Календарно-тематичне планування з англійської мови
у 11- Б класі (кількість годин на рік – 70 год,
I семестр - 2 години на тиждень, 30 год)
Підручник - Карп’юк О. Д. Англійська мова: Підручник для 11 класу загальноосвітніх шкіл., 2019.
Дата |
Тема уроку |
Урок у НМК |
Мовний інвентар |
Комунікативна компетентність |
Змістові лінії |
Примітка |
||||||||||||||||||||
1 |
|
Коригуюче навчання з теми «The World of Painting» Вступ. Повторен-ня |
Focus on Reading
|
spelling,pronunciation, vocabulary reading, |
grammar, writing, speaking |
ex. 1, p. 6 ex. 4 (a), p.7-8 |
ex. 2 (b), p. 7 |
ex. 2 (a), p. 7 |
ex.3,p.7 |
ex.4(b), p. 8 |
Усвідомлення ролі англійської мови у сучасному світі та свого місця в сучасному мультилінгвальному середовищі |
|
||||||||||||||
2 |
|
Коригуюче навчання з теми «Do you like sports?»
Англійська мова як мова міжнародного спілку-вання.
|
Focus on Reading+ Develop Your Vocabulary
|
to get a qualification, to have an access to, to pass an exam, mother tongue, examination preparation, widespread, to require, to study abroad, language course |
|
ex.5, pp.9-10;
|
|
ex.6, p.11, ex.7, p.11
|
|
ex.8, pp.11- 12.
|
|
|||||||||||||||
3 |
|
Коригуюче навчання з теми «Across State Systems»
Вивчення англійської мови. |
Focus on Speaking |
leisure activities, personality, timetable, get rusty, private lessons |
|
ex.1, p.13
|
|
ex.2, p.13; ex.3b, p.14; ex.4a, p.15;
|
ex. 4c, p.16 |
ex.5, p.16
|
|
|||||||||||||||
Unit 1. Being a student – Вже студент |
||||||||||||||||||||||||||
4 |
|
Учнівська автономія у вивченні мови |
Focus on Reading+ Develop Your
|
Vocabulary a resource. A strategy, a target, to access, autonomous, favoured, memorable, precisely, to get exposure, to take responsibilty for, to assist, to attend, to get to know, to join, to find out |
Conditi onals I and II (Revision)
|
ex.3 p. 21; ex.4 p.21, ex.1, p.22; ex.2, p.22
|
ex.2 pp.18- 19; |
ex.1, p.18;
|
ex. 4, p.21 |
Вивчити ЛО, переглянути правила на с. 22
|
Усвідомлення важливості безперервної освіти. Усвідомлення важливості пошуку ефективних навчальних стратегій
|
|
||||||||||||||
5 |
|
Підготовка до іспитів |
Build Up Your Grammar |
if, even if, unless
|
|
ex.1,2,3,4,5, pp.23-25 |
|
ex.1,p.23 ex.1 (b), p.23 |
ex. 2, p. 23 ex. 3, 4, p. 24-25 |
ex. 5, p. 25 |
|
|
||||||||||||||
6 |
|
Іноземна мова – мова для життя |
Focus On Listening
|
an assessment, a distraction, a superstition, to boost, to cheat, to reckon, to pace, average, exhausted, to steer clear of |
|
ex.2a, p.26; ex.3, p.26;
|
ex.4, p.27; ex.5, p.27;
|
ex.1, p.25; ex.2b, p.26
|
|
ex. 3, p. 26-27
|
|
|||||||||||||||
7 |
|
Ким я буду? |
Focus On Speaking
|
|
|
ex.2, p.29
|
|
ex.1, p.28. ex. 3, p.29 |
|
скласти діалог
|
|
|||||||||||||||
8 |
|
Написання нотаток |
Focus On Writing |
notes, a paragraph, a flowchart, a listing, a summary |
|
ex.1, p.30; ex.2a,b,c, p.31; ex.4, p.32 ex.3, p. 32; ex.5, p. 32; |
|
ex.2, p.30
|
|
ex. 5, p. 32
|
|
|||||||||||||||
9 |
|
Повторення вивченого матеріалу |
Use Your Skills
|
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
|
ex.1, p.33; ex.2, p.34;
|
|
ex.3, p.34; ex.4, pp.34-35 |
|
Повторити матеріал |
|
|||||||||||||||
10 |
|
ТКР № 1 – Check your English (SB pp. 37-40). Лексико – граматичний тест.
|
|
|||||||||||||||||||||||
Unit 2. Make up your mind – Зроби вибір |
|
|||||||||||||||||||||||||
11 |
|
Професійні уміння і здібності людини |
Focus on Reading+ Develop Your Vocabulary |
a confidence, an employer, a fee, a founder, persistence, a volunteer, to mature, to trust, extended, faint-hearted, isolated, remote, tough, overseas, to conduct a survey, to get insight into, to work on a pro- ject, a possibility, an occassion, an opportunity, a career, an employee, to assist, to employ, to occupy, to retire, to succeed |
Direct Speech. Reported Speech. Future-in- the-Past. |
ex. 2,3,4,5, pp.42-46; ex.1, p. 47; ex.2,3, p.48;
|
Текст «Fill That Gap»,pp. 42-44
|
ex.1, p.42; ex.6, p.46
|
|
Прочитати інф. на с. 47-48
Ex. 3, p. 48-49
|
Оцінювання власних здібностей та можливостей в контексті вибору майбутньої професії
Обговорення важливості емоційного комфорту в майбутній професії |
|
||||||||||||||
12 |
|
Вимоги праце дав-ців |
Build Up Your Grammar |
|
|
SB ex.1, p.49; ex.2, p.51; ex.3, p.52; ex.5, p.54, ex.7, p.55 |
|
SB ex.4, pp.52- 53
|
SB ex.6, p.54
|
Запам'ятати правило на с. 52 ex.6, 7, p. 54-55
|
|
|||||||||||||||
13 |
|
Вибір майбутньої професії |
Focus On Listening |
diversity, freedom, a graduate, liberty, appe aling, renowned, foundation course, publicly funded, to be well regarded |
|
SB ex.3, p.56, ex.4b, 57
|
SB ex.2, p.56; ex.4a, p.57
|
SB ex.1, p.55.
|
WB ex. 5b, p.22; ex.6, p.23 |
Вивчити ло ex.4b, 57
|
|
|||||||||||||||
14 |
|
Навчання після школи та закордоном |
Focus On Speaking
|
definite, suited, constantly, attractive, to hesitate, an occupation, a generation, stressful, time off, shift work, to work overtime, an annual bonus, sick pay, status |
|
SB ex.3, p.58 WB ex.7a, p.23
|
|
SB ex.1,2,4, pp.58-59 WB ex.7b, p.23
|
WB ex.8, pp.24-25 |
ex. 4, p. 59
|
||||||||||||||||
15 |
|
Написання формального листа |
Focus On Writing |
application letter, formal greeting, introductory paragraph, body paragraph, concluding paragraph, formal ending |
|
SB ex.1, p.59; ex.3, p.60; ex.4a, p.62
|
|
|
SB ex.2, p.60; ex.4b, p.62 |
ex.4, p.62
|
||||||||||||||||
16 |
|
Мій вибір. ТКР № 2 Check your English (SB pp. 67-70). Лексико – граматичний тест.
|
|
|
Активіза-ція мовного і мовлен- нєвого матеріалу
|
SB ex.2, p.63; ex.3, p.64; ex.5a, p.65; ex.6a, p.66 WB ex.9, p.25, ex.10, p.26, ex.12, p.28 |
|
SB ex.4, p.65, ex.5b, p.65, ex.6b, p.66
|
SB ex.1, p.63 WB ex.11, p.27 |
Повторити вивчений матеріал
|
||||||||||||||||
Unit 3. Family relationship – Сімейні стосунки |
||||||||||||||||||||||||||
17 |
|
Психологи про родинні стосунки |
Focus On Reading + Develop Your Vocabulary
|
an adolescent, to assault, to blame, to escape, to interfere, to obey, to prevent, to reject, to remain, to resent, inevitable, rebellious, to be grounded, to be jailed, to run out of, in order to |
Condi tional III
|
SB ex.2,3, pp.73-75, ex.1,2, p.77
|
SB тексти «Teen Terror» p.73; «George’s Story», p.74
|
SB ex.1, p.72, ex.4,6, p.76
|
SB ex.5, p.76 WB ex.1, .32, ex.2,3,4, 5,6, p.33- 35ex.1b,p.32 ex.5,6, pp.34-35 |
Ex. 6 (b), p. 76
|
Обговорення системи цінностей сучасної родини Аналіз впливу конфліктів на здоров’я людини |
|
||||||||||||||
18 |
|
Конфлікт поколінь |
Build Up Your Grammar |
|
|
SB ex.1, p.78; ex.2, p.79;
|
|
|
SBex.3,4,5,pp.79-80 GBpp.25-34 |
ex.6, p.80
|
|
|
||||||||||||||
19 |
|
Дружна сім’я |
Focus On Listening |
an approach, a generation, an intention, a judgement, a negotiation, to annoy, to assume, to overcome, irritating, to bring up |
|
SB ex.2, p.81
|
SB ex.3,4a, pp.81-82
|
SB ex.1, p.81; ex.4b, p. 82
|
WB ex.7,8, pp.35-36 |
Вивчити ло
|
|
|
||||||||||||||
20 |
|
Підтримка в родині |
Focus On Speaking |
a community, innocence, a madman, to avoid something, to disturb, to encourage, to overcome, to recognise |
|
SB ex.4,5a, pp.83-84 WB ex.9,10, p.37
|
|
SB ex.1,2,3,5b, pp.82-84 |
|
Ex. 5 (b), p. 84 |
|
|
||||||||||||||
21 |
|
Лист до редактора |
Focus On Writing |
a letter to the editor
|
|
SB ex.1, p.85; ex.3,5, p.87
|
|
SBex. 2,4, pp.86-87 WB ex.13, 14a, p.39 |
WB ex.14b, p.40 |
Ex. 5, p. 87 |
|
|
||||||||||||||
22 |
|
Родина у моїх поглядах |
Use Your Skills |
|
Акти- візація мовного і мовлен- нєвого матеріалу |
SB ex.1,p.88; ex.3, p.89; ex.4, p.90; ex.7, p.91 WB ex.11, p.38 |
|
SB ex.6,p.90; ex.8,p.91;
|
SB ex.2, p.88; WB ex.12, p.38. |
Повторити матеріал |
||||||||||||||||
23 |
|
ТКР №3 Check your English (SB pp. 92-94). Лексико – граматичний тест.
|
|
|||||||||||||||||||||||
Unit 4 Eating out – Харчування |
|
|||||||||||||||||||||||||
24 |
|
Харчування в Києві |
Focus On Reading+ Develop Your Vocabulary |
a fixed price,a quality, abundant,customary, distinctive,garnished, inferior, interior, minced,relatively, rapidly, dish,meal, made with,range of, stuff with, roast, bake, served with,vegetarian |
|
SB ex.2,3, pp. 96-98; ex.5, p.99, ex.1,2,3; pp.100-101 WB ex.1,2,3a, pp.43-45
|
SB Текст ‘Eating Out in Kyiv’
|
SB ex.1, p.96
|
WB ex.3b, p.45; ex.4,5, pp.46-47
ex.5, p. 99 |
Ex. 3, p. 100-101 |
||||||||||||||||
25 |
|
Система громадського харчування |
Build Up Your Grammar |
|
Reported Speech |
SB ex.1, p.102
|
|
SB ex.3,p102; ex.4, p.102 |
SB ex.2, p.102 GBpp.35-45 |
Ex. 4 (b), p. 103
|
||||||||||||||||
26 |
|
Типи закладів харчування. Контроль письма. |
Focus On Listening |
a bistro, a dressing, a reservation, staff, veggie, sophisticated, undercooked |
|
SB ex.4a, p.105 WB ex.6, p. 48
|
SB ex.2a,3a, p.104
|
SB ex.1, p.103; ex.2b, p.104 |
SBex.3b, 4b,p.105 WB ex.7, p.49 |
Ex. 4, p. 105
|
Висловлення власної думки щодо закладів громадського харчування
Висловлення власної думки щодо корисності раціонального харчування |
|
||||||||||||||
27 |
|
Замовлення їжі у кафе Контроль читання. |
Focus On Speaking |
a customer, nutritions, a passion, canned, enthusiastic, beforehand
|
|
SBex.2, p.106; WB ex.9a, p.50
|
|
SBex.1, p.106; ex.3, p.107, WB ex. 8, p.49 |
SB ex.4, p.107 WB ex.9b, p.50 |
Ex. 4, p. 107
|
|
|
||||||||||||||
28 |
|
Написання звіту оцінки. Контроль говоріння. |
Focus On Writing |
an assessment report, a proposal report, a survey report, an introduction, a body, a conclusion |
|
|
|
|
|
Ex. 3, p. 110 |
|
|
||||||||||||||
29 |
|
Моє харчування Контроль аудіювання. |
Use Your Skills |
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
|
SB ex.1a, p.112; ex.3a, p.113 WB ex.10a, p.51; ex.11, p.52 |
|
SBex.2,p.113;ex.3b, p.113;ex.4, p.114 ex.5,p.114 |
SB ex.6,p.114 WB ex.10b, p.51 |
|
|
|
||||||||||||||
30 |
|
ТКР № 4 Check your English (SB pp. 115-118). Лексико – граматичний тест. Підсумковий урок за 1 семестр. |
|
|
||||||||||||||||||||||