Календарно-тематичне планування
уроків мистецтва
2 години на тиждень
Зведена таблиця розподілу навчального часу
Семестр |
К-ть уроків на тиждень |
Кількість уроків за семестр |
Примітка |
І |
2 |
|
|
ІІ |
2 |
|
|
Рік |
|
|
|
Програма: Державний стандарт початкової освіти(2018р.), Типова освітня програма для початкової школи, розробленою під керівництвом О.Я. Савченко, затвердженою наказом МОН України від 21.03.2018 №268 (зі змінами внесеними наказом МОН від 08.10. 2019 №1272).
Підручник:. Мистецтво: підруч. для 2 кл. закл. загал. серед. освіти./ Л.М.Масол, О.В. Гайдамака, О.М. Колотило.— Київ: Генеза, 2019. – 112 с.: іл
Автори : Л.М.Масол, О.В. Гайдамака, О.М. Колотило
№ |
Тема уроку |
Дата |
1 |
Прощавай, веселе літечко! Ноти. Правила співу. Слухання: К.Меладзе « Квітка душа» у виконанні Н. Матвієнко і С. Шурінса. Виконання: поспівка, О.Янушкевич, М. Ясакова «Де поділось літечко?»(с.4-5) |
|
2 |
Прощавай, веселе літечко! Організація робочого місця. Живопис. Пейзаж. Утворення похідних кольорів. Створення пейзажу « Яскраві спогади про літо» (акварель. гуаш) (с.6-7) |
|
3 |
Звуки та кольори природи. Нотна грамота. Скрипковий ключ. Слухання: В.Косенко «Пасторальна» Д.Саррі «Пастораль». Порівняння творів. Виконання: «Пішли діти в поле» (українська народна пісня) ( с. 8-9). |
|
4 |
Звуки та кольори природи. Лінія горизонту. Утворення на палітрі різних відтінків осінніх кольорів. Малювання композиції «Осіння чудо-дерево». (матеріали на вибір) (с.10-11) |
|
5 |
Основні перетворення. Програмна музика, музичний цикл. Слухання: А. Вівальді «Осінь» із циклу «Пори року». П. Чайковський « Осіння пісня» ( «Жовтень») із циклу 12 п’єс «Пори року». Виконання: створення за допомогою музичних інструментів циклумузичних «картин» осені. (с.12-13). |
|
6 |
Осінні перетворення. Колорит. Художня техніка монотипія. Створення композиції «Осінні квіти» в теплому або холодному колориті в техніці монотипія (акварель, гуаш) (14-15). |
|
7 |
Хмаринки-чарівниці, невтомні мандрівниці. Музичний пейзаж. Звуки різної тривалості, записування їх нотами. Слухання: М. Чембержі «Хмаринка», Р. Шуман «Порив». Виконання: Н. Антоник, Н. Двойкіна «Хмаринки» (с.16-17). |
|
8 |
Хмаринки-чарівниці, невтомні мандрівниці. Настрій картини. Порівняння колориту в пейзажах. Створення композиції «Хмаринки – мандрівниці» (гуаш). (с.18.19). |
|
9 |
Ритми осіннього дощу. Настрій у музичному творі. Штрихи і пауза в музиці. Перегляд : мультфільм «Капітошка» (фрагменти). Слухання : В. Косенко «Дощик».Виконання : А. Мігай, Н. Кулик «Дощик», ритмічні композиції «Танок осіннього дощу» (с.20-21). |
|
10 |
Ритми осіннього дощу. Графіка. Рух на картині. Штрих . Слухання: Е. Морріконе «Плач , вітре». Малювання гриба під дощем у вітряний день (кольорові олівці) (с.22-23). |
|
11 |
Про що розповів натюрморт. Балет. Слухання: К. Хачатурян балет «Цибулино» (фрагменти). Перегляд: мультфільм «Цибулино» (фрагмент). Гра «Оживи картину».Виконання: «Ходить гарбуз по городу» (укр.народна пісня) (с.24-25) |
|
12 |
Про що розповів натюрморт. Натюрморт. Композиційний центр. Гра «Оживи картину». Малювання натюрморту з кавуна та фруктів (акварель, сіль) (с.26-27). |
|
13 |
Про що розповів натюрморт. Календарно обрядові пісні. Слухання: «Женчичиок-бренчичиок» (в обробці М. Леонтовича), М. Мусоргський гопак з опери «Сорочинський ярмарок». Виконання : «Ходить гарбуз по городу» (укр.народна пісня), проплескування ритму гопака (с.25) |
|
14 |
Про що розповів натюрморт. Правила роботи з пластиліном. Ліплення овочів. Створення колективного натюрморту. (Пластилін. Солоне тісто) (с.27) |
|
15 |
Троїсті музики. Народні музичні інструменти. Ансамбль. Слухання: Л. Колодуб «Троїсті музики». Виконання: А. Філіпченко, В.Панченко «Ой, заграйте, дударики» (с.28-29). |
|
16 |
Троїсті музики. Орнамент. Створення візерунка, яким можна прикрасити народний інструмент цимбали.(матеріали і техніки на вибір) .(с.30-31). |
|
17 |
Як сопілка флейтою стала. Тембр. Нотна грамота. Слухання: В. Керейко награвання Лукаша з опери «Лісова пісня» (сопілка), Й. С.Бах «Жарт» (флейта). Створення: поспівки з вивчених нот. Виконання : Л. Масол., В. Тименко «Кольороав гама» (с.32-33). |
|
18 |
Як сопілка флейтою стала. Основні засоби виразності (лінія, штрих, крапка, пляма).Зображення кольоровими лініями ніжної мелодії флейти або гнучних звуків барабана (фломастери) (с.34-35). |
|
19 |
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Симфонічна казка. Струнні інструменти. Слухання: С. Прокоф’єв симфонічна казка «Петрик і вовк» (теми Петрика, Пташки, Качки, Кішки, Дідуся») (с.36-37). |
|
20 |
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Силуетне зображення. Створення силуетної композиції «Бережіть птахів!» (гуаш) (с.38-39). |
|
21 |
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Симфонічна казка. Дерев’яні духовні інструменти . Виконання : І. Білик «Киця кицюня» (с.37). |
|
22 |
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Силуетне зображення. Створення силуету котика (крупа, клей). (с.39). |
|
23 |
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Звукоряд. Нотний стан. Симфонічна казка (продовження). Мідні духовні та ударні інструменти. Слухання: С. Прокоф’єв симфонічна казка «Петрик і вовк» ( теми вовка, мисливців) (с.40-41) |
|
24 |
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Засоби виразності : форма і колір . Техніка роздмухування плям. Створення казкового лісу, роздмухуючи плями (акварель,трубочка для соку) (с.42-43). |
|
25 |
Зимові свята. Українські колядки та щедрівки. Слухання: А. Вівальді «Зима» із циклу «Пори року». Перегляд: мультфільм «Різдво», кінофільм « Один удома» (фрагмент «Щедрик») Виконання: укр. народна пісня «Ой хто Миколая любить». (с.44-45). |
|
26 |
Зимові свята. Створення рамки для фотографій із зображенням морозних візерунків (воскові олівці, акварельні фарби) (с.46-47). |
|
27 |
Зимові свята. Виконання: Дж. Пєрпонт «Jingle Bells» («Дзвоники дзвенять») Створення ритмічного супроводу до пісні на ударних інструментах (с.45). |
|
28 |
Зимові свята. Витинанка. Створення витинанки – янголятка (папір) (с.47). |
|
29 |
Перевір свої досягнення . Завдання Лясольки. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
30 |
Перевір свої досягнення. Завдання Барвика. Завдання Лясольки та Барвика. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
31 |
Зимові етюди. Етюд. Такт. Слухання : Ф. Ліст. «Юнацький етют №12 «Заметіль». Виконання : поспівка ритмічні етюди (с.50-51) |
|
32 |
Зимові етюди. Відтінки кольору. Створення композиції «Зимові етюди» із використанням різних відтінків кольорів ( воскові олівці, акварельні фарби) (. С.52-53). |
|
33 |
Зимові захоплення і спорт. Ритм і темп у відображенні руху. Слухання: В. Косенко «Скакалка». Виконання. В. Сорока, Р. Обшарська «Спортивна зима». Перегляд: «Танці-зігріванці» (с. 54-55). |
|
34 |
Зимові захоплення і спорт. Рельєф. Створення настільної гри «До спортивних вершин» (гуаш, пластилін) (с. 56-57). |
|
35 |
Карнавал тварин. Слухання: К. Сен-Санс цикл «Карнавал тварин». Слон. Королівський марш Лева. Перегляд: мультфільм «Лис Микита, «Король Лев» (фрагменти) (с. 58-59). |
|
36 |
Карнавал тварин. Анімалістичний жанр. Зображення веселого левенятка або мрійливого слоника (на вибір) (олівці, фломастери) (с. 60-61 |
|
37 |
Карнавал птахів. Слухання: К. Сен-Санс цикл «Карнавал тварин». Півень і кури. Зозуля в хащі лісу. Лебідь. Перегляд: К. Сен-Санс «Карнавал тварин». Виконання: пісенні загадки; гра «Луна» (с. 62-63). |
|
38 |
Карнавал птахів. Малювання птахів (олівець). Створення сторінки Червоної книги з малюнком птаха (акварель, гуаш) (с. 64-65). |
|
39 |
Подорож до далеких країн. Клавішні інструменти. Слухання: К. Сен-Санс цикл «Карнавал тварин». Кенгуру. Акваріум. Виконання: В. Гребенюк, Е. Саталкіна «Кенгуру». Створення власного «Карнавалу тварин» (с. 66-67). |
|
40 |
Подорож до далеких країн. Вправа: утворення рибок із геометричних фігур. Малювання рибок в акваріумі (воскові олівці) (с. 68-69). |
|
41 |
Космічна подорож. Слухання: Т. Ньюман «Зоряний корабель «Авалон»» (із фільму «Пасажири»). Перегляд: мультфільм «Майлз з планети майбутнього» (фрагменти). Виконання: інсценізування вірша Н. Карпенко «Парад планет» (с. 70-71). |
|
42 |
Космічна подорож. Затемнення і розбілення кольору. Техніка набризку. Створення космічного пейзажу (гуаш) (с. 72-73). |
|
43 |
Завітаймо до театру. Оперний театр. Слухання: М. Лисенко опера-казка «Коза-Дереза» (пісні Кози, Лисички, Рака). Виконання: М. Лисенко, вірші народні «Пісня Лисички», «Теми Кози і Рака» (с. 74-75). |
|
44 |
Завітаймо до театру. Ляльковий театр. Декорації. Вправа: створення будиночків із геометричних фігур. Малювання чарівного будиночка для казкової декорації (техніка за вибором - акварель, гуаш, кольорові олівці) (с. 76-77). |
|
45 |
Пори року зустрічаються. Слухання: П. Чайковський цикл «Пори року». Масляна (лютий), Пісня жайворонка (березень) жнива (серпень). Порівняння п’єс. Виконання: імпровізація пісні жайворонка на музичному інструменті (с. 78). |
|
46 |
Пори року зустрічаються. Одяг для різних пір року. Малювання парасольок «Чотири пори року» (кольорові олівці, фломастери) (с. 80-81). |
|
47 |
Пори року зустрічаються. Виконання: О. Янушкевич, М. Ясакова «Весняні котики». Створення весняної заклички про пташку за записом ритму. Розгадування музичних загадок (с. 79). |
|
48 |
Пори року зустрічаються. Створення одягу дія Лясольки та Барвика (кольорові олівці, фломастери) (с. 81). |
|
49 |
Наша рідна Україна, мов веснянка солов’їна. Українські народні музичні інструменти. Слухання: Р. Гриньків «Веснянка»; І. Шамо «Веснянка». Порівняння творів. Виконання: А. Філіпченко, 'Г. Шевченко «Зацвіла в долині...» (с. 82-83). |
|
50 |
Наша рідна Україна , мов веснянка солов’їна. Наша рідна Україна, мов веснянка солов’їна. Петриківський розпис. Вправа: малювання ягідок пальчиком і зерняток пензликом (гуаш). Створення візерунка зі стебелець, листочків і ягідок (гуаш) (с. 84-85). |
|
51 |
Квіткові фантазії. Слухання: «Віночок українських народних пісень»; Є. Русинов балет «Дюймовочка» (фрагменти). Виконання: М. Ведмедері, В. Верховень «Віночок» (с. 86-87). |
|
52 |
Квіткові фантазії. Український віночок. Створення святкового віночка (робота в парах) (кольоровий папір, картон) (с. 88-89). |
|
53 |
Квіткові фантазії. Виконання: М. Ведмедері, В. Верховень «Віночок». Виконання танцювальних рухів до пісні. Створення мелодії за ритмом. Перегляд: руханка «Сонячний віночок» (с. 87). |
|
54 |
Квіткові фантазії. Створення чарівних квітів (гуаш, відбитки рук) (с. 89). |
|
55 |
Ритми життя в мистецтві. Слухання: Е. Гріг «Ранок» (із сюїти «Пер Гюнт»); С. Прокоф’єв «Вечір» (із циклу «Дитяча музика»). Виконання: Н. Рубальська «Різні барви у природи» (с. 90-91). |
|
56 |
Ритми життя в мистецтві. Декоративно-ужиткове мистецтво. Орнамент. Створення орнаменту для оздоблення закладки д ля книжки (кольоровий папір, картон) (с. 92-93). |
|
57 |
Ритми життя в мистецтві.Концерт. Слухання: А. Вівальді «Весна. Літо» (із циклу концертів «Пори року»). Порівняння музики весни і літа. Виконання: створення звукових картин. Гра «Оркестр» (с. 91). |
|
58 |
Ритми життя в мистецтві. Колективна робота «Стрічка миру». Створення візерунку - частини стрічки (кольорові олівці, фломастери) (с. 93). |
|
59 |
Рекламуємо красиве й корисне. Музика в рекламі. Слухання: Поль Моріа «Така-Таката». Виконання: Н. Май «Веселка». Перегляд: руханка «Райдуга» (с. 94-95). |
|
60 |
Рекламуємо красиве й корисне. Реклама. Створення реклами улюбленого соку з веселим героєм (матеріали за вибором) (с. 96-97). |
|
61 |
Мистецька подорож до Європи. Полька - чеський народний танець. Характер танцю. Слухання: А. Дворак «Слов’янські танці (за вибором). Виконання: А. Олєйніков, К. Орлов «We can fly» (с. 45). |
|
62 |
Мистецька подорож до Європи. Створення транспортного засобу у техніці аплікація (кольоровий папір) (с. 100-101). |
|
63 |
Мистецька подорож до Європи.А. Олєйніков, К. Орлов «We can fly». |
|
64 |
Мистецька подорож до Європи. Створення транспортного засобу з овочів (с. 101). |
|
65 |
Резервний урок. |
|
66 |
Резервний урок. |
|
67 |
Перевір свої досягнення. Завдання Лясольки. Узагальнення і систематизація знань учнів.(с. 102) |
|
68 |
Перевір свої досягнення. Завдання Барвика. Узагальнення і систематизація знань учнів.(с.103) |
|
69 |
Перевір свої досягнення. Завдання Барвика. Завдання Лясольки та Барвика. Узагальнення і систематизаія знань учнів. (с103) |
|
70. |
Перевір свої досягнення. Завдання Барвика. Завдання Лясольки та Барвика. Узагальнення і систематизація знань учнів. (с.103) |
|