Орієнтовне календарне планування
з курсу Біологія 7 клас
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Види діяльності |
Д/З |
Вступ ( 3 год ) |
||||
1 |
|
Біорізноманіття нашої планети та рівні його організації (генетичне, видове, екосистемне). Значення біології в природі та житті людини |
- Розв’язання проблемних питань, задач — з теми: Яка залежність між генетичним, видовим, екосистемним різноманіттям? Яким є твій вплив на біорізноманіття нашої планети? - Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації — щодо розпізнавання основних груп організмів та їх класифікації; демонстрування різних об’єктів живої природи (живі представники, колекційний та гербарний матеріал, муляжі, опудала) тощо - Моделювання Графічне моделювання дизайну біологічного дослідження; Схеми “Класифікації живих організмів” - Проєктна діяльність Інформаційно-пошуковий проєкт:
Ігровий проєкт:
Творчий проєкт:
Практико-орієнтований проєкт:
|
|
2 |
|
Систематика – наука, що вивчає різноманітність організмів. |
|
|
3 |
|
Основні методи дослідження біорізноманіття. Планування біологічного дослідження. Збереження біорізноманіття – запорука стабільного існування біосфери |
|
|
Розділ 1. Клітина. Прокаріоти. Одноклітинні евкаріоти |
||||
Тема 1. Клітина – структурно-функціональна одиниця (10 годин) |
||||
4 |
|
Типи організації клітин
|
- Розв’язання проблемних питань, задач — - Органели клітини: наскільки будова та функції пов’язані між собою у про- та евкаріотів? - Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації): - про будову та основні властивості клітин; - про різноманітність прокаріотичних організмів; - функціональні ділянки (компартменти) клітини евкаріотів - Моделювання - Предметне моделювання клітини прокаріотів і евкаріотів (використаних матеріалів, харчових продуктів, овочів, тканини тощо ) - схеми “Методи дослідження клітин, які дали змогу зрозуміти структуру будови організмів”; - процесу поширення прокаріотів – збудників хвороб людини (за допомогою кольорових міток). - Дослідження та експериментування Практична робота: “Виготовлення тимчасових мікропрепаратів та їхнє дослідження за допомогою оптичного мікроскопа” (виготовлення тимчасових мікропрепаратів шкірки луски цибулі, м'якоті горобини, шкірки помідори, листка елодеї, епітелію ротової порожнини тощо на вибір вчителя/вчительки). - Проєктна діяльність Інформаційно-пошуковий проєкт: “Історія відкриття клітини”; “Використання прокаріотів у промисловості”; “Бактерії – збудники захворювань людини” Науково-дослідницький:
Ігровий (рольовий) проєкт:
Практико-орієнтований проєкт:
Творчий проєкт:
|
|
5 |
|
Методи дослідження клітин. Збільшувальні прилади і правила роботи з ними. |
|
|
6 |
|
Будова клітини евкаріотів. Органели клітини, особливості їхньої будови та функцій. Взаємозв’язок органел клітини між собою. |
|
|
7 |
|
Практична робота “Виготовлення тимчасових мікропрепаратів та їхнє дослідження за допомогою оптичного мікроскопа” |
|
|
8 |
|
Особливості будови клітини прокаріотів та їх процесів життєдіяльності. |
|
|
9 |
|
Різноманітність прокаріотичних організмів. Роль прокаріотів у природі. |
|
|
10 |
|
Роль прокаріотів у житті людини |
|
|
Тема 2. Одноклітинні евкаріоти – цілісні організми (3 години) |
||||
11 |
|
Особливості організації клітин одноклітинних евкаріотів. Одноклітинні евкаріоти – мешканці прісних (на прикладі евглени зеленої та інфузорії-туфельки) та морських (на прикладі форамініфер) водойм. |
Розв’язання проблемних питань, задач — Які органели одноклітинних евкаріотів забезпечують існування їхніх клітин як самостійних організмів?
- Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації — про будову та різноманітність одноклітинних евкаріотів; - демонстрування тимчасових і постійних мікропрепаратів одноклітинних евкаріотів відеоматеріалів, анімацій евкаріотів прісних водойм, морів, паразитичних тощо
- Моделювання - будови одноклітинного евкаріотичного організму;
- Дослідження та експериментування Лабораторне дослідження “Спостереження за інфузоріями”.
- Проєктна діяльність Інформаційно-пошукові проєкти: “Захворювання людини, збудниками яких є одноклітинні евкаріоти; “Морські одноклітинні евкаріоти, їхня роль у житті людини та наукових дослідженнях” Науково-дослідницький проєкт: “Дослідження впливу pH середовища на чисельність інфузорій в культурі” Практико-орієнтований проєкт: створення буклета «Профілактика захворювань, які спричиняють одноклітинні евкаріотичні організми» Творчий проєкт:
|
|
12 |
|
Паразитичні одноклітинні евкаріоти (на прикладі дизентерійної амеби, малярійного плазмодія). Профілактика паразитарних (інвазійних) захворювань людини. |
|
|
13 |
|
Одноклітинні евкаріоти – предки багатоклітинних видів. Поняття про колоніальні та багатоклітинні організми. |
|
|
Розділ 2. Різноманітність евкаріотичних організмів |
||||
Тема 3. Середовища мешкання та різноманітність водоростей (3 години) |
||||
14 |
|
Водорості одноклітинні, колоніальні та багатоклітинні. Різноманітність зелених водоростей. |
Розв’язання проблемних питань, задач, завдань «Якби усі водорості одночасно зникли, то …» - Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації - про будову та різноманітність водоростей - демонстрування відео- та фотоматеріалів водоростей, мешканців прісних водойм, морів, ґрунті - пошук матеріалів про різноманіття водоростей та їхню еволюцію. - Моделювання руху хламідомонади - Дослідження та експериментування Лабораторне дослідження: “Будови зелених одноклітинних (на прикладі хламідомонади) та багатоклітинних нитчастих водоростей (на прикладі спірогіри або улотрикса)”; - Проєктна діяльність Інформаційно-пошукові проєкти: «Альгологія: її розвиток в Україні та світі»; «Ламінарія: поширення та застосування»; “Дивовижні місця оселення водоростей” «Використання різних представників водоростей у промисловості, косметології, медицині». Науково-дослідницький проєкт: “Дослідження видового різноманіття одноклітинних у пробі води з акваріума, ставка, річки, іншої водойми” Практико-орієнтований проєкт виготовлення плакату, буклету: «У яких продуктах, що я споживаю, є водорості?» Творчий проєкт: “Значення водоростей в житті людини” створення колажів, лепбуків «Збереження водойм – збереження біорізноманіття водоростей» тощо |
|
15 |
|
Різноманітність бурих, червоних, діатомових водоростей. |
|
|
16 |
|
Роль водоростей у природних екосистемах та житті людини. |
|
|
Тема 4. Характерні риси та будова вищих рослин (7 годин) |
||||
17 |
|
Формування різних типів тканин та диференційованих органів (вегетативних і репродуктивних). |
Розв’язання проблемних питань, задач — Чому пошкодження кори по колу призводить до загибелі дерев’янистої рослини? - Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації - про будову, процеси життєдіяльності, адаптації вищих рослин до умов зростання; - демонстрування різних об’єктів живої природи (живі представники, колекційний та гербарний матеріал вищих рослин), відеоматеріалів, фото органів наземних рослин та їхніх видозмін, процесів життєдіяльності; - демонстрування розвитку пагона з бруньки; поглинання води коренями та кореневого тиску; випаровування води листками; реакція рослин-хижаків на подразнення здобиччю; рухів рослин тощо
- Моделювання процесу транспорту речовин; транспірації; рухів рослин. - Дослідження та експериментування (практичні та лабораторні роботи ) — Лабораторні роботи: Дослідження кореня та видозмін кореня Дослідження пагонів та бруньок різних рослин Лабораторне дослідження: Дослідження транспорту речовин по рослині за допомогою барвників; - Проєктна діяльність Інформаційно-пошуковий проєкт: “Класифікація життєвих форм вищих рослин різними науковцями”; “Особливості коренів у рослин епіфітів”; “Різноманітність стебел рослин за напрямком росту” Науково-дослідницький: Дослідження залежності приросту зеленої маси цибулі ріпчастої від температури та освітлення, інших факторів Дослідження швидкості росту коренів цибулі ріпчастої на різних сумішах водної культури Ігровий (рольовий) проєкт: “Життєві цикли вищих рослин” Практико-орієнтований проєкт створення буклету “Дослідження впливу добрив на ріст рослин” “Способи вегетативного розмноження рослин” “Особливості вирощування мікрозелені в домашніх умовах ” Творчий проєкт: Нетипові функції вегетативних органів у рослин Створення лепбуку “Видозміни листка у рослин різних умов зростання” |
|
18 |
|
Середовища мешкання вищих рослин. Адаптації вищих рослин до різних умов зростання. Формування різних життєвих форм у вищих рослин – наслідок адаптацій до різних умов зростання. |
|
|
19 |
|
Вегетативні органи рослин - корінь, будова, функції та видозміни. |
|
|
20 |
|
Вегетативні органи рослин - пагін, будова, функції та видозміни. |
|
|
21 |
|
Вегетативні органи рослин - листок, будова, функції та видозміни. |
|
|
22 |
|
Взаємозв’язки між різними органами рослини. Рухи рослин.
|
|
|
23 |
|
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Життєві цикли вищих рослин. |
|
|
24 |
|
Узагальнення знань: Рослина — цілісний інтегрований організм. |
Узагальнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб опрацьовану інформацію з теми |
|
Тема 5. Різноманітність вищих рослин (8 годин) |
||||
25 |
|
Вищі спорові рослини - мохи. |
Розв’язання проблемних питань, задач — Як особливості будови репродуктивних органів рослини (квітка, суцвіття, плоди) пов'язані з адаптацією до конкретних умов існування? - Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації щодо розпізнавання та класифікації вищих рослин; демонстрування різних об’єктів живої природи (живі представники, колекційний та гербарний матеріал вищих рослин муляжі (квіток, плодів, насіння); відеоматеріалів, фото органів наземних рослин та їхніх видозмін; основних груп вищих рослин (спорові, насінні); анімацій життєвих циклів вищих спорових рослин та насінних рослин. - Моделювання будови квітки та процесу запилення; процесу подвійного запліднення. - Дослідження та експериментування (практичні та лабораторні дослідження) Лабораторні дослідження: Дослідження будови квітки та суцвіття Дослідження будови насінини (на прикладі квасолі та пшениці) Дослідження різноманітності плодів. Дослідження шишок та хвої (сосни або ялини) Практичні роботи: Порівняння будови різних представників вищих спорових рослин Порівняння будови різних представників насінних рослин (голонасінних та покритонасінних (квіткових)). - Проєктна діяльність Інформаційно-пошуковий проєкт: “ Голонасінні в житті людини”; “Роль квіткових рослин у житті та господарській діяльності людини”; “Родини квіткових рослин (на вибір: капустяні, пасльонові, бобові, айстрові, злакові, лілійні, цибулеві тощо)”; “Значення та використання вищих спорових рослин людиною”. Науково-дослідницький: “Дослідження впливу акустичних факторів (класичної музики, джазу, року), фізичних факторів (магнітних хвиль, гравітації тощо) на проростання насіння сільськогосподарських культур” Ігровий ( рольовий ) проєкт: Квест: «Вгадай рослину за ознаками» Практико-орієнтований проєкт створення буклету : “Ранньоквітучі рослини моєї місцевості (України)” або “Охорона первоцвітів” Творчий проєкт: Квіти , які можна вживати в їжу Виготовлення колажу: “Отруйні рослини моєї місцевості”; “Лікарські рослини моєї місцевості” |
|
26 |
|
Вищі спорові рослини - плауни, хвощі |
|
|
27 |
|
Вищі спорові рослини - папороті. |
|
|
28 |
|
Практична робота: “Порівняння будови різних представників вищих спорових рослин”
|
|
|
29 |
|
Насінні рослини - голонасінні. |
|
|
30 |
|
Насінні рослини. Покритонасінні. Квітка. Суцвіття |
|
|
31 |
|
Особливості розмноження насінних рослин (процеси запилення та запліднення, формування насінини та оплодня (у квіткових рослин)). |
|
|
32 |
|
Насінина. |
|
|
33 |
|
Плід. Способи поширення насіння та плодів. |
|
|
34 |
|
Різноманітність покритонасінних (дводольні та однодольні). |
|
|
35 |
|
Практична робота. Порівняння будови різних представників насінних рослин (голонасінних та покритонасінних (квіткових)). |
|
|
36 |
|
Узагальнення знань: “Різноманітність вищих рослин” |
|
|
37 |
|
Узагальнення вивченого за семестр |
Діагностична робота |
|
Тема 6. Характерні риси тварин |
||||
38 |
|
Характерні риси тварин. Гетеротрофний тип живлення. Середовища мешкання та пристосування до них тварин. |
Розв'язання проблемних питань, задач — «Чому і для чого тварини мігрують?». - Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації ) - про процеси життєдіяльності та пристосування тварин до середовища мешкання; - про типи розмноження та типи розвитку тварин; - про форми поведінки тварин; - про пристосування тварин до середовища мешкання - Моделювання — Етапів прямого та непрямого типів розвитку тварин Графічне моделювання нейрогуморальної регуляції життєвих функцій у тварин - Дослідження та експериментування (практичні та лабораторні роботи) Лабораторне дослідження - Дослідження внутрішньої будови яйця птахів – тварин з прямим типом розвитку (на прикладі яєць свійських птахів) - Спостереження за поведінкою тварин (вид визначає вчитель/вчителька). Практична робота “Визначення різних форм поведінки тварин (за відеоматеріалами)”. - Проєктна діяльність Інформаційно-пошуковий проєкт: “Способи комунікації тварин (птахи, ссавці тощо)” “Пристосування до полювання у хижих тварин” Науково-дослідницький: “Вироблення умовного рефлексу годування у акваріумних рибок на різні умовні подразники (світло, постукування, годівничку, різні види корму тощо)” Ігровий (рольовий) проєкт: Рольова гра “Лісова школа тварин” (демонстрація поведінкових реакцій тварин у певній ситуації) Практико-орієнтований проєкт: «Мій домашній улюбленець: утримання та догляд» Творчий проєкт: Тварини, які відіграли важливу роль у моєму життя
“Переваги та недоліки рослиноїдництва у тварин” |
|
39 |
|
Диференціація клітин, формування тканин, органів та їхніх систем. Функції різних систем органів. |
|
|
40 |
|
Нейрогуморальна регуляція життєвих функцій. |
|
|
41 |
|
Типи розмноження тварин. Способи запліднення (зовнішнє та внутрішнє). Типи розвитку (прямий та непрямий). |
|
|
42 |
|
Форми поведінки тварин (рефлекси безумовні та умовні, інстинкти). |
|
|
43 |
|
Способи комунікації тварин. Міграції тварин та методи їх вивчення.
|
|
|
44 |
|
Практична робота “Визначення різних форм поведінки тварин (за відеоматеріалами)”.
|
|
|
45 |
|
Узагальнення з теми “Характерні риси тварин” |
|
|
Тема 7. Різноманітність тварин. |
||||
46 |
|
Губки – примітивні водні тварини, що не мають сформованих тканин. |
Розв’язання проблемних питань, задач — «Чому риби не живуть на деревах, а кити – на суші?» - Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації ) — про різноманітність тваринного світу, групи безхребетних та хребетних тварин, основні ознаки груп тварин - Моделювання — Зовнішньої будови тіла тварини, безхребетної чи хребетної (на вибір вчителя/вчительки)(лего, повітряних кульок, пластиліну, використаних матеріалів) - Дослідження та експериментування (практичні та лабораторні дослідження) — Лабораторні дослідження: - зовнішньої будови та руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника); - зовнішньої будови комах (на прикладі колекційного матеріалу та мікропрепаратів ротових органів та різних типів крил); - зовнішньої будови та руху черевоногих молюсків (на прикладі акваріумних видів). - зовнішньої будови та руху риб (на прикладі акваріумних видів). Практичні роботи: - Виявлення прикладів пристосувань до середовища та способу життя в комах. - Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів. - Визначення особливостей зовнішньої будови ссавців у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. - Проєктна діяльність Інформаційно-пошуковий проєкт: - комахи рідного краю; - риби рідного краю; - амфібії рідного краю; - рептилії рідного краю; - птахи рідного краю; - ссавці рідного краю; - особливості будови зубного апарату ссавців залежно від характеру живлення;. Науково-дослідницький: Дослідження чисельності популяції птахів-синантропів у населеному пункті (на прикладі голуба сизого, кільчастої горлиці, ворони сірої тощо ) Дослідження видового різноманіття тварин (безхребетних або хребетних) природної або штучної екосистеми. Ігровий (рольовий) проєкт:
Практико-орієнтований проєкт: “Безпечна поведінка людини з отруйними безхребетними тваринами” “Безпечна поведінка людини з отруйними хребетними тваринами” Творчий проєкт:
|
|
47 |
|
Жалкі – двошарові тварини. Небезпека жалких для здоров’я людини. |
|
|
48 |
|
Плоскі черви – паразити людини і тварин. |
|
|
49 |
|
Круглі черви (нематоди) – паразити людини, тварин і рослин. |
|
|
50 |
|
Кільчасті черви, їхня роль у природі та житті людини. |
|
|
51 |
|
Молюски: двостулкові, черевоногі та головоногі, їхня роль у природі та житті людини. |
|
|
52 |
|
Членистоногі – безхребетні тварини із зовнішнім скелетом. Ракоподібні. Промислові види ракоподібних. |
|
|
53 |
|
Павукоподібні: отруйні види (павуки), кровосисні види (кліщі) – переносники збудників захворювань людини і тварин, шкідники харчових продуктів. |
|
|
54 |
|
Комахи. |
|
|
55 |
|
Практична робота “Виявлення прикладів пристосувань до середовища та способу життя в комах” |
|
|
56 |
|
Роль комах у природі та житті людини. |
|
|
57 |
|
Узагальнення з теми “Безхребетні тварини” |
|
|
58 |
|
Хордові – тварини із внутрішнім скелетом. Головохордові – примітивні хордові тварини. Хрящові риби. |
|
|
59 |
|
Променепері та лопатепері риби, пристосування до мешкання у водоймах. |
|
|
60 |
|
Четвероногі хордові тварини. Амфібії, їхня роль у природі та житті людини. |
|
|
61 |
|
Рептилії, їхня роль у природі та житті людини. |
|
|
62 |
|
Птахи |
|
|
63 |
|
Практична робота “Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів” |
|
|
64 |
|
Роль птахів у природі та житті людини |
|
|
65 |
|
Ссавці. |
|
|
66 |
|
Ссавці. |
|
|
67 |
|
Ссавці. Практична робота “Визначення особливостей зовнішньої будови ссавців у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування”. |
|
|
68 |
|
Роль ссавців у природі та житті людини |
|
|
69 |
|
Узагальнення з теми “Хордові тварини” |
|
|
Тема 8. Середовища існування тварин. |
||||
70 |
|
Зв’язки тварин між собою та іншими організмами в екосистемах. |
Розв’язання проблемних питань, задач Якими способами підтримується рівновага кількості тварин в екосистемах? - Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації) — про екосистеми, ланцюги живлення, - тварин-запилювачів; - тварин-сапротрофів; -тварин-хижаків; -тварин-фітофагів; тварин-паразитів. Зв'язки тварин між собою та іншими організмами в екосистемах. використання тварин людиною в промисловості, науці, медицині тощо - Моделювання — Моделювання трофічної сітки природної екосистеми (на вибір вчителя\вчительки) - Проєктна діяльність Інформаційно-пошукові проєкти: “Основні напрями тваринництва та птахівництва рідного краю”; “Захворювання людини, які спричиняють паразитичні черви (гельмінти)”; “Кровосисні комахи та кліщі – переносники збудників захворювань людини; “Комахи-запилювачі, їхня користь у природі” Науково-дослідницький: “Створення мірмекарію (формікарію) та спостереження за ним у домашніх умовах” “Дослідження процесу ґрунтоутворення за допомогою дощових черв’яків та ґрунту (та інших складових)” Ігровий (рольовий) проєкт: Рольова гра “Екологічне лото” (складання ланцюгів живлення ) Практико-орієнтований проєкт: «Роль тварин у колообігу речовин біосфери» (на прикладі городу, лісу, саду вашої місцевості) “Тварини Червоної книги України (вашого краю)”; Творчий проєкт: Чому живі організми стали середовищем мешкання для інших істот? написання есе (твору, розповіді) “Моє ставлення до декоративних тварин, які живуть удома” Виготовлення колажу, буклету, лепбука: Тварини України (світу), що лікують |
|
71 |
|
Роль тварин у біосфері . |
|
|
72 |
|
Роль тварин у житті людини. |
|
|
Тема 9. Гриби – гетеротрофні організми. |
||||
73 |
|
Способи живлення грибів: гриби-сапротрофи, паразити, симбіотрофи. Поняття про справжні гриби та грибоподібні організми. Гриби багатоклітинні та одноклітинні. |
Розв'язання проблемних питань, задач — Чи можливе життя на Землі без грибів? - Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації ) - про різноманітність грибів, їхню будову та процеси життєдіяльності; - про біорізноманіття грибів в Україні та світі; - про особливості життєдіяльності лишайників та їхню різноманітність
- Моделювання — предметне моделювання плодового тіла гриба та мікоризи; слані лишайнику; - Дослідження та експериментування (практичні та лабораторні роботи) — Лабораторні дослідження: - мікроскопічних грибів (на прикладі дріжджів); - цвілевих грибів (на прикладі мукора або інших представників); - будови шапинкових грибів
Практична робота - Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості
- Проєктна діяльність Інформаційно-пошуковий проєкт: “Гриби – паразити рослин”; “Гриби – паразити людини”; “Лишайники – біоіндикатори чистоти повітря” “Чому мікориза є взаємовигідною формою співіснування?” Науково-дослідницький: “Вирощування плодових тіл шапинкових грибів та визначення їхньої продуктивності (печериці, гливи) на різних субстратах” “Дослідження швидкості брунькування дріжджів під мікроскопом на різних субстратах” Ігровий ( рольовий ) проєкт: “Віртуальна подорож по гриби” Практико-орієнтований проєкт: “Ознаки харчового отруєння грибами та долікарська допомога”; “Різноманіття лишайників рідного краю”; “Вирощування шапинкових грибів у штучних умовах”; “Використання лишайників у медицині та промисловості” “Правила збирання грибів у природі” Творчий проєкт: написання есе (твору, розповіді) “Моє перше знайомство з грибами”, “Яким би був світ без відкриття пеніциліну” Створення буклету, лепбуку: Приказки українського народу про гриби Створення колажу “Як гриби застосовують у фармакології ?” |
|
74 |
|
Будова та процеси життєдіяльності одноклітинних (на прикладі дріжджів) грибів. |
|
|
75 |
|
Гриби-сапротрофи. Цвілеві гриби. |
|
|
75 |
|
Будова та процеси життєдіяльності багатоклітинних (на прикладі шапинкових). |
|
|
76 |
|
Гриби їстівні та отруйні. Практична робота “Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості” |
|
|
77 |
|
Гриби – паразити рослин (фітофторові, борошнисторосяні, сажки, ріжки, трутовики). |
|
|
78 |
|
Значення грибів у природі та житті людини. Шкода, якої завдають гриби здоров’ю та господарству людині. |
|
|
79 |
|
Лишайники – асоціації справжніх грибів з фотосинтезуючими організмами (водоростями та ціанобактеріями). Будова слані та особливості життєдіяльності (живлення, розмноження) лишайників. |
|
|
80 |
|
Значення лишайників у природі та житті людини. |
|
|
81 |
|
Узагальнення знань з теми “Гриби - гетеротрофні організми” |
|
|
Узагальнення |
||||
82 |
|
Сучасні уявлення про систему органічного світу. |
- Розв’язання проблемних питань, задач — «Чому вчені час від часу вносять зміни у систему різних груп організмів нашої планети?» - Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації ) - про різноманітність прокаріотичних та евкаріотичних організмів - Моделювання — графічної моделі “Сучасна система органічного світу”. - Проєктна діяльність Ігровий проєкт: Гра “Хто я?” Практико-орієнтований проєкт: “Охорона біорізноманіття нашої планети”. Творчий проєкт: Створення колажу, буклету:
|
|
83 |
|
Сучасні уявлення про систему органічного світу. |
|
|
84 |
|
Узагальнення вивченого за семестр |
Діагностична робота |
|
85 |
|
Резерв |
|
|
86 |
|
Резерв |
|
|
87 |
|
Резерв |
|
|