмо малої букви ю. Закріплення умінь використовувати верхнє, середнє та нижнє поєднання під час письма буквосполучень.
|
С.22 |
|
||
43. |
Закріплення звукових значень вивчених літер. Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів. Формування читацьких умінь (читання з відповідними: інтонацією, темпом і тембром мовлення, швидкістю).
|
С. 36–45 |
|
||
44. |
Закріплення умінь зображувати вивчені писемні букви. Навчання списувати з друкованого шрифту.
|
С.23 |
|
||
45. |
Пригоди хлопчиків. Звук [и], буква И, и. Позначення твердості приголосного звука в прямому складі.
|
С. 46–47 |
|
||
46. |
Письмо малої та великої букв и, И. Закріплення умінь використо -вувати верхнє і середнє поєднання літер та записувати вигуки.
|
С.24 |
|
||
47. |
Шкільна вистава. Звук [і], буква І, і. Позначення м’якості приголосного звука в прямому складі.
|
С. 48–49 |
|
||
48. |
Письмо малої та великої букви і, І. Закріплення умінь використовувати верхнє і середнє поєднання літер та записувати вигуки.
|
С.25 |
|
||
49. |
Екзотичні тварини. Звук [е], буква Е, е. Позначення твердості приголосного звука в прямому складі.
|
С. 50–51 |
|
||
50. |
Письмо малої букви е. Закріплення умінь використовувати верхнє і середнє поєднання літер. Упізнавання слів за предметними малюнками, частковий звуко-буквений аналіз, наведення літер у словах.
|
С.26 |
|
||
51. |
Закріплення звукових значень вивчених літер. Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів. Формування читацьких умінь (читання з відповідними: інтонацією, темпом і тембром мовлення, швидкістю).Робота з дитячою книгою. Народна пісня «Ой хвалилася та берізонька».
|
С. 46–51 |
|
||
52. |
Письмо великої букви Е. Закріплення умінь використовувати всі види поєднання літер та записувати вигуки. РЗМ Слова – назви іграшок
|
С.27 |
|
||
53. |
У перукарні. Звуки [р], [р’], буква Р, р.
|
С. 52 |
|
||
54. |
Письмо малої букви р, складів і слів із нею. Ознайомлення з правилами списування речення.
|
С.28 |
|
||
55. |
Прилади-помічники. Закріплення звукових значень букви Р, р, читання з нею.
|
С. 53 |
|
||
56. |
Письмо великої букви Р, складів і вигуків із нею.
|
С.29 |
|
||
57. |
Дитячі мрії. Звуки [м], [м’], буква М, м.
|
С. 54 |
|
||
58. |
Письмо малої букви м, складів і слів із нею. Відпрацювання нижнього поєднання літер. Аналіз і списування речення.
|
С.30 |
|
||
59. |
Відпочинок на морі. Закріплення звукових значень букви М, м, читання з нею.
|
С. 55 |
|
||
60. |
Письмо великої букви М, складів із нею. Аналіз і списування речень. Повторення вивчених літер прийомом калькування.
|
С.31-33 |
|
||
61. |
Дні тижня. Звуки [в], [в’], буква В, в.
|
С. 56 |
|
||
62. |
Письмо малої букви в закритої та відкритої конфігурації. Поєднання букви в з іншими у складах. Запис слів і речень.
|
С.34 |
|
||
63. |
Вареники від Валерика. Закріплення звукових значень букви В, в, читання з нею. Робота з дитячою книгою. Оповідання про природу. Ю.Старостенко “Йди, зимо, йди”.
|
С. 57 |
|
||
64. |
Письмо великої букви В. Запис слів і речення. Повторення правила написання імен людей із великої літери.
|
С.35 |
|
||
65. |
Відпочинок у Буковелі. Звуки [л], [л’], буква Л, л.
|
С. 58 |
|
||
66. |
Письмо малої букви л, складів і слів із нею. Відпрацювання нижнього поєднання літер. Синтетична вправа з додаванням літер у слова (маляр, муляр). РЗМ . „Осіння мозаїка” Конструювання прислів’їв про осінь.
|
С.36 |
|
||
67. |
Телефонні розмови. Закріплення звукових значень букви Л, л, читання з нею.
|
С. 59 |
|
||
68. |
Письмо великої букви Л, складів і слів із нею. Інтонування і запис питального речення.
|
С.37 |
|
||
69. |
Таємниці космосу. Звуки [н], [н’], буква Н, н.
|
С. 60 |
|
||
70. |
Письмо малої букви н, складів із нею. Запис слів і речення. Читання і запис анаграм (нора, рано).
|
С.38 |
|
||
71. |
Маленькі майстрині. Закріплення звукових значень букви Н, н, читання з нею.
|
С. 61 |
|
||
72. |
Письмо великої букви Н, складів із нею. Запис жіночих імен із подвоєною буквою н (Нонна, Інна). Списування речення з друкованого шрифту.
|
С.39 |
|
||
73. |
Закріплення звукових значень вивчених літер. Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів. Формування читацьких умінь (читання з відповідними: інтонацією, темпом і тембром мовлення, швидкістю).
|
|
|
||
74. |
Закріплення умінь зображувати вивчені писемні букви, списувати з друкованого шрифту. Виконання синтетичних графічних вправ із літерами і словами.
|
С.40-41 |
|
||
75. |
Подарунки Діда Мороза. Звуки [д], [д’], буква Д, д. Робота з дитячою книгою. Казки та вірші про природу. В. Чухліб «Туманець»
|
С. 62–63 |
|
||
76. |
Письмо малої букви д, відпрацювання поєднань літер у складах. Запис слів і речення. РЗМ Творча розповідь. „Подорож осіннього листочка”
|
С.42 |
|
||
77. |
У дельфінарії. Закріплення звукових значень букви Д, д, читання з нею.
|
С. 64–65 |
|
||
78. |
Письмо великої букви Д, складів і слів із нею. Повторення правила написання імен людей з великої літери. Аналіз і списування речення.
|
С.43 |
|
||
79. |
Театр. Звуки [т], [т’], буква Т, т.
|
С. 66–67 |
|
||
80 |
Письмо малої букви т, складів і слів із нею. Списування скоромовки з друкованого шрифту.
|
С.44 |
|
||
81. |
Тато — мій друг. Закріплення звукових значень букви Т, т, читання з нею.
|
С. 68–69 |
|
||
82. |
Письмо великої букви Т, складів і слів із нею. Повторення правила написання імен людей з великої літери. Аналіз і списування речення.
|
С.45 |
|
||
83. |
Далека мандрівка. Звуки [б], [б’], буква Б, б.
|
С. 70–71 |
|
||
84. |
Письмо малої букви б, складів і слів із нею. Закріплення умінь писати літери овальної форми (о, а, д, б). Списування скоромовки.
|
С.46 |
|
||
85. |
Музичні інструменти. Закріплення звукових значень букви Б, б, читання з нею.
|
С. 72–73 |
|
||
86. |
Письмо великої букви Б, складів і слів із нею. Запис вигуку і речення. Списування з друкованого шрифту. Повторення вивчених літер прийомом калькування.
|
С.47 |
|
||
87. |
Світ захоплень. Звуки [п], [п’], буква П, п.
|
С. 74–75 |
|
||
88. |
Письмо малої букви п, складів і слів із нею. Запис анаграм (пілот, політ). Опрацювання словникового слова папір. Запис речення.
|
С.50 |
|
||
89. |
Наш прапор. Закріплення звукових значень букви П, п, читання з нею.
|
С. 76–77 |
|
||
90. |
Письмо великої букви П, слів і речення з нею. Ознайомлення з правилом написання назв річок і міст із великої літери.
|
С.51 |
|
||
91. |
Закріплення вивченого. Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів. Формування читацьких умінь (читання з відповідними: інтонацією, темпом і тембром мовлення, швидкістю).
|
С. 62–77 |
|
||
92. |
Закріплення умінь зображувати вивчені писемні букви, списувати з друкованого шрифту. Виконання синтетичних графічних вправ із літерами та словами.
|
С.48-49 |
|
||
93. |
Здоровими бути! Звуки [з], [з’], буква З, з. Робота з дитячою книгою. Веселі оповідання про дітей. І.Микитенко “Загартований”. М. Колесников “Двічі поливав”
|
С.78–79 |
|
||
94. |
Письмо малої букви з, складів і слів із нею. Ознайомлення зі словами, що відповідають на питання коли?, як?. Опрацювання словникового слова зараз. Запис речення, пояснення використання тире в ньому.
|
С.52 |
|
||
95. |
Кожен знає своє діло. Закріплення звукових значень букви З, з, читання з нею.
|
С. 80–81 |
|
||
96. |
Письмо великої букви З, складів і слів із нею. Списування скоромовки з друкованого шрифту. РЗМ Слова – назви одягу та взуття
|
С.53 |
|
||
97. |
Зима в лісі. Звуки [с], [с’], буква С, с.
|
С. 82–83 |
|
||
98. |
Письмо малої букви с, складів і слів із нею. Відновлення і запис деформованого речення. |
С.54 |
|
||
99. |
Засніжене місто. Закріплення звукових значень букви С, с, читання з нею.
|
С. 84–85 |
|
||
100. |
Письмо великої букви С, буквосполучень і слів із нею. Закріплення правила написання назв річки і міста з великої літери. Списування речення з друкованого шрифту.
|
С.55 |
|
||
101. |
Квітуча краса. ь (знак м’якшення). Позначення на письмі м’якості приголосних звуків.
|
С. 86 |
|
||
102. |
Письмо знака м’якшення (ь) закритої та відкритої конфігурації, поєднання його з іншими літерами. Запис слів і речення. Опрацювання словникового слова олень.
|
С.56 |
|
||
103. |
Рідні пісні. Закріплення умінь читати слова зі знаком м’якшення (ь). Буквосполучення ьо.
|
С. 87 |
|
||
104. |
Письмо буквосполучення ьо. запис слів із ним. Списування речення з друкованого шрифту.
|
С.57 |
|
||
105. |
Систематизація вивченого за І семестр. Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів.
|
|
|
||
106. |
Повторення написання літер за спільним елементом. Закріплення умінь зображувати вивчені писемні букви. списувати з друкованого та рукописного шрифтів.
|
С.58 |
|
||
107. |
Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів Робота з дитячою книгою. Народна казка “Як рак лисицю перехитрив”.Народна казка “Вовк і бусол”.
|
|
|
||
108. |
Закріплення умінь зображувати вивчені писемні букви, списувати з друкованого та рукописного шрифтів. РЗМ У країні чудових предметів. Складання творчих розповідей. Побутова техніка.
|
С.59-60 |
|
||
109. |
Формування читацьких умінь (читання з відповідними: інтонацією, темпом і тембром мовлення, швидкістю).
|
|
|
||
110. |
Закріплення умінь зображувати вивчені писемні букви, списувати з друкованого шрифту. Виконання синтетичних графічних вправ із літерами і словами.
|
С.61-62 |
|
||
111. |
Перевірка рівня сформованості знань та умінь. Конкурс «Розумники».
|
|
|
||
112. |
Перевірка рівня сформованості знань та умінь. Конкурс «Чарівний краснопис».
|
С.63-64 |
|
||