11 клас
Навчальний модуль «Креслення»
І семестр
№ з/п |
Дата |
Примітка |
Тема уроку |
Завдання до практичної роботи |
К-ть год |
Дом завд |
|
11 А |
11 Б |
||||||
1 |
|
|
|
Вступ. Відомості з історії розвитку креслення. Графічна мова та її місце в передачі інформації про предметний світ. Наукова організація робочого місця кресляра. Креслярські матеріали їх будова, призначення та налаштування інструменти, приладдя та для виконання креслення. Дотримання безпечних та раціональних прийомів роботи при користуванні креслярським приладдям |
Підготовка робочого місця, матеріалів, інструментів для виконання креслярських робіт
|
1 |
|
Ключові компетентності: спілкування державною мовою (і рідною у разі відмінності)мовами; спілкування іноземними мовами; математична компетентність; основні компетентності у природничих науках і технологіях; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; ініціативність і підприємливість; соціальна і громадська компетентності; обізнаність і самовираження у сфері культури; екологічна грамотність і здорове життя. Наскрізні змістові лінії: “Екологічна безпека та сталий розвиток”, “ Громадська відповідальність”, “Здоров’я та безпека”, “Підприємливість та фінансова грамотність” Очікувані результати Володіння термінологією, що прийняті в кресленні, виконання креслеників за допомогою креслярських інструментів, правильних і раціональних прийомів роботи з креслярським інструментом. |
|||||||
Загальні вимоги до оформлення креслення |
3 |
|
|||||
2 |
|
|
|
Поняття про державні стандарти, які визначають правила оформлення креслень. Формати креслень. Робоче поле та рамка креслення. Основний напис на кресленні. |
На аркуші креслярського паперу формату А4 викреслити рамку та графи основного напису креслення.
|
1 |
|
3 |
|
|
|
Лінії креслення: суцільна товста основна, суцільна тонка, суцільна хвиляста, штрихова, штрихпунктирна і штрихпунктирна з двома крапками. Співвідношення товщин ліній та їх призначення. |
1. Виконати вправу на проведення різних типів ліній. |
1 |
|
4 |
|
|
|
Основні відомості про креслярські шрифти: види співвідношення розмірів. Букви, цифри і знаки на кресленнях. |
Виконати кілька написів креслярським шрифтом за завданням учителя. |
1 |
|
Геометричні побудови на кресленнях |
1 |
|
|||||
5 |
|
|
|
Аналіз графічного складу зображень на кресленнях. Осьові і центрові лінії на контурах зображень. Інструментально-графічні прийоми побудови (кутів, перпендикулярних та паралельних прямих, поділ кола та відрізків на рівні частини). |
У робочому зошиті виконати вправи на побудову кутів, перпендикулярних та паралельних прямих, поділ кола та відрізків на рівні частини |
1 |
Виконати побудову контуру зображення плоскої деталі з застосуванням вивчених геометричних побудов. |
Креслення плоских предметів |
2 |
|
|||||
6 |
|
|
|
Зображення плоских предметів; послідовність їх побудови. Масштаби креслень: призначення, види й позначення. |
1. Виконати вправу на побудову зображення плоского предмета. |
1 |
|
7 |
|
|
|
Ескіз деталі, його призначення та відмінність від креслення, послідовність виконання та оформлення ескізу. Виконання ескізів деталей (з натури). |
Виконати ескіз нескладної деталі з натури. |
1 |
ТО |
Креслення в прямокутних проекціях |
3 |
|
|||||
8 |
|
|
|
Поняття про методи проекціювання. Прямокутні проекції як засіб зображення об’ємного предмета на площинні. |
1. Виконати в робочому зошиті креслення предмета |
1 |
|
9 |
|
|
|
Побудова проекцій предметів на одній, двох і трьох взаємно перпендикулярних площинах проекцій. |
Виконати вправу, пов’язану з читанням зображень предметів, що містять три проекції. |
1 |
|
10 |
|
|
|
Поняття про вигляд як різновид зображень на кресленні. Взаємне розташування виглядів на кресленні та їхні назви: вигляд спереду, вигляд зверху, вигляд зліва. Вимоги до головного вигляду на кресленні. Визначення необхідної та достатньої кількості виглядів на кресленні. |
1. Виконати вправу на побудову третьої проекції предмета за двома заданими. |
1 |
|
Виконання і читання креслень |
3 |
|
|||||
11 |
|
|
|
Послідовність побудови виглядів на кресленні. Призначення ліній проекційного зв’язку. Допоміжна пряма креслення. |
Побудувати наочне зображення предмета за його прямокутними проекціями. Нанести на ньому задані на проекціях розміри |
1 |
|
12 |
|
|
|
Елементи конструювання за зображеннями предметів. |
На форматі А4 виконати креслення предмета, визначивши необхідні для цього вигляди за його наочним зображенням. |
1 |
|
13 |
|
|
|
Поняття про основні види спряжень, їхні елементи й послідовність побудови. Спряження двох прямих, що перетинаються, двох паралельних прямих, спряження дуги кола і прямої. Проекції точок, що лежать на поверхні предмета. |
Виконання вправ на побудову спряжень прямого, тупого і гострого кутів. |
1 |
|
Аксонометричні проекції. Технічний малюнок |
3 |
|
|||||
14 |
|
|
|
Призначення та основні види аксонометричних проекцій. |
Виконати вправу на побудову диметричних проекцій геометричних фігур за їх заданими розмірами. |
1 |
|
15 |
|
|
|
Прямокутна ізометрична проекція. Напрямки осей, показники спотворення, нанесення розмірів на зображеннях. Аксонометричні проекції кіл та плоских фігур. Аксонометричні проекції об’ємних предметів. |
Виконати вправу на побудову ізометричних проекцій геометричних фігур за їх заданими розмірами. |
1 |
|
16 |
|
|
|
Побудова технічних рисунків предметів, зображених у системі прямокутних проекцій. Вибір виду аксонометричної проекції та раціонального способу їх побудови. Способи передачі об’ємності предметів на технічних рисунках. |
1. Виконати технічний рисунок предмета за його прямокутними проекціями. |
1 |
ТО |
11 клас
Навчальний модуль «Креслення»
ІІ семестр
№ з/п |
Дата |
Примітка |
Тема уроку |
Завдання до практичної роботи |
К-ть год |
Дом завд |
|
11 А |
11 Б |
||||||
Ключові компетентності: спілкування державною мовою (і рідною у разі відмінності)мовами; спілкування іноземними мовами; математична компетентність; основні компетентності у природничих науках і технологіях; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; ініціативність і підприємливість; соціальна і громадська компетентності; обізнаність і самовираження у сфері культури; екологічна грамотність і здорове життя. Наскрізні змістові лінії: “Екологічна безпека та сталий розвиток”, “ Громадська відповідальність”, “Здоров’я та безпека”, “Підприємливість та фінансова грамотність” Очікувані результати Володіння термінологією, що прийняті в кресленні, виконання креслеників за допомогою креслярських інструментів, правильних і раціональних прийомів роботи з креслярським інструментом. |
|||||||
|
|
Перетини і розрізи при виконанні креслень предметів |
4 |
|
|||
17 |
|
|
|
Поняття про переріз. Утворення перерізу. Види перерізів: винесені та накладені. |
Порівняти зображення із перерізами з наочними зображеннями предметів. |
1 |
|
18 |
|
|
|
Виконання та позначення перерізів. Умовності прийняті при виконанні перерізів. Графічне позначення матеріалів на перерізах. |
У робочому зошиті виконати вправу на побудову винесених перерізів; накладених перерізів. |
1 |
|
19 |
|
|
|
Поняття про розріз, як різновид зображень креслення. Утворення розрізу. Відмінність між розрізом і перерізом. Види розрізів: прості й складні, повні й місцеві. |
Виконання вправ на побудову розрізів. |
1 |
|
20 |
|
|
|
Виконання й позначення розрізів. Поєднання виглядів з частиною розрізів. Умовності та спрощення при виконанні розрізів. |
За допомогою перерізів (розрізів) визначити форми предметів. |
1 |
|
Вибір зображень на кресленнях |
2 |
|
|||||
21 |
|
|
|
Узагальнене поняття про зображення. Залежність кількості зображень від складності форми предмета. |
Виконати вправу на визначення головного зображення на кресленні. |
1 |
|
22 |
|
|
|
Вибір головного зображення. Умовності та спрощення на кресленнях. Додаткові та місцеві вигляди. Компоновка зображень на кресленні. |
На форматі А4 виконати креслення деталі за її наочним зображенням. Самостійно визначити необхідні для виконання креслення зображення. |
1 |
|
Складальні креслення |
1 |
|
|||||
23 |
|
|
|
Призначення та зміст складальних креслень. Основні елементи складального креслення (зображення, розміри, специфікація). Особливості виконання складальних креслень: розрізи на складальних кресленнях, нанесення розмірів, штрихування перерізів суміжних деталей. |
Виконати вправу на складання специфікації до складального креслення. |
1 |
|
Зображення з'єднань на складальних кресленнях |
2 |
|
|||||
24 |
|
|
|
Загальні поняття про з’єднання деталей. Зображення рознімних з’єднань деталей, болтових, шпилькових, гвинтових, шпонкових і штифтових. |
Виконання вправ на виконання креслення болтового, шпилькового, гвинтового і трубного з’єднань |
1 |
|
25 |
|
|
|
Зображення та позначення різьби на кресленнях з’єднань. Спрощене зображення різьбових з’єднань. |
За наочним зображенням виконати ескіз деталі із різьбою. |
1 |
ТО |
Читання і деталювання складальних креслень |
2 |
|
|||||
26 |
|
|
|
Читання складальних креслень за планом. Читання складальних креслень із застосуванням контрольних запитань. Умовності та спрощення на складальних кресленнях. |
За складальним кресленням назвати окремі деталі виробу. |
1 |
|
27 |
|
|
|
Деталювання складальних креслень. Призначення і зміст процесу деталювання складального креслення. Послідовність деталювання. Узгодження розмірів деталей в процесі деталювання. |
За наочним зображенням виробу та складальним кресленням виконати креслення окремих деталей, з яких цей виріб складається. |
1 |
|
Топографічні та будівельні креслення |
1 |
|
|||||
28 |
|
|
|
Призначення топографічних креслень. Зображення на топографічних кресленнях. Масштаби топографічних креслень. Зображення рельєфу місцевості. Умовні графічні позначення на топографічних кресленнях. Читання топографічних креслень. |
Виконати вправу на читання умовних топографічних позначень та рельєф у місцевості за топографічним кресленням. |
1 |
|
Технічні схеми |
1 |
|
|||||
29 |
|
|
|
Призначення і види технічних схем: кінематичні, гідравлічні, пневматичні, електро- і радіотехнічні. Графічні зображення, що застосовуються при виконанні схем. Позиційні позначення на схемах. Читання нескладних технічних схем. |
Виконати вправу на читання умовних графічних позначень на схемах. |
1 |
|
Конструкторсько-технологічна документація на виготовлення |
5 |
|
|||||
30 |
|
|
|
Визначення теми та завдань проекту (конструкторсько-технологічна документація на виготовлення: «Макету майбутнього власного будинку», «Сувеніра», «Підставки для олівців, ручок», «Вішалки для одягу», «Вази-трансформера», «Полички», «Горіхокола» тощо). Добір об'єкта проектування. Пошук інформації. |
Робота з інформаційними джерелами |
1 |
|
31 |
|
|
|
Добір технології для реалізації проекту. Визначення критеріїв оцінки кінцевого результату й процесу роботи. |
Робота з інформаційними джерелами |
1 |
|
32 |
|
|
|
Розробка конструкторсько-технологічної документації, створення технологічної карти |
Технологічна карта |
1 |
|
33 |
|
|
|
Розробка конструкторсько-технологічної документації, виконання креслеників до проекту |
Виконання креслеників |
1 |
|
34 |
|
|
|
Презентація проекту. Оцінка проектної діяльності. |
|
1 |
ТО |
35 |
|
|
|
Урок узагальнення знань |
|
1 |
|