7 клас
(2 години на тиждень)
Підручник: Хімія: підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Попель П.П, Л.С. Крикля — К. : ВЦ «Академія», 2016. — 192 с. : іл.
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Практична частина |
Примітки |
|
|
|
||||
ВСТУП |
|||||
1 |
|
|
Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Проведено первинний інструктаж з БЖД |
Демонстрації: 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів. |
|
2 |
|
|
Короткі відомості з історії хімії. Правила поведінки учнів в хімічному кабінеті. |
|
|
3 |
|
|
Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркованням небезпечних речовин. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Проведено інструктаж з БЖД |
Лабораторні досліди: 1. Дослідження будови полум’я. 2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). |
|
4 |
|
|
Практична робота №1. Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Будова полум’я. Проведено інструктаж з БЖД |
|
|
5 |
|
|
Представлення результатів навчальних проєктів: 1. Хімічні речовини навколо нас. 2. Історичне значення вогню. |
|
|
ТЕМА 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ |
|||||
6 |
|
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. |
|
|
7 |
|
|
Фізичні властивості речовин. |
|
|
8 |
|
|
Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Проведено інструктаж з БЖД
|
Лабораторний дослід: 3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків. |
|
9 |
|
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). |
|
|
10 |
|
|
Методи розділення сумішей. |
|
|
11 |
|
|
Практична робота №2. Розділення сумішей. Проведено інструктаж з БЖД |
|
ТО |
12 |
|
|
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. |
|
|
13 |
|
|
Ознайомлення з Періодичною системою хімічних елементів. |
Демонстрація: 3. Періодична система хімічних елементів. |
|
14 |
|
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
|
|
15 |
|
|
Прості речовини. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи
|
Демонстрація: 4. Зразки металів і неметалів. |
|
16 |
|
|
Складні речовини. Багатоманітність речовин. Проведено інструктаж з БЖД
|
Лабораторний дослід: 4. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин |
|
17 |
|
|
Хімічні формули речовин |
|
|
18 |
|
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів |
|
|
19 |
|
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
|
|
20 |
|
|
Виконання тренувальних вправ на визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук та складання формул бінарних сполук за валентністю елементів |
|
|
21 |
|
|
Виконання тренувальних вправ на визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук та складання формул бінарних сполук за валентністю елементів |
|
|
22 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття» |
|
ТО |
23 |
|
|
Відносна молекулярна маса речовини, її обчислення за хімічною формулою |
|
|
24 |
|
|
Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою |
|
|
25 |
|
|
Масова частка елемента у складній речовині. |
|
|
26 |
|
|
Обчислення масової частки елемента в складній речовині. |
|
|
27 |
|
|
Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою |
|
|
28 |
|
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні властивості речовин Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Проведено інструктаж з БЖД
|
Лабораторні досліди: 5-9. Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. |
|
29 |
|
|
Практична робота №3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів. Проведено інструктаж з БЖД |
|
|
30 |
|
|
Контрольна робота №1 3 теми : «Початкові хімічні поняття» |
|
|
31 |
|
|
Представлення результатів навчальних проєктів: 3. Хімічні явища у природі. 4. Хімічні явища у побуті. 5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості. |
|
ТО |
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Практична частина |
Примітки |
|
ТЕМА 2. КИСЕНЬ |
|||||
32 |
|
|
Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню |
|
|
33 |
|
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння |
Демонстрація: 5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин. |
|
34 |
|
|
Виконання тренувальних вправ на закон збереження маси речовин |
|
|
35 |
|
|
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню |
Демонстрація: 6-8. Добування кисню з гідроген пероксиду. Збирання кисню методом витіснення повітря та витісненням води. Доведення наявності кисню. |
|
36 |
|
|
Практична робота № 4. Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності. Проведено інструктаж з БЖД |
|
|
37 |
|
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами. Реакція сполучення. Поняття про оксиди. |
Демонстрація: 9. Спалювання простих речовин |
|
38 |
|
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія із складними речовинами. |
Демонстрація: 9. Спалювання складних речовин |
|
39 |
|
|
Поняття про окиснення. Умови виникнення та припинення горіння |
|
|
40 |
|
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язування розрахункових задач. |
|
|
41 |
|
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Застосування та біологічна роль кисню |
|
|
42 |
|
|
Проблема чистого повітря. Представлення результатів навчальних проектів: 7. Проблема забруднення повітря та шляхи розв’язування її. 8.Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять. |
|
|
43 |
|
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язування розрахункових задач з теми «Кисень». |
|
|
44 |
|
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язування розрахункових задач з теми «Кисень». |
|
|
45 |
|
|
Контрольна робота № 2 з теми «Кисень». |
|
|
46 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Кисень» |
|
ТО |
ТЕМА 3. ВОДА |
|||||
47 |
|
|
Вода, склад молекули, поширеність у природі, фізичні властивості |
|
|
48 |
|
|
Вода – розчинник. Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина |
|
|
49 |
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. |
|
|
50 |
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини та її обчислення. |
Демонстрація: 10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини |
|
51 |
|
|
Розрахункові задачі. Обчислення масової частки розчиненої речовини в розчині |
|
|
52 |
|
|
Розрахункові задачі. Обчислення масової частки розчиненої речовини в розчині |
|
|
53 |
|
|
Обчислення маси речовини і об’єму води в розчині. Виготовлення розчинів. Проведено інструктаж з БЖД. |
Лабораторний дослід: 10. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин |
|
54 |
|
|
Розрахункові задачі. Обчислення маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині |
|
|
55 |
|
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язування розрахункових задач. |
|
|
56 |
|
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язування розрахункових задач. |
|
|
57 |
|
|
Практична робота № 5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. Проведено інструктаж з БЖД |
|
ТО |
58 |
|
|
Розв’язування розрахункових задач |
|
|
59 |
|
|
Взаємодія води з оксидами металічних елементів |
|
|
60 |
|
|
Поняття про основи й індикатори |
Демонстрація: 11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором |
|
61 |
|
|
Взаємодія води з оксидами неметалічних елементів |
Демонстрація: 12. Взаємодія карбон (IV) оксиду з водою. Ви-пробування водного розчину добутої речовини індикатором |
|
62 |
|
|
Поняття про кислоти. Проведено інструктаж з БЖД |
Лабораторний дослід: 11. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами |
|
63 |
|
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язування розрахункових задач. |
|
|
64 |
|
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язування розрахункових задач |
|
|
65 |
|
|
Контрольна робота №3 3 теми : «Вода» |
|
|
66 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Вода» |
|
|
67 |
|
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. |
|
|
68 |
|
|
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення |
|
|
69 |
|
|
Узагальнення вивченого в 7-му класі Представлення результатів навчальних проєктів: 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 11. Способи очищення води в побуті. 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13.Еколого-економічний проєкт «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет. |
|
|
70 |
|
|
Екскурсія до хімічної лабораторії. |
|
ТО |