Презентація. "Рефлексія уроку фізичної культури".

Про матеріал
Завдяки рефлексії людина має можливість спостерігати за собою збоку і бачити себе очима людей, які її оточують. Вони необхідні для розвитку мотивації, вони активізують учнів на уроці і подобаються їм. У презентації пропонуються техніки рефлексії, які вчителі фізичної культури можуть використовувати на різних етапах уроку. Виберіть собі декілька найкращих технік і це вже буде сильно !)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шипка П. В.1 Як педагог може дізнатися, чи діти добре засвоїли навчальний матеріал, чи їм сподобалося на уроці?В нагоді стає … рефлексія! Завдяки рефлексії людина має можливість спостерігати за собою збоку і бачити себе очима людей, які її оточують. Львівська область. Новояворівський ліцейвчитель фізичної культури. Шипка Петро Васильович---2024--Презентація.«Рефлексія уроку фізичної культури»

Номер слайду 2

Педагогічна рефлексія – фаза уроку, протягом якої учні осмислюють відкриті і усвідомлені ними на занятті ідеї;спроба відобразити те, що сталося з Я» учня:«Що я думав? Що відчував? Що придбав? Що мене здивувало? Що я зрозумів?» тощо. Рефлексія – (від лат.reflexio – «звернення назад», «відображення») – роздуми людини, спрямовані на аналіз самої себе – власних станів, своїх вчинків і минулих дій. Рефлексія на уроці – це спільна діяльність учнів і вчителя, що дозволяє вдосконалювати навчальний процес, орієнтуючись на особистість кожного учня. Шипка П. В.2

Номер слайду 3

Шипка П. В.3 Рух думки«УГОРУ»та«ВГЛИБ» Переваги рефлексії:поворот учня на самого себе: рух думки «угору» та «вглиб», від «назовні» до «всередину»;усвідомлення здобутих знань і вмінь;порівняння свого сприйняття з думками, поглядами, почуттями інших, коригування певних позицій;набуття вміння рефлексувати в реальному житті, усвідомлюючи свої дії та прогнозуючи подальші кроки;для вчителя систематичне використання етапу рефлексії дає можливість своєчасно побачити реакцію учнів на навчання та внести необхідні корективи в роботу.

Номер слайду 4

За сферою людської сутностіФізична;Сенсорна;Інтелек-туальна;Духовна. Класифікація педагогічної рефлексіїЗа змістом. Усна;Письмова. За формою діяльностіФронтальна;Індиві-дуальна;Групова;Колективна. За способом проведення. Анкета;Питання;Символ;Таблиця;Ситуація;Малюнок. За функцією. Рефлексія діяльності;Рефлексія змісту навчального матеріалу;Рефлексія настрою та емоційного стану. Шипка П. В.4

Номер слайду 5

Рефлексіїза сферами людської сутності1. Духовна рефлексія – є способом самопізнання2. Інтелектуальна рефлексія – усвідомлення рівня засвоєних знань3. Сенсорна (емоційна) рефлексія – відображає внутрішній стан дитини, самопочуття, емоції.4. Фізична рефлексія – зворотний зв’язок за допомогою активності тіла. Шипка П. В.5

Номер слайду 6

«+» – Виконував вправу за своєю ініціативою, виконав правильно.«-» – Виконував за своєю ініціативою, але виконав неправильна. «П» – Виконував на прохання вчителя, виконав правильно.«Н» – Виконував на прохання вчителя, але виконав неправильно.«0» – Не виконував вправу. Техніка «Оцінювання активності та якості своєї роботи на уроці»Наприклад: На уроці фізкультури виконуємо вправу – удар по м’ячу внутрішньою частиною стопи у ворота. Відзначте «+», «-», «П», «Н», або «0» на запропонованих папірцях, як ви працювали на уроці. Рефлексія діяльностіШипка П. В.6

Номер слайду 7

1. На уроці я працював активно / пасивно2. Своєю роботою на уроці я задоволений / незадоволений3. Урок для мене видався коротким / довгим4. За урок я не втомився / втомився5. Мій настрій став кращим / гіршим. Матеріал уроку для мене був зрозумілим / не зрозумілим корисним / марним цікавим / нудним легким / важким. Домашнє завдання мені здається цікавим / не цікавим.. Техніка «Анкета самоаналізу»Зробіть якісну та кількісну оцінку уроку. Принцип: Вчитель готує аркуші для всіх. Учень на аркуші паперу обводить слово, яке відповідає його діяльності на уроці. Рефлексія діяльностіШипка П. В.7

Номер слайду 8

У чому я змінився? Чи змінилася моя думка (ставлення) щодо..?Який мій найбільший успіх?Чому і як я його досяг?Які мої найбільші труднощі? Що я відчув під час розв’язання проблем?Як я їх долав і долатиму?Що у мене раніше не виходило, а тепер виходить?Які зміни відбулися в моїх знаннях?Що я зрозумів про своє незнання?Що я навчився робити? Техніка «Анкета-рефлексія»Після вивчення уроку, теми, модуля. Рефлексія діяльностіШипка П. В.8

Номер слайду 9

Чому я вибрав саме це завдання?Який головний результат моєї діяльності на уроці?Що робив кожен член групи?У чому полягала моя роль? Як я з нею впорався?Моя оцінка колективної діяльності. Техніка «Анкета-рефлексія»Рефлексія діяльностіГрупова форма організації роботи. Приклад: Під час проведення квесту 4 команди по 5 учнів. На семи станціях були різні завдання виконання фізичних вправ. Принцип: Усно, письмово. Шипка П. В.9

Номер слайду 10

«+» – Знаю.«!» – Дізнався(новий матеріал).«?» – Хочу дізнатися. Техніка «Знаю – дізнався – хочу дізнатися»Мета: Отримання від учнів зворотного зв’язку про вивчене з теми або завдання уроку. В заключній частині уроку. Приклад: Тема «Ведення м’яча у футболі». Що я знаю про ведення м’яча ?Дізнався…?Хочу дізнатися…?Рефлексія змісту навчальної матеріалу. Шипка П. В.10

Номер слайду 11

Принцип роботи: На уроці фізкультури, такий прийом рефлексії можна провести усно.1. Наприклад. Вчитель запитує учнів про факти, що викликали позитивні емоції та зацікавили. Учні вибірково відповідають. І так про «-» і «?».2. Запропонуйте учням, заповнити таблицю з трьома стовпчиками. Прийом рефлексії «Плюс - мінус - цікаво»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} «?»У графу «+» записуються факти, що викликали позитивні емоції та зацікавили. У графу «-» учні виписують коротко те, що не сподобалося на уроці, здалося нудним, залишилося незрозумілим. У графу «?» позначається те, про що йшлося на уроці, однак учню хотілось б дізнатися про це більше. Рефлексія настрою та емоційного стану. Шипка П. В.11

Номер слайду 12

Мені було цікаво... Ми сьогодні розібралися... Я сьогодні зрозумів, що... Мені було важко... Завтра я хочу на уроці... Техніка «Продовжіть фразу»Принцип роботи: Запропонуйте один з варіантів речення, яке дитина має закінчити в усній або письмовій формі. Рефлексія діяльностіШипка П. В.12

Номер слайду 13

Я з'їв би ще цього... Найбільше мені сподобалося... Я майже переварив... Я переїв... Будь ласка, додайте... Техніка «Ресторан»Уявіть, що сьогоднішній день ви провели в ресторані і тепер директор ресторану просить вас відповісти на кілька запитань за змістом уроку. Напиклад тема футбол: на уроці виконували удари, передачі, ведення, обманні рухи, гра у футбол. Принцип: Усно, почергово. Рефлексія діяльностіШипка П. В.13

Номер слайду 14

Вони мені подобаються більше за інших; Вправа «Я вибрав ці завдання на уроці, тому що…»Приклад:1. Баскетбол. Учні, на трьох станціях, виконують технічні прийоми: кидок м’яча; ведення м’яча; передачі м’яча.2. Гімнастика – повторення, вправи на вибір. Акробатичні вправи; Скакалка; Віджимання. Принцип:1. Учні усно, почергово, індивідуально, по бажанню висловлюються.2. Самостійно подумки рефлексія діяльності. Я відчуваю, що впораюся з ними поки гірше, ніж з іншими завданнями;Важко відповісти. Вони легше інших завдань;Рефлексія діяльностіШипка П. В.14

Номер слайду 15

Вправа «Смайлик»Виберіть смайлик, який відповідає вашому настрою. Рефлексія настрою та емоційного стану. Шипка П. В.15

Номер слайду 16

Вправа «Палітра емоцій»---- замріяність,---- співчуття,---- захоплення,---- спокій,---- переживання,---- радість,---- легенький смуток,---- журба,---- розчарування,---- світла печаль,---- умиротворення,---- інше. Із поданого переліку вражень, почуттів виберіть три слова, що відповідають вашому настрою в цю хвилину. Рефлексія настрою та емоційного стану. Шипка П. В.16

Номер слайду 17

Мета: формування ставлення до змісту заняття, простеження позитивних та негативних сторін та власних досягнень, оцінка діяльності педагога та учасників навчального процесу. Хід проведення: педагог розміщує на дошці мішень, яка розділена на кілька частин:«Оцінка своєї діяльності»,«Оцінка діяльності педагога«,«Оцінка змісту»,«Оцінка форми та методів взаємодії». Кожен учень може зробити чотири «постріли» = у кожен сектор по одному (позначаємо ручкою або магнітом). Якщо не сподобалося, то дитина обирає ), якщо середньою – 5, якщо все сподобалося – то буде ближче до 10 у центрі. Чим ближче до цілі – тим вищий бал. Оцінюється робота дитини на занятті, підготовка вчителя, чи сподобалось заняття в цілому, наскільки сподобались вправи та ігри на уроці. Техніка «Рефлексивна мішень»Шипка П. В.17 Рефлексія діяльності

Номер слайду 18

Мета: формування емоційно-чуттєвого стану, підбиття підсумків заняття. Хід проведення: учні стають в коло. По черзі кожен має підсумувати хід заняття лише 1 словом. Вправа «Назви одним словом»Цікаво. Сонячно. Весело. Класно. Нудно. Захопливо. Шипка П. В.18 Рефлексія настрою

Номер слайду 19

Принцип виконання: Запропонуйте учням за принципом прийому «Мікрофон» по черзі висловитись наприкінці уроку, обравши будь-яку із запропонованих фраз.«Якби я був чарівником, то сьогодні б я…»Виправив… Зробив…Додав… Похвалив… Прийом «Якби я був чарівником»Виправив…Додав…Зробив…Похвалив…Шипка П. В.19 Рефлексія змісту

Номер слайду 20

На уроці фізичної культур завжди є Конуси або Фішки різних кольорів – червоного, жовтого і зеленого. З їхньою допомогою можна здійснити мовчазне опитування школярів. Принцип виконання: Після виконання певного завдання запропонуйте учням вишикуватися або просто підійти до конуса відповідного кольору і таким способом показати свої сприйняття завдання. Попередньо узгодьте значення кольорів, наприклад: Прийом «Світлофор на фізкультурі»Зелений – дуже сподобалося, побільше б таких завдань;Жовтий – сподобалось, але не все було цікавим;Червоний – вправа не сподобалась, її виконувати було нецікаво та нудно. Шипка П. В.20 Рефлексія змісту

Номер слайду 21

Така вправа дозволяє учням замислитися та усвідомити цінність уроку та отриманих знань. Підготуйте аркуші з надрукованими запитанням, на яких учні зможуть написати свої відповіді. Принцип виконання. Наприкінці уроку роздайте учням роздруковані аркуші та запропонуйте подумати і письмово (або усно) відповісти на наступні запитання: Прийом «Продовж речення»Що нового я дізнався на уроці?У чому я сьогодні став розумнішим в порівнянні з вчорашнім днем?Що було для мене найбільш цікавим та пізнавальним?Шипка П. В.21 Рефлексія змісту

Номер слайду 22

Вдома батькам розповім про …. Вправа «Мікрофон»Було цікаво виконувати…. Тепер я зможу пояснити…. Мені сподобалось робити…. Принцип роботи: Запропонуйте один з варіантів речення, яке дитина має закінчити в усній або письмовій формі. Шипка П. В.22 Рефлексія змісту

Номер слайду 23

Сьогодні на уроці я відкрив для себе... Я дізнався... Вправа «Три відкриття»Сьогодні на уроці мене здивувало.... Виникли несподівані думки.. Сьогодні на уроці я зрозумів, що ... стане в пригоді мені в подальшому житті. Принцип виконання: В заключній частині уроку фізкультури, вчитель просить відповісти на питання. Варіант - 1. Учні усно дають відповідь. Варіант – 2. Учні сідають, 30-60 сек, спокійно подумки дають собі запитання та відповіді. Шипка П. В.23 Рефлексія діяльності

Номер слайду 24

Було нецікаво коли... Вправа «Поділись проблемою»Я так і не розумію…. Виникли труднощі при…. Хочу більше дізнатися про... Принцип роботи: Вчитель разом з учнем/учнями робить аналіз ситуації, вправи, гри тощо. Дані речення допомагають учневі сказати про проблему. Шипка П. В.24 Рефлексія змісту

Номер слайду 25

Я до уроку знав / знала про... Вправа «Скажи одним реченням»Я дізнався…. Я дізналася…. Я вивчив…. Я вивчила…Цікавим для мене було... Принцип виконання: В заключній частині уроку фізкультури, вчитель зачитує питання, а діти самостійно (про себе) дають відповіді на запитання?Варіант – 2. Учні сідають, 30-60 сек, спокійно подумки дають собі запитання та відповіді. Шипка П. В.25 Рефлексія змісту

Номер слайду 26

Зелений --- Все вдавалося легко. Вправа «Обери колір свого настрою»Жовтий --- Було цікаво. Синій --- Я старався. Червоний --- Мені було важко. Принцип виконання: Урок фізкультури. Вчитель ставить чотири конуси або фішки різного кольору. Після запитання вчителя, кому все вдавалося легко – учні стають у колону за зеленим конусом (або біля). і т.д. Шипка П. В.26 Рефлексія настрою та емоційного стану

Номер слайду 27

На уроці я працював активно / пасивно Вправа «Самоаналіз роботи на уроці»Урок для мене видався коротким /довгим. За урок я не втомився / втомився. Мій настій став кращим / гіршим. Принцип виконання: В заключній частині уроку фізкультури, вчитель зачитує питання, а діти самостійно (про себе) дають відповіді на запитання?Варіант – 2. Учні сідають, 30 сек, спокійно подумки дають собі запитання та відповіді. Своєю роботою на уроці я задоволений / незадоволений. Шипка П. В.27 Рефлексія діяльності

Номер слайду 28

Учні оцінюють свою роботу. Вони вішають смайлики або стікери в колонки «добре» або «незадовільно». Вправа «Кольорова феєрія»«Добре»«Незадовільно»Шипка П. В.28 Рефлексія настрою та емоційного стану

Номер слайду 29

Які були ваші найбільші досягнення цього тижня/місяця/ семестру?... Вправа «Групова рефлексія»Що вас найбільше турбує у навчанні?... Які проблеми виникали під час виконання завдань... Проводьте групову рефлексію з учнями, під час якої вони обговорюють свої досягнення та проблеми. Це допоможе виявити спільні проблеми та вирішити їх разом. Шипка П. В.29 Рефлексія діяльності

Номер слайду 30

Рефлексія вчителя1.  Чи вважаю я себе завершеною, повністю сформованою особистістю чи у мене є резерви внутрішнього росту і розвитку?2.  Чи достатньо я впевнений(а) у собі ?. Поведінка впевненого у собі вчителя відрізняється великою спонтанністю, ініціативою, емпатією; вона не схильна до конфліктів, не відрізняється емоційною холодністю і скутістю, які дуже не сприятливі для спілкування з учнями.3.  Чи здатний я терпляче сприймати різні точки зору? В ідеалі вчитель повинен створити в класі таку атмосферу, щоб кожен учень був впевнений, що його не принизять, якщо він висловить незвичайну думку навіть, якщо вона різко розходиться з точкою зору вчителя.4.  Чи вважаю я себе здатним приймати в свою адресу критику, необхідну для мого особистісного і професійного росту. Шипка П. В.30

Номер слайду 31

Шипка П. В.31 Рефлексія – це будь-які наміри особистості, спрямовані на самоаналіз. Вони можуть проявлятися в оцінці своїх вчинків, думок і подій. Вміння оцінити свою роботу дуже важлива навичка в дорослому житті. Наприкінці кожного заняття ми проводимо рефлексію, щоб відслідкувати перебіг уроку, було цікаво чи нецікаво, відчуваємо позитивні емоції чи негативні, щось нове дізналися чи систематизували наявні знання, стане отриманий досвід цінністю чи ні. Використання вправ для рефлексії можна проводити на різних етапах уроку. Вони необхідні для розвитку мотивації, вони активізують учнів на уроці і подобаються їм. Новояворівський ліцей – 2024. Вчитель фізичної культури Шипка П. В. Висновок

pptx
Додано
22 січня
Переглядів
1043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку