Презентація "Різноманітність коренів "

Про матеріал
В презентації описано основні види коренів рослин та яке значення видозмін коренів для людини .
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Різноманітність коренів 6 клас. Підготувала вчителька біології Нем’ячівського ЗЗСОДідик О. В.

Номер слайду 2

Мета уроку :4ознайомитися із різноманітністю коренів123розвивати екологічну культурувиховувати бережливе ставлення до рослинного світу.формувати вміння працювати з натуральними об’єктами

Номер слайду 3

- учні називають види коренів та типи кореневих систем; наводять приклади рослин з видозмінами кореня; розпізнають типи кореневих систем та види коренів на малюнку ; - формулюють висновок про чинники формування кореневих систем. Очікувані результати :

Номер слайду 4

І. Організаційний етап

Номер слайду 5

ІІ. Актуалізація опорних знань Біологічна абетка. Згадаємо терміни, які вивчали на минулому уроці .«К» - корінь – це …………«К» - квітка – це………….«П» - пагін – це ………….«С» - стебло –це …………«П» - плід –це ……………«Б» - брунька – це………..«Н» - насінина –це ………

Номер слайду 6

2. Назвати органи у рослини ,зображеної на малюнку :

Номер слайду 7

ІІІ. Мотивація навчально – пізнавальної діяльностіСьогодні ми з вами поговоримо про орган рослини, який має надзвичайну силу. Пригадайте , коли ви йдете із парасолькою і дме сильний вітер. Чи важко вам утримати парасольку в руці? Так. Тож , яка ж сила необхідна , щоб втримати дерево із товстим стовбуром та важким гіллям! Це сила могутнього велетня. Такою силою володіють корені рослин. Які ж вони?

Номер слайду 8

IV. Вивчення нового матеріалу Корінь — вегетативний орган з необмеженим ростом, який забезпечує закріплення рослин у субстраті, поглинання і транспорт води та розчинених у ній мінеральних речовин, а також продуктів життєдіяльності ґрунтових мікроорганізмів і коренів інших рослин, первинний синтез органічних речовин, виділення в ґрунт продуктів обміну речовин і вегетативне розмноження. Функції кореня: Опорна (закріплення рослини в субстраті);  Всмоктування, проведення води і мінеральних речовин; Запас живильних речовин; Взаємодія з корінням інших рослин, грибами, мікроорганізмами, що мешкають в ґрунті (мікориза, бульби бобів).  Вегетативне розмноження

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Крім основних (утримування рослини в грунті, мінеральне живлення та транспортування розчинів поживних речовин до надземної частини), корінь може виконувати й додаткові функції. Так виникають його видозміни. Які бувають видозміни підземних коренів? У деяких рослин у головному корені і в основі пагона відкладаються запасні поживні речовини. Ці частини рослини потовщуються та перетворюються на коренеплід. Таку видозміну кореня разом з основою пагона можна спостерігати в добре відомих вам рослин

Номер слайду 13

Дихальні корені (як-от у болотяного кипариса) характерні для рослин, що зростають на болотах і надмірно зволожених грунтах, де відчувається гостра нестача кисню . Вони забезпечують постачання кисню безпосередньо з повітря до клітин кореневої системи для їхнього дихання.

Номер слайду 14

У рослин з високим стеблом можуть утворюватися додаткові корені, які виконують функцію підпорок. Це так звані опорні корені, притаманні, наприклад, кукурудзі .

Номер слайду 15

У рослин, які оселяються на стовбурах дерев, можуть виникати повітряні корені. Це додаткові корені, які відходять від стебла і звисають у повітрі. Зазвичай вони характерні для рослин тропічних лісів, де в повітрі завжди багато вологи. Повітряні корені притаманні тропічним орхідеям , чиї яскраві квітки здатні задовольнити вишуканий смак будь-якої людини.

Номер слайду 16

Корені – присоски характерні для рослин , які пристосувалися до висмоктування поживних речовин з інших рослин. Деякі з них є паразитами – повністю забезпечують свою життєдіяльність за рахунок рослини – хазяїна і не здатні до фотосинтезу(повитиця). Напівпаразити (омела) за рахунок рослини – хазяїна лише частково задовольняють свої потреби у воді , зберігаючи зелений колір і здатність до фотосинтезу.

Номер слайду 17

Кореневі бульби утворюються в результаті накопичення поживних речовин у бічних коренях. Вони короткі , сильно потовщені ,кулястої або витягнутої форми. Такі корені дають змогу рослині пережити несприятливий для росту період . Наприклад , пшінка та жоржина.

Номер слайду 18

Яке значення видозмін коренів у житті рослин і господарстві людини? Видозміни коренів є пристосуванням рослин до певних умов зростання. Так, коренеплоди розвиваються в багатьох дворічних (морква, петрушка, буряк) та деяких багаторічних (хрін) рослин. Протягом першого року життя над грунтом на вкороченому стеблі формуються лише листки. Утворені в них органічні речовини поступово накопичуються в головному корені, який при цьому потовщується. Восени листки відмирають, а коренеплоди зимують у грунті. Наступного року завдяки накопиченим у коренеплоді поживним речовинам ці рослини утворюють квітки та плоди. Таку саму роль у житті рослин відіграють і бульбокорені. Отже, коренеплоди та бульбокорені дають змогу рослинам переживати несприятливі періоди. Людина вживає коренеплоди в їжу (морква, буряк, ріпа, редька, пастернак, петрушка, хрін, селера), використовує як корм для тварин (кормовий буряк, ріпа, турнепс), як сировину для харчової промисловості (цукровий буряк). З найдавніших часів видозміни кореня застосовують для лікування багатьох хвороб. Не одне тисячоліття для цього слугують людям солодка гола та багато інших рослин.

Номер слайду 19

V. Узагальнення знаньІснують різні види коренів: головний, бічні та додаткові. Від головного та додаткових коренів можуть відгалужуватися бічні.– Сукупність усіх коренів рослини становить її кореневу систему.– Корені рослин здатні виконувати додаткові функції, що є пристосуванням до певних умов зростання. При цьому їхня будова змінюється і виникають їхні видозміни: коренеплоди, бульбокорені, дихальні корені, опорні, повітряні корені тощо.

Номер слайду 20

ПЕРЕВІРТЕ ЗДОБУТІ ЗНАННЯВиберіть одну правильну відповідь1. Позначте рослину, у якої стрижнева коренева система: а) пшениця; б) кукурудза; в) цибуля; г) кульбаба.2. Позначте видозміну кореня в буряка, моркви, редьки: а) бульбокорені;Б) коренеплоди; в) опорні корені; г) дихальні корені.3. Позначте видозміну кореня в тропічних орхідей: а) опорні корені; б) повітряні корені; в) коренеплоди; г) бульбокорені. Дайте відповідь на запитання1. Які бувають види коренів?2. Як людина може впливати на формування кореневої системи?3. Які бувають видозміни кореня?4. Як людина використовує у своєму господарстві видозміни коренів?

Номер слайду 21

VI. Домашнє завдання. VII. Підведення підсумків

pptx
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
3143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку