Календарне планування 2 клас

Про матеріал

Літературне читання

  • За підручником В. Науменко

Українська мова

  • За підручником М. Захарійчук

Математика

  • Ф.Рівкінд., Л. Оляницької

Природознавство

  • За підручником Т. Гільберг., Т. Сак

Основи здоров'я

  • За підручником О. Гнатюк

Трудове навчання

  • За підручником І. Веремійчика., В. Тименка
Перегляд файлу

 

ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:

Заступник директора з НВР ДИРЕКТОР

________________________________ _______________________________

 ПІБ ПІБ

________________________________ ________________________________

 підпис підпис

«____»_____________20____ р. «_____»_____________ 20___ р.

 

 

Календарне планування

2 клас

Олійник Андрій Вікторович

Комунальний заклад «Середня загальноосвітня школа №35»

Літературне читання

  • За підручником В. Науменко

Українська мова

  • За підручником М. Захарійчук

Математика

  • Ф.Рівкінд., Л. Оляницької

Природознавство

  • За підручником Т. Гільберг., Т. Сак

Основи здоров’я

  • За підручником О. Гнатюк

Трудове навчання

  • За підручником І. Веремійчика., В. Тименка

Розклад уроків

I семестр

Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П’ятниця

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

II семестр

Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П’ятниця

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

Розклад дзвоників

1 урок

2 урок

3 урок

4 урок

5 урок

6 урок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРНЕ  ЧИТАННЯ

за підручником  В. О. Науменко

1 семестр – 3 години на тиждень

2 семестр – 4 години на тиждень

 

ТЕМП ЧИТАННЯ

ВГОЛОС

наприкінці І семестру у темпі не менше 40 сл/хв

наприкінці ІІ семестру – не менше 60 сл/хв.

Тема уроку

Дата

 

З народного джерела

Народні дитячі пісні та малі жанри

 

1

Вступ до тема. М. Рильський «Низенькі пороги….» Завдання зі скриньки усної народної творчості  (с 3-5)

 

2

Скринька пісень-небилиць. «Два півники». Визначення персонажів твору ( с. 5-7)

 

3

Скринька пісень-забавлянок. «Зайчику, зайчику». Робота в парі ( с. 7-8)

 

4

Скринька пісень-закличок. «Іди, іди, дощику», «Не йди, не йди дощику», «Глухий дощик»

Вірш напам’ять (за бажанням учнів) (с. 8-10)

 

5

Скринька пісень-ігор. «Подоляночка» Розігрування твору (с.11)

 

6

Урок позакласного читання.________________________

________________________________________________

 

7

Скринька пісень-ігор «Ходить гарбуз по городу». Розігрування твору. ( с. 12-13)

 

8

Скринька загадок. Загадки. І. Сенченко «За лісом, за пралісом золота діжа сходить» (с.13-15)

 

9

Скринька прислів’їв і приказок. Опрацювання прислів’їв та приказок. А. Григорук «Влітку день годує рік»(с.15-17)

 

10

Скринька скоромовок. Вправляння у читанні скоромовок. Складання скоромовок за поданими словами. ( с. 17-18)

 

11

Скринька лічилок. Опрацювання лічилок. Складання лічилка за поданим початком. (с .19-20)

 

12

Урок позакласного читання.________________________

________________________________________________

 

13

Повтори і пригадай. Підсумок за темою. (с. 20) ________

_________________________________________________

 

14

Контрольна робота. Аудіювання. ( письмово) _________

_________________________________________________

 

 

Авторські вірші та малі жанри для дітей

 

 

15

 

Вступ до теми. Авторські вірші для дітей, схожі за милозвучністю до співаночок. Творчість Марійки Підгірянки. М. Підгірянка «Ліс», «Прийшла осінь» (с. 21-23)

 

 

16

Вірші-забавлялки. Творчість Наталі Забіли. Н. Забіла «Ладки, ладоньки, ладусі…», «Ой чук-чуки….», «Дощ іде» Вірш напам’ять. Робота в парі. ( с. 23-26)

 

17

Авторські загадки. Творчість Леоніда Глібова. Л. Глібов «Загадка». Порівняння авторської і народної казок»  ( с. 26-28)

 

18

Урок позакласного читання.________________________

________________________________________________

 

19

Авторські загадки. Творчість Степана Жупанини. С. Жупанин « Наталчина Пригода» , «Загадка» ( с.28-30)

 

20

Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2 класах»______________

_____________________________________________________

 

21

Авторські вірші та скоромовки. Творчість Олени Пчілки.

Олена Пчілка « Вже ж у любому куточку…» Із записів Олени Пчілки (с. 30-31)

 

22

Авторські скоромовки. Творчість Грицька Бойка. Г. Бойко «Лелі», «Подзьобав і пострибав» (с.32-33)

 

23

Повтори і пригадай. Підсумок за темою. (с. 33) ________

_________________________________________________

 

24

Урок позакласного читання.________________________

________________________________________________

 

25

Контрольна робота. Аудіювання. ( письмово) _________

_________________________________________________

 

 

Народні казки

 

26

Вступ до теми. Де живуть казки. Народні казки. Завдання зі скриньки народних казок. (с.34-35)

 

27

Скринька українських народних казок. Визначення героїв казки. «Колобок» (уривки) Інсценізація казки. (с.34-37)

 

28

Скринька українських народних казок. Розвиток подій у казці. «Горобець та билина» (уривки) (с.37-38)

 

29

Скринька українських народних казок. Вчинок героя казки. Повтор у казці. «Лисичка-сестричка» (уривки) (с. 38-41)

 

30

Урок позакласного читання.________________________

________________________________________________

 

31

Скринька казок народів світу. Сюжет казки. Повтор у казці. «Міньба» (російська казка) (уривки)(с.41-43). Контрольна робота. Усний переказ прочитаного_____________________

_____________________________________________________

 

32

Скринька казок народів світу. Зачин, основна частина, кінцівка казки. «Як дівчина королі перехитрила» (угорська казка) Порівняння казок. (с.43-45) Контрольна робота. Усний переказ прочитаного_____________________________

_____________________________________________________

 

33

Скринька казок народів світу. Однакові герої в різних казках. «Жбан меду»(сербська казка) (с.46-47) Контрольна робота. Усний переказ прочитаного_____________________

_____________________________________________________

 

34

Повтори і пригадай. Підсумок за темою. (с. 47) ________

_________________________________________________

 

 

З літературної скарбниці

Поетична майстерня

 

35

Вступ до теми. З поетичної майстерні. Рима. А. Костецький «Дивна звичка» (скорочено) (с.48-49)

 

36

Урок позакласного читання.________________________

________________________________________________

 

37

З поетичної майстерні. Доповнення віршів. Ритм. В. Скомаровський «Іграшки» В. Терен «Осінь». І. Січовик «Неслухняний язичок» (с.50-51)

 

38

Звукопис. Роль звукопису. М. Вінграновський «Теплий дощик-срібнопад….». Т. Коломієць «Бусел» . П. Воронько «Чапля зшила черевики…» (с.51-52)

 

39

Настрій у вірші. О. Сенатович « Веселий сміх» (с.52-23)

 

40

Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2 класах»______________

_____________________________________________________

 

41

Завдання зі скриньки поезії. Спроби учнів у віршуванні. Підсумок за темою (с.54)

 

42

Урок позакласного читання.________________________

________________________________________________

 

 

Поетична збірка 1

 

43

Сторінки життя Тараса Шевченка. Пейзаж у художньому творі. Т. Шевченко «Зоре моя вечірняя…», «Сонце заходить, гори чорніють..», «Тече вода з-під явора», «Тихесенько вітер віє…», «Он гай зелений похилився…» Вірш напам’ять

 

44

Сторінки з життя Леся Українки. Картини у природі і творах Лесі Українки. Леся Українка «З гір на долину», «Барвіночку мій хрещатий…» с.(58-59)

 

45

Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2 класах»______________

_____________________________________________________

 

46

Повтори і пригадай. Підсумок за темою. (с. 59) ________

_________________________________________________

 

 

Поетична збірка2

 

47

Вступ до теми. Сторінки з життя Олександра Олеся. Олександр Олесь «В небі жайворонки в’ються». Складання розповіді на тему «Як співає жайворонок» (с.60-61)

 

48

Урок позакласного читання.________________________

________________________________________________

 

49

Порівняння як художній прийом. Олександр Олесь «Ліс восени» (с.61-63). Контрольна робота. Навички читання вголос._____________________________________________

___________________________________________________

 

50

Загадковий світ природи у творах Олександра Олеся. Олександр Олесь «Біга зайчик-скакунець»(с.63-65) Контрольна робота. Навички читання вголос.____________

____________________________________________________

 

51

Казковий світ героїв віршів Катерини Перелісної.  Емоційність твору. К. Перелісна «Змерз», «Віхола» (с.65-67)

Контрольна робота. Навички читання вголос.____________

____________________________________________________

 

52

Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2 класах»______________

_____________________________________________________

 

53

Повтори і пригадай. Підсумок за темою. (с. 67) ________

_________________________________________________

 

54

Урок позакласного читання.________________________

________________________________________________

 

 

Поетична збірка 3

 

55

Вступ до теми. Сторінки з життя Миколи Вороного. М. Вороний «В синім небі ходять хмари…», «Сніжинки…» (с.68-69)

 

56

Сторінки з життя Любові Забашти. Пейзажна лірика. Л. Забашта « Біле свято зими» , «Берізонька» (с.70-71)

 

57

Повтори і пригадай. Підсумок за темою. (с. 71) ________

_________________________________________________

 

 

Поетична збірка 4

 

58

Вступ до теми. Сторінки з життя Платона Воронька. Незвичне у звичних речах. П. Воронько «казка про рукавичку…», «Причина» , « Картина» (с.72-74)

 

59

Художній образ твору. П. Воронько «В лісі є зелена хата…» (С.74-75)

 

60

Вірш-діалог. Читання в особах. П. Воронько «Суничка-сестричка…»(с.76)

 

61

Сторінки з диття Володимира Лучука. Білий вірш – вірш без рими. В. Лучук « Білий вірш» (с. 77-78)

 

62

Урок позакласного читання.________________________

________________________________________________

 

63

Коли твір відкриває свої таємниці. В. Лучук «Дикий мак». З. Мезантюк «Мак». (с.79-80)

 

64

Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2 класах»______________

_____________________________________________________

 

65

Сторінки з життя Ліни Костенко. Переносне значення слів у творах. Л. Костенко «Білочка восени» (с.80-81)

 

66

Сторінки з життя Вадима Скомаровського. В. Скомаровський «Клени» (с.84-86)

 

67

Дивовижний світ природи у творах Вадима Скомаровського. Настрій персонажа. В. Скомаровський «Щиглик», «Козубок0колобок» (с.86-88)

 

68

Сторінки з життя Ганни Чубач. Г. Чубач «У лісочку на пеньочку», «Роса» (с. 88-90)

 

69

Контрольна робота. Аудіювання. ( письмово) _________

_________________________________________________

 

70

Урок позакласного читання.________________________

________________________________________________

 

71-72

Сторінки з життя Анатолія Костецького. Дива в природі і дива в людині. А. Костецький «починається весна», «Рибалка-дивак», «Не хочу» (с.91-94)

 

73

Сторінки з життя Анатолія Камінчука. Порівняння творів. А. Камінчук «Баба Віхола», «Котики Вербові»(с.94-95)

 

74

Звуконаслідування як художній прийом.  А. Камінчук «Береза розвивається», «Ремез» (с.95-97)

 

75

Сторінки з життя Тамари Коломієць. Світ доброти і фантазії. Т. Коломієць «Нагідка»(напам’ять), «Біле поле полотняне»(с. 97-99)

 

76

Чарівний образ квітки. Порівняння творів. І. Калинець «про що розповіла нагідка» (уривки) (с.99-101)

 

77-78

Сторінки з життя Ігоря Січовика. Гумористичні вірші. І. Січовик «Віддячила», «Хитра Киця» (с.101-105)

 

79

Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2 класах»______________

_____________________________________________________

 

80

Урок позакласного читання.________________________

________________________________________________

 

81

Сторінки з життя Івана Світличного. І. Світличний «Півень-горлопан», «Слухала лисичка солов’я» (с.106-107)

 

82

Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2 класах»______________

_____________________________________________________

 

83

Повтори і пригадай. Підсумок за темою. (с.107-108) ________

_________________________________________________

 

84

Контрольна робота. Аудіювання. ( письмово) _________

_________________________________________________

 

 

Оповідання

 

85

Вступ до теми. Завдання зі скриньок оповідань. (с.109)

 

86

Урок позакласного читання.________________________

________________________________________________

 

87

Скринька цікавих і повчальних історій.  Сторінки з життя Олександра Копиленка . О. Копиленко «Хоробре кошеня» (с. 109-11)

 

88

Скринька цікавих і повчальних історій.  Сторінки з життя Юрія Старостенка. Ю. Старостенко «Смілива зозулька» (с.111-113)

 

89

Скринька цікавих і повчальних історій.   Сторінки з життя Миколи Трублаїні. М. Трублаїні «Тико і Волохан» (с. 113-114)

 

90

Скринька цікавих і повчальних історій.М. Трублаїні «Хвиля-напасниця» (с. 115-116)

 

91

Скринька цікавих і повчальних історій. Сторінки з життя Василя Сухомлинського. Основна думка твору.  В. Сухомлинський « Які вони бідні» (с. 116-118)

 

92

Скринька цікавих і повчальних історій. В. Сухомлинський « Верба мов дівчина золотокоса» Переказування оповідання за малюнками. ( с. 118-119)

 

93

Скринька цікавих і повчальних історій.  Сторінки з життя Віри Артамонової. Характер персонажа. В. Артамонова « Ясенок» (с. 120-121)

 

94

Урок позакласного читання.________________________

________________________________________________

 

95

Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2 класах»______________

_____________________________________________________

 

96

Скринька цікавих і повчальних історій.  Сторінки з життя Володимира Сенцовського. Портрет у художньому творі. В. Сенцовський « Бабусин онук» (с. 121-124)

 

97

Скринька цікавих і повчальних історій.  Сторінки з життя Андрія Мястківського. А. Мястківський « Мудра голка» Читання в особах. (с. 124-126)

 

98

Скринька цікавих і повчальних історій. Сторінки з життя Василя Струтинського. В Струтинський «Як дихає верба» (с.126-127)

 

99

Скринька сміху. Сторінки з життя Анатолія Григорука. А. Григорук «З курми лягай, з півнями вставай» (с. 128-130)

 

100

Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2 класах»______________

_____________________________________________________

 

101

Урок позакласного читання.________________________

________________________________________________

 

102-103

Скринька сміху. Сторінки з життя Всеволода Нестайка.  В. Нестайко « Як ми літали в космос» (скорочено) (с.130-136)

 

104

Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2 класах»______________

_____________________________________________________

 

105

Повтори і пригадай. Підсумок за темою. (с.136) ________

_________________________________________________

 

106

Контрольна робота. Робота з літературним твором (письмово)___________________________________________

____________________________________________________

 

 

Літературні казки

 

107

Вступ до теми. Завдання зі скриньок літературних казок. (с. 137-138)

 

108

Скринька казок українських письменників. Сторінки з життя Івана Франка. І. Франко «Лис Микита» (уривок) (с. 137-140)

 

109

Скринька казок українських письменників. Сторінки з життя Юрія Ярмиша. Ю. Ярмиш « Та сама Мишка» (с.141-143)

 

110

Урок позакласного читання.________________________

________________________________________________

 

111-112

Скринька казок українських письменників.Сторінки з життя Василя Чухліба. В. Чухліб «Заячий холодок» Читання в особах. (с. 143-146)

 

113-114

Скринька казок зарубіжних письменників. Сторінки з життя Шарля Перро. Ш. Перро «Попелюшка, або соболевий черевичок» (уривок) (с.146-151) Контрольна робота. Навички Читання вголос_______________________________

____________________________________________________

 

115

Скринька казок зарубіжних письменників. Сторінки з життя Ганса Крістіана Андерсена. Г. К. Андерсен « Принцеса на горошині» (с. 151-153) Контрольна робота. Навички Читання вголос_______________________________

____________________________________________________

 

116

Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2 класах»______________

_____________________________________________________

 

117

Повтори і пригадай. Підсумок за темою. (с.153) ________

_________________________________________________

 

118

Урок позакласного читання.________________________

________________________________________________

 

119

Узагальнення й систематизація учнів. Підсумок за рік.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УКРАЇНСЬКА МОВА

(за підручником  М. Д. Захарійчук )

1 семестр – 4 години на тиждень

2 семестр – 3 години на тиждень

 

Зведений перелік робіт з підсумкової перевірки,

які проводяться в 2 класі з мови

Види перевірок

Діалог

Мовні знання й уміння

Диктант

Списування

Загальна кількість

І сем.

-

1

2

1

4

Дата

 

 

 

 

 

ІІ сем.

1

2

1

1

5

Перевірка мовних знань і вмінь

Клас

Завдання

Оцінювання

2 клас

5 завдань:

3 завдання закритого типу

2 завдання відкритого типу (1 з яких творче)

Закрите – по 2 бали

Відкрите – по 3 бали (якщо завдання виконане частково, то зараховується від одного до двох балів)

Диктант

Клас

Семестр

Обсяг текстів

Оцінювання

2 клас

І

30-40 слів

  •                 виставляється 1 оцінка
  •                 при оцінюванні доцільно брати до уваги грамотність і культуру оформлення  письмової роботи

ІІ

40-50 слів

Списування

Клас

Семестр

Обсяг текстів

Оцінювання

2 клас

І

30-40 слів

  •                 виставляється 1 оцінка
  •                 при оцінюванні доцільно брати до уваги грамотність і культуру оформлення  письмової роботи

ІІ

40-50 слів

Діалог

проводять у 2-4 класах у кінці вивчення теми «Речення»

 

 

 

Тема уроку

Дата

 

Звуки і букви

 

1

Вступ. Звуки і букви. Українська абетка.Звуки слова.Побудова речень ( впр. 1-3, с.3-5)

 

2

Спостереження за смислорозрізнювальною роллю звуків у словах. Розташування слів за абеткою з орієнтацією на першу літеру. Звуко-буквений аналіз слів (впр. 1-3, с.6-7)

 

3

Склад. Перенос слів із рядка в рядок по складах. Побудова речень. (впр. 1-3, с.7-9)

 

4

Перенос слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків. Звуко-буквений аналіз слів. (впр. 1-3, с. 9-10)

 

5

Голосні звуки а, о, у, и, і, е. Букви, що позначають голосні звуки. Спостереження за істотними ознаками голосних звуків. (впр. 1-3, с.10-11)

 

6

Закріплення знань про голосні звуки. Звуко – буквений аналіз слова. Добір слів, близьких і протилежних зі значенням. (впр.1-3, с. 11-13)

 

7

Наголос. Наголошені й ненаголошені звуки і склади. Усне складання кінцівки розповіді (впр. 1-3, с.13-14)

 

8

Урок розвитку зв’язного мовлення___________________

________________________________________________

 

9

Приголосні звуки. Позначення їх буквами. Тверді й м’які приголосні звуки. Звуко-буквений аналiз слiв (впр. 1-3, с.21-22)

 

10

Звуки [дж), [дз], [дз] позначення їх буквосполучениями дж, дз. Перенос слiв iз буквосполученнями дж, дз. ( впр. 1-3, с. 22-24)

 

11

Вдосконалення вимови звуків [дж), [дз], [дз’] Звуко-буквений аналіз слів. Поділ слів на склади. (впр. 1-3, с.24-25)

 

12

Буква «ща», позначення нею звукосполучення [шч].  Переказування тексту (впр.1-3, с. 26-27)

 

13

Закріплення вимови звуків [дж), [дз], [дз’] ( шч)  Звуко-буквений аналiз слiв. Побудова речень. ( впр. 1-3, с. 27-28)

 

14

Звуки [r] та [г] , позначення їх на письмі буквами «rе» та «ге». Робота над вимовою і написанням слів із цими звуками. (впр. 1-3, с. 29-30)

 

15

Закріплення вимови звуків [r] та [г]Робота з деформованим текстом. Звуковий аналіз слів. (впр. 1-3, с. 30-31)

 

16

Урок розвитку зв’язного мовлення___________________

________________________________________________

 

17

Дзвінкі і глухі приголосні звуки.  Спостереження за способом вимовляння парних дзвінких і глухих приголосних звуків (впр. 1-3, с.31-33)

 

18

Вимова та написання слiв iз дзвiнкими й глухими приголосними звуками. Вимова і написання слів із буквосполученням «хв.» (впр. 1-3, с.33-34)

 

19

Закріплення вимови та написання слів із дзвінкими і глухими приголосними звуками. Звуко-буквений аналiз слів

(впр. 1-3, с.34-35)

 

20

Контрольна робота._______________________________

________________________________________________

 

21

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів._______________________________________

________________________________________________

 

22

Твердi та м'якi приголоснi звуки. Позначення м'якостi приголосних  на письмі буквами i, я, ю, є. Звуко-буквений аналіз слів (впр. 1-3, с. 37-38)

 

23

Закріплення вмінь правильно позначати на письмі м’якість приголосних звуків.Звуко-буквений аналіз слів. (впр. 1-3, с.38-39)

 

24

Урок розвитку зв’язного мовлення___________________

________________________________________________

 

25

Вимова та написання слів із м’якими приголосними звуками. Звуки-буквений аналіз слів.(впр.1-3, с.40-41)

 

26

Закріплення вмінь правильно позначати на письмі м’якість приголосних звуків буквами і, я, ю, є. Звуко-буквений аналіз слів. (впр. 1-3, с.41-42)

 

27

Позначення м’якості приголосних на письмі знаком м’якшення (ь). Перенос слів зі знаком м’якшення(ь) і буквосполученням (ьо) (впр.1-3, с.42-43)

 

28

Закріплення вмінь правильно позначати на письмі м’якість приголосних звуків знаком м’якшення (ь). Перенос слів із буквосполученням (ьо). (впр. 1-3, с. 43-44)

 

29

Закріплення вмінь правильно позначати на письмі м’якість приголосних звуків знаком м’якшення (ь). Перенос слів із буквосполученням (ьо) (йо). (впр. 1-3, с. 44-46)

 

30

Закріплення знань про м’якф приголосні звуки та способи їх позначення на письмі. (впр. 1-3, с.47-48)

 

31

Подовжені м’які приголосні звуки. Способи позначення іх на письмі буквами. Звуко-буквений аналіз слів. (впр. 1-3, с. 48-49)

 

32

Урок розвитку зв’язного мовлення___________________

________________________________________________

 

33

Звуко-буквений аналіз слів із подовженими м’якими приголосними звуками. Складання усної розповіді за серією малюнків. (впр.1-3, с. 50-52)

 

34

Поділ слів із подовженими м’якими приголосними звуками на склади та для переносу. Звуко-буквений аналіз слів.  (впр. 1-3, с. 52-53)

 

35

Апостроф. Вимова і написання слів з апострофом. Спостереження за твердою вимовою приголосних звуків, позначених буквами б, п, в, м, ф, та р перед апострофом. (впр. 1-3 с.54-55)

 

36

Правило переносу слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів. Робота з прислів’ями (впр.1-3, с. 55-56)

 

37

Закріплення вимови і написання слів з апострофом.  Порівняння вимови та написання слів з апострофом і без апострофа. Звуко-буквений аналіз слів. (впр. 1-3, с. 57-58)

 

38

Закріплення вимови і написання слів з апострофом.  Звуко-буквений аналіз слів з апострофом. (впр.1-3, с.58-59)

 

39

Контрольна робота._______________________________

________________________________________________

 

40

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів._______________________________________

________________________________________________

 

41

Урок розвитку зв’язного мовлення___________________

________________________________________________

 

 

Слово

 

42

Лексичне значення слова. Слова, що мають одне значення, і багатозначні слова. Робота з тлумачним словником. (впр.1-3, с.60-61)

 

43

Слова, протилежні за значенням. Поділ слів на групи за родовими і видовими ознаками (впр.1-3, с.62-63)

 

44

Поділ слів на групи за запитаннями – хто це? Що це? Робота з прислів’ями. (впр. 1-3, с. 64-65)

 

45

Іменник. Слова – назви істот та неістот. (впр. 1-3, с.65-67)

 

46

Змінювання іменників за зразком «один-багато»  Словниково-логічні вправи. (впр.1-3, с.67-69)

 

47

Розпізнавання іменників за питаннями – хто? Що? Змінювання іменників за зразком «один-багато»  Словниково-логічні вправи (впр. 1-3, с.70-71)

 

48

Урок розвитку зв’язного мовлення___________________

________________________________________________

 

49

Вправляння у групуванні іменників за різними ознаками. Утворення словосполучень. (впр.1-3,с. 71-73)

 

50

Змінювання іменників за зразком «один-багато» Навчальний діалог. (впр. 1-3, с. 73-74)

 

51

Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей. Доповнення речень. (впр. 1-3, с. 75-76)

 

52

Закріплення написання з великої букви імен, по батькові, та прізвищ людей. (впр.1-3, с. 76-77)

 

53

Велика буква в кличках тварин. Навчальний діалог. (впр. 1-3, с.78-80)

 

54

Закріплення написання з великої букви імен людей, та кличок тварин. (впр. 1-3, с.80-81)

 

55

Велика буква в назвах міст, сіл, річок. (впр. 1-3, с. 83-84)

 

56

Урок розвитку зв’язного мовлення___________________

________________________________________________

 

57

Велика буква у назвах вулиць, площ, майданів. Написання листа.  (впр.1-3,с. 84-85)

 

58

Контрольна робота._______________________________

________________________________________________

 

59

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів._______________________________________

________________________________________________

 

60

Прикметник. Зв'язок прикметників з іменниками. (впр. 1-3, с.87-88)

 

61

Зв’язок прикметників з іменниками. Змінювання прикметників з іменниками за зразком «один-багато». Навчальний діалог. ( впр.1-3, с. 88-89)

 

62

Прикметники протилежні за значенням. Вживання прикметників у переносному значенні. (впр. 1-3, с. 89-91) Контрольна робота. Списування. ______________________

___________________________________________________

 

63

Зв’язок прикметників з іменниками.  Закріплення змінювання прикметників з іменниками за зразком «один-багато». Переказування тексту. (впр.1-3, с. 91-92)

 

64

Урок розвитку зв’язного мовлення___________________

________________________________________________

 

65

Прикметники близькі за значенням. Робота з прислів’ями. (впр. 1-3, с.93-93)

 

66

Дієслово. Встановлення зв’язку слів у реченні. (впр. 1-3, с.98-99)

 

67

Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах. Навчальний діалог. (впр. 1-3, с. 100-101)

 

68

Зв'язок  дієслів з іменниками у формі однини і множини. ( без уживання термінів) ( впр. 1- 3, с. 101-102)

 

69

Закріплення Зв'язку  дієслів з іменниками у формі однини і множини. ( без уживання термінів) (впр. 1-3, с. 102-103)

 

70

Урок розвитку зв’язного мовлення___________________

________________________________________________

 

71

Закріплення зв’язків дієслів з іменниками. Дієслова протилежні за значенням.( впр. 1-3, с. 104-105)

 

72

Тренувальні вправи на використання дієслівних форм у реченнях і текстах.  Переказування тексту. (впр. 1-3, с. 106-108)

 

73

Закріплення знань про дієслова. Спостереження за багатозначністю дієслів. (впр. 1-3, с.108-109)

 

74

Контрольна робота._______________________________

________________________________________________

 

75

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів._______________________________________

________________________________________________

 

76

Урок розвитку зв’язного мовлення___________________

________________________________________________

 

77

Службові слова ті їх роль у реченні. (впр. 1-3, с. 110-11)

 

78

Практичне ознайомлення з прийменниками та їх роль у реченні. Вправляння у доречному вживанні прийменників у мовленні. (впр. 1-3, с. 111-112)

 

79

Спостереження за роллю службових слів у реченні.  Робота з прислів’ями. (впр. 1-3, с. 112-114)

 

 

Речення

 

80

Поняття про речення. Основні ознаки речення. Поділ тексту на речення. (впр. 1-3, с. 129-130)

 

81

Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідних речень. ( впр. 1-3, с. 131-132)

 

82

Урок розвитку зв’язного мовлення___________________

________________________________________________

 

83

Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Переказування тексту. (впр. 1-3, с. 132-134)

 

84

Вправи на інтонаційне виділення в реченнях слів, найважливіших для вираження думки. Переказування тексту. (впр. 1-3, с. 134-135)

 

85

Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень. (впр. 1-3, с.135-136)

 

86

Закріплення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення. Навчальний діалог.(вср. 1-3, с.137)

 

87

Головні слова в реченні. Навчальний діалог. (впр. 1-3, с. 139-140)

 

88

Урок розвитку зв’язного мовлення___________________

________________________________________________

 

89

Вправи на визначення головних слів у реченні. Доповнення речень. ( впр. 1-3, с. 140-141)

 

90

Зв’язок слів у реченні. Встановлення зв’язку слів у реченнях за питаннями. (впр. 1-3, с. 142-143)

 

91

 Встановлення зв’язку слів у реченнях за питаннями. Написання записки. Навчальний діалог.  (впр. 1-3, с. 143-144)

 

92

Закріплення знань про речення. Поширення речень. Побудова речень.  (впр. 1-3, с.145)

 

93

Урок розвитку зв’язного мовлення___________________

________________________________________________

 

94

Закріплення знань про речення. Встановлення зв’язку слів у реченнях за питаннями. (впр. 1-3, с. 147)

 

95

Контрольна робота._______________________________

________________________________________________

 

96

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів._______________________________________

________________________________________________

 

 

Текст

 

97

Поняття про текст. Заголовок. Особливості тексту. Розрізнення групи речень і тексту (впр. 1-3, с. 148-150)

 

98

Будова тексту: Зачин, основна частина, кінцівка. Добір заголовка до тексту. (впр. 1-3, с. 150-151)

 

99

Текст-розповідь. Складання продовження казки за поданими запитаннями і схемами речень. (впр. 1-3, с. 151-152)

 

100

Урок розвитку зв’язного мовлення___________________

________________________________________________

 

101

Текст-опис. Робота з деформованим текстом. (впр. 1-3, с. 153-154)

 

102

Закріплення знань про типи текстів. Переказування тексту. Поширення речень. (впр. 1-3, с. 155-156)

 

103

Узагальнення і систематизація знань учнів_______________

___________________________________________________

 

 

Мова і мовлення

 

104

Уявлення про мову як засіб людського спілкування. Ознайомлення з мовними і немовними знаками. Переказування тексту. (впр. 1-3, с. 157-158)

 

105

Українська мова – державна мова України. (впр. 1-3, с.159-160)

 

106

Урок розвитку зв’язного мовлення___________________

________________________________________________

 

107

Усне і писемне мовлення. (говоріння і письмо) Культура мовлення. (впр. 1-3, с. 161-162)

 

108

Слова ввічливості. Звертання. Засвоєння етикетних форм спілкування. Навчальний діалог. (впр. 1-3, с. 162-164)

 

109

Контрольна робота._______________________________

________________________________________________

 

110

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів._______________________________________

________________________________________________

 

 

Повторення вивченого

 

111

Узагальнення знань учнів про звуки і букви. Виконання навчальних і контрольних завдань._____________________

___________________________________________________

 

112

Урок розвитку зв’язного мовлення___________________

________________________________________________

 

113

Узагальнення і систематизація знань учнів. Виконання навчальних і контрольних завдань. Контрольна робота (списування) ________________________________________

____________________________________________________

 

114

Узагальнення знань учнів про частини мови. Виконання навчальних і контрольних завдань (впр. 1-3, с.167)________

__________________________________________________

 

115

Узагальнення знань учнів про речення. Виконання навчальних і контрольних завдань (впр. 1-3, с.168)________

__________________________________________________

 

116

Узагальнення знань учнів про текст. Виконання навчальних і контрольних завдань (впр. 1-3, с.169)________

__________________________________________________

 

117

Узагальнення знань учнів. Виконання навчальних і контрольних завдань ________________________________

__________________________________________________

 

118

Узагальнення знань учнів. Виконання навчальних і контрольних завдань ________________________________

__________________________________________________

 

119

Урок розвитку зв’язного мовлення___________________

________________________________________________

 

120

Узагальнення знань учнів. Виконання навчальних і контрольних завдань. Підсумок за рік. __________________

__________________________________________________

 

 

МАТЕМАТИКА

За підручником Ф. Рівкінд, Л. Оляницької.

4 години на тиждень.

Тема уроку

Дата

 

 

Узагальнення i систематизація навчального матеріалу за 1 клас

 

1

Вступ. Повторення матepiaлy за 1 клас. Лічба в межах 20. Нумерація чисел в межах 20 (№№ 1-3).

 

2

Додавання i віднімання в межах 10. Виконання дій за допомогою числового променя. Об'єднання предметів у групи за певною ознакою. Розв'язування задач (№№ 4-10).

 

3

Лічба чисел в межах 100. Збільшення i зменшення чисел на 1. Порівняння чисел. Визначення суми вартості монет. Розв'язування задач за коротким записом (№№ 11-19).

 

4

Розкладання чисел на розрядні доданки. Порівняння виразів  i чисел. Додавання i віднімання чисел, пов'язаних із нумерацією. Розв'язування задач (№№ 20-26).

 

5

Утворення двоцифрових чисел з десятків та одиниць. Тиждень. Доба. Порівняння чисел. Утворення множин i підмножин (№№ 27-36).

 

6

Додавання i віднімання чисел у межах 100. Розв'язування iпорівняння задач на різницеве порівняння (№№ 37-43).

 

7

Kpyглі числа. Точка, промінь, відрізок, пряма. Істинні твердження. Розв'язування задач (№№ 44-51).

 

8

Визначення кількості десятків i одиниць у числах. Одиниці вимірювання довжини. Креслення відрізків. Розв'язування задач. (№№ 52-60).

 

9

Назви компонентів додавання. Рівняння. Розв'язування рівнянь на знаходження невідомого доданка. Розв'язування задач (№№ 61-69).

 

10

Переставний закон додавання. Розв'язування рівнянь на знаходження   невідомого   доданка.   Розв'язування   задач (№№№ 70-78).

 

11

Назви компонентів дії віднімання. Розв'язування рівнянь на знаходження невідомого зменшуваного. Розпізнавання геометричних фігyp (№№ 79-85).

 

12

Одиниці вимірювання маси. Розв'язування рівнянь на зна­ходження   невідомого   від’ємника.   Розв'язування   задач (№№86-93).

 

13

Одиниці вартості. Взаємозв'язок дій додавання і відніман­ня. Креслення відрізків. Складання і розв'язування задач за схемами (№№94-101).

 

14

Одиниці вимірювання місткості. Розкладання чисел на роз­рядні доданки. Дії з іменованими числами. Складання і розв'язування задач (№№ 102-109).

 

15

Узагальнення і систематизація знань учнів. Розпізнавання многокутників, об'єднання їх у множини (№№ 110-117).

 

16

Контрольна робота.______________________________

_______________________________________________

 

 

 

Табличне додавання і віднімання чисел у межах 20 з переходом через розряд

 

17

Аналіз контрольної роботи. Доповнення чисел до 10. Дода­вання і віднімання числа 2 з переходом через десяток. Розв'язування прямих і обернених задач (№№ 118-124).

 

18

Додавання і віднімання числа 3 з переходом через розряд. Розв'язування прямих і обернених задач. Вимірювання до­вжини ламаної лінії (№№ 125-134).

 

19

Додавання і віднімання числа 4 з переходом через розряд. Розв'язування і порівняння задач. Знаходження довжини ламаної лінії (№№ 135-143).

 

20

Вирази зі змінною. Обчислення значень виразів зі змінною. Кут. Види кутів.(прямий, непрямі) Дії з іменованими числами. Розв'язування задач (№№ 144-152).

 

21

Додавання і віднімання числа 5 з переходом через розряд. Обчислення значень виразів зі змінною. Прості і складені задачі (№№ 153-161).

 

22

Многокутник. Види многокутників. Позначення буквами латинського алфавіту вершин многокутників.  Периметр многокутників. Розв'язування задач (№№ 162-169).

 

23

Додавання і віднімання числа 6 з переходом через розряд. Кругові приклади. Прямокутник. Побудова прямокутників. Розв'язування задач (№№ 170-179).                       

 

24

Додавання і віднімання числа 7 з переходом через розряд. Розкладання чисел на доданки. Складання і розв'язування задач за схемами (№№ 180-188).

 

25

Квадрат. Побудова квадратів. Порівняння іменованих чи­сел. Розв'язування і порівняння задач (№№ 189-198).

 

26

Додавання і віднімання числа 8 з переходом через розряд. Розв'язування рівнянь. Розв'язування задач (№№ 199-208).

 

27

Додавання числа частинами. Перевірка додавання дією від­німання. Обчислення периметра многокутників. Розв'язування задач (№№ 209-218).

 

28

Додавання і віднімання числа 9 з переходом через десяток. Позначення буквами латинського алфавіту сторін многокут­ника. Обчислення периметра прямокутника.

(№№ 219-227).

 

29

Узагальнена таблиця додавання і віднімання одноцифрових чисел. Знаходження за таблицею результатів додавання і віднімання;   Периметр    квадрата.    Розв'язування   задач (№№228-236).

 

30

Розв'язування складених задач двома способами (ознайом­лення). Дії з іменованими числами. Розв'язування рівнянь (№№237-245).

 

31

Вирази з дужками. Порядок виконання дій у виразах, що містять дужки. Розв'язування складених задач. Розпізнаван­ня геометричних фігур (№№ 246-255).

 

32

Додавання числа до суми. Віднімання числа від суми. Дії з іменованими числами. Розв'язування задач (№№ 256-264).

 

33

Додавання суми до числа. Віднімання суми від. числа. Об­числення значень виразів. Складання і розв'язування задач за короткими записами (№№ 265-273).

 

34

Обчислення значень виразів різними способами. Порівнян­ня  виразів.  Розв'язування  задач  за допомогою виразу (№№274-283).

 

35

Контрольна робота.______________________________

_______________________________________________

 

36

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів._____________________________________

_______________________________________________

 

 

 

Усне додавання і віднімання чисел у межах 100 з переходом через розряд

 

37

Усне додавання двоцифрових чисел з переходом через де­сяток виду 3 7 + 6. Розв'язування задач (№№ 284-291).

 

38

Застосування прийомів усного додавання двоцифрових чисел у процесі розв'язування прикладів і задач. Розв'язування рівнянь і задач (№№ 292-300).

 

39

Додавання способом округлення. Обчислення значень ви­разів зі змінною. Розв'язування задач (№№ 301-308).

 

40

Усне додавання виду 7 + 15. Складання і обчислення вира­зів   за   таблицею.   Розпізнавання   геометричних   фігур. Розв'язування задач (№№ 309-317).

 

41

Усне віднімання виду 40 - 8. Обчислення виразів із дужка­ми.  Порівняння іменованих чисел.  Розв'язування задач (№№318-326).

 

42

Усне віднімання виду 35 - 7. Доповнення рівностей і нерів­ностей. Кругові приклади. Розв'язування задач (№№327-335).

 

43

Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. По­рівняння чисел. Складання і розв'язування задач за корот­ким записом (№№ 336-342).

 

44

Віднімання способом округлення. Порівняння виразів і чи­сел. Розв'язування задач за допомогою виразу (№№ 343-351).

 

45

Закріплення вивчених способів додавання  і віднімання. Кругові приклади. Обчислення значень виразів із двома змінними (№№ 352-360).

 

46

Усне додавання виду 27 + 16. Складання задачі за поданим виразом (№№ 361-369).

 

47

Усне додавання виду 45 +27. Обчислення значень виразів двома способами. Розв'язування задач (№№ 370-377).

 

48

Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. Дії з іменованими числами. Розв'язування рівнянь і задач (№№378-386).

 

49

Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. По­рівняння іменованих чисел. Розв'язування складених задач (№№387-395).

 

50

Віднімання виду 45 - 27. Обчислення значень виразів двома способами. Дії з іменованими числами. Розв'язування задач (№№396-404).

 

51

Закріплення віднімання суми від числа. Перетворення іме­нованих чисел. Розв'язування задач (№№ 405-414).

 

52

Контрольна робота.______________________________

_______________________________________________

 

53

Аналіз контрольної роботи. Одиниці вимірювання маси (кілограм, центнер). Дії з іменованими числами. Розв'я­зування задач (№№ 415-424).

 

54

Округлення чисел до більшого. Обчислення значень виразів різними   способами.   Складання   і   розв'язування   задач. (№№425-433).

 

55

Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. Розпізнавання геометричних фігур і кутів. Розв'язування задач. (№№ 434-442).

 

56

Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. Розв'язування задач за поданим планом. (№№ 443-451).

 

57

Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. Пе­ретворення    іменованих    чисел.     Розв'язування    задач. (№№ 452-459).

 

58

Коло і круг. Радіус і діаметр кола. Креслення кола і круга за поданим радіусом. Розв'язування задач (№№ 460-467).

 

59

Вимірювання радіуса та діаметра кола. Складання істинних висловлювань. Розпізнавання геометричних фігур. Розв'я­зування задач (№№ 468-475).

 

60

Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. Об­числення значень виразів зі змінною. Розв'язування рівнянь і задач. (№№ 476-484).

 

61

Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. По­рівняння виразів і числа. Складання і розв'язування задач за коротким записом. (№№ 485-492).

 

62

Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. По­рівняння виразів і чисел. Складання і розв'язування задач. (№№493-500).  

 

63

Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. Складання істинних рівностей. Порівняння виразів і чисел. Розв'язування задач. (№№ 501-508).

 

64

Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. Розв'язування задач на час.(№№ 509-515).

 

65

Контрольна робота.______________________________

_______________________________________________

 

66

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів._________________________

________________________________________________

 

 

 

Множення і ділення. Табличне множення і ділення

 

67

Ознайомлення учнів із дією множення. Знак множення. Розв'язування задач на множення. (№№ 516-521).

 

68

Читання прикладів на множення. Назви компонентів та ре­зультату дії множення. Розв'язування задач на множення. (№№522-530).

 

 

69

Переставний закон множення. Порівняння виразів і числа. Розв'язування задач на множення. (№№ 531-539).

 

70

Таблиця множення числа 2. Розв'язування задач на мно­ження. Обчислення периметра квадрата. (№№ 540-547).

 

71

Збільшення числа на кілька одиниць і у кілька разів. Закрі­плення таблиці множення числа 2. Порівняння виразів, що містять табличні випадки множення числа 2. (№№ 548-557).

 

72

Ознайомлення учнів із дією ділення. Знак ділення. Читання рівностей. Розв'язування задач. (№№ 558-566).

 

73

Зв'язок дій множення і ділення. Складання прикладів на ділення з прикладів на множення.  Розв'язування задач. (№№ 567-573).

 

74

Таблиця ділення на 2. Обчислення значень виразів. Розв'я­зування задач на множення і ділення (№№574-582).

 

75

Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Розв'я­зування задач на множення і ділення. (№№ 583-592).

 

76

Назви компонентів та результату дії ділення. Зменшення числа на кілька одиниць і у кілька разів. Розв'язування за­дач на застосування таблиці ділення на 2. (№№ 593-599).

 

77

Повторення таблиць множення числа 2 та ділення на 2. Розв'язування задач. Порівняння виразів. (№№' 600-609).

 

78

Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Розв'я­зування задач на множення і ділення. (№№ 610-619).

 

79

Множення числа 1 і множення на 1. Ділення на 1. Ділення однакових чисел. Порівняння виразів. Розв'язування задач. (№№620-627).

 

80

Контрольна робота.______________________________

_______________________________________________

 

81

Аналіз контрольної роботи. Таблиця множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Порів­няння виразів. Розв'язування задач.

(№№ 628-635)

 

82

Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 3. Знаходження   значень   виразів   на  дії  різного   ступеня. Розв'язування задачі двома способами. (№№ 636-644).

 

83

Закріплення таблиці множення числа 3. Складання прикла­дів на ділення із прикладів на множення. Складання й розв'язування задач. (№№ 645-655).     

 

84

Таблиця ділення на 3. Складання задач за малюнком і запи­таннями, за поданим розв'язанням. (№№ 656-663).

 

85

Розв'язування вправ і задач на застосування таблиці ділен­ня на 3. Порівняння виразів і чисел. (№№ 664-673).

 

86

Взаємозв'язок дій множення і ділення. Обчислення значень виразів із буквами. Розв'язування задач. (№№674-682).

 

87

Повторення вивчених таблиць множення і ділення. Доповнен­ня рівностей. Розв'язування задач. (№№ 683-692).

 

88

Таблиця множення числа 4. Розв'язування вправ і задач на засвоєння таблиці множення числа 4 .(№№  693-700).

 

89

Таблиця ділення на 4. Застосування таблиці ділення для знаходження значень виразів та розв'язування задач. Розв'язування рівнянь. (№№ 701-708).

 

90

Розв'язування рівнянь на знаходження невідомого множни­ка. Креслення многокутників. Розв'язування задач (№№ 709-718).

 

91

Розв'язування рівнянь на знаходження невідомого діленого і невідомого дільника. Розв'язування задач (№№ 719-728).

 

92

Розв'язування вправ і задач на засвоєння таблиць множення числа 4 і ділення на 4. (№№ 729-735).

 

93

Таблиця множення числа 5. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Порівняння виразів. Розв'язування задач. (№№ 736-743)

 

94

Таблиця ділення на 5. Застосування таблиці для знаходження значення виразів і розв'язування задач. Розв'язування рівнянь (№№ 744-752).

 

95

Розв'язування вправ та задач на засвоєння таблиць множення числа 5 і ділення на 5. (№№ 753-761).

 

96

Розв'язування вправ та задач на засвоєння таблиць мно­ження   числа 5   і   ділення   на 5.   Розв'язування   рівнянь. (№№ 762-772).

 

97

Контрольна робота.______________________________

_______________________________________________

 

98

Аналіз контрольної роботи. Таблиця множення числа 6. Доба. Година. Хвилина. Секунда. Визначення часу за годинником. Дії з іменованими числами. Розв'язування задач.

(№№ 773-781).

 

99

Визначення часу за годинником. Розв'язування задач на час. Рік. Місяць. Доба. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. (№№ 782-789)

 

100

Визначення часу за годинником. Розв'язування задач на час. Календар. (№№ 790-799).

 

101

Таблиця ділення на 6. Розв'язування задач і прикладів, що містять ділення на 6. Розв'язування рівнянь. (№№ 800-809).

 

102

Вправи на засвоєння таблиці ділення на 6. Розв'язування задач двома способами. (№№ 810-816).

 

103

Кратне порівняння чисел. Розв'язування і порівняння задач на    кратне    порівняння.    Обчислення    значень    виразів. (№№817-825).

 

104

Таблиця множення числа 7. Обчислення значень виразів на дві дії різного ступеня. Порівняння виразів. Розв'язування задач. (№№ 826-834).

 

105

Розв'язування прикладів та задач, що містять множення числа 7. Порядок виконання дій у виразах. Розв'язування рівнянь. (№№ 835-845).

 

106

Таблиця ділення на 7. Обчислення значень виразів на дві дії різного ступеня. Розв'язування рівнянь і задач.  (№№ 846-854).

 

107

Вправи на закріплення вивчених таблиць множення і ділен­ня. Розв'язування задач. (№№ 855-864).

 

108

Зміна значення добутку під час зміни одного множника при сталому другому. Порівняння виразів, що містять табличні випадки множення. Розв'язування задач.

(№№ 865-877).

 

109

Вправи на закріплення вивчених таблиць множення і ділен­ня. Складання та обчислення виразів. Визначення часу за го­динником. (№№ 878-887).

 

110

Контрольна робота.______________________________

_______________________________________________

 

111

Аналіз контрольної роботи. Таблиця множення числа 8. Порівняння виразів. Розв'язування задач. (№№ 888-896).

 

 

112

Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 8. Розпізнавання геометричних фігур. (№№ 897-904).

 

113

Таблиця ділення на 8. Вправи на застосування таблиці ді­лення на 8. Розв'язування рівнянь і задач. (№№ 905-914).

 

114

Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 8. Складан­ня і розв'язування рівняння. Розпізнавання геометричних фігур. (№№ 915-923).

 

115

Таблиця множення числа 9. Обчислення виразів на дві дії різного ступеня. Задачі на суму двох добутків. (№№ 924-931).

 

116

Вправи на засвоєння вивчених таблиць множення і ділення. Розв'язування задач.

(№№ 932-941).

 

117

Таблиця ділення на 9. Вправи й задачі на застосування таб­лиці ділення на 9. Задачі на зведення до одиниці. Знахо­дження частини числа (№№ 942-948).

 

118

Множення числа 0 і множення на 0. Ділення нуля. Немож­ливість ділення на 0. Розв'язування задач. (№№ 949-957).

 

119

Множення і ділення на 10.Обчислення значення виразів на дії різного ступеня. Розв'язування задач (№№ 958-967).

 

120

Вправи і задачі на закріплення вивчених способів множен­ня і ділення. Складання рівностей і нерівностей. Розпізнавання геометричних фігур (№№ 968-976).

 

121

Узагальнення і систематизація знань учнів. Розв'язування задач із логічним навантаженням (№№ 977-985)

 

122

Контрольна робота.______________________________

_______________________________________________

 

123

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів._____________________________________

_______________________________________________

 

 

 

Повторення вивченого у 2 класі

 

124

Повторення усної і письмової нумерації чисел першої сотні. Порівняння чисел. Розв'язування задач (№№ 1-7, с. 154).

 

125

Повторення випадків додавання і віднімання виду 26 + 8, 26-8. Знаходження значень виразів із буквою. Розв'язування задач (№№ 8-16, с. 155).

 

126

Повторення додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд виду 35 + 27. Розв'язування рівнянь і задач (№№ 17-26, с. 156).

 

127

Повторення віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток виду 34-18. Перетворення іменованих чисел. Розв'язування задач (№№27-34, с. 157).

 

128

Повторення вивченого про множення і ділення. Обчислення периметра прямокутника. Розв'язування задач (№№ 35-43, с. 158).

 

129

Контрольна робота за рік.

 

130

Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і система­тизація знань учнів._______________________________

_______________________________________________

 

131

Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і система­тизація знань учнів._______________________________

_______________________________________________

 

132

Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і система­тизація знань учнів._______________________________

_______________________________________________

 

133

Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і система­тизація знань учнів._______________________________

_______________________________________________

 

134

Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і система­тизація знань учнів._______________________________

_______________________________________________

 

135

Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і система­тизація знань учнів._______________________________

_______________________________________________

 

136

Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і система­тизація знань учнів._______________________________

_______________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРИРОДОЗНАВСТВО

За підручником Т. Гільберг, Т. Сак

( 2 години на тиждень)

Тема уроку

Дата

1

Пори року. Спостереження за порами року. (с. 3-6)

 

2

Наша планета – Земля. Глобус – модель землі. Чому на землі бувають день і ніч. Доба. (с. 7-9)

 

3

Чому на землі існують пори року. Рік. Вплив сонця на сезонні явища в природі. (с. 10-11)

 

4

Ознаки осені. Осінні явища у природі. (с.15-18)

 

5

Вода в природі. Три стани води. (с.19-21)

 

6

Зміна стану води за нагрівання та охолодження. Термометр.(с. 21-24)

 

7

Вимірювання температури. Практична робота: визначення показів термометра за малюнками. Вимірювання температури води та повітря

 

8

Колообіг води в природі. Опади. (с. 28-30)

 

9

Що таке погода та як її передбачати. Складові погоди. Народні прикмети та прогноз погоди.(с. 31-34)

 

10

Урок-екскурсія. Спостереження за явищами природи восени. __________________________________________

___________________________________________________

 

11

Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота____________________________________________

__________________________________________________

 

12

Аналіз контрольної роботи. Осінні явища в житті рослин (с. 35-37)

 

13

Плоди і насіння. Поширення плодів і насіння у природі. Практична робота: розпізнавання органів трав’янистих рослин. (с.41-45)

 

14

Навчальний проект: «Як рослини готуються до зими» ___

__________________________________________________

 

15

Гриби: їстівні та отруйні. Правила збирання грибів. Практична робота: розпізнавання їстівних та отруйних грибів за наочністю. (с.45-48)

 

16

Як тварини готуються до зими. Комахи восени. (с.48-51)

 

17

Птахи восени. Перелітні та осілі птахи. (с. 51-54)

 

18

Звірі восени. Підготовка звірів до зими (с.54-57)

 

19

Навчальний проект: «Як готуються до зими тварини»(с.60-61) ______________________________ ___

__________________________________________________

 

20

Невидимі ланцюги в осінньому лісі. Взаємозв’язки у природі восени. Охорона рослин і тварин. (с.57-59)

 

21

Праця людей восени.

 

22

Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота____________________________________________

__________________________________________________

 

23

Аналіз контрольної роботи. Ознаки зими. Зимові явища у природі. (с.62-64)

 

24

Як утворюється лід на ставку. Практична робота: Сніг і лід – це вода. Порівняння властивостей льоду та снігу. (с.64-66)

 

25

Погода взимку. Ожеледиця, заметіль, замерзання водойм. (с.66-69)

 

26

Рослини взимку. Дерева, кущі, трав’янисті рослини взимку. (с.69-73)

 

27

Тварини взимку. Як зимують птахи. Зимуючі та осілі птахи. (с. 74-76)

 

28

Навчальний проект: «Пташина їдальня»(с.76-77)

__________________________________________________

 

29

Звірі взимку. Турбота людей про тварин узимку. ( с. 78-81)

 

30

Урок-екскурсія. Спостереження за явищами природи взимку. Практична робота: дослідження сніжинок за допомогою лупи за малюнками. (с.151-155)_____________

__________________________________________________

 

31

Взаємозв’язки у природі взимку. Праця людей взимку.

 

32

Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота____________________________________________

__________________________________________________

 

33

Аналіз контрольної роботи. Навчальний проект: «Збережемо життя ялинці» (с.73)______________________

__________________________________________________

 

34

Ознаки весни. Весняні явища у природі. (с.82-84)

 

35

Чому буває вітер (с. 87-90)

 

36

Погода навесні. Відлига, повінь, льодохід. (с.90-93)

 

37

Рослини навесні. Сокорух, розвиток бруньок, цвітіння. (с.93-95)

 

38

Ранньоквітучі трав’янисті рослини. Охорона рослин. (с. 96-97)

 

39

Тварини навесні. Комахи. (с.97-99)

 

40

Птахи навесні. Повернення перелітних птахів. (с. 100-102)

 

41

Пора гніздування. Облаштування птахами гнізд, насадження та виведення пташенят. (с. 102-105)

 

42

Охорона птахів. (с.105-106)

 

43

Звірі навесні. Піклування про потомство. (с.107-110)

 

44

Весняні турботи людей на городах, полях і садах. (с.110-112)

 

45

Урок-екскурсія. Спостереження за явищами природи навесні. (с. 155-156)________________________________

___________________________________________________

 

46

Взаємозв’язки у природі навесні.

 

47

Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота____________________________________________

__________________________________________________

 

48

Аналіз контрольної роботи. Ознаки літа. Нежива природа влітку.(с.115-116)

 

49

Сонячний годинник. (с. 117, с. 12-13)

 

50

Жива природа влітку. (с. 117-120)

 

51

Рослини лісу. (с. 120-123)

 

52

Лікарські рослини. Отруйні рослини. Практична робота: розпізнавання деяких отруйних рослин рідного краю за ілюстраціями.

 

53

Тварини лісу. (с.124-127)

 

54

Охорона лісу. Правила поведінки у лісі влітку. (с. 127-128)

 

55

Рослини і тварини луків. (с. 129-131)

 

56

Рослини і тварини прісних водойм. (с.132-134)

 

57

Взаємозв’язки у природі влітку

 

58

Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота____________________________________________

__________________________________________________

 

59

Аналіз контрольної роботи. Людині і природа. (с.135-138)

 

60

Навчальний проект :  « Добра справа для природи» (с.143-144)________________________________________

_________________________________________________

 

61

Червона книга України. (с.138-141)

 

62

Навчальний проект: «Рослини та тварини –символи України» (с.141)____________________________________

__________________________________________________

 

63

Урок –екскурсія. Спостереження за ознаками літа, що наближається (с.150-151)_____________________________

__________________________________________________

 

64

Узагальнення спостережень за природою та погодою. ____

__________________________________________________

 

65-66

Урок-екскурсія. За вибором: відвідування ферми, парника, парку, саду, городу, шкільної ділянки, краєзнавчого музею, природничого музею, зоопарку, зоомагазину, квіткового магазину, еколого-натуралістичного центру, ветеринарної клініки, притулку для тварин, інше.___________________

__________________________________________________

 

67

Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота____________________________________________

__________________________________________________

 

68

Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік____________________________________________

__________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я

За підручником О. В Гнатюк.

1 година на тиждень

Тема уроку

Дата

1

Вступ. Я росту і розвиваюсь. Індивідуальні особливості росту й розвитку учнів. Практична робота:вимірювання зросту і маси тіла учнів (с.3-8)

 

2

Здоров`я і хвороби.  Профілактика захворювань. (с.9-11)

 

3

Інфекційні захворювання. (с.12-14)

 

4

Як захиститися від інфекцій. Карантин. (с.15-17)

 

5

Розпорядок дня школяра.

Практична робота : складання розпорядку робочого дня.(с.18-21)

 

6

Порядок і дисципліна (с.22-23)

 

7

Навчання і відпочинок. Користь активного відпочинку. Організація відпочинку в класі та вдома.Практична робота : Планування вихідного дня. (с.24-26)

 

8

 Особиста гігієна. Догляд за зубами.Ранкові та вечірні гігієнічні процедури.Практична робота. Як правильно доглядати за порожниною рота. (с.27-30)

 

9

Їжте на здоров’я! Культура харчування. Вітаміни. Їх значення для здоров’я. Практична робота. Вибір корисних для здоров`я продуктів. (с. 31-34)

 

10

Як поводитися за столом (с. 35-37)

 

11

Займайся фізкультурою! Фізичні вправи і здоров’я. (с.38-40)

 

12

Загартовуйся! Правила и процедури загартування.  Практична робота: Вибір одягу за погодою. Гра «Вдягни ляльку» (с. 41-46)

 

13

Узагальнення і систематизація знань учнів. Підготовка виставки дитячих робіт, присвячених здоровому способу життя та профілактиці шкідливих звичок.______________

__________________________________________________

 

14

Твої права (с.47-50)

 

15

Твої обов’язки. Обов’язки дитини вдома і в школі. (с. 51-52)

 

16

Культура спілкування . Як ти спілкуєшся. Умови взаєморозуміння. Практичні роботи: Розпізнавання невербальних знаків, сигналів, жестів.

 

17

Будь обережним! Безпечні і небезпечні ситуації.Практична робота: створення списку джерел допомоги у небезпечних ситуаціях (за допомогою дорослих). (с.58-60)

 

18

Один удома. Як уникнути небезпечної ситуації. Небезпечні речовини. 9отруйні, горючі, легкозаймисті) (с. 61-67)

 

19

 Телевізор, комп’ютер, мобільний телефон. Практична робота  : створення пам`ятки щодо перегляду телевізійних передач, користування комп`ютером і мобільним телефоном (с.68-72)

 

20

Небезпечні ситуації в школі. Шляхи виходу дитини зі школи. План евакуації Практична робота : відпрацювання навичок виходу  із приміщення школи  (с.73-76)

 

21

Безпека на дорозі.  (с.77-79)

 

22

Як переходити дорогу. Дорожня розмітка. Правила пішохідного руху. (с. 80-83)

 

23

Перехрестя Практична робота : моделювання ситуації переходу дороги на регульованому і нерегульованому перехресті.(с.84-86)

 

24

Безпека на відпочинку (с.87-92)

 

25

Літні та зимові розваги. Профілактика обмороження, перегрівання, сонячних опіків. (с.87-92)

 

26

Як поводитися з тваринами. Безпека поводження з дикими і бездомними тваринами. (с. 93-94)

 

27

Надання першої допомоги при забиттях, порізах, подряпинах, укусах комах.Практична робота моделювання ситуації надання першої допомоги при нескладних травмах (с.95-97)

 

 

28

 Смаки і захоплення людини, їх вплив на здоров’я. Практична робота : презентація «Моє захоплення».  (с. 98-100)

 

29

 Твої друзі. Вибір друзів. Друзі за інтересами.  Практична робота :  створення плаката «Захоплення нашого класу».(с. 101-103)

 

30

 Будь людяним. Людяність, вдячність, співчуття. Як надати підтримку і допомогу. Практична робота : Написання листа-подяки (на вибір учня) (с. 104-105)

 

31

Життєрадісність і здоров’я.

 

32

Як прийняти рішення. Вплив реклами на рішення людини. (с.106-107)

 

33

Правила безпечної поведінки під час канікул улітку.

 

34

Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік

___________________________________________________________

 

 

ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ

За підручником І. М Веремійчика, В. П Тименка

1 година на тиждень.

Тема уроку

Дата

 

 

 

1

 

Вступ. Робота із природними матеріалами.Правила тех­ніки безпеки під час уроків трудового навчання Послідов­ність дій та безпека праці під час виготовлення виробів із природних матеріалів на площині. Практична робота: виго­товлення колективної композиції із природних матеріалів.

 

 

2

Робота із природними матеріалами.Створення сюжетних композицій з елементами творчості. Практична робота: виготовлення композиції із природних матеріалів.

 

 

3

Робота із природними матеріалами.Створення сюжетних композицій з елементами творчості. Практична робота: виготовлення предметної аплікації із природних матеріалів.

 

 

4

Робота із природними матеріалами.Створення сюжетних композицій з елементами творчості. Практична робота: виготовлення аплікації із природних матеріалів.

 

 

 

5

Аплікація з використанням ниток.Застосування ниток. Види ниток. Послідовність дій під час виготовлення аплі­кацій із ниток. Інструменти для роботи та прийоми їх засто­сування. Практична робота: виготовлення аплікації з ви­користанням ниток.

 

 

 

6

Аплікація з використанням ниток. Послідовність дій під час виготовлення аплікацій із ниток. Інструменти для робо­ти та прийоми їх застосування. Практична робота: вигото­влення аплікацій із засипанням малюнка різаними нитками та їх приклеювання.

 

 

 

7

Аплікація з використанням ниток.Послідовність дій під час виготовлення виробів із ниток. Інструменти для роботи та прийоми їх застосування. Практична робота: виготов­лення декоративних прикрас із ниток.

 

8

Згинання і складання паперу. Аплікації з паперу і картону. Види паперу і картону. Властивості картону. Галузі засто­сування паперу і картону. Послідовність дай під час вигото­влення аплікацій із паперу і картону. Практична робота: виготовлення сюжетних аплікацій із паперу і картону.

 

 

 

9

Згинання і складання паперу. Послідовність дій під час виготовлення аплікацій із паперу і картону за шаблоном. Практична робота: виготовлення з деталей геометричної  форми аплікації, паперових макетів килимів, прикрас іт. ін.

 

 

10

Згинання і складання паперу. Послідовність дій під час виготовлення виробів із паперу і картону. Практична робо­та: виготовлення вітальної листівки.

 

 

11

Згинання і складання паперу. Послідовність дій під час виготовлення аплікацій із паперу і картону. Практична ро­бота: виготовлення сюжетної аплікації з паперу.

 

 

12

Паперові об'ємні форми.Послідовність дій під час вигото­влення паперових об'ємних фігур. Практична робота: ви­готовлення об'ємного виробу з паперу.

 

 

13

Паперові об'ємні форми. Послідовність дій під час вигото­влення паперових об'ємних фігур. Практична робота: ви­готовлення композиції із паперових об'ємних форм.

 

 

14

Паперові об'ємні форми. Елементи графічної грамоти. Правила розмічання на папері і картоні. Лінії. Практична робота: виготовлення новорічних подарунків.

 

 

15

Паперові об'ємні форми.Послідовність дій під час вигото­влення паперових об'ємних фігур. Практична робота: ви­готовлення ялинкових прикрас об'ємної форми.

 

 

16

Паперові об'ємні форми.Послідовність дій під час вигото­влення паперових об'ємних фігур. Практична робота: ви­г

отовлення подарункових коробочок.

 

 

17

Згинання і складання паперу. Виготовлення декоративної листівки, конверта тощо. Практична робота: складання, та оздоблення різдвяної листівки.

 

 

 

18

Орнамент.Види орнаменту. Декоративно-ужиткове мис­тецтво. Послідовність дій під час виготовлення орнаментів. Практична робота: виготовлення орнаментів на прямокут­ній основі.

 

19

Орнамент.Послідовність дій під час виготовлення орна­ментів. Практична робота: виготовлення орнаментів на круглій основі.

 

 

20

Орнамент.Послідовність дій під час виготовлення орна­ментів. Практична робота: виготовлення орнаментів у смужці.

 

 

21

 

ОригаміПластика паперу. Послідовність дій під час виго­товлення оригамі. Практична робота: створення квітів у техніці оригамі.

 

 

22

Оригамі. Пластика паперу. Послідовність дій під час виго­товлення оригамі. Практична робота: створення за схемою фігур у техніці оригамі.

 

 

23

Оригамі.Послідовність дій під час виготовлення оригамі. Практична робота: створення за схемою фігур літачка,човника тощо.                                                                  

 

 

 

24

Витинанка.Витинанка як вид народних ремесел України. Послідовність дій під час виготовлення витинанок. Безпека праці з інструментом. Практична робота: виготовлення композиції у техніці витинанки.

 

 

25

Витинанка.Послідовність дій під час виготовлення витина­нок. Безпека праці з інструментом. Практична робота: виго­товлення витинанок.

 

 

26

Витинанка.Послідовність дій під час виготовлення витина­нок. Безпека праці з інструментом. Практична робота: виго­товлення стрічкової витинанки.

 

 

 

27

Робота з пластиліном на площині з елементами твор­чості.Пластилін і його застосування. Послідовність виго­товлення виробів із пластиліну. Практична робота: виго­товлення виробів із пластиліну.

 

 

 

28

Робота з пластиліном на площині з елементами твор­чості.Послідовність виготовлення виробів на площині з пластиліну. Практична робота: ліплення сюжетної компо­зиції.

 

 

29

Робота з пластиліном на площині з елементами твор­чості. Послідовність виготовлення виробів із пластиліну. Практична робота: виготовлення виробів із пластиліну.

 

 

30

Робота з пластиліном на площині з елементами твор­чості.Послідовність виготовлення виробів із пластиліну. Практична робота: виготовлення виробів із пластиліну.

 

 

31

Самообслуговування.Культура харчування. Правила пове­дінки за столом. Столовий посуд різного призначення. Сер­вірування столу. Практична робота: сервірування столу.

 

 

32

Самообслуговування.Одяг.  Правила догляду за одягом. Шиття. Інструменти й матеріали для шиття. Послідовність дій під час шиття. Практична робота: пришивання ґудзиків.

 

 

 

33

Макетування.Виготовлення і оздоблення об'ємних виро­бів. Послідовність дій під час виготовлення й оздоблення об'ємних виробів. Практична робота: виготовлення маке­тів вантажних машин.

 

34

Узагальнення  знань учнів. Підсумок за рік. ____________

__________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОСНОВИ СПОЖИВЧИХ ЗНАНЬ

1 година на тиждень

Тема уроку

Дата

1

Вступ

Споживач і споживання. Ознайомлення зі складовими лан

цюжка споживання: отримання інформації, вибір, купівля,

користування товаром чи послугою.

 

 

2

Споживач і споживання. Ознайомлення зі складовими лан

цюжка споживання: отримання інформації, вибір, купівля,

користування товаром чи послугою.

 

 

3

Споживач і споживання. Ознайомлення зі складовими лан

цюжка споживання: отримання інформації, вибір, купівля,

користування товаром чи послугою.

 

 

4

Інформація для споживачів. Реклама. Її суть та призначення.

 

5

Реклама. Її суть та призначення.

 

6

Практична робота №1. Розробка рекламного ролика.

 

7

Конкурс рекламного плаката на будь який товар чи послугу.

 

8

Етикетка.

 

9

Роль етикетки ті її зміст.

 

10

Етикетка. Роль етикетки ті її зміст. Закріплення.

 

11

Практична робота №2. Про що розкаже етикетка та її зміст.

 

12

Зовнішній вигляд товару.

 

13

Вибір товарів і послуг.

 

14

Асортимент

 

15

Асортимент

 

16

Якість товарів і послуг.

 

17

Якість товарів і послуг. Ознаки неякісних товарів.

 

18

Термін придатності товару.

 

19

Практична робота №3 . Розповідь упаковки.

 

20

Гроші.

 

21

Види грошей

 

22

Історія виникнення грошей

 

23

Гроші, як засіб здійснення покупки, товарів і послуг

 

24

Ціна

 

25

Вартість

 

26

Як правильно розрахуватися за покупку.

 

27

Чек

 

28

Практична робота № 4. Про що інформує чек.

 

29

Заклади й установи, що реалізують товари і надають послуги.

 

30

Заклади й установи, що реалізують товари

 

31

Практична робота №5. Рольова гра «Ми купуємо в магазині, супермаркеті, кіоску, на ринку»

 

32

Заклади й установи, що надають послуги.

 

33

Практична робота №6 «Уроки чемності»

 

34

Повторення й узагальнення.

 

35

Підсумок за рік.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 січня 2019
Переглядів
1045
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку