Календарно-тематичне планування
ІНФОРМАТИКА
для 4-А та 4-Б класу
До підручника «Інформатика» для 4 класу закладів загальної середньої освіти (автори: Морзе Н. В., Барна О. В.)
За програмою НУШ (починаючи з 2021-2022 н.р.)
Відповідно до типової освітньої програми колективу авторів під керівництвом О. Я. Савченко
інформатична освітня галузь, інформатика – 35 годин на рік, 1 година на тиждень
№ уро-ку |
Дата уроку 4 А |
Зміст уроку |
Дата уроку 4 Б |
І семестр |
|||
Тема 1. Інформація. Дії з інформацією. Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією (7 год) |
|||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами Математична компетентність. Уміння: розуміти, використовувати та створювати математичні моделі об’єктів для розв’язування задач із різних предметних галузей засобами інформаційних технологій. Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії з людьми. Уміння сприймати інформацію та розпізнавати неправдиву. Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Створення інформаційних продуктів громадянської та патріотичної тематики. Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ |
|||
|
|
Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики. Цифрові пристрої, їх призначення і взаємодія |
|
|
|
Організація роботи цифрового пристрою (введення, збереження, опрацювання, збереження або виведення даних) |
|
|
|
Збереження інформації. Пам'ять комп’ютера (внутрішня та зовнішня). Сучасні носії інформації |
|
|
|
Пошук інформації у мережі Інтернет. Критичне оцінювання інформації |
|
|
|
Збереження результатів пошуку. Поняття про захист авторських прав |
|
|
|
Критерії оцінювання надійності інтернет-сайтів |
|
|
|
Інформаційна взаємодія |
|
Тема 2. Об’єкт. Властивості об’єкта Створення інформаційних моделей. Змінення готових. ( 9 год) |
|||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ |
|||
|
|
Форматування та редагування об’єктів |
|
|
|
Складові частини об’єктів. Дії об’єктів |
|
|
|
Об’єкти для створення моделей |
|
|
|
Етапи створення інформаційної моделі |
|
|
|
Додавання анімаційних ефектів до об’єктів |
|
|
|
Додавання таблиць до слайда чи текстового документа |
|
|
|
Математичні моделі |
|
|
|
Розв’язування задач з використанням математичного моделювання |
|
ІІ семестр |
|||
Тема 3. Лінійні алгоритми ( 19 год) |
|||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ
|
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритмічні структури слідування, повторення та розгалуження |
|
|
|
Складання алгоритмів з повторенням |
|
|
|
Створення програмованих проєктів з анімацією |
|
|
|
Перевірка можливих помилок в алгоритмі. Ігри та стратегії перемоги |
|
|
|
Алгоритми з розгалуженням. Неповне розгалуження |
|
|
|
Повне розгалуження |
|
|
|
Складання алгоритмів з розгалуженням та повторенням |
|
|
|
Складання алгоритмів з розгалуженням та повторенням |
|
|
|
Створення програмованих проєктів |
|
|
|
Створення програмованих проєктів |
|
|
|
Роботи. Способи створення роботів |
|
|
|
Конструктори для роботів. Плата Micro:Bit |
|
|
|
Середовище програмування |
|
|
|
Робота з датчиками. Команди розгалуження |
|
|
|
Програмування повторення в середовищі програмування |
|
|
|
Програмування повторення в середовищі програмування |
|
|
|
Завантаження готових проєктів. Додавання нових команд до середовища |
|
|
|
Визначення стану довкілля за допомогою плати Micro:Bit. |
|
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік |
|