Календарне планування "Біологія"

Про матеріал
У розробці представлено календарно - тематичне планування з біології за 6 - 11 класи. Також окремо виділено перелік практичних і лабораторних робіт.
Перегляд файлу

1

 

6 клас

Календарне планування з біології у 6 класі складене за Програмою з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

               (70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)

К-ть

годин

у темі

№п/п

уроку

Тема уроку

Лабораторні,

практичні роботи, дослідницькі практикуми

міні – проекти

Наскрізні змістові лінії

Дата

Д-З

4.                                                                                    ВСТУП ( 3 години)       

1

1

Вступний інструктаж з ТБ під час занять з біології.  Біологія – наука про життя.

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

Здоров’я і безпека.

 

 

2

2

Різноманітність життя. (на  прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси.

 

 

 

3

3

Основні властивості живого. Науки, що вивчають життя.

 

 

 

4

4

Методи вивчення організмів.

 

 

 

10.                                                                           ТЕМА 1. КЛІТИНА   ( 10 годин) 

1

5

Клітина – одиниця живого. Історія вивчення клітини.

 

Підприємливість і фінансова

грамота.

 

 

2

6

Збільшувальні прилади (лупа, мікроскоп). Будова мікроскопа.

П. р.№1 Будова світ. мікроскопа та робота з ним. 

 

 

3

7

Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях.

 

П.р.№2Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та її розгляд.

 

 

4

8

 Загальний план будови клітини. Будова рослинної клітини.

 

Л.д.1:Будова клітини листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо).

 

 

ТЕМАТИЧНА 1                                                                                                      

 

 

5

9

Будова тваринної клітини.

 

 

 

6

10

Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем).

 

 

 

7

11

Надходження речовин у клітину.

 

 

 

8

12

Утворення нових клітин. Ріст клітин.

 

 

 

9

13

Основні положення клітинної теорії.

 

 

 

10

14

 Узагальнення вив. матеріалу по темі: «Клітина– елем-рна одиниця життя»

 

 

 

ТЕМАТИЧНА  2                                                                                                                                                                                                 

 

 

8.                                                          ТЕМА 2. ОДНОКЛІТИННІ ОРГАНІЗМИ  (8 годин)

1

15

Бактерії – найменші одноклітинні організми. Будова, пош., розм бактерій..

 

Екологічна безпека та сталий розвиток.

Здоров’я і безпека. Підприємливість і фінансова грамот.

 

 

 

2

16

Шкідливі та корисні бактерії.

 

 

 

3

17

Різноманітність та значення бактерій у природі.

 

 

 

4

18

Одноклітинні еукаріоти, їх різн.. Евглена зелена.

Л.д.№2Спостереження інфузорій. 

 

 

5

19

Твариноподібні одноклітинні організми: амеба, інфузорії. Параз. організми, їх поширення

 

 

 

6

20

Хламідомонада, хлорела – однокл. водорості (серед.  існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).

 

 

 

7

21

Губка та ульва багатоклітинні організми.

 

 

 

8

22

Узагальнення вивченого Міні-проект (за вибором)

Чому скисає молоко?

Корисний йогурт.

Живі фільтри.

Міні – проект 1

 

 

ТЕМАТИЧНА 3                                                                                           

 

 

20.                                                                     ТЕМА 3. РОСЛИНИ     ( 20 годин)

 

1

23

Рослина — живий організм.

 

 

Екологічна безпека та сталий розвиток.

Здоров’я і безпека.

 

 

 

2

24

Фотосинтез як характерна особливість рослин.

Д. п. 1. Дослідження процесу росту вегетативних органів

 

 

3

25

Живлення, дихання, рухи рослин.

 

 

 

 

4

26

Будова рослини. Тканини рослин.

 

 

 

5

27

Органи рослин Корінь: будова, основні функції (поглинання води та укріплення у ґрунті).

Л.д.3Будова кореня.

 

 

 

6

28

Кореневі системи. Видозміни кореня.

 

 

 

7

29

Будова і функція пагона.

 

Л.д.4 Будова пагона.

Д.п. 2. Спостереження за розвитком пагона з бруньки

 

 

8

30

Бруньки, їх види та будова. Розвиток пагона з бруньки.

Л.д.5.Будова бруньки.

 

 

9

31

Стебло осьова частина пагона, ріст в товщину, транспорт речовин.

Д.п.3 Транспорт речовин по рослині.

 

 

10

32

Листок – бічний орган  пагона.

 

 

 

11

33

Внутрішня будова листка, його функції(фотосинтез, газообмін, транспірація)

 

 

 

12

34

Різноманітність та видозміни вегетативних органів.

 

Л.д.6Будова:цибул,бульби,кореневища,коренеплоду.

 

 

              35                КОНТРОЛЬНА РОБОТА 1

ТЕМАТИЧНА 4                                                                                              

13

36

 Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин.

Д.п.4 Вегетативне розмноження рослин.

 

 

 

14

37

Квітка - орган статевого розмноження.

Л.д. 7 Будова квітки.

 

 

 

15

38

Запилення і запліднення квіткових рослин.

 

 

 

 

16

39

Суцвіття, будова, різноманітність, значення.

 

 

 

 

17

40

Насінина, її будова, значення частин. Поняття про класифікацію рослин.

Л.д.8Будова насінини; Д.п.5 Дослідження умов проростання насінини.

 

 

 

18

41

Плід, поширення плодів.

Л.д.9.Будова плода

 

 

 

19

42

Рухи рослин

 

 

 

 

20

43

Узагальнення. Міні-проект Листопад. Квіти і комахи. Рослини мандрівники. Рослини хижаки.

Міні-проект 2

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 5                                                                                              

 

 

 

12 + 1                                                               ТЕМА 4. РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИН (13)

 

1

44

Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням тощо.

 

 

Екологічна безпека та сталий розвиток. Громадська відповідальність.

Здоров’я і безпека.    Підприємливість і фінансова грамотн.

 

 

2

45

Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові).

 

Л.д.10Будова зелених нитчастих водоростей.

 

 

3

46

Мохи, будова, різновид, значення

Л.д.11Будова моху.

 

 

4

47

Хвощі, плауни. Папороті

Л.д.12.Будова папоротей.

 

 

5

48

Голонасінні. Особливості будови.

Л.д.13 Будова будови пагонів і шишок хвойних рослин

 

 

6

49

Покритонасінні (Квіткові).

 

 

 

7

50

Особливості будови та поширення.

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 6                                                                                             

 

 

8

51

Покритонасінні. Різні систематичні групи

 

 

 

9

52

Принципи систематики і різноманітність покритонасінних

П.р. №3: Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних рослин.

 

 

10

53

Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури).

П.р.№4: Визначення видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах.

 

 

11

54

Життєві форми рослин. Рослинні угруповання.

 

 

 

12

55

Значення рослин для існування життя на планеті Земля, для людини. Сільськогосподарські рослини.  

 

 

 

13

56

Міні-проект (за вибором,)

Як утворився торф і кам’яне вугілля?

Викопні рослини.

Міні-проект 3

 

 

1                 57                       КОНТРОЛЬНА РОБОТА 2

 

ТЕМАТИЧНА 7                                                                                                                                               

 

9+1                                                                            ТЕМА 5. ГРИБИ

 

1

58

Поняття про гриби та особливості живлення грибів.

 

 

Екологічна безпека та сталий розвиток.

Здоров’я і безпека.

Підприємливість і фінансова грамотність.

 

 

 

2

59

Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.

Л.д.14 Будова шапинкових грибів.

 

 

3

60

Розмноження та поширення грибів. Отруйні гриби, їстівні та неїстівні.

П.р.№5.Розпізнавання їстівних та отруйних грибів.

 

 

4

61

Мікроскопічні сапротрофні гриби: дріжджі та цвілеві гриби.

 

 

 

5

62

Хвороботворні гриби. Паразитичні гриби

 

 

 

6

63

Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби;

 

 

 

7

64

Лишайники.

 

 

 

8

65

Значення грибів у природі та  житті людини.

 

 

 

9

66

Узагальнення.  Міні-проект

Гриби у біосфері та житті людини.

Міні-проект 4

 

 

10

67

Будова та життєдіяльність організмів

 

 

 

2                                                                               УЗАГАЛЬНЕННЯ                                                                

1

68

Будова та життєдіяльність організмів

 

Екологічна безпека та сталий розвиток.

 

 

2

69

Віртуальна екскурсія «Різноманітність рослин своєї місцевості»

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 8.

 

 

Практичні роботи – 5

Лабораторні дослідження – 14

Контрольні роботи – 2

Тематичні – 8

Проекти – 4

Дослідницьких практикумів – 5

 


7 клас

Календарне планування з біології у 7 класі складене за Програмою з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних

Кть.

годин

у темі

п/п

Теми уроків

 

Лабораторні,

практичні роботи, дослідницькі практикуми

міні – проекти

Наскрізні змістові лінії

Дата проведення

 

Повторення вивченого матеріалу під час дистанційного навчання – 4 години

1

1

Діагностика знань за період дистанційного навчання.

 

 

 

 

2

2

Повторення вивченого матеріалу за час дистанційного навчання.  Покритонасінні. Різні систематичні групи. Принципи систематики покритонасінних.

 

 

 

 

3

3

Повторення вивченого матеріалу за час дистанційного навчання. Екологічні групи рослин. Особливості будови грибів та лишайників.

 

 

 

 

4

4

Повторення вивченого матеріалу за час дистанційного навчання.

Практична робота №5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів

 

 

 

 4                                                                           Вступ  - (2 години)

 

1

5

Вступний інструктаж з ТБ під час занять з біології. Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення тварин.

 

Підприємливість і фінансова грамотн.

 

 

2

6

Будова тварин: клітини, тканини. Органи та системи органів.

 

 

 

26                                                                 Тема1.  Різноманітність тварин (26 годин)

1

7

Способи  класифікації тварин за середовищем існування, способом пересування, способом життя.

 

Здоров’я і безпека.  Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

2

8

Кишковопорожнинні. Гідроїдні поліпи. Визначальні ознаки будови, біологічні осіб, середовища існування.

 

 

 

3

9

Різноманітність кишковопорожнинних, роль у природі та значення в житті людини

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 1

 

 

4

10

Кільчасті черви. Визначальні ознаки будови, біологічні осіб, середовища існування Різноманітність кільчастих червів, роль у природі та значення в житті людини.

Л.д.1. Зовнішня  будова та  рух кільчастих червів.

 

 

5

11

Членистоногі. Особливості будови. Середовище існ., спосіб життя, різн, клас.

 

 

 

6

12

Ракоподібні, визначальні ознаки будови, біологічні осіб., середовища існув.. Різноманітність ракоподібних, роль у природі та значення в житті людини.

 

 

 

7

13

Павукоподібні,визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування. Різноманітність павукоподібних, роль у природі та значення в житті людини.

 

 

 

8

14

Комахи.

П.р.№1.Виявлення прикладів прист. до способу життя в комах.

 

 

 

9

15

Комахи. Типи розвитку комах з неповним та повним перетворенням.

 

 

 

10

16

Молюски. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування.

 

Л.д.2:Будова мушлі черевоногих та двостулкових молюсків.

 

 

11

17

Різноманітність молюсків, роль у природі та значення в житті людини.

МІНІ- ПРОЕКТ  1.) Як утворюються перлини?

Як утворюються коралові острови?

Міні - проект  1.

 

 

12

18

Паразитичні безхребетні тварини.

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 2

13

19

Хордові.

Безчерепні і хребетні. Риби. Кісткові риби. Визначальні ознаки будови, біологічні осіб., середовища існування.

 

 

 

 

14

20

Риби. Хрящові риби. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування, роль у природі та житті людини.

 

 

 

15

21

Амфібії. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування, різн, роль у природі та житті людини.

 

 

 

16

22

Рептилії. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування.

 

 

 

17

23

Різноманітність рептилій, роль у природі та житті людини.

 

 

 

18

24

Птахи. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування. Різноманітність птахів.

 

 

 

19

25

Основні групи птахів, їхнє значення  та охорона.

П.р.2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп.

 

 

20

26

Ссавці. Особливості будови, способу життя.

 

 

 

21

27

Практична робота 3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосування до різних умов існування.

П.р.3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосування до різних умов існування.

 

 

22

28

Різноманітність ссавців

 

 

 

23

29

Різноманітність плацентарних ссавців: комахоїдні, рукокрилі, гризуни, зайцеподібні.

 

 

 

24

30

Різноманітність плацентарних ссавців: хоботні, парнокопитні та непарнокопитні.

 

 

 

25

31

Різноманітність плацентарних ссавців: хижі, ластоногі, китоподібні, примати.

 

 

 

26

32

Узагальнення і систематизація знань з теми «Різноманітність безхребетних тварин»

 

 

 

            33         Контрольна робота № 1

 

 

ТЕМАТИЧНА 3

 

 

 

16                                                                   Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (16 годин)

 

1

34

Живлення і травлення. Особл. обміну речовин гетеротрофного організму. Різн. травних систем.

 

Здоров’я і безпека. Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

2

35

Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині.

 

 

 

3

36

Транспорт речовин  у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції.

 

 

 

4

37

Практична робота№4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин

П.р.№4Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин.

 

 

5

38

Виділення, його значення для організму. Форми  виділення у тварин. Органи виділення тварин.

 

 

 

6

39

Опора і рух. Види скелету. Значення опорно-рухової системи

 

 

 

7

40

Практична  робота №5 Порівняння будови скелетів хребетних тварин.

П.р.№5Порівняння будови скелетів хребетних тварин.

 

 

8

41

Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин.                                                    

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 4

 

 

9

42

Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.

 

Л.д. 3: Вивчення особ. покривів тіла тварин. Захист. Пристосування для активного захисту і нападу.

 

 

10

43

Органи чуття їх значення, їхнє значення.

 

 

 

11

44

Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин. Подразливість як загальна властивість тварин.

 

 

 

12

45

Практична робота №6 Порівняння будови головного мозку хребетних тварин.

П.р.№6 Порівняння будови головного мозку хребетних тварин.

 

 

13

46

Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин.  

 

 

 

14

47

Статеві клітини та запліднення.

 

 

 

15

48

Розвиток тварин(з перетворенням та без перетворення)

Л.д. 4: Визначення віку тварин.

 

 

16

49

Узагальнення вивченого матеріалу.  МІНІ- ПРОЕКТ 2: «Майстерність маскування». «Як бачать тварини». «Турбота про потомство» «Як тварини визначають напрям руху»

Міні-проект 2

 

 

ТЕМАТИЧНА 5.

 

 

 

 

 

 

 

 10                                                                  Тема 3. Поведінка тварин. (10 год)

 

1

50

Поведінка тварин у природі та методи її вивчення.

 

                                    Екологічна безпека та сталий розвиток.

 

 

 

2

51

Стратегії поведінки.

Л.д.5Спостереження за поведінкою тварин.

 

 

3

52

Вроджена і набута поведінка.

 

 

 

4

53

Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.

 

 

 

5

54

Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, гігієнічна, репродуктивна, батьківська. Турбота про потомство.

 

 

 

6

55

Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі. Комунікація тварин.

 

 

 

7

56

Використання тваринами знаряддя праці. Елементарна розумова діяльність.

 

 

 

8

57

Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.

 

 

 

9

58

Практична робота №7  Визначення форми поведінки тварин.

П.р.№7Визначення форми поведінки тварин.

 

 

10

59

Узагальнення вивченого матеріалу. МІНІ- ПРОЕКТ 3: «Спільноти тварин». «Чому мігрують тварини» «Як спілкуються тварини?». «Як навчаються тварини» «Як тварини користуються знаряддями праці»

Міні-проект 3

 

 

ТЕМАТИЧНА 6.

 

 

 

 6                                                  Тема 4. Організм і середовище існування (6 годин)

1

60

Поняття про екосистему та чинники середовища.

 

 

Екологічна безпека та сталий розвиток.

Громад відповідальність.

 

 

 

2

61

Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії.

 

 

 

3

62

Співіснування організмів в угрупуваннях. Вплив людини та її діяльності на організм. Екологічна етика.

 

 

 

4

63

 Природоохоронні території.

 

 

 

5

64

Червона книга України.

 

 

 

6

65

МІНІ- ПРОЕКТ 4: « Як тварини пристосовуються до життя в різних умовах?» «Заповідні території України»

Міні-проект 4

 

 

1           66      КОНТРОЛЬНА РОБОТА 2

 

 

2                                                                  Узагальнення вивченого матеріалу ( 1 години)

 

1

67

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин – свідчення єдності живої природи.

 

Екологічна безпека та сталий розвиток.

 

 

                                                                               Екскурсії (1 год)

 

1

68

Різноманітність тварин свого краю. Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні.

 

 

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 7.

 

ТЕМАТИЧНА 7.

Лабораторні дослідження: - 5

Практичні роботи: - 7

Контрольні роботи: - 2

Тематичні: - 7

Проекти: - 4

 

 


8 клас

 

Календарне планування з біології у 8 класі складене за Програмою з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

 (70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)

Год.

По

Темі.

п/п

Теми уроків

 

Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практикуми міні – проекти

Наскрізні змістові лінії

Дата проведення

 

Повторення вивченого матеріалу під час дистанційного навчання – 4 години

1

1

Діагностика знань за період дистанційного навчання.

 

 

 

 

2

 

 

 

 

2

Повторення вивченого матеріалу за час дистанційного навчання. Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища.

 

 

 

 

3

3

Повторення вивченого матеріалу за час дистанційного навчання.

Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії. Співіснування організмів.

 

 

 

 

4

4

Повторення вивченого матеріалу за час дистанційного навчання. Природоохоронні території. Червона книга України.

 

 

 

 

ВСТУП  - 1 год

1

5

Вступний інструктаж з ТБ під час вивчення біології. Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

 

Громадянська відповідальність

Здоров’я і безпека

 

 

7.                   ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА (орієнтовно 6 год)

1

6

Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини

 

Здоров’я і безпека

 

 

 

2

7

 Тканини. Органи. Фізіологічні системи

 

Л.д.1:Ознайомлення з препаратами тканин людини

 

 

3

8

Поняття про механізми регуляції.

 

 

 

4

9

Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.

 

 

 

5

10

Гуморальна регуляція. Поняття про гормони.

 

 

 

6

11

Імунна регуляція.

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 1

 

 

 

6.                                                    ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ (орієнтовно 6 год)

1

12

Значення опорно-рухової системи, її будова та функції.. Кістки, хрящі. З’єднання кісток.

 

Л.д.2 Мікроскопічна будова кісткової, хрящової та м’язової тканин;

                               Здоров’я і безпека

 

 

 

2

13

Огляд будови скелета

 

 

 

3

14

Функції і будова скелетних м’язів Основні групи скелетних м’язів.

 

 

 

4

15

Робота м’язів. Втома м’язів Основні групи скелетних м’язів.

 

Л.д.3. Розвиток втоми при статичному і динамічному навантаженні;

Л. д.4. Впливу ритму і навантаження на розвиток втоми.

 

 

5

16

Розвиток опорно-рухової системи людини з віком.

Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи.

Профілактика порушень опорно-рухової системи.

 

 

 

6

17

Проект (за вибором)

Гіподинамія- ворог сучасної людини

Рухова активність - основа фізичного здоров’я

Проект - 1

 

 

ТЕМАТИЧНА 2

 

 

 

3.  ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ -3год

1

18

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого.

 

Здоров’я і безпека

Сталий розвиток і екологічна грамотн.

 

 

2

19

Харчування та обмін речовин.

 

Д.п.№1.Самоспост.  за співвідношенням ваги і росту тіла.

 

 

3

20

Їжа та її компоненти.

Склад харчових продуктів.

Значення компонентів харчових продуктів.

Харчові та енергетичні потреби людини. Проект

Збалансоване харчування.

Проект- 2

 

 

6.                                                        ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ  (орієнтовно 5 год)

1

21

Значення травлення. Система органів травлення.

 

Здоров’я і безпека

 

 

 

2

22

Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування.

Процес травлення у ротовій порожнині

 

Л.д.5.Розгляд зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями)

Д.п.№2Дія ферментів слини на крохмаль.

 

 

3

23

Процес травлення в шлунку і кишечнику.

 

 

 

4

24

Регуляція травлення. Харчові розлади та їх запобігання..

 

 

 

5

25

Узагальнення знань по темі Обмін речовин» «Травлення»

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 3

4.                                                                        ТЕМА 5. ДИХАННЯ (орієнтовно 4 год)+1 р

1

26

Значення дихання.   Система органів дихання.

 

Здоров’я і безпека

 

 

 

2

27

Газообмін у легенях і тканинах.

 

 

 

3

28

Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.

 

 

 

4

29

Профілактика захворювань дихальної системи.

 

 

 

5               30              Контрольна робота №1

 

 

8.                                               ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН  (орієнтовно 7  год)

1

31

Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа

 

Л.р1: 1.Мікроскопічна будова крові людини.

Здоров’я і безпека

Сталий розвиток і екологічна грамотніс.

Громадянська відповідальність

 

 

 

2

32

Зсідання крові. Групи крові та переливання крові.

 

 

 

3

33

Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація.. Алергія. СНІД.

 

 

 

4

34

 Система кровообігу.

Серце: будова та функції. Робота серця

 

Л.д.6Вимірювання частоти серцевих скорочень

Д.п. №3. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня.

 

 

5

35

Будова та функції кровоносних судин. Рух крові

 

 

 

6

36

Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.

 

 

 

7

37

Узагальнення по темі « Транспорт речовин»,

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 4

4                                ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ (орієнтовно 4 год)

1

38

Виділення - важливий етап обміну речовин. 

Будова і функції сечовидільної системи.

 

                            Здоров’я і безпека.

 

 

 

2

39

Захворювання нирок та їх профілактика.

 

 

 

3

40

Значення і будова шкіри. Терморегуляція.

 

 

 

4

41

Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі.

Захворювання шкіри та їх Проект

Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання  правил догляду за власною шкірою профілактика.

Проект-3

 

 

5          ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ.

НЕРВОВА СИСТЕМА  (орієнтовно 5 год)

1

42

Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини.

 

                     Здоров’я і безпека

 

 

 

2

43

Спинний мозок

Л.д.7. Вивчення будови спинного та головного мозку людини

 

 

3

44

Головний мозок.

 

 

 

4

45

Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система.

 

 

 

5

46

Профілактика захворювань нервової системи.

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 5

7.  ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ (орієнтовно 7 год)

1

47

Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.

 

Здоров’я і безпека

Сталий розвиток і екологічна грамотніст

 

 

 

2

48

Зорова сенсорна система. Око. Гігієна зору.

 

 

 

3

49

Сприйняття світла, кольору, простору

 

Л.д.8:Визначення акомодації ока;

Л.д. 9:Виявлення сліпої плями на сітківці ока;

 

 

4

50

Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху. 

 

Л.д. 10: Вимірювання порога слухової чутливості

 

 

5

51

Сенсорні системи смаку, нюху

 

 

 

6

52

Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю.

 

Д.п.№4 Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.

 

 

7

53

Узагальнення знань по темі «Сенсорні системи»

 

 

 

 ТЕМАТИЧНА 6

7.                                                 ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (орієнтовно 7 год)

1

54

Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи.

 

Д.п.№5. Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту

                                        Здоров’я і безпека

 

 

2

55

Умовні та безумовні рефлекси.

Л.д. 11:

Визначення реакції зіниць на світло;  

 

 

3

56

Інстинкти.

 

 

 

4

57

Мова. Мислення та свідомість

 

 

 

5

58

Навчання та пам’ять.

 

Л.д. 12: Дослідження різних видів пам’яті.

 

 

6

59

Сон. Біоритми.

 

 

 

7

60

Узагальнення по темі « Вища нервова діяльність»

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 7

3                                             ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА (орієнтовно 3 год)

 

61

 

Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції.

 

Здоров’я і безпека

 

 

 

 

2

62

Профілактика захворювань ендокринної системи.

Проект.

Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика (або тематика за вибором учителя)

Проект-4

 

 

 

3

63

Взаємодія регуляторних системи

 

 

 

1 … 64    Контрольна робота №2

4                              ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (орієнтовно 4 год)

1

65

Будова та функції  репродуктивної системи.

 

Здоров’я і безпека

 

 

 

 

2

66

Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл.

 

 

 

3

67

Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.

 

 

 

4

68

Постембріональний розвиток людини.

Репродуктивне здоров’я. Узагальнення

Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму.

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 8

Лабораторні дослідження – 12

Дослідницьких практикумів – 5

Лабораторна робота – 1

Проекти – 4

Тематична – 8

Контрольна – 2

 

 

 

 

 

 


9 клас

Календарне планування з біології у 9 класі складене за Програмою з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

 

Ксть.

По

темі

п/п

Теми уроків

 

Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практикуми, міні – проекти

Наскрізні змістові лінії

Дата проведення

 

Повторення вивченого матеріалу під час дистанційного навчання – 4 години

1

1

Діагностика знань за період дистанційного навчання.

 

 

 

 

2

2

Повторення вивченого матеріалу за час дистанційного навчання. Сенсорні системи.

 

 

 

 

3

3

Повторення вивченого матеріалу за час дистанційного навчання. Поняття про вищу нервову діяльність.

 

 

 

 

4

4

Повторення вивченого матеріалу за час дистанційного навчання. Ендокринна система.

 

 

 

 

1.                                                                    Вступ (орієнтовно 1 год)

 

1

5

Вступний інструктаж з ТБ під час занять з біології. Біологія як наука. Предмет біології. Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень

 

 

 

 

7                                                      Тема 1. Хімічний склад клітини (орієнтовно 7 год)

1

6

Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки.

 

Здоров’я і безпека

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

2

7

Органічні молекули. Вуглеводи.

 

 

 

3

8

Ліпіди. Поняття про біологічні макромолекули – біополімери.

 

 

 

4

9

Білки, їхня структурна організація та основні функції.

 

 

 

5

10

Ферменти, їхня роль у клітині.

 

Л.д. 1:

Властивостей ферментів

 

 

6

11

Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації.

АТФ.

 

П.р.№ 1. Розв’язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот

 

 

7

12

Узагальнення вивченого матеріалу по темі «Хімічний склад клітини»

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 1

6                                                             Тема 2. Структура клітини (орієнтовно 6 год)

1

13

Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії.

 

Здоров’я і безпека

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

2

14

Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана

 

Л.р.1. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин

 

 

3

15

Структура еукаріотичної клітини: цитоплазма .

 

 

 

4

16

Структура еукаріотичної клітини: основні клітинні органели.

 

 

 

5

17

Ядро, його структурна організація та функції.

 

 

 

6

18

Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина.

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 2

6.                                                     Тема 3. Принципи функціонування клітини (орієнтовно 6 год)

1

19

Обмін речовин та енергії.

Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах.

 

Здоров’я і безпека

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

2

20

Клітинне дихання. Біохімічні механізми дихання.

 

 

 

3

21

Фотосинтез: світлова та темнова фаза

 

 

 

4

22

Хемосинтез.

 

 

 

5

23

Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах

 

 

 

6            24                     Контрольна робота №1

 

 

ТЕМАТИЧНА 3

10.

                  Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації  (орієнтовно 10 год)

1

25

Гени та геноми.

 

 

 

 

2

26

Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів.

 

 

 

3

27

Транскрипція.

Основні типи РНК.

 

 

 

4

28

Генетичний код. Біосинтез білка.

 

 

 

5

29

Подвоєння ДНК; репарація пошкоджень ДНК.

 

 

 

6

30

Практичні роботи 2. Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції

П.р.2. Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції

 

 

7

31

Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз. Мейоз. Рекомбінація ДНК.

 

Л.д. 2

Фази мітозу.

 

 

8

32

Статеві клітини та запліднення.

 

 

 

9

33

Етапи індивідуального розвитку.

 

 

 

10

34

Узагальнюючий урок з теми «Збереження та реалізація спадкової інформації»

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 4

10.                                         Тема 5. Закономірності успадкування ознак (орієнтовно 10 годин)

 

1

35

Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип. Алелі.

 

                                                      Здоров’я і безпека

 

 

 

2

36

Закони Менделя.

 

 

 

3

37

Ознака як результат взаємодії генів.

 

П.р. 3. Складання схем схрещування.

 

 

4

38

Поняття про зчеплення генів і кросинговер.

 

 

 

5

39

Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю.

 

 

 

6

40

Форми мінливості.

 

Л.р.3.

Мінливості в рослин і тварин.

 

 

7

41

Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій.

 

 

 

8

42

Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування.

Проект

Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак

Проект – 1.

 

 

9

43

Сучасні методи молекулярної генетики

 

 

 

10

44

Узагальнюючий урок з теми «Закономірності успадкування ознак»

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 5

7.                                                   Тема 6. Еволюція органічного світу  (орієнтовно 7 годин)

 

1

45

Популяції живих організмів та їх основні характеристики.

 

 

 

 

2

46

Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін.

 

 

 

 

3

47

Механізми видоутворення.

 

 

 

 

4

48

Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна.

Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції.

 

 

 

 

5

49

Еволюція людини. Етапи еволюції людини.

 

 

 

 

6

50

Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя

 

 

 

 

7

51

Узагальнюючий урок з теми «Еволюція органічного світу»

 

 

 

 

              52                     КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 6

7.                                                        Тема 7.  Біорізноманіття  (орієнтовно 4 годин)

1

53

Основи еволюційної філогенії та систематики.

 

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

Підприємливість та фінансова грамотність

Здоров’я і безпека

Громадянська відповідальність

 

 

 

2

54

Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти.

 

 

 

3

55

Огляд основних еукаріотичних таксонів

 

 

 

4

56

Неклітинні форми життя: віруси.

 

 

 

7. Тема 8.  Надорганізмові біологічні системи  (орієнтовно 7 годин) 

 

1

57

Екосистема. Різноманітність екосистем

 

 

 

2

58

Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах.

 

 

 

3

59

Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори.

 

 

 

4

60

Стабільність екосистем та причини її порушення.

 

 

 

5

61

Біосфера як цілісна система.

 

 

 

6

62

Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища

Проект (дослідницький)

Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості

Проект - 2

 

 

7

63

Узагальнення знань

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 7

5                                  Тема 9. Біологія як основа біотехнології та медицини (орієнтовно 5 год)

1

64

Введення в культуру рослин Одомашнення тварин.

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

Громадянська відповідальність

Здоров’я і безпека

Підприємливість і фінансова грам -ніть

 

 

2

65

Поняття про селекцію. Методи селекції рослин Методи селекції тварин.

 

 

 

3

66

Огляд традиційних біотехнологій.

 

 

 

4

67

Основи генетичної та клітинної інженерії.

 

 

 

5

68

Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині. Генетично модифіковані організми

 

 

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ

 

1

69

Узагальнення. Основні загальні властивості живих систем

 

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 8

Практичні – 3

Лабораторні дослідження – 3

Проекти – 2

Контрольні – 2

Тематичні – 8

Лабораторна робота – 1

 

 

 

 


10 клас

Календарне планування з біології у 10 класі складене за Програмою з біології і екології для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти: рівень стандарту, затверджена наказом  Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407;

 (70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)

 

Кть

По

темі

п/п

Теми уроків

 

Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практикуми, міні – проекти

Наскрізні змістові лінії

Дата проведення

 

Повторення вивченого матеріалу під час дистанційного навчання – 4 години

1

1

Діагностика знань за період дистанційного навчання.

 

 

 

 

2

2

Повторення вивченого матеріалу за час дистанційного навчання. Біорізноманіття.

 

 

 

 

3

3

Повторення вивченого матеріалу за час дистанційного навчання. Екосистема. Біосфера.

 

 

 

 

4

4

Повторення вивченого матеріалу за час дистанційного навчання. Селекція. Біотехнології.

 

 

 

 

2                                                                                            Вступ     (2 год.)

 

1

5

Вступний інструктаж з ТБ під час занять з біології. Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок

 

 

«Екологічна

безпека і сталий

розвиток»

 

 

 

3

6

Фундаментальні властивості живого. Стратегія сталого розвитку природи і суспільства.

 

 

 

 11                                                             Тема 1. Біорізноманіття   ( орієнтовно 11 год.)

1

7

Систематика – наука про різноманітність організмів. Принципи наукової класифікації організмів.

 

«Здоров’я і безпека»

 

 

2

8

Сучасні критерії виду.

 

Л.р.1. Визначення таксономічного

положення виду в системі органічного світу (вид на вибір учителя).

 

 

3

9

Віруси, віроїди. Особливості їхньої організації та функціонування

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 1

 

 

4

10

 Пріони. Особливості їхньої організації та функціонування.

 

 

 

5

11

Гіпотези походження вірусів. Взаємодія вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на її функціонування.

 

 

 

6

12

Роль вірусів в еволюції організмів.

 

 

 

7

13

Використання вірусів у біологічних методах боротьби зі шкідливими рослинами

 

 

 

8

14

Прокаріотичні організми: археї та бактерії..

Особливості їхньої організації та функціонування.

 

 

 

9

15

Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів.

 

 

 

10

16

Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції.

 

 

 

11

17

Узагальнення та систематизація знань

Навчальний проект 1. Складання характеристики виду за видовими критеріями.

Проект 1.

 

 

ТЕМАТИЧНА 2

 16                                      Тема 2. Обмін речовин і  перетворення енергії        (орієнтовно 15 год.) + 1

1

18

Білки, нуклеїнові кислоти, огляд будови й біологічної ролі.

 

                           «Екологічна безпека і сталий розвиток» «Здоров’я і безпека»

 

 

2

19

Вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біологічної ролі

 

 

 

3

20

Обмін речовин та енергії – основа функціонування і біологічних систем

 

 

 

4

21

Особливості обміну речовин в автотрофних та гетеротрофних організмів.

 

 

 

5

22

Практична робота 1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини.

П.р.1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини.

 

 

6

23

Енергетичне забезпечення процесів метаболізму

 

 

 

7

24

Способи отримання енергії в різних груп автотрофних та гетеротрофних організмів.

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 3

 

 

8

25

Роль процесів дихання в забезпеченні організмів енергією.

 

 

 

9

26

Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму.

 

 

 

10

27

Роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму клітини та цілісного організму.

 

 

 

11

28

Вітаміни, їх роль в обміні речовин. Порушення обміну речовин (метаболізму), пов’язані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин.

 

 

 

12

29

Значення якості питної води для збереження здоров’я людини. Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин.

 

 

 

13

30

Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин

 

 

 

14

31

Знешкодження токсичних сполук в організмі людини

 

 

 

15

32

Узагальнення та систематизація знань

 

 

 

16       33         Контрольна робота 1

 

 

ТЕМАТИЧНА 4.

 22                                             Тема 3. Спадковість і мінливість     (орієнтовно 20 год.) + 2

1

34

Основні поняття генетики.

 

«Здоров’я і безпека»

«Екологічна безпека і сталий розвиток»

 

 

2

35

Закономірності спадковості.

 

 

 

3

36

Гібридологічний аналіз: основні типи схрещувань та їхні наслідки

 

 

 

4

37

Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини.

 

 

 

5

38

Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація.

 

 

 

6

39

Гени структурні та регуляторні. Регуляція активності  генів в еукаріотичній клітині.

 

 

 

7

40

Каріотип людини та його особливості.

 

 

 

8

41

Хромосомний аналіз як метод виявлення порушень у структурі каріотипу.

 

 

 

 

9

42

Сучасний стан досліджень геному людини.

 

 

 

10

43

Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини

 

 

 

11

44

Позахромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини.

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 5

 

 

12

45

Закономірності мінливості (спадкової, неспадкової) людини.

 

 

 

13

46

Мутації та їхні властивості.

 

 

 

14

47

Поняття про спонтанні мутації.

Л.р. 2. Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості

 

 

15

48

Біологічні антимутаційні механізми. Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів.

 

 

 

16

49

Генетичний моніторинг в людських спільнотах. Проект: створення буклету, постеру, презентації, орієнтовні теми: Генетичний моніторинг в людських спільнотах. Скринінг-програми для новонароджених. Генотерапія та її перспективи.

Проект 2

 

 

17

50

Особливості генофонду людських спільнот та чинники які впливають на їх формування

 

 

 

18

51

Закономірності розподілу алелів в популяціях.

 

 

 

19

52

Сучасні завдання медичної генетики. Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю, їхні причини.

 

 

 

20

53

Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Медико-генетичне консультування та його організація.

 

 

 

21

54

Практична робота 2. Розв’язування типових задач з генетики.

П.р. 2.

 

 

22

55

Узагальнення та систематизація знань

 

 

 

           56                 Контрольна робота  № 2    

 

 

ТЕМАТИЧНА 6

 13                                    Тема 4. Репродукція та розвиток    орієнтовно 12 год.) + 1   

1

57

Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів

 

«Здоров’я і безпека»

«Громадянська відповідальність»

 

 

2

58

Особливості процесів регенерації організму людини.

 

 

 

3

59

Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи. Правила біологічної етики.

 

 

 

4

60

Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають.

 

 

 

5

61

Старіння та смерть клітин.

 

 

 

6

62

Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки.

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 7

 

 

7

63

Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних захворювань.

 

 

 

8

64

Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини.

Л.р. 3. Вивчення будови статевих клітин людини.

 

 

9

65

Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини.

 

 

 

10

66

Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю. Репродуктивне здоров’я.

 

 

 

11

67

Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини. Біологічні і соціальні аспекти регуляції розмноження у людини.

 

 

 

12

68

Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції)

Л.р. 4.  Вивчення етапів ембріогенезу

 

 

13

69

Чинники, здатні справляти позитивний і негативний  вплив на процеси росту та

розвитку людини.

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 8

Лабораторні – 4

Практичні – 2

Контрольні – 2

Тематичні – 8

Проект – 2

 


11 клас

Календарне планування з біології у 11 класі складене за Програмою з біології і екології для 10-11 класів закладів загальної середньої середньої освіти: рівень стандарту, затвердженою наказом  Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407. Календарне планування адаптовано до підручника «Біологія і екологія: підруч. для 11 кл. закл. загальної середньої освіти»

 

Кть

По

Темі

п/п

Теми уроків

 

Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практикуми, міні – проекти

Наскрізні змістові лінії

Дата проведення

 

Повторення вивченого матеріалу під час дистанційного навчання – 3 години

1

1

Діагностика знань за період дистанційного навчання.

 

 

 

 

2

2

Повторення вивченого матеріалу за час дистанційного навчання. Репродукція.

 

 

 

 

3

3

Повторення вивченого матеріалу за час дистанційного навчання. Ембріогенез людини.

 

 

 

 

                                                                                               Тема 5. Адаптації (15 год.)

1

4

Інструктаж з безпеки життєдіяльності

Адаптація як властивість біологічних систем.

 

Екологічна безпека і сталий розвиток»

«Здоров’я і безпека

 

 

2

5

Закономірності формування адаптації. Властивості адаптації.

 

 

 

3

6

Поняття про преадаптацію та постадаптацію. Стратегії адаптації організмів. Адаптивна реакція

 

 

 

4

7

Формування адаптації на молекулярному та клітинному рівнях організації.

 

 

 

5

8

Екологічна ніша.

 

 

 

6

9

Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види.

 

 

 

7

10

Середовище існування та адаптації до них

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 1.

 

 

8

11

Способи терморегуляції організмів. Організм як середовище мешкання.

 

 

 

9

12

Поширення паразитизму серед різних груп організмів.

 

 

 

10

13

Адаптації паразитів до мешкання в організмі хазяїна. Відповідь організму хазяїна на оселення паразитів.

 

 

 

11

14

Поняття про спряжену еволюцію (коеволюцію) та коадаптацію

 

 

 

12

15

Симбіоз та його форми.

 

 

 

13

16

Адаптивні біологічні ритми. Фотоперіодизм та його адаптивне значення.

 

 

 

14

17

Практична робота № 1 Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування

Практична робота № 1

 

 

18     Контрольна робота № 1

 

 

ТЕМАТИЧНА 2

 

 

                           Тема 6. Біологічні основи здорового способу життя (12 год.)

1

19

Здоров’я людини. Науки, що вивчають здоров’я людини

 

 «Здоров’я і безпека»

 

 

 

2

20

Складові здорового способу життя

 

 

 

3

21

Статева культура і безпека  здоров’я

 

 

 

4

22

Негативний вплив на здоров’я людини алкоголю, куріння та наркотиків

 

 

 

5

23

Стрес і здоров’я

 

 

 

6

24

Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини.

 

 

 

7

25

Імунна система людини.  Імунокорекція. Імунотерапія.

 

 

 

8

26

Профілактика неінфекційних захворювань.

 

 

 

9

27

Профілактика інфекційних захворювань та інвазій

 

 

 

10

28

Практична робота №2. Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань

Практична робота №2

 

 

 

11

29

Навчальний проект 1. Особиста програма зміцнення здоров’я.

 Проект 1.

 

 

 

12

30

Узагальнення знань учнів з теми « Біологічні основи здорового способу життя»

 

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 3

                                                               Тема 7. Екологія (14 год)

1

31

Завдання та методи екології

 

Екологічна безпека і  сталий

розвиток» «Громадян.відповід.

 

 

2

32

Екологічні чинники

 

 

 

3

33

Закономірності впливу екологічних чинників. Стено- та еврибіонтні види.

 

 

 

4

34

Популяції. Класифікація популяцій

 

 

 

5

35

Механізми регуляції густоти (щільності) та чисельності популяцій

 

 

 

6

36

Екосистеми. Властивості та характеристики екосистем.

 

 

 

7

37

Типи зв’язків в екосистемах.

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 4

 

 

8

38

Екологічні сукцесії

 

 

 

9

39

Агроценози

 

 

 

10

40

Біосфера.

 

 

 

11

41

Біогеохімічні цикли

 

 

 

12

42

Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу

 

 

 

13

43

Проект. Дослідження особливостей структури місцевих екосистем (природних).

Проект. 2.

 

 

14

44

Узагальнення знань учнів з теми « Екологія»

 

 

 

ТЕМАТИЧНА 5

 

 

                               Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природокористування (13 год.)

1

45

Екологічні проблеми сучасності

 

«Екологічна безпека і сталий розвиток»

 

 

2

46

Види забруднень довкілля

 

 

 

3

47

Якість довкілля. Критерії забруднення довкілля.

 

 

 

4

48

Антропічний вплив на атмосферу

 

 

 

5

49

Антропічний вплив на гідросферу

 

 

 

6

50

Антропічний вплив на літосферу

 

 

 

7

51

Антропічний вплив на біорізноманіття

 

 

 

8

52

Практична робота № 3 Оцінка екологічного стану свого регіону

Практична робота № 3

 

 

9

53

Концепція сталого розвитку

 

 

 

10

54

Екологічне мислення

 

 

 

11

55

Охорона довкілля

 

 

 

12

56

Екологічна політика в Україні

 

 

 

13             57    Контрольна робота № 2

 

 

ТЕМАТИЧНА 6

 

 

Тема 9. Застосування результатів біолог. досліджень у медицині, селекції та біотехнології (8 год.) + 2

1

58

Селекція

 

«Здоров’я і безпека»

«Екологічна безпека і сталий розвиток»

«Громадянська відповідальність»

 

 

2

59

Селекція рослин і тварин.

 

 

 

3

60

Явище гетерозису

 

 

 

4

61

Гомологічний ряд спадкової мінливості.

 

 

 

5

62

Генна та клітинна інженерія в сучасній селекції.

 

 

 

6

63

Генна інженерія людини:

 

 

 

7

64

Сучасна біотехнологія

 

 

 

8

65

Біологія та майбутнє людства

 

 

 

9

66

Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм та біологічний захист.

 

 

 

10

67

Проект (один на вибір; створення бук-трейлеру, презентації, буклету, скрайбу, постеру тощо)

  • Клонування організмів.

Нанотехнології в біології.

Трансгенні організми: за і проти.

Проект 3

 

 

ТЕМАТИЧНА 7

 

 

Тематична – 7

 

 

 

Контрольні – 2

 

 

 

Проекти – 3

 

 

 

Практичні - 3

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Планування
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
1262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку