Календарно-тематичне планування уроків
Інформатики (профільний рівень)
для 10 класу
(175 год/рік, 5 год/тиждень)
(До підручника «Інформатика 10 клас»)
Інформатика (профільний рівень): підруч. для 10 кл. закл. загал. серед. Освіти /
В. Д. Руденко, Н. В. Речич, В. О. Потієнко. — Харків : / Вид-во «Ранок», 2018.
за навчальною програмою 2018 року
Навчальна програма з інформатики (профільний рівень) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року
№ уро-ку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
Тема 1. Мова програмування та структури даних |
|||
1.1. Структура і способи виконання проектів мовою Python |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Мова програмування. Класифікація та складові мов програмування. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Особливості середовища розробки. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Структура програмного проекту. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання програмного коду в інтерактивному режимі. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання файлів програмного коду. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. Створення, збереження, запуск проекту за заданим зразком. |
|
1.2. Оператори, вирази і засоби опрацювання чисел |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Основні елементи мови програмування Python. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття про перетворення типів даних. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Оператори і вирази. Логічні вирази. Таблиці істинності. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Модулі, функції і методи для опрацювання числових даних. Тематична атестація. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 2. Побудова лінійних алгоритмів та їх реалізація у вигляді програм (проєктів) |
|
1.3. Реалізація базових алгоритмічних конструкцій |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Умовний оператор мовою програмування |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Повна та скорочена форма оператора розгалуження |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Послідовні та вкладені розгалуження |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Тестування розгалужених алгоритмів |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Підготовка вхідних даних для тестування програм |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Правила написання читабельного коду та коментарів до нього |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 3. Реалізація алгоритмів з вкладеними розгалуженнями та оператором вибору у вигляді програм (проєктів). |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Оператори циклу |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Порівняння операторів циклу |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поєднання повторення і розгалуження |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття рекурсії. Рекурентні послідовності |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Вкладені цикли |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Можливості середовища програмування для роботи з циклічними програмами |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Покрокове виконання програм із циклами та розгалуженнями. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 4. Побудова алгоритмів з повтореннями та їх реалізація у вигляді програм (проєктів). Тематична атестація. |
|
1.4. Вбудовані типи даних та їх опрацювання |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Прості та структуровані типи |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття структур даних. Класифікація структур даних |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лінійні структури даних |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Способи реалізації структур даних |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 5. Робота зі списками у Python |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Масиви (списки) |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 6. Алгоритми для роботи з масивами |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лінійний пошук та бінарний пошук |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 7. Пошук елементів за умовою |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Видалення елементів з масиву (списку) |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Вставка елементів у масив (список). Тематична атестація. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Прямі методи сортування вставленням, обміном, вибором |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Удосконалені методи сортування, швидке сортування |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 8. Оголошення, введення та виведення двовимірних масивів (списків) |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Символьні та рядкові величини |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Класичні алгоритми для роботи з рядками |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Файли. Зчитування даних з файлу |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 9. Запис у файл |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 10. Робота з словниками. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Впорядкування словників |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття вказівника. Змінні та незмінні типи (Python) |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування практичних завдань з використанням різних структур даних. Тематична атестація. |
|
1.5. Функції користувача і модулі мови Python |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Обчислювальне мислення: алгоритм, шаблон, абстрація, декомпозиція. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Метод функціональної декомпозиції задачі. Модульність. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття підпрограми. Функції. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 11. Побудова алгоритмів з використанням функцій |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Локальні та глобальні змінні. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Формальні та фактичні параметри. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Передавання значень у функцію та з неї. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Робота зі списками у функціях. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Рекурсивні функції. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД Практична робота 12. Побудова рекурсивних алгоритмів |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Бібліотеки та модулі мови програмування. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 13. Використання модулів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Робота з додатковими бібліотеками мови програмування. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Відповідність результатів виконання програми поставленій задачі. Тематична атестація. |
|
1.6. Класи, об’єкти, наслідування |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Основні концепції об'єктно-орієнтованого програмування. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття об’єкта, класу як об’єктного типу даних. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Об'єкти, їх властивості. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 14. Робота з об'єктами та класами |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Конструктори, методи. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 15. Робота з конструкторами класів |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Події та обробники подій. Взаємодія об’єктів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Проектування взаємодії програмних об’єктів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення простих об’єктно-орієнтованих програм. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів для практичного використання, творчого самовираження, або вирішення соціальної проблеми. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Документація проектних рішень. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Доцільність створення класів та об’єктів для розв’язання задач. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Роль програмування та моделювання для розв’язання навчальних та життєвих задач. Тематична атестація. |
|
1.7. Поліформізм, перевизначення методів, модулі користувача |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Поліморфізм |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 16. Використання поліморфізму в Python |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Перевизначення і розширення можливостей методів |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Композиційний підхід в ООП мовою Python |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 17. Розробка прграм на основі композиційного підходу |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення і використання модулів користувача |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 18. Розробка користувацьких модулів |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Опрацювання виняткових ситуацій |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 19. Виконання індивідуальних та колективних проектів. Тематична атестація. |
|
1.8. Основи графічного інтерфейсу користувача |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Консольний режим виконання програми та графічний інтерфейс |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 20. Розробка форм та розміщення на них елементів керування |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Уведення й виведення даних за допомогою елементів керування |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Зчитування і встановлення значень елементів керування у програмі |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 21. Розробка пограми з графічним інтерфейсом |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Зворотній зв'язок від користувачів програми |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Кар'єрні траєкторії в галузі ІТ |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Універсальні вміння та навички в ІТ |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Програмування як середовище для творчості. Тематична атестація. |
|
Тема 2. Сучасні інформаційні технології |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Сучасні інформаційні технології та системи. Людина в інформаційному суспільстві |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Здібності, креативність і знання в галузі інформатики |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Навчання в Інтернеті |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Програмні засоби для планування, структурування роботи, співпраці |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Роль інформаційних технологій в роботі сучасного працівника |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Професії майбутнього – аналіз тенденцій на ринку праці |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття про штучний інтелект |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Системи електронного врядування |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Інформаційна безпека. Рівні та протоколи інформаційної безпеки |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Керування ризиками в інформаційних системах. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 22.Виконання індивідуальних та колективних проектів. Тематична атестація. |
|
Тема 3. Аналіз і візуалізація даних |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів. Комп'ютерний експеримент |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Програмні засоби для складних обчислень, аналізу даних та фінансових розрахунків |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Табличний процесор як засіб для фінансових розрахунків |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Електронна таблиця як засіб подання відомостей про однотипні об’єкти |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 23. Робота з функціями в табличному процесорі |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Операції з однотабличною базою даних |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 24. Основи статистичного аналізу даних. Ряди даних |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Пошук та збір наборів даних. Соціальні аспекти масштабного аналізу даних |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Обчислення основних статистичних характеристик вибірки |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення та редагування зведених таблиць |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Кореляційний аналіз даних |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування рівнянь. Тематична атестація. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття про оптимізаційні задачі, цільову функцію |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 25. Основні етапи розв'язування оптимізаційних задач за допомогою комп’ютера |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування систем рівнянь |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 26. Розв’язування оптимізаційних задач |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Візуалізація рядів і трендів даних |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Інфографіка |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Інтерактивні візуалізації даних |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 27. Розв'язання задач з різних предметних галузей |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Компроміси між різними формами представлення цифрової інформації |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів. Тематична атестація. |
|
Тема 4. Електронні публікації |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Комп’ютерна верстка. Програми для комп’ютерної верстки |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 28. Створення листівки композиційними прийомами. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Багатосторінкові видання та їх формат |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Робота з текстом. Макетування |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Основи композиції і архітектоніки багатосторінкового видання |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Буклет. Призначення. Принципи композиції. Види буклетів. Практична робота 29. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Засоби спільної роботи для спілкування з членами проектної групи |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Нові форми досвіду, вираження, спілкування та співпраці в ІТ |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Позитивний та негативний вплив ІТ на поведінку та культуру |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Мультимедійні засоби та периферійні пристрої для підтримки особистої продуктивності та навчання |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 30. Виконання індивідуальних та колективних проектів. Тематична атестація. |
|
Тема 5. Графіка\мультимедіа |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Дизайн і його тенденції. Цифрове мистецтво |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Сучасна реклама та фірмовий стиль. Електронні та друковані портфоліо |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Типографіка, шрифти і шрифтові пари. Коротка історія дизайну і типографіки |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Растровий графічний редактор як інструмент для дизайну. Практична робота 33. Створення простого зображення в GIMP |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Концепція побудови пошарового зображення. Робота з шарами |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 34. Створення колажів. Прийоми колажування |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Робота з текстом |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Робота з векторними елементами |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Тонова корекція зображень. Робота з кольором |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 35. Створення елементів для веб-сторінок. Тематична атестація. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Розробка дизайну та створення графічних проектів |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Колір. Теорія кольору. Колористика |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Основи теорії дизайну. Стиль та композиція в дизайні. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Символи та образи. Художній образ |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття бренду, брендингу. Елементи фірмового стилю. Айдентика |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 36. Створення логотипів. Брендгайд. Брендбук |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Векторний графічний редактор як інструмент для дизайну |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 37. Робота з векторними контурами |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Заливка об'єктів. Робота з градієнтами |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Впорядковування, вирівнювання й об’єднання об’єктів |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Художнє оформлення тексту. Тематична атестація. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Художні ефекти. Робота з символьними об'єктами |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Спотворення і деформація |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Тривимірна графіка. Програми для роботи з тривимірною графікою |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 40. Додавання тривимірних примітивів. Вершини, ребра, грані |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Екструдування форми об’єкта |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Переміщення, масштабування, групування об’єктів |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Вирівнювання, обертання, копіювання та клонування об’єктів |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття про 3D-друк |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 41. Комп'ютерна анімація. Ідея, сценарій та стиль анімації |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Види анімацій. Анімація в растровому графічному редакторі. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 42. Створення інтерактивної анімації. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів. Тематична атестація. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
|