Календарно тематичне планування
6клас 2 семестр (2 год на тиждень)
Модулі: баскетбол, волейбол, доджбол, городки.
Складене за модельною навчальною програмою «Фізична культура. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Педан О.С., Коломоєць Г. А. , Боляк А. А., Ребрина А. А., Деревянко В. В., Стеценко В. Г., Остапенко О. І., Лакіза О. М., Косик В. М. та інші) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказ Міністерства освіти і науки України від 17.08.2022 року № 752
Головними вимогами до сучасного уроку фізичної культури є: – забезпечення відповідності уроку програмі за засобами, застосування інноваційних методів навчання, міжпредметних зв’язків, компетентнісного і діяльнісного підходів; – забезпечення дотримання принципів розвивального, практико-орієнтованого навчання, зв'язку із життям, освітньої, виховної, оздоровчої, розвивальної спрямованості освітнього процесу; – формування в учнів/учениць компетентностей, самостійності, активності та ініціативи, умінь і навичок самостійно здійснювати фізкультурно-оздоровчу діяльність, створення умов для їх самореалізації та самовдосконалення; – забезпечення диференційованого підходу до організації освітнього процесу, підвищення функціональних можливостей організму і забезпечення гармонійного фізичного розвитку з урахуванням стану здоров’я, рівня фізичного розвитку, фізичної підготовленості та статі учнів/учениць, урахування їхніх мотивів та інтересів до занять фізичними вправами; – використання вчителем різноманітних організаційних форм, засобів, методів і прийомів навчання, подачі нового матеріалу, понять, розвивальних вправ, представлення результатів самостійної і групової роботи, виконання домашньої роботи, формувального оцінювання тощо; – досягнення оптимальної рухової активності всіх учнів/учениць упродовж кожного уроку з урахуванням стану здоров’я, фізичної підготовленості на основі управління моторною щільністю уроку, інтенсивністю і тривалістю застосування засобів, застосування методичних підходів, які дозволяють значно підвищити моторну щільність уроку. Відповідно до Інструкції про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури, затвердженої наказом МОЗ та МОН від 20.07.2009 р. за № 518/674 учні/учениці розподіляються на основну, підготовчу та спеціальну медичні групи. Для основної медичної групи навчання проводиться в повному обсязі згідно з навчальними програмами з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини. Учні/учениці, які за станом здоров’я віднесені до підготовчої медичної групи, відвідують обов’язкові уроки фізичної культури та опановують навчальний матеріал відповідно до вимог цієї навчальної програми. Участь у змаганнях – за додатковим дозволом лікаря. Учні/учениці, які за станом здоров’я віднесені до спеціальної медичної групи, відвідують обов’язкові уроки фізичної культури, але виконують корегувальні вправи і вправи для загального фізичного розвитку, які їм не протипоказані. Учні/учениці, незалежно від рівня фізичного розвитку та медичної групи, а також тимчасово звільнені від фізичних навантажень, повинні бути обов’язково присутніми на уроках фізичної культури. Допустиме навантаження для учнів/учениць, які за станом здоров’я належать до підготовчої та спеціальної медичних груп, встановлює учитель фізичної культури. Домашні завдання для самостійного виконання фізичних вправ учні/учениці отримують на уроках фізичної культури. Вони мають бути спрямовані на формування компетентностей, підвищення рухового режиму у вільний час, досягнення рекреаційно-оздоровчого ефекту. Учні/учениці можуть узгоджувати із вчителем індивідуальну програму самостійних занять в поза навчальний час з різних варіативних модулів чи інших, безпечних видів рухової активності. У разі відставання у функціональних можливостях організму і фізичному розвитку учитель складає індивідуальну програму фізкультурно-оздоровчих занять, де вказується завдання занять, фізичні вправи, послідовність їх виконання, кількість повторень, інтервали відпочинку, засоби самоконтролю, відмітки про виконання завдання. Самостійні заняття за індивідуальною програмою надають учневі/учениці додаткові бонуси при оцінюванні освітніх досягнень. При складанні розкладу навчальних занять не рекомендується здвоювати уроки фізичної культури або проводити їх два дні поспіль. У разі необхідності планувати у розкладі уроки з фізичної культури у двох і більше класах одночасно, в одній спортивній залі чи майданчику мають перебувати учні/учениці, які відносяться до однієї вікової групи. Більшість уроків фізичної культури доцільно проводити на відкритому повітрі.
Рекомендується у класних журналах і в Свідоцтві перед виставленням підсумкової оцінки у відповідних графах результатів навчання зазначати першу літеру («В», «Д», «С», «П»), що відповідає назві рівня досягнень орієнтовних критеріїв оцінювання результатів навчання з предметів (Високий, Достатній, Середній, Початковий) або за допомогою виставлення відповідних балів. Основною ланкою в системі контролю на уроці фізичної культури є поточний контроль, що проводиться систематично з метою встановлення рівнів опанування навчального матеріалу та здійснення корегування щодо застосовуваних технологій навчання. Основна функція поточного контролю – навчальна. Тематичне оцінювання здійснюється на підставі поточного оцінювання освітньої діяльності учня/учениці за певний період, як правило начальну чверть чи триместр. Семестрове оцінювання може здійснюватися за результатами контролю загальних результатів відображених у Свідоцтві досягнень. Семестровий контроль проводиться з метою перевірки рівня засвоєння навчального матеріалу і підтвердження результатів поточних оцінок, отриманих учнями раніше. Завдання для проведення семестрового контролю складаються на основі програми, розробляються вчителем з урахуванням рівня навченості учнів, що дає змогу реалізувати диференційований підхід до навчання. Семестровий контроль може бути комплексним, проводитись у формі тестування тощо. Оцінка за семестр ставиться за результатами поточного (формувального) оцінювання та контролю загальних результатів. Річне оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри. Оцінювання має бути зорієнтованим на очікувані результати навчання, передбачені навчальною програмою, а також на оцінювання рівня сформованості компетентностей учнів. Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюють відповідно до індивідуальної програми розвитку, де зазначено труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я, що можуть впливати на ефективність застосування певних форм оцінювання. Добір форм оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюють індивідуально з обов’язковим урахуванням їх можливостей функціонування, життєдіяльності та здоров’я. При оцінюванні рівня сформованості компетентностей учнів з особливими освітніми потребами вилучають ті складові (знання, вміння, види діяльності та інше), опанування якими є утрудненим або неможливим для учня з огляду на труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров'я. Державний стандарт початкової освіти, Закон України «Про повну загальну середню освіту» визначають формувальне оцінювання серед основних різновидів оцінювання. Формувальне оцінювання – це оцінювання під час навчання і «для навчання» – тому що, на відміну від підсумкового, має на меті формування (або форматування) освітнього процесу з урахуванням освітніх потреб кожного учня задля більш ефективного формування необхідних знань, умінь та ставлень. «Оцінювання» не обмежується виставленням оцінки. Це послідовна змістовна взаємодія між учнем, учителем і батьками, щодо освітніх досягнень учня на підставі всім зрозумілих цілей і критеріїв. Формувальне оцінювання спирається на систему прийомів, що вчитель застосовує під час навчання та має ґрунтуватися на певних ціннісних орієнтирах. Для успішного застосування формувального оцінювання освітній процес має бути організований у такий спосіб, щоби спонукати кожного учня бути активним його учасником, а не пасивним «отримувачем» знань і оцінок. Має бути створена така атмосфера навчання, за якої учні не бояться «йти на ризик» – ставити запитання, робити помилки й показувати, чого вони ще не вміють або не знають. До компонентів успішного застосування формувального оцінювання відносяться: забезпечення вчителем ефективного зворотного зв’язку з учнями/ученицями; активна участь учнів/учениць у процесі власного навчання; корегування процесу навчання з урахуванням результату оцінювання; визнання вагомого впливу оцінювання на мотивацію та самоутвердження учнів, які, у своєю чергою, впливають на навчання; уміння учнів оцінювати свої знання самостійно. Алгоритм діяльності вчителя щодо організації формувального оцінювання можна представити у вигляді такої послідовності дій: • Формулювання об’єктивних і зрозумілих для учнів освітніх цілей. • Створення ефективного зворотного зв’язку. • Забезпечення активної участі учнів у процесі пізнання. • Ознайомлення учнів із критеріями оцінювання. • Забезпечення можливості й уміння учнів аналізувати власну діяльність (рефлексія). • Корегування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання. У процесі навчання об’єктом оцінювання є діяльність учня для досягнення цілей навчання. Отже, розроблення освітньої цілі є основою всіх видів оцінювання. Оцінювання може виміряти, на якому рівні досягнута ціль. Це можливо за умови, що ціль є вимірною. На початковому етапі вчитель розробляє, доводить до відома й обговорює з учнями/ученицями цілі уроку, або низки уроків і завдань.
Цілі формувального оцінювання визначаються у співпраці з учнями/ученицями і є орієнтованими на: - очікувані результати навчання на відповідному етапі освітнього процесу; - на динаміку формування ключових компетентностей, а саме: вільне володіння державною мовою, здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами, математична компетентність, компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, інноваційність, екологічна компетентність, інформаційно-комунікаційна компетентність, навчання впродовж життя, громадянські та соціальні компетентності, культурна компетентність, підприємливість і фінансова грамотність; - на формування наскрізних вміннь, а саме: читати та сприймати інформацію з розумінням, висловлювати власну думку, критично і системно мислити, логічно обґрунтовувати позицію, діяти творчо, виявляти ініціативу, конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, вирішувати проблеми, співпрацювати з іншими. З метою визначення вихідних даних для формувального оцінювання динаміки фізичної підготовленості учнів/учениць у вересні-жовтні може проводитися тестування рівня розвитку основних фізичних якостей, а саме: • Швидкість: біг 30 м (с) (залежно від віку і статі); • Витривалість: рівномірний біг без урахування часу (м) (залежно від віку і статі); • Гнучкість: нахил тулуба вперед із положення сидячи (см) (залежно від віку і статі); • Сила: згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів) (залежно від віку і статі); • Спритність: човниковий біг 4×9 м (с) (залежно від віку і статі); • Швидкісно-силові: стрибок у довжину з місця (см) (залежно від віку і статі); • Метання малого м’яча на дальність (м) (залежно від віку і статі); • Піднімання тулуба в сід за 30 с (кількість разів) (залежно від віку і статі). Поточне оцінювання динаміки результатів тестування функціонального стану та фізичного розвитку, на розсуд вчителя/вчительки, може здійснювати декілька разів протягом навчального року. При цьому не можна акцентувати увагу учнів/учениць на необхідності досягнення конкретного результату «на оцінку», виділяти окремі уроки або їх частини для прийомки тестів. Тестове завдання має виконуватися і виглядати природно у структурі уроку, без додаткового психологічного тиску і зайвої уваги з боку учасників процесу і зниження моторної щільності через очікування свої черги на тестування. Отримані результати тестувань рівня фізичних якостей заносяться до персональної порівняльної таблиці чи порт фоліо учня/учениці і не можуть застосовуватися для ранжування і порівняння учнів/учениць між собою. Безпосередньо формувальне оцінювання освітніх досягнень учнів 5-х – 6-х класів переважно здійснюється вчителем вербально.
ключові компетентності:
здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя;
Модуль баскетбол (11 год) |
|||||||||
33 |
1 |
16.01 |
ОП та БЖД.Правила безпеки під час занять баскетболом Спеціальні вправи для розвитку фізичних якостей. Чергування різних способів пересувань, ведень, передач та кидків м’яча.Навчальна гра.
|
Учень, учениця: бере участь в естафетах, усвідомлює їх значення; виконує Спеціальні вправи для розвитку фізичних якостей; бере участь: у навчальній грі баскебол за спрощеними правилами;
обґрунтовує важливість дотримання правил безпеки під час виконання фізичних вправ пояснює наслідки недотримання правил безпеки |
1,5,6,8,10 |
||||
34 |
2 |
18.01 |
ОП та БЖД Правила безпеки під час занять баскетболом Спеціальні вправи для розвитку фізичних якостей. Чергування різних способів пересувань, ведень, передач та кидків м’яча.Навчальна гра.
|
дотримується етичних норм у руховій діяльності формує вольові якості у процесі виконання фізичних вправ |
1,5,6,8,9 |
||||
35 |
3 |
23.01 |
ОП та БЖД Спеціальні вправи. Ловіння і передачі м’яча однією рукою від плеча; ведення м’яча.Кидки однією рукою зверху. Навчальна гра. |
дотримується етичних норм у процесі виконання фізичних вправ, спортивно-ігрової та змагальної діяльності. |
1,6,7,8 |
||||
36 |
4 |
25.01 |
ОП та БЖД .Самоконтроль на заняттях баскетболом. Подвійний крок, кидки м’яча однією від плеча, двома руками від грудей. Ведення м’яча на місці , в русі з обведенням предметів.(техніка виконання) |
демонструє техніку фізичних вправ розповідає про техніку виконання фізичних вправ демонструє основи техніки фізичних вправ дотримується техніки рухової дії у стандартних умовах пояснює необхідність дотримання правил спортивних ігор, естафет, спортивних змагань |
1,5,7,8,9 |
||||
37 |
5 |
30.01 |
ОП та БЖД Спеціальні вправи для розвитку сили рук. Подвійний крок, кидки м’яча однією від плеча, двома руками від грудей. Ведення м’яча на місці , в русі .Навчальа гра.
|
демонструє техніку фізичних вправ розповідає про техніку виконання фізичних вправ демонструє основи техніки фізичних вправ дотримується техніки рухової дії у стандартних умовах пояснює необхідність дотримання правил спортивних ігор, естафет, спортивних змагань |
1,5,6,8,9 |
||||
38 |
6 |
01.02 |
ОП та БЖД Спеціальні вправи для сили рук. Ловіння і передачі м’яча однією рукою від плеча; ведення м’яча.Кидки однією рукою зверху. Навчальна гра.К.Н-кидки б/м в корзину однією від плеча з боку хл.10р, дів-12р (кількість попадань)
|
дотримується етичних норм у процесі виконання фізичних вправ, спортивно-ігрової та змагальної діяльності. складае навчальний норматив - кидки б/м в корзину однією від плеча з боку хл.10р, дів-12р (кількість попадань) - |
1,5,6,7,8 |
||||
39 |
7 |
06.02 |
ОП та БЖД .Спеціальні прави для розвитку спритності. Штрафний кидок.Гра в захисті. Навчальна гра
|
обґрунтовує важливість дотримання правил безпеки під час виконання фізичних вправ пояснює наслідки недотримання правил безпеки |
1,5,6,7,9 |
||||
40 |
8 |
08.02 |
ОП та БЖД.Спеціальні вправи для розвитку спритності. Штрафний кидок.Гра в захисті: протидія атакуючим прийомам суперника. Навчальна гра
|
демонструє техніку фізичних вправ розповідає про техніку виконання фізичних вправ демонструє основи техніки фізичних вправ дотримується техніки рухової дії у стандартних умовах пояснює необхідність дотримання правил спортивних ігор, естафет, спортивних змагань |
!,6,7,8,9 |
||||
41 |
9 |
13.02 |
ОП та БЖД .Спеціальні вправи для розвитку швидкості. Ловіння і передачі м’яча однією рукою від плеча; ведення м’яча.Кидки однією рукою зверху. Навчальна гра.К.Н- штрафной кидок . |
дотримується етичних норм у процесі виконання фізичних вправ, спортивно-ігрової та змагальної діяльності. складае навчальний норматив - штрафной кидок в корзину. |
1,5,6,8 |
||||
42 |
10 |
15.02 |
ОП та БЖД Ловіння і передачі м’яча однією рукою від плеча; ведення м’яча.Кидки однією рукою зверху. Навчальна гра.
|
демонструє техніку фізичних вправ розповідає про техніку виконання фізичних вправ демонструє основи техніки фізичних вправ дотримується техніки рухової дії у стандартних умовах пояснює необхідність дотримання правил спортивних ігор, естафет, спортивних змагань |
2,7,6 |
||||
43 |
11 |
20.02 |
К.Н. 6 кидків однією рукою зверху, двома руками від голови (дівчата), стоячи збоку на відстані 3 м від щита. 10 передач м’яча (на міс-ці) у парах на відстані 4 м одним із вивчених спосо-бів виконання:
|
Учень, учениця: бере участь в естафетах, усвідомлює їх значення; виконує Спеціальні вправи для розвитку фізичних якостей; бере участь: у навчальній грі баскебол за спрощеними правилами; обґрунтовує важливість дотримання правил безпеки під час виконання фізичних вправ пояснює наслідки недотримання правил безпеки
|
1,5,7,6 |
||||
Модуль: волейбол (9год) |
|||||||||
1 |
22.02 |
ОП та БЖД .Правила безпеки під час занять.ЗФП-Стройові вправи.Спеціальні вправи для розвитку фізичних якостей.Передача м’яча двома руками зверху.Рухлива гра.
|
Учень, учениця : дотримується правил: гри у волейбол; правил безпеки під час уроків волеболу; виконує шикування та перешикування раніше вивченими способами; стройовий крок, розмикання та змикання на місці; команди: «Збільшити дистанцію», «Зменшити дистанцію»; рух по межах, кутах і точках залу; стрибкові вправи; передачі м’яча двома руками зверху; бере участь: у рухливій грі «Малюкбол» |
1,5,6,8,10 |
|||||
45 |
2 |
27.02 |
ОП та БЖД Теоретичні відомості: засоби розвитку витривалості та методи контролю.Спеціальні вправи для розвитку фізичних якостей. Прийом м’яча двома руками знизу.Навчальна гра. |
Учень, учениця: володіє методами самоконтролю фізичного стану під час занять вправами, спрямованими на розвиток витривалості; виконує різновиди ходьби, бігу та стрибків; спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса; способи пересування по волейбольному майданчику; прийом м’яча знизу від стіни, в парах та колонах; бере участь: у навчальній грі волейбол за спрощеними правилами; |
1,5,6,8,9 |
||||
46 |
3 |
29.02 |
ОП та БЖД Передача м’яча двома руками зверху. Вибір місця для виконання другої передачі. Прийом м’яча двома руками знизу. Навчальна гра |
Учень, учениця: виконує загальнорозвивальні вправи на місці та в русі; вправи на розтягування; передачі м’яча двома руками зверху; вибір місця для виконання другої передачі; прийом м’яча знизу від стіни, в парах та колонах; бере участь: у навчальній грі волейбол за спрощеними правилами; |
1,6,7,8 |
||||
47 |
4 |
05.03 |
ОП та БЖД Теорія: Місце українського волейболу на етапі розвитку європейського спорту .Прийом м’яча знизу після виконання нижньої прямої (бокової) подачі від стіни. Складання навчального нормативу. Навчальна гра |
Учень, учениця: розкриває місце українського волейболу на сучасному етапі розвитку європейського спорту; виконує вправи для розвитку швидкості, повторний біг на відрізках 10–30 м; прискорення до 10 м із різних вихідних положень; спеціальні вправи для розвитку сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного преса, спини; прийом м’яча знизу після переміщення; нижню пряму та бокову подачі з відстані 4–6 м від сітки та від стіни; бере участь: у навчальній грі волейбол за спрощеними правилами; |
1,5,7,8,9 |
||||
48 |
5 |
07.03 |
ОП та БЖД. СФП. Прийом м’яча двома руками знизу. Передача м’яча двома руками зверху. Вибір місця для виконання другої передачі. Навчальна гра |
Учень, учениця: виконує багаторазові стрибки з поворотами на 90, 180 та 360°; акробатичні вправи; вправи для розвитку швидкості, спритності; прийом м’яча знизу від стіни, в парах та колонах; передачі м’яча двома руками зверху; вибір місця для виконання другої передачі; бере участь: у навчальній грі волейбол за спрощеними правилами; |
1,5,6,8,9 |
||||
49 |
6 |
12.03 |
ОП та БЖД ЗФП - Вправи для розвитку витривалості. Нижня пряма та бокова подача. Вибір місця для виконання нижніх подач .Навчальна гра |
Учень, учениця: виконує рівномірний біг до 1200 м; спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса; передачі м’яча двома руками зверху; нижню пряму та бокову подачі з відстані 4–6 м від сітки та від стіни; вибір місця для виконання нижніх подач; бере участь: у навчальній грі волейбол за спрощеними правилами; |
1,5,6,7,8 |
||||
50 |
7 |
14.03 |
ОП та БЖД ЗФП - вправи для формування постави та запобігання плоскостопості. Передача м’яча двома руками зверху. Способи пересування гравців по ігровому майданчику, поєднання способів пересування.Навчальна гра |
Учень, учениця: виконує вправи для формування постави та запобігання плоскостопості; стрибкові вправи; передачі м’яча двома руками зверху; прийом м’яча після подачі; способи пересування по волейбольному майданчику; бере участь: у навчальній грі волейбол за спрощеними правилами;
|
1,5,6,7,9 |
||||
51 |
8 |
19.03 |
ОП та БЖД Вправи для розвитку гнучкості. Передача м’яча двома руками зверху.Нижня пряма та бокова подача. Навчальна гра |
Учень, учениця: виконує вправи з широкою амплітудою рухів руками і ногами; махові рухи; активні та пасивні нахили; вправи на розтягування; передачі м’яча двома руками зверху; нижню пряму та бокову подачі з відстані 4–6 м від сітки та від стіни; бере участь: у навчальній грі волейбол за спрощеними правилами; |
!,6,7,8,9 |
||||
52 |
9 |
21.03 |
ОП та БЖД Вправи для розвитку швидкості.Спеціальні вправи для розвитку фізичних якостей. Нижня пряма та бокова подача. Складання навчального нормативу..Навчальна гра.
|
Учень, учениця: бере участь в естафетах, усвідомлює їх значення; виконує вправи на розтягування; прийом м’яча після подачі; складае навчальний норматив - Передача м’яча в стіну двома руками зверху (відстань 1,5-3 м) бере участь: у навчальній грі волейбол за спрощеними правилами;
|
2,3,7,4 |
||||
Модуль: доджбол ( 9год) |
|||||||||
53 |
1 |
02.04 |
ОП та БЖД. Доджбол на сучасному етапі розвитку. Правила безпеки на ігровому майданчику. ЗРВ. Тактико – технічна підготовка. Навчальна гра доджбол за спрощеними правилами.
|
дотримується: правил безпечної поведінки на ігровому майданчику, правил гри та правил здорового способу життя;
|
1,5,6,8,10 |
||||
54 |
2 |
04.04 |
ОП та БЖД ЗРВ.Імітаційні вправи. Стійка додболіста. Розміщення гравців на ігровому майданчику. Навчальна гра доджбол за спрощеними правилами. Рухливі ігри. |
виконує: стрибкові вправи; спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса, сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного преса, спини; вправи на розтягування; вправи для розвитку швидкості, спритності; вправи для кистей рук: |
1,5,6,8,9 |
||||
55 |
3 |
09.04 |
ОП та БЖД . ЗРВ.Розміщення гравців на ігровому майданчику.Навчальна гра доджбол за спрощеними правилами. Рухливі ігри. |
характеризує історію розвитку доджболу; називає: загальну характеристику гри доджбол, назви ліній, розміщення гравців на майданчику; правила безпеки на ігровому майданчику; санітарно-гігієнічні вимоги .
|
1,6,7,8 |
||||
56 |
4 |
11.09 |
ОП та БЖД .ЗРВ.Тактико – технічна підготовка. Навчальна гра доджбол за спрощеними правилами. Рухливі ігри.
|
1,5,7,8,9 |
|||||
57 |
5 |
16.04 |
ОП та БЖД .Стрибкові вправи, спеціальні вправи-для для розвитку швидкості, спритності..Кидки м’яча знизу однією рукою, від стіни. Рухлива гра «Хто найвлучніший?»
|
інвентарю та вимоги особистої гігієни; обертальні рухи кистю (повільні та максимально швидкі); для пальців рук; імітаційні вправи: імітація кидків та ловіння м’яча (у різному та заданому темпі);
|
1,5,6,8,9 |
||||
58 |
6 |
18.04 |
ОП та БЖД Вибір вихідного положення . Кидки м’яча однією рукою зверху. Кидки м’яча знизу однією рукою, від стіни. Рухлива гра «М’яч ведучому»
|
інвентарю та вимоги особистої гігієни; обертальні рухи кистю (повільні та максимально швидкі); для пальців рук; імітаційні вправи: імітація кидків та ловіння м’яча (у різному та заданому темпі); характеризує:розміщення гравців на майданчику; |
1,5,6,7,8 |
||||
59 |
7 |
23.04 |
ОП та БЖД .Особиста гігієна гравця. Правила здорового способу життя. Вправи для розвитку сили м’язів кистей рук. Пересування в стійці доджболіста приставними кроками, вибір вихідного положення для кидків . Рухлива гра «Вибивний»
|
виконує: пересування в стійці оджболіста(вправо, вліво, вперед, назад), вибір вихідного положення для кидків та ловіння м’яча зверху, від стіни, в парах, в колонах; ловіння м’яча знизу, від стіни;бере участь у рухливій грі «Вибивний», «Мисливець і звірі», «М’яч ведучому, «Хто найвлучніший? тощо» вміє боротися, гідно поводиться у разі виграшу чи поразки. контролює самопочуття до, під час та після виконання фізичних вправ; контролює власний емоційний стан.
|
1,5,6,7,9 |
||||
60 |
8 |
25.04 |
ОП та БЖД.СФП. Тактико – технічна підготовка. Навчальна гра доджбол за спрощеними правилами. Рухливі ігри. |
!,6,7,8,9 |
|||||
61 |
9 |
30.04 |
ОП та БЖД ЗРВ.СФП. Тактико –технічнапідготовка. Навчальна гра доджбол за спрощеними правилами. Рухливі ігри. |
володіє: поняттям про городки; характеризує етапи розвитку городків; розповідає: про місце занять, обладнання, інвентар для занять городками, правила гри; санітарно-гігієнічні вимоги до інвентарю та вимоги особистої гігієни |
1,5,6,7,8 |
||||
Модуль: городки(9год) |
|||||||||
62 |
1 |
02.05 |
ОП та БЖД Повторити побудову фігур та згадати їх назву. Правила безпеки на ігровому майданчику. Навчальна гра. |
називає: побудову 15 фігур та їх назви: «гармата»; «зірка»; «криниця»; «артилерія»; «кулеметне гніздо»; «вартові»; «тир»; «вилка»; «стріла»; «колінчастий вал»; «ракетка»; «рак»; «серп»; «літак»; «закритий лист»; загальні вимоги до гри городків, розміщення гравця на майданчику; правила безпечної поведінки на ігровому майданчику; санітарно-гігієнічні вимоги до інвентарю та вимоги особистої гігієни;
виконує: спеціальні бігові вправи: біг із закиданням гомілок, біг із високим підніманням стегна, біг із прискоренням за сигналом, спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса, сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного преса, володіє: поняттям про городки; характеризує етапи розвитку городків; розповідає: про місце занять, обладнання, інвентар для занять городками, правила гри; санітарно-гігієнічні вимоги до інвентарю та вимоги особистої гігієни; дотримується правил безпеки та правил гри; виконує: спеціальні бігові вправи: біг із закиданням гомілок, біг із високим підніманням стегна, біг із прискоренням за сигналом, спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса, сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного преса, спини, вправи на розтягування; вправи для розвитку швидкості, спритності; вправи для стопи ніг: обертальні рухи стопою (повільні та максимально швидкі); імітаційні вправи: імітація кидків битки (у різному та заданому темпі); характеризує: розміщення гравця на майданчику; виконує: спеціальні вправи для метань: метання малого м’яча в горизонтальну та вертикальну ціль; естафети, захват ручки битки, визначати відстань до цілі, стійку гравця, вибір вихідного положення для кидків битки; бере участь у рухливій грі «Мисливець і звірі», «М’яч ведучому, «Хто найвлучніший?» володіє: місцем знаходження города, кона та півкона; виконує: спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса (вправи з гімнастичною палицею, булавами тощо), сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного преса, спини;вправи на розтягування; вправи для розвитку швидкості, спритності; вправи для стоп ніг: обертальні рухи стопою (повільні та максимально швидкі); для пальців ніг; імітаційні вправи: імітація кидків битки (у різному та заданому темпі); три види кидків: плечовий (прямою рукою), ліктьовий (зігнутою рукою) та комбінований; |
1,5,6,8 |
||||
63 |
2 |
07.05 |
ОП та БЖД Стрибки у довжину з місця. Повторити стійку гравця під час гри. Розміщення гравця на майданчику. Рухлива гра «Вовк і кози». Навчальна гра. |
1,5,6,8 |
|||||
64 |
3 |
09.05 |
ОП та БЖД Спеціальні та прикладні фізичні вправи. Вибір вихідного положення під час кидка битки. Рухлива гра «У річку, гоп».Навчальна гра. к/норматив (спритність): човниковий біг 4×9 метрів (кількість секунд) |
1,5,6,8 |
|||||
65 |
4 |
14.05 |
ОП та БЖД Спеціальні та прикладні фізичні вправи. Стрибки у довжину з місця.Вибір вихідного положення під час кидка битки. Рухлива гра «Класики». Навчальна гра. |
1,5,6,8 |
|||||
66 |
5 |
16.05 |
ОП та БЖД Спеціальні та прикладні фізичні вправи. Імітаційні вправи в ускладнених умовах. Рухлива гра «Переправа через річку». Навчальна гра. |
1,6,7,10 |
|||||
67 |
6 |
21.05 |
ОП та БЖД Спеціальні та прикладні фізичні вправи. Вибір вихідного положення під час кидка битки. Рухлива гра «Гречка». Навчальна гра.
|
1,6,?,8, |
|||||
68 |
7 |
23.05 |
ОП та БЖД Спеціальні та прикладні фізичні вправи. Імітаційні вправи в ускладнених умовах. Рухлива гра «Класики». Навчальна гра. |
1,6,7,8 |
|||||
69 |
8 |
28.05 |
ОП та БЖД Спеціальні та прикладні фізичні вправи. Вибір вихідного положення під час кидка битки. Рухлива гра «Крук». Навчальна граОрієнтовний навчальний норматив: вміти виконувати три види кидка биткою (кількість видів)
|
1,,6,8,9 |
|||||
70 |
9 |
30.05 |
ОП та БЖД Спеціальні та прикладні фізичні вправи. Рухлива гра «У довгої лози». Навчальна гра. Підсумок за 2 сем , рік. |
1,6,7,9 |
|||||
|
|
|
|
|
|
||||
Баскетбол
Навчальні нормативи |
Рівень навчальних досягнень учнів |
|||
початковий |
середній |
достатній |
високий |
|
6 кидків однією рукою зверху, двома руками від голови (дівчата), стоячи збоку на відстані 3 м від щита: хлопці
дівчата |
Жодного влучного кидка |
1
1 |
2
2 |
3
3 |
10 передач м’яча (на місці) у парах на відстані 4 м одним із вивчених способів виконання: хлопці
дівчата |
Жодної правильно виконаної передачі |
3
1 |
5
2 |
8
5 |
Волейбол
Навчальні нормативи |
Рівень компетентності |
||||
початковий |
середній |
достатній |
високий |
||
Передача м’яча в стіну двома руками зверху (відстань 3 м) |
Хл. |
до 4 |
4 |
5 |
6 |
Дівч. |
до 3 |
3 |
4 |
5 |
|
Прийом м’яча знизу від стіни (відстань 2 м) |
Хл. |
до 3 |
3 |
4 |
6 |
Дівч. |
до 2 |
2 |
3 |
4 |