Контрольне оцінювання навчальних досягнень учнів 11 класу за ІІ семестр.

Про матеріал

Урок узагальнення та систематизації знань проводиться у вигляді різнорівневої контрольної роботи. Виконанні завдання дають учням змогу перевірити свої знання і підготуватися до зовнішнього незалежного оцінювання.

Перегляд файлу

                                                              11 клас

Контрольна робота № 2

Варіант І

І рівень. Знайдіть вірну відповідь ( 0,5 б )

  1. Учення про біосферу розробив: а) О.О.Богомолець; б) В.І. Вернадський;                             в) І.І. Мечников; г) С.Г. Навашин.
  2. Укажіть середовище існування, яке характеризується найбільшою щільністю й невеликим вмістом кисню: а) наземне; б) водне; в) підземне; г) всередині організму.
  3. Зазначте, як називають усі можливі типи співіснування організмів різних видів:                а) паразитизм; б) мутуалізм; в) коменсалізм; г) симбіоз.
  4. Укажіть елементарну одиницю еволюції: а) порода тварин; б) сорт рослин;  в) популяція; г) вид.
  5. Назвіть учених, які висунули біохімічну ( абіогенетичну) гіпотезу виникнення життя:       а) С. Ареніус та В. Вернадський; б) О. Опарін та Д. Холдейн; в) Л.Пастер та Р.Вірхов;      г) Е.Геккель та К.Тимірязєв.
  6. Укажіть період, у якому з’явився вид Людина розумна: а) юрський б) крейдяний;              в) палеогеновий; г) антропогеновий.

ІІ рівень. Допишіть речення (1б)

  1. Всі компоненти довкілля, які впливають на живі організми та їх угрупування, називаються ________ ________.
  2. Фактори довкілля різної природи ( фізичні, хімічні, біологічні ), які здатні спричиняти мутації, називаються  ___________.
  3. Наслідок боротьби за існування, який проявляється у переважаючому виживанні і розмноженні найпристосованіших до умов довкілля організмів певного виду, це - ________ ________.

ІІІ рівень.  (3 б)

  1. Установіть відповідність між типами еволюційних перетворень та прикладами. Випишіть ряди з двох цифр
  1. Ароморфоз                                    1. Тазовий пояс у китів                   
  2.  Ідіоадаптація                                2. Чотирикамерне серце
  3.  Загальна  дегенерація                  3. Гачкуватий дзьоб хижих птахів
  4.  Рудименти                                    4. Поява густого волосся по всьому тілі у людини
  5. Атавізми                                        5. Відсутність кишечнику у стьожкових червів

ІVрівень. Розвяжіть задачу та складіть можливу трофічну мережу у водоймі (3б)

  1. Біомаса планктону на 1 м2 становить 400 г. Визначте площу відповідного біогеоценозу, що може прогодувати щуку масою 5 кг, яка входить до трофічного ланцюга: планктон – карась - щука ( в організмі щуки міститься 60% води).

 

                                                              11 клас

Контрольна робота № 2

Варіант ІІ

І рівень. Знайдіть вірну відповідь ( 0,5 б )

  1. Укажіть джерело кисню в атмосфері: а) транспірація; б) мінералізація органічних речовин; в) ультрафіолетове випромінювання; г) фотосинтез.
  2. Укажіть, чим визначаються межі певного біогеоценозу: а) межами певного тваринного угрупування, межами певного рослинного угрупування; в) довільно;         г) чітких меж не існує.
  3. Укажіть форму ізоляції, яка спостерігається за умов роз’єднання популяції певними просторовими перешкодами: а) екологічна; б) географічна; в) сезонна; г) генетична.
  4. Наведіть приклади ідіоадаптації: а) виникнення квітки; б)утворення ластів у ластоногих; в) зникнення кишечнику в стьожкових червів; г) поява щелеп у хребетних тварин.
  5. Укажіть предків ссавців: а) певні групи динозаврів; б) певні групи звірозубих ящірів; в) кистепері риби; г) певні групи крокодилів.
  6. Назвіть учених, які відкрили філогенетичний закон: а) С. Ареніус та В. Вернадський; б) О. Опарін та Д. Холдейн; в) Л. Пастер та Р. Вірхов;      г) Е. Геккель та Ф. Мюллер.

ІІ рівень. Допишіть речення (1б)

  1. Частина геологічних оболонок земної кулі заселена живими організмами, називається ________.
  2. Еволюційне перетворення, яке підвищує рівень організації організму в цілому і сприяє пристосуванню до різноманітних умов існування, це ___________.
  3. Здатність організму набувати нових ознак у процесі онтогенезу, це __________.

ІІІ рівень.  (3 б)

  1. Установіть відповідність між формами симбіозу та прикладами співіснування організмів різних видів. Випишіть ряди з двох цифр

1. Мутуалізм         1. Співіснування вовка та лисиці 

2. Коменсалізм     2. Мешкання аскариди у кишечнику тварин

3. Паразитизм       3. Оселення рачків морських жолудів на тілі китів

4. Нейтралізм        4. Мешкання багатоджгутикових одноклітинних у кишечнику тарганів

ІVрівень. Розвяжіть задачу та складіть можливу трофічну мережу у лісі (3б)

  1. Біомаса наземної рослинності на 1 м2 становить 300г. Визначте площу відповідного біоценозу, що може прогодувати вовка масою 15 кг, який входить до трофічного ланцюга: трава- заєць-вовк ( в організмі вовка 50% води)

 

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
1000
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку