Календарно-тематичне планування з біології для 11 класу на 2018/2019 рік
розроблене відповідно програми "Біологія 11 класів " для загальноосвітніх навчальних закладів та «Інструктивно-методичних рекомендацій щодо вивчення в закладах загальної освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу у 2018/2019 навчальному році" (лист Міністерства освіти і науки України від 03. 07. 2018 р. № 1/9-415)
Календарне планування
Біологія 11 клас
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
«Біологія. 10–11 класи. Рівень стандарту»
(52 год., 1,5 год. на тиждень, із них 4 год. – резервні)
№п/п |
Дата |
Зміст |
Лабораторні і практичні роботи |
1. |
|
Тема 4. Розмноження організмів (3) |
|
2. |
|
Статеве розмноження організмів. |
ЛР№1 «Форми розмноження організмів та їх цитологічні основи» |
3 |
|
Будова статевих клітин |
|
4 |
|
Тема 5. Закономірності спадковості (7) |
|
5 |
|
Закономірності спадковості, встановлені Г.Менделем І і ІІ закони Менделя, їх статистичний характер і цитологічні основи. ІІІ закон Менделя: статистичний характер і цитологічні основи |
|
6 |
|
Проміжний характер успадкування. Аналізуючи схрещування |
|
7 |
|
Явище зчепленого успадкування. Хромосомна теорія спадковості. |
|
8 |
|
Генетика статі. Успадкування, зчеплене зі статтю. |
|
9 |
|
|
Практична робота№1 «Розв’язування типових задач з генетики» |
10 |
|
Взаємодія генів. Поза ядерна спадковість. ТО |
|
11 |
|
Тема 7. Закономірності мінливості (4)
|
|
12 |
|
Причини мутацій. Мутагени. |
Л.Р.№ 2.* Спостереження нормальних та мутантних форм дрозофіл, їх порівняння. |
13 |
|
Модифікаційна мінливість Норма реакції. Статистичні закономірності модифікаційна мінливість. |
Л.Р.№3 «Побудова варіаційного ряду і варіаційної кривої» |
14 |
|
|
Практична робота №2 Розвязування типових задач на визначення типу мутацій.ТО |
15 |
|
Тема 8. Генотип як цілісна система (6) |
|
16 |
|
Роль генотипу і середовища у формуванні фенотипу. |
|
17 |
|
Генетичні основи поведінки людини. |
|
18 |
|
Генетичні основи селекції організмів. Завдання сучасної селекції. Методи селекції. |
|
19 |
|
Системи схрещування організмів та їх генетичні наслідки. Впровадження нових сортів рослин і порід тварин у господарствах. |
|
20 |
|
Біотехнологія, основні напрямки та досягнення. Химерні та генетично модифіковані організми. ТО |
|
21 |
|
Тема 9. Індивідуальний розвиток організмів (6) Запліднення |
|
22 |
|
Онтогенез. Періоди онтогенезу в багатоклітинних організмів: ембріональний розвиток. |
ЛР№4* «Ембріогенез хордових» |
23 |
|
Формування тканин і органів зародка. |
|
24 |
|
Постембріональний розвиток та його етапи |
|
25 |
|
Життєвий цикл організмів |
|
26 |
|
Способи розмноження рослин. Методи розведення тварин. Семінар |
|
27 |
|
Узагальнення. Клонування |
|
28 |
|
Контрольна робота за І семестр |
|
29 |
|
Надорганізмові рівні життя. Тема 1. Популяція. Екосистема.Біосфера.(10) Екологічна характеристика виду. Популяція. Структура популяції. |
|
30 |
|
Екологічні чинники |
|
31 |
|
Середовище існування, пристосування організмів до середовища існування. |
|
32 |
|
Угрупування та екосистеми. Склад і структура угрупувань. |
|
33 |
|
Різноманітність екосистем. Розвиток і зміни екосистем. Сукцесії. |
|
34 |
|
Взаємодії організмів в екосистемах. Колообіг речовин. |
|
35 |
|
Продуктивність екосистем. Перетворення енергії в біогеоценозі. |
|
36 |
|
екології» |
Практична робота №3 «Розв’язування задач з |
37 |
|
Загальна характеристика біосфери. Вчення В.І. Вернадського про біосферу. |
|
38 |
|
Біомаса. Вплив діяльності людини на стан біосфери. Збереження біорізноманіття. ТО |
|
39 |
|
Основи еволюційного вчення. Еволюція. Розвиток еволюційних поглядів. Еволюційна теорія Ж.Б. Ламарка. |
|
40 |
|
Синтетична теорія еволюції |
|
41 |
|
Природний добір Основні положення еволюційного вчення Ч.Дарвіна |
|
42 |
|
Вид. Видоутворення. |
|
43 |
|
Мікроеволюція. Адаптації як результат еволюційного процесу. |
|
44 |
|
Макроеволюція. Біологічний прогрес і регрес. |
|
45 |
|
Сучасні уявлення про фактори еволюції |
|
46 |
|
Тема 2. Історичний розвиток і різноманітність органічного світу Гіпотези походження життя на Землі. |
|
47 |
|
Еволюція прокаріотів. Еволюція еукаріотів. |
|
48 |
|
Поява основних груп організмів на Землі. Формування наземних екосистем. |
|
49 |
|
Історичний розвиток органічного світу та його різноманітність ТО |
|
50 |
|
Контрольна робота за ІІ семестр |
|
51 |
|
Узагальнення курсу. Структурні рівні організації живого. Основні властивості живих систем. |
|
52 |
|
Можливості й перспективи застосування досягнень біології у забезпеченні існування людства. |
|