Календарне планування для 3 класу
складено на 2018/2019 навчальний рік відповідно до Навчальних програм для загальноосвітніх навч. закл. із навчанням російською мовою. 1-4 класи. – К.: Видавничийдім «Освіта», 2013. Затверджена МОН України (наказ МОНмолодьспорту України від 12.09.2011р. №1050), згідно зі змінами до навчальних програм для 1-3 класів. Затверджених наказом МОН України від 29.05.2015№ 584.
Календарно-тематичне планування
з природознавства
У навчальному процесі використовується підручник:
Природоведение : учеб. для 3 кл. общеобразоват. учеб. завед. с обучением на русском языке / И. В. Грущинская. - К.: Видавничийдім «Освіта», 2013
І семестр. 16 тиж. х 2 32 годин
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Тема уроку |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Дата |
Корек ція |
Примітки |
Стор.підр. |
ВОДА |
|||||||
1 |
Вода в природі. Властивості рідин на прикладі води. Температура плавлення льоду та кипіння води. Значення трьох станів води для життя на Землі. Вода – розчинник. Розчинні та нерозчинні речовини. Прісна та морська вода. Розподіл запасів прісної води на Землі. Як людина використовує властивості води? Охорона водойм.
|
Вода в природі. |
має уявлення про розподіл води на Землі; розчинні та нерозчинні речовини; роль води у природі та її значення для людини; називає три стани води, температуру плавлення льоду та кипіння води; розуміє значення існування води у трьох станах для життя на Землі; обмеженість запасів прісної води на нашій планеті; досліджує властивості води та рідин; застосовує на практиці знання про розчинні та нерозчинні речовини, властивості води та рідин; дотримується правил економного використання прісної води. |
03.09 |
|
|
|
2 |
Властивості рідини на прикладі води. Пр. робота. Дослідження розчинності речовин, що використовуються у побуті. |
06.09 |
|
|
|
||
3 |
Температура плавлення льоду та кипіння води. Значення трьох станів води для життя на Землі. |
10.09 |
|
|
|
||
4 |
Вода – розчинник. Розчинні та нерозчинні речовини. Пр.робота. Порівняння властивостей води та інших речовин. |
13.09 |
|
|
|
||
5 |
Прісна та морська вода. Розподіл запасів прісної води на землі. |
17.09 |
|
|
|
||
6 |
Як людина використовує властивості води. |
20.09 |
|
|
|
||
7 |
Охорона води. |
24.09 |
|
|
|
||
8 |
Котрольна робота №1. |
27.09 |
|
тема |
|
||
ПОВІТРЯ |
|||||||
9 |
Газоподібні речовини. Повітря як суміш речовин, його склад та властивості. Розширення газів за нагрівання. Рух повітря. Поняття про виникнення вітру. Як людина використовує властивості повітря? Охорона повітря. |
Аналіз контрольної роботи. Газоподібні речовини. |
має уявлення про склад і властивості повітря; джерела забруднення повітря; причини виникнення вітру; знає про властивість повітря та газоподібних речовин розширюватися за нагрівання; розуміє значення повітря для життя; важливість вивчення властивостей повітря для практичних потреб людини; досліджує властивості повітря; застосовує на практиці знання про склад і властивості повітря, його охорону. |
01.10 |
|
|
|
10 |
Повітря як суміш речовин, його склад та властивості. Пр. робота. Дослідження властивостей газоподібних речовин на прикладі повітря. |
04.10 |
|
|
|
||
11 |
Розширення газів за нагрівання. |
08.10 |
|
|
|
||
12 |
Рух повітря. Поняття про виникнення вітру. |
11.10 |
|
|
|
||
13 |
Як людина використовує властивості повітря ? |
18.10 |
|
|
|
||
14 |
Охорона повітря. |
29.10 |
|
|
|
||
15 |
Котрольна робота №2. |
01.11 |
|
тема |
|
||
КОРИСНІ КОПАЛИНИ. ҐРУНТИ. ЕНЕРГІЯ В НАШОМУ ЖИТТІ |
|||||||
16 |
Корисні копалини – гірські породи, які використовує людина. Види корисних копалин (тверді, рідкі та газоподібні). Різноманітність корисних копалин та використання їх людиною. Значення корисних копалин для людини. Ґрунт. Склад ґрунту. Родючість – основна властивість ґрунту. Хто живе у ґрунті? Роль живих організмів в утворенні ґрунту. Значення і охорона ґрунтів.
Паливні корисні копалини (вугілля, нафта, газ, торф) та їхнє використання людиною. Невичерпні джерела енергії (Сонце, вітер і вода) та їхнє використання людиною. Побутові прилади, які споживають енергію. Поняття про збереження тепла та електроенергії у побуті.
|
Аналіз контрольної роботи. Корисні копалини – гірські породи, які використовує людина. |
має уявлення про гірські породи та корисні копалини; про раціональне та ощадливе використання корисних копалин; роль живих організмів в утворенні ґрунту; наводить приклади твердих, рідких та газоподібних корисних копалин; класифікує корисні копалини за видами; називає найпоширеніші корисні копалини рідного краю та їхні властивості; наводить приклади використання корисних копалин людиною; тварин, які живуть у ґрунті; розуміє значення ґрунту для життя рослин і тварин; пояснює роль живих організмів в утворенні ґрунту; досліджує наявність повітря і води у ґрунті; пояснює, чому не можна спалювати стерню; застосовує на практиці знання про необхідність економного й бережного ставлення до корисних копалин і ґрунтів у своїй місцевості. має уявлення про вичерпні та невичерпні джерела енергії; називає паливні корисні копалини; побутові прилади, які споживають енергію; пояснює взаємозв’язки у живій та неживій природі на прикладі походження деяких паливних корисних копалин; використання енергії Сонця, вітру та рухомої води людиною (на прикладах); виготовляє модель теплиці; спостерігає за проростанням насіння у теплиці; застосовує знання для догляду за рослинами у теплиці; встановлює умови, необхідні для розвитку рослин; застосовує правила безпечної поведінки з електроприладами; економного використання води, тепла, електроенергії у побуті. |
05.11 |
|
|
|
17 |
Види корисних копалин. Пр. робота Ознайомлення з колекцією корисних копалин .Порівняння властивосей твердих тіл на прикладі корисних копалин. |
08.11 |
|
|
|
||
18 |
Різноманітність корисних копалин та використання їх людиною.
|
12.11 |
|
|
|
||
19 |
Значення корисних копалин для людини. |
15.11 |
|
|
|
||
20 |
Навчальний проект « Шукачі скарбів» |
19.11 |
|
|
|
||
21 |
Ґрунт .Склад ґрунту. Родючість – основна властивість ґрунту. .Пр. робота. . Виявлення повітря у складі складу ґрунту. |
22.11 |
|
|
|
||
22 |
Хто живе у ґрунті? Роль живих організмів в утворенні грунту. |
26.11 |
|
|
|
||
23 |
Значення і охорона ґрунтів. |
29.11 |
|
|
|
||
24 |
Паливні корисні копалини (вугілля, газ, торф) та їхнє використання людиною. |
03.12 |
|
|
|
||
25 |
Невичерпні джерела енергії ( Сонце, вітер і вода) та їхнє використання людиною. |
06.12 |
|
|
|
||
26 |
Побутові прилади, які споживають енергію. |
10.12 |
|
|
|
||
27 |
Поняття про збереження тепла та електроенергії у побуті. |
13.12 |
|
|
|
||
28 |
Дослідницький проект. Як зберегти тепло і світло у нашому домі. |
17.12 |
|
|
|
||
29 |
Контрольна робота №3. |
20.12 |
|
|
|
||
30 |
Презентація проекту: «Як зберегти тепло і світло у нашому домі» |
24.12 |
|
тема |
|
||
31 |
Підсумковий урок за семестр |
27.12 |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
Календарно-тематичне планування
з основ здоров’я
У процесі навчання використовується підручник:
Основы здоровья: учебник для 3-гокл. общеобразов.Уч. Зав. / И. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. – К.: Алатон, 2013
І семестр. 16 тиж. х 1 16 годин
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Тема уроку |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Дата |
Корек ція |
Примітки |
Стор.підр. |
|
|||||||
1 |
Показники здоров'я і розвитку дитини. Чинники, що впливають на здоров’я. Здоровий спосіб життя. Корисні звички.
|
Показники здоров'я і розвитку дитини. Практична робота. Вимірювання пульсу. |
називають:
розпізнають:
пояснюють:
уміють:
вимірювати пульс |
06.09 |
|
|
|
2 |
Чинники, що впливають на здоров’я. |
13.09 |
|
|
|
||
3 |
Здоровий спосіб життя. Корисні звички. Практична робота. Складання правил здорового способу життя |
20.09 |
|
|
|
||
2 .Фізична складова здоров'я |
|||||||
4 |
Природні ритми і здоров’я. Працездатність людини. Освітлення на робочому місці, його значення для зору і формування постави. Активний відпочинок. Безпека при заняттях спортом. Корисні і шкідливі мікроорганізми. Захисні сили організму. Профілактика інфекцій, що передаються контактним і повітряно-крапельним шляхом. Охайність та особиста гігієна. Догляд за одягом і взуттям. Вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров’я. Вибір продуктів харчування. Харчові отруєння. Перша допомога при харчових отруєннях.
|
Природні ритми і здоров’я. Працездатність і здоров’я. Освітлення на робочому місці, його значення для формування постави і зору.
|
називають:
розпізнають:
пояснюють:
уміють:
|
27.09 |
|
|
|
5 |
Активний відпочинок. Безпека при заняттях спортом |
04.10 |
|
|
|
||
6 |
Корисні і шкідливі мікроорганізми. Захисні сили організму. |
11.10 |
|
|
|
||
7 |
Профілактика інфекцій, що передаються контактним і повітряно-крапельним шляхом. Практична робота. Моделювання поведінки під час епідемії грипу |
18.10 |
|
|
|
||
8 |
Охайність та особиста гігієна. Догляд за одягом і взуттям. |
01.11 |
|
|
|
||
9 |
Вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров’я. |
08.11 |
|
|
|
||
10 |
Вибір продуктів харчування. |
15.11 |
|
|
|
||
11 |
Харчові отруєння. Перша допомога при харчових отруєннях. Практична робота. Визначення терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням |
22.11 |
|
|
|
||
|
|||||||
12 |
Родинні стосунки. Взаємодопомога членів родини. Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас. Що таке толерантність. Толерантне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям. Ефективне спілкування. Уміння слухати. Запобігання конфліктам і розв’язання їх.
|
Родинні стосунки. Взаємодопомога членів родини. Практична робота. Обговорення літературних джерел про сутність і значення взаємодії: української народної казки: «Ріпка» і байки Л. Глібова: «Лебідь, Щука і Рак». |
|
29.11 |
|
|
|
13 |
Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас. Практична робота. Як попросити про послугу чи допомогу. |
06.12 |
|
|
|
||
14 |
Що таке толерантність. Толерантне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям. Практична робота. Як зробити приємність іншому. Створення подарунку дитині, яка має проблеми зі здоров'ям. |
13.12 |
|
|
|
||
15 |
Ефективне спілкування. Уміння слухати. |
20.12 |
|
|
|
||
16 |
Конфлікти і способи їх вирішення Практична робота. Моделювання ситуації попередження та мирного розв’язання конфліктів з однолітками |
27.12 |
|
|
|
Календарно-тематичне планування
з образотворчого мистецтва
У процесі навчання використовується підручник:
Изобразительное искусство: учебник для 3кл. общеобразоват. учебн. завед. с русским языком обуч. / Е. В. Калиниченко, В. В. Сергиенко. – К.: Видавничийдім «Освіта», 2013
І семестр. 16 тиж. Х 0.5 8 годин
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Тема уроку |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Дата |
Корек ція |
Примітки |
Стор.підр. |
1 |
. У майстернях графіка та живописця•“В гостях у художників”. Екскурсія або відео мандрівка до майстерні художника-графіка. Матеріали, інструменти та обладнання. •Вибір засобів виразності графіки для передавання форми та характеру поверхні зображуваних об’єктів та предметів. •Елементарне поняття про динамічну композицію. Передавання руху в природі графічними засобами. Значення кольору у графічних творах. •Мандрівка до майстерні художника-живописця. Матеріали, інструменти та обладнання. Актуалізація знань з основ кольорознавства (основні та похідні кольори, кольоровий спектр). •Поглиблення знань про колір як засіб вираження характеру й настрою. Кольорові контрасти. •Споріднені кольори, гармонія споріднених кольорів. Кольорові відтінки, нюанси.•Свідомий вибір колірного вирішення. Технічні прийоми роботи гуашевими фарбами. •Технічні прийоми роботи акварельними фарбами. Акварель по-мокрому. Виконання швидких колірних замальовок асоціативного характеру.
Орієнтовні тематичні завдання (на вибір): «Королівство Графіки», “Витівки принцеси Лінії”, “Які бувають дерева?” (радісне, сумне, сердите, хворе, старе і т.п.), “Вітер з гаєм розмовляє”, “Розбурхане море”, “Птахи відлітають”, “Дарунки осені”, “Серед поля мак розцвів”, “Дзвінкоголосий півник”, “Сонячні квіти”, “Осінь золотиста барвами горить”, “Схід сонця”, “Вечір на сопілці грає”, “Дощовий день” тощо.
|
У майстерні художника-графіка . Відео мандрівка до майстерні. Матеріали , інструменти та обладнання. Вибір засобів виразності графіки для передавання форми та характеру поверхні зображуваних об’єктів та предметів. |
милується та виражає емоційне ставлення (мімікою, мовленнєвими й образотворчими засобами): -до краси природи навколишнього світу та відображеної у творах графіки та живопису; розпізнає: -графічні та живописні твори; має елементарне уявлення: -про спосіб передачі руху в пейзажі; -споріднені кольори, кольорові контрасти та нюанси; -про особливості роботи акварельними фарбами в техніці“по-мокрому”; знає та називає: -головні виражальні засоби графіки та живопису; -основні матеріали та інструменти художника-графіка та живописця; розуміє та використовує на практиці: - колір у графічних творах; - колірне вирішення у живописних творах; -графічні та живописні матеріали й інструменти для створення практичного завдання; -як передавати рух у природі (вітер, хвилі) графічними засобами; -як користуватися палітрою; -як утворювати відповідно до задуму відтінки кольорів шляхом змішування фарб; -як передавати глибину простору шляхом загороджування об’єктів другого плану об’єктами першого плану; -як раціонально організовувати робоче місце та прибирати його; дотримується: -правил техніки безпеки при створенні творів графіки та живопису. |
14.09 |
|
|
|
2 |
Елементарне поняття про динамічну композицію. Передавання руху в природі графічними засобами. Значення кольору у графічних творах. |
28.09 |
|
|
|
||
3 |
Мандрівка до майстерні художника-живописця. Матеріали, інструменти та обладнання. Актуалізація знань з основ кольорознавства (основні та похідні кольори, кольоровий спектр). |
12.10 |
|
|
|
||
4 |
Поглиблення знань про колір як засіб вираження характеру й настрою. Кольорові контрасти. Споріднені кольори, гармонія споріднених кольорів. Кольорові відтінки. Свідомий вибір колірного вирішення. Технічні прийоми роботи гуашевими фарбами. |
02.11 |
|
|
|
||
5 |
Технічні прийоми роботи акварельними фарбами. Акварель по-мокрому. Виконання швидких колірних замальовок асоціативного характеру. |
16.11 |
|
|
|
||
6 |
У майстернях скульптора, архітектора і народних майстрів •Мандрівка до майстерні художника-скульптора. Матеріали, інструменти та обладнання. Передача основної форми будови тварин у простих позах. •Виражальні можливості об'ємної та рельєфної форми. Відтворення фактури зображуваної поверхні. •Робоче місце архітектора. Матеріали, інструменти та обладнання художника-архітектора. •Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення різних за формою та характером будівель. •Робоче місце народних майстрів. Матеріали, інструменти та обладнання. Основні види декоративно-прикладного мистецтва. •Гончарство в Україні Основні види гончарного посуду, різноманітність форм. Узгодженість декору з формою. Орієнтовні практичні(на вибір): “Динозаври”, “Африканські звірі”, “Запишався наш павич”, “Гарна хатка”, “Палац Снігової королеви”, “Смарагдове місто”, “Найкращий виріб гончара” (глечик, декоративна тарілка), “Куманець”, “Бородатий Морозенко”, “Новорічний сувенір”, “Різдвяний янгол”, ,,Готуємось до свята” (групові та колективна форма роботи) тощо.
|
Мандрівка до майстерні художника-скульптора, архітектора і народних майстрів Матеріали, інструменти та обладнання. Передача основної форми будови тварин у простих позах. Виражальні можливості об'ємної та рельєфної форми. Відтворення фактури зображуваної поверхні. |
милується та виражає емоційне ставлення (образотворчими та мовленнєвими засобами, мімікою) до: -краси творів скульптури та архітектури; -рукотворної краси предметів побуту; розпізнає: -твори скульптури, архітектури та декоративно-прикладного мистецтва; знає та називає: -види скульптури (кругла та рельєф), декоративно-прикладного мистецтва (художня кераміка, вишивка, ткацтво, художня обробка металу та дерева, художній розпис, писанкарство); -основні види гончарного посуду (глечик, куманець, горщик, миска); розуміє та пояснює: -виражальні можливості об'ємної та рельєфної форми у скульптурі; -значення орнаментальних композицій у декоративно-прикладному мистецтві; має елементарне уявлення про: -творчість скульптора, архітектора, народних майстрів; уміє: -ліпити різними способами, досягаючи кінцевої мети; -передавати у практичній роботі основні форми будови тіла тварин, спостерігаючи за їх розміром; -узгоджувати декоративне оздоблення з формою предмета; -раціонально організовувати робоче місце та прибирати його; дотримується: -правил техніки безпеки при створенні скульптурних, архітектурних та декоративно-прикладних творів.
|
30.11 |
|
|
|
7 |
Робоче місце архітектора. Матеріали, інструменти та обладнання художника-архітектора. Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення різних за формою та характером будівель. |
14.12 |
|
|
|
||
8 |
Робоче місце народних майстрів. Матеріали, інструменти та обладнання. Основні види декоративно-прикладного мистецтва. Гончарство в Україні Основні види гончарного посуду, різноманітність форм. Узгодженість декору з формою. |
28.12 |
|
|
|
Календарно-тематичне планування
з української мови
У навчальному процесі використовується підручник:
Українська мова: підруч. для 3 кл. загальноосвіт. навч. закл. із навчанням рос. мовою / О. Н. Хорошковська, Г. І Охота. – К.: Освіта, 2013
Контрольні роботи:
І семестр:
Списування – 1
Перевірка мовних знань і вмінь – 1
Письмовий діалог - 1
І семестр. 16 тиж. х 2 32 години
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Тема уроку |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Дата |
Скориг. |
Примі тка |
Стор. підр. |
Усне й писемне мовлення. Культура мовлення. |
|||||||
1 |
Розвиток уявлень про різноманітність мов, російську й українську мови як споріднені, спільне й відмінне в них (на прикладах лексики, вимови, алфавіту тощо), українську мову як державну.
Повторення й активізація знань про речення, розділові знаки в кінці речень, їх інтонування та текст як групу речень, пов’язаних між собою одним змістом (темою) і логічно.
Звуки слова. Норми вимови. Правопис. Позначення звуків на письмі буквами. Український алфавіт. Уміння швидко відшукувати слова в навчальному словнику, користуючись алфавітом.
Ознайомлення і засвоєння термінів: голосний, приголосний звук, склад, наголос. Голосні звуки. Позначення їх буквами. Склад. Наголос. Ознайомлення зі словами, у яких наголос не збігається в російській і українській мовах (дóшка, топóля, дрóва). Розвиток умінь правильно наголошувати такі.
Приголосні звуки і позначення їх буквами. Звуки [г] і [ґ], позначення їх буквами г, ґ звуки [дж], [дз], [дз´], позначення їх буквами дж, дз звукосполучення [шч], позначення його буквою щ.
Тверді і м’які приголосні звуки. Удосконалення навичок твердої вимови звуків [ч], [шч] та [б], [п], [в], [м], [ф], [р] (у кінці слів). Твердий звук [ц] і м’який [ц´]. Розвиток умінь правильно вимовляти звук [ц´].
Використання м’якого знака для позначення м’якості приголосних звуків перед голосним [о]. Розвиток умінь робити звуковий аналіз слів з ь перед о та правильно писати їх, переносити з рядка в рядок.
Вимова і письмо слів із буквосполученням йо. Звуковий аналіз таких слів. Подовження м’яких приголосних звуків і позначення цього явища на письмі.
Апостроф. Розвиток умінь вживати апостроф після букв б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї, що позначають два звуки, переносити слова з апострофом. Номінативне значення слова Слова, що називають предмети, їх ознаки, дії. Складання рядів слів, за цими ознаками. Збагачення мовлення учнів такими словами. Слова, що служать для зв’язку з іншими: прийменники під, над, з, біля (кого), в (у), на, сполучники (і, а, але, що, щоб) (без використання термінів). Формування умінь вживати їх для зв’язку слів під час побудови речень. Робота з перекладним українсько-російським словником. |
Усне й писемне мовлення. Культура мовлення. Діалог |
знає український алфавіт, вміє позначити звуки відповідними буквами; – уміє користуватися словником; знає терміни: голосний звук, приголосний звук, склад, наголос; позначає, голосні звуки, знає про відмінності у їх позначенні в російській та українській мовах; правильно вживає букви і, и, е, є, ї під час письма; знає слова, наголос у яких не збігається в російській та українській мовах; правильно наголошує такі слова; правильно вимовляє і позначає на письмі зазначені приголосні звуки; розрізняє тверді і м’які приголосні; диференціює тверді і м’які приголосні в російській та українській мовах; правильно вимовляє звуки [ч], [шч] та [б], [п], [в], [м], [ф], [р] у кінці слів; – м’яко вимовляє звук [ц´] і використовує м’який знак на позначення м’якості звука [ц´] у кінці слів; не вживає на письмі ь після твердих б, п, в, м, ф та р (у кінці слова), а також ж, ч, ш; робить звуковий аналіз слів та вживає ь для позначення м’якості приголосних перед о; правильно переносить слова з м’яким знаком перед о; правильно вимовляє і пише слова з буквосполученням йо, робить звуковий аналіз таких слів. Розуміє, що буквосполучення йо становить склад, який при переносі слів розривати не можна; правильно вимовляє подовжені м’які приголосні і позначає їх на письмі двома буквами; – вимовляє тверді та пом’якшені приголосні перед [и], зокрема у граматичних формах (руки, дороги), перед і (жінка, шість); – вживає на письмі після букв на позначення пом’якшених та твердих приголосних букви і, и, орієнтуючись на вимову; – робить звуковий аналіз слів з апострофом, вживає апостроф на позначення звука [й] перед [а, о, у, і], що на письмі позначаються буквами я, ю, є, ї. –знаходить в орфографічному словнику потрібне слово.
знає, що в кожній мові назви предметів, їх ознак, дій, кількості тощо названо словом (складає ряди таких слів), знає слова які служать для зв’язку з іншими; вживає такі слова для зв’язку з іншими у реченні;
– вміє знайти потрібне слово в перекладному словнику, щоб довідатись про його значення. |
04.09 |
|
|
|
2 |
Усне й писемне мовлення. Культура мовлення. Діалог. Звертання. |
06.09 |
|
|
|
||
3 |
Усне й писемне мовлення. Правила писемного мовлення. |
11.09 |
|
|
|
||
4 |
Усне й писемне мовлення. Правила запису діалогу. |
13.09 |
|
|
|
||
5 |
Усне й писемне мовлення. Розігрування діалогів. |
18.09 |
|
|
|
||
6 |
Звуки і букви. Норми літературної вимови та правопису |
20.09 |
|
|
|
||
7 |
Розвиток уявлень про різноманітність мов, українську і російську мови як споріднені. |
25.09 |
|
|
|
||
8 |
Звуки мовлення й позначення їх на письмі буквами. Алфавіт |
27.09 |
|
|
|
||
9 |
Голосні звуки. Позначення їх буквами. Склад, наголос |
02.10 |
|
|
|
||
10 |
Ознайомлення зі словами, у яких наголос не збігається в українській і російській мовах. |
04.10 |
|
|
|
||
11 |
Голосні звуки. Звукове значення букв я, ю, є, ї |
09.10 |
|
|
|
||
12 |
Приголосні звуки і позначення їх буквами. Звуки [г] і [ґ], позначення їх буквами г, ґ. |
11.10 |
|
|
|
||
13 |
Тверді й м’які приголосні звуки. Звук [ц’] |
16.10 |
|
|
|
||
14 |
Контрольна робота. Діалог (письмово). |
18.10 |
|
тема |
|
||
15 |
Буква м’який знак (ь) |
30.10 |
|
|
|
||
16 |
Тверді й м’які приголосні звуки. Звук [ц’]. Позначення м’якості приголосного звука [ц’] буквами і, я, ю |
01.11 |
|
|
|
||
17 |
Вживання м’якого знака (ь) після букви ц. Вживання м’якого знака (ь) після букви ц у кінці слів |
06.11 |
|
|
|
||
18 |
Позначення м’якості приголосних перед о |
08.11 |
|
|
|
||
19 |
Позначення м’якості приголосних м’яким знаком (ь). Сполучення букв ьо та йо. Перенос їх з рядка в рядок. |
13.11 |
|
|
|
||
20 |
Подовження м’яких приголосних звуків і позначення їх на письмі двома буквами |
15.11 |
|
|
|
||
21 |
Подовжені м’які приголосні звуки. Уміння правильно вимовляти й писати слова з подовженими приголосними, переносити їх з рядка в рядок. |
20.11 |
|
|
|
||
22 |
Тверді й пом’якшені приголосні перед и, і |
22.11 |
|
|
|
||
23 |
Відсутність м’якого знака (ь) після букв, що позначають тверді приголосні звуки |
27.11 |
|
|
|
||
24 |
Апостроф |
29.11 |
|
|
|
||
25 |
Апостроф. Робота з орфографічним словником. |
04.12 |
|
|
|
||
26 |
Контрольна робота. Перевірка мовних знань і вмінь. |
06.12 |
|
|
|
||
27 |
Повторення вивченого. Складання розповіді за малюнком
|
11.12 |
|
|
|
||
28 |
|
Контрольна робота. СПИСУВАННЯ |
|
13.12 |
|
тема |
|
29 |
|
Слова, що називають предмети, їх ознаки, дії. |
|
18.12 |
|
|
|
30 |
|
Слова, що служать для зв’язку з іншими: прийменники під, над, з, біля (кого), в (у), на, сполучники (і, а, але, що, щоб). Робота з перекладним українсько-російським словником. |
|
20.12 |
|
|
|
31 |
|
Спостереження за лексичним значенням слова. Розрізнення слів, близьких за звучанням, але різних за значенням у російській та українській мовах. |
|
27.12 |
|
|
|
Календарно-тематичне планування
з трудового навчання (курсу інваріантної складової
робочого навчального плану) навчально-виховного комплексу
у 3 – Б класі на 2018/2019 навчальний рік
У процесі навчання використовується підручник:
Трудовое обучение: учеб. для 3 кл. общеобразов. учеб. завед. с обуч. на русск. яз. / В. К. Сидоренко, Н. В. Котелянец, Е. В. Агеева. – Харьков: Сиция, 2014.
І семестр. 16 тиж. Х 1 16 годин
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
1. |
Мозаїка |
2. |
Квілінг |
3. |
Комбінування природних і пластичних матеріалів |
4. |
Оригамі |
5. |
Витинанка |
6. |
Робота з пластичними матеріалами |
7. |
Аплікація з тканини |
8. |
Мозаїка з природних і штучних матеріалів |
9. |
Декорування виробів |
10. |
Самообслуговування. Культура харчування |
11. |
Самообслуговування. Одяг і взуття |
12. |
Виготовлення і оздоблення виробів об'ємної форми |
13. |
Екскурсії |
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Тема уроку |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Дата |
Корек ція |
Примітки |
Стор.підр. |
Робота з пластичними матеріалам. Комбінування природних і пластичних матеріалів. |
|||||||
1 |
Властивості пластичних матеріалів (пластилін, полімерна глина, глина, солоне тісто). Вироби об’ємної форми. Рельєф. Барельєф. Об’ємна фігура. Інструменти та пристосування для виготовлення виробів. Послідовність виготовлення об’ємних виробів з пластичних матеріалів.
Комбінування природних і пластичних матеріалів Послідовність дій під час виготовлення виробів з природних і пластичних матеріалів. |
Властивості пластичних матеріалів (пластилін, полімерна глина, глина, солоне тісто). Вироби об’ємної форми. |
має загальні уявлення про вироби об’ємної форми; – пояснює, що таке рельєф і барельєф;
– розкриває послідовність виготовлення об’ємних виробів з пластичних матеріалів; – вміє виготовляти з пластичних матеріалів барельєфні форми; – володіє навичками виготовлення з пластичних матеріалів об’ємних сюжетних композицій за власним задумом. |
07.09 |
|
|
|
2 |
Рельєф. Барельєф. Інструменти та пристосування для виготовлення виробів. |
14.09 |
|
|
|
||
3 |
Об’ємна фігура. Інструменти та пристосування для виготовлення виробів. Послідовність виготовлення об’ємних виробів з пластичних матеріалів . |
21.09 |
|
|
|
||
4 |
Комбінування природних і пластичних матеріалів. Послідовність дій під час виготовлення виробів з природних і пластичних матеріалів. Практична робота. Виготовлення виробів з природних та пластичних матеріалів. |
28.09 |
|
|
|
||
5 |
Комбінування природних і пластичних матеріалів. Послідовність дій під час виготовлення виробів з природних і пластичних матеріалів. |
05.10 |
|
|
|
||
Витинанка |
|||||||
6 |
Загальні відомості про техніку виготовлення витинанок. Інструменти та пристосування для виготовлення витинанок. Послідовність дій під час виготовлення виробів технікою витинанки. Безпечні прийоми праці під час виготовлення витинанки. |
Витинанка. Загальні відомості про техніку виготовлення витинанок. Інструменти та пристосування для виготовлення витинанок. |
має загальні уявлення про техніку виготовлення витинанок;
– розкриває послідовність дій під час виготовлення виробів технікою витинанки; - володіє прийомами роботи інструментом; – вміє виготовляти вироби технікою витинанки; – володіє навичками виготовлення витинанок; дотримується безпечних прийомів праці під час виготовлення виробів технікою витинанки. |
12.10 |
|
|
|
7 |
Витинанка. Загальні відомості про техніку виготовлення витинанок.. Послідовність дій під час виготовлення виробів технікою витинанки. |
19.10 |
|
|
|
||
8 |
Витинанка. Загальні відомості про техніку виготовлення витинанок.. Безпечні прийоми праці під час виготовлення витинанки. |
02.11 |
|
|
|
||
Мозаїка. Мозаїка з природних і штучних матеріалів. |
|||||||
9 |
Торцювання (контурне). Загальні відомості про виготовлення мозаїки технікою торцювання. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення виробів. Основні прийоми роботи та послідовність виконання мозаїки технікою торцювання.
Основні прийоми та послідовність виготовлення мозаїки з природних і штучних матеріалів.
|
Мозаїка. Торцювання (контурне). Загальні відомості про виготовлення мозаїки технікою торцювання. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення виробів. |
має загальні уявлення про виготовлення мозаїки технікою торцювання; про мозаїку з природних і штучних матеріалів
– пояснює сутність контурного торцювання під час виготовлення мозаїки; – знає основні прийоми роботи та послідовність виконання мозаїки; та послідовність виготовлення мозаїки з природних і штучних матеріалів; – володіє навичками виготовлення контурної мозаїки технікою торцювання – вміє створювати мозаїку з природних і штучних матеріалів. |
09.11 |
|
|
|
10 |
Мозаїка. Торцювання (контурне). Основні прийоми роботи та послідовність виконання мозаїки технікою торцювання.
|
16.11 |
|
|
|
||
11 |
Мозаїка з природних і штучних матеріалів. Основні прийоми та послідовність виготовлення мозаїки з природних і штучних матеріалів. |
23.11 |
|
|
|
||
12 |
Мозаїка з природних і штучних матеріалів. Основні прийоми та послідовність виготовлення мозаїки з природних і штучних матеріалів. |
30.11 |
|
|
|
||
Орігамі |
|||||||
13 |
Виготовлення об’ємних виробів технікою орігамі. Інструменти і пристосування для роботи в техніці оригамі. |
Орігамі. Виготовлення об’ємних виробів технікою орігамі. Інструменти і пристосування для роботи в техніці оригамі. |
має загальні уявлення про виготовлення об’ємних виробів технікою орігамі; – називає інструменти і пристосування для роботи в техніці орігамі; – вміє створювати об’ємні вироби технікою орігамі. |
07.12 |
|
|
|
14 |
Орігамі. Виготовлення об’ємних виробів технікою орігамі. Інструменти і пристосування для роботи в техніці оригамі. |
14.12 |
|
|
|
||
15 |
Орігамі. Виготовлення об’ємних виробів технікою орігамі. Інструменти і пристосування для роботи в техніці оригамі. |
21.12 |
|
|
|
||
16 |
|
Проект « Новорічна майстерня». |
|
28.12 |
|
|
|
Календарно-тематичне планування
з курсу «Я у світі»
У процесі навчання використовується підручник:
Я в мире. 3 класс: ученик для общеобразоват. учеб. заведений / Н. М. Бибик. – Харьков: Издат. группа «Основа», 2014.
І семестр. 16 тиж. х 1 16 годин
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Тема уроку |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Дата |
Корек ція |
Примітки |
Стор.підр. |
Я - Людина |
|||||||
1 |
Я – частина природи і суспільства. Моє зовнішнє «Я». Складові мого внутрішнього «Я»: світосприймання, характер,ідентичність (приналежність). Обговорення можливостей досягнення успіху. Обов’язкові умови успішного розвитку сучасної людини: навчання, праця. Самостійність та відповідальність.
|
Я – частина природи і суспільства. |
знає що відрізняє людину від тварини(мислення, мова, праця);роль суспільних груп для розвитку (сім’я, дитячий колектив, друзі); володіє прийомами планування робочого часу, тренування уваги, зосередженості, запам’ятовування; розуміє, що досягнення мети залежить від наполегливості, старанності, працьовитості; наводить приклади залежності успіху людини від її характеру; розпізнає вчинки; розробляє власні завдання для досягнення успіху в навчанні. |
05.09 |
|
|
|
2 |
Моє зовнішнє « Я». |
12.09 |
|
|
|
||
3 |
Складові мого внутрішнього « Я» : світосприймання, характер, ідентичність. |
19.09 |
|
|
|
||
4 |
Обговорення можливостей досягнення успіху. Практична робота. Складання правил успішного навчання |
26.09 |
|
|
|
||
5 |
Обов'язкові умови успішного розвитку сучасної людини : навчання, праця. Самостійність та відповідальність. |
03.10 |
|
|
|
||
Я та інші |
|||||||
6 |
Сім’я. Склад сім’ї. Мої основні права та обов’язки в сім’ї. Родинні стосунки. Школа. Традиції рідної школи. Права і обов’язки учня/ учениці. Стосунки з однокласниками. Учнівське самоврядування класу. Основні права і обов’язки членів учнівської громади класу. Складання і застосування узагальнених правил поведінки в різних ситуаціях, з якими найчастіше зустрічаються діти в класі, у школі, під час екскурсії, походу і т.і. Практична робота Складання і застосування узагальнених правил поведінки, пов’язаних з виконанням соціальних ролей пішохода, пасажира, покупця, відвідувача бібліотеки, кінотеатру тощо. Людські чесноти.
|
Сім'я. Склад сім'ї. |
усвідомлює потреби та інтереси сім’ї, власні права та обов’язки як члена родини; розуміє, чому права та обов’язки батьків і дітей є взаємними; виявляє шанобливе ставлення до старших, почуття відповідальності перед родиною; розповідає про цінності своєї родини; усвідомлює свої права та обов’язки як учня/учениці, як члена учнівської громади; наводить оцінні судження, аргументує переваги добрих вчинків; бере участь у колективних справах; доречно вживає слова етикету, дотримується правил поведінки як у стандартних так і в нових для учня/учениці ситуаціях. пояснює свої права та обов’язки як споживача/ споживачки; взаємодіє в парній та груповій роботі відповідно до прийнятих правил; наводить приклади ввічливого поводження, подільчивості, доброти, працьовитості, виявляє ці якості у життєвих ситуаціях;
|
10.10 |
|
|
|
7 |
Мої основні права та обов'язки в сім'ї. |
17.10 |
|
|
|
||
8 |
Родинні стосунки. Практична робота Моделювання способів поведінки поштивого ставлення до старших та інших членів сім’ї.
|
31.10 |
|
|
|
||
9 |
Школа. Традиції рідної школи. Навчальний проект. Історії та традиції моєї школи. |
07.11 |
|
|
|
||
10 |
Права і обов'язки учня, учениці. |
14.11 |
|
|
|
||
11 |
Стосунки з однокласниками . Практична робота. Складання і застосування узагальнених правил поведінки в різних ситуаціях, з якими найчастіше зустрічаються діти в класі. |
21.11 |
|
|
|
||
12 |
Учнівське самоврядування класу. Основні права і обов'язки членів учнівської громади класу. |
28.11 |
|
|
|
||
13 |
Ми – споживачі. Рольова гра « Супермаркет». |
05.12 |
|
|
|
||
14 |
Практична робота Складання і застосування узагальнених правил поведінки, пов’язаних з виконанням соціальних ролей пішохода, пасажира, покупця, відвідувача бібліотеки, кінотеатру тощо |
12.12 |
|
|
|
||
15 |
Людські чесноти. Навчальний проект: «Людина має творити добро». |
19.12 |
|
|
|
||
16 |
Підсумковий урок за семестр |
26.12 |
|
|
|
Календарно-тематичне планування
з літературного читання (українське)
У навчальному процесі використовується підручник:
Літературне читання: підруч. для 3 кл. загальноосвіт. навч. закл. із навчанням рос. мовою / О. Н. Хорошковська, Г. І Охота. – К.: Освіта, 2013
Вид перевірки |
3 клас |
|
І сем. |
ІІ сем. |
|
Навичка читання вголос (усно). Контрольні роботи № 4 і № 8 |
1 |
1 |
Навичка читання мовчки (письмово). Контрольні роботи № 2 і № 6 |
1 |
1 |
Аудіювання (письмово). Контрольні роботи у 3-4 класах № 1 і № 5; у 2 класі № 1, № 2, № 5, № 6 |
1 |
1 |
Усний переказ прочитаного твору (усно). Контрольна робота № 3 |
1 |
- |
Робота з літературним твором (письмово). Контрольна робота № 7 |
- |
1 |
Загальна кількість перевірок за сесеместр |
4 |
4 |
І семестр. 16 тиж. х 2 32 години
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Тема уроку |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Дата |
Скориг. |
Примі тка |
Стор. підр. |
Усна народна творчість |
|||||||
1 |
Усна народна творчість. Малі фольклорні форми: народні дитячі пісні, ігри, лічилки, загадки, скоромовки, прислів’я, приказки, обрядові пісні. Казки про тварин, чарівні казки, легенди. Казки про тварин та чарівні казки. Спостереження за структурними особливостями цих творів. Особливий характер вимислу та фантазії останніх: таємничі, зачаровані, незвичайні місця, предмети, істоти; надзвичайна сила, чудесні перетворення та ін. Герої (персонажі) казок, їхні вчинки, мотиви поведінки (з допомогою вчителя). Добро і зло в казці |
"Народна мова". |
Учень: співвідносить вивчені твори з відповідними жанрами: казка, вірш, лічилка, скоромовка, прислів’я; розрізняє фольклорні і авторські твори; називає основні теми читання, прізвища, імена українських письменників; знає сюжети 2-3 фольклорних казок; 3-4 прислів’я; усвідомлює значення книжки в житті людини;
усвідомлює, називає основні ознаки казок про тварин і чарівних казок; правильно називає героїв казок; пояснює, якими якостями вони наділені; висловлює свою оцінку поведінки, вчинків персонажів; робить висновок про добро і зло у казках; |
04.09 |
|
|
4 |
2 |
Колискові пісні. |
06.09 |
|
|
5-6 |
||
3 |
Дитячі ігри, забави. Потішки. Лічилки. |
11.09 |
|
|
7-10 |
||
4 |
Хороводи. Народна гра «Мак». |
13.09 |
|
|
10-12 |
||
5 |
Хороводи. Народна гра «Дзюбка». |
18.09 |
|
|
12-13 |
||
6 |
Звуконаслідування. Скоромовки. |
20.09 |
|
|
14-16 |
||
7 |
Прислів'я, приказки. |
25.09 |
|
|
16-17 |
||
8 |
Загадки. Українські народні казки. Казка "Колосок" |
27.09 |
|
|
18-23 |
||
9 |
Казка «Колобок» |
02.10 |
|
|
23-26 |
||
10 |
Казка «Дружні звірі» |
04.10 |
|
|
26-29 |
||
11 |
Контрольна робота. Усний переказ прочитаного твору. |
09.10 |
|
тема |
|
||
Осінь така мила… |
|||||||
12 |
Поезія. Вірші сюжетні, пейзажні, гумористичні, акровірші. Проза. Оповідання (художні, науково-художні, науково-популярні). Літературні казки. Легенди. Формування і розвиток умінь вибирати та застосовувати під час читання потрібний тон, темп, гучність, слова, на які падає логічний наголос.
|
П. Г. Тичина «Осінь така мила», «А я у гай ходила», «Вечір», «Слово» Вірш напам'ять. |
Учень: читає наприкінці навчального року вголос правильно, свідомо, виразно, цілими словами нормально за темпом; вибирає та застосовує під час читання потрібний тон, темп, гучність, слова, на які падає логічний наголос.
|
11.10 |
|
|
34-36 |
13 |
Олександр Олесь «Вищиває осінь...», Євгенія Горєва «Ходить осінь в дібровоньці» |
16.10 |
|
|
37 |
||
14 |
Казка Ірини Прокопенко «Як берізка листя роздарувала» |
18.10 |
|
|
38-39 |
||
15 |
Казка Галини Демченко «Сонцевик – Чарінник і Холодний Вітер» |
30.10 |
|
|
40-42 |
||
16 |
Українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу»; Т. Коломісш. «Хліб» |
01.11 |
|
|
42-44 |
||
17 |
М.Слабощпицький «Папуга з осінньої гілки» |
06.11 |
|
|
45-48 48-51 |
||
18 |
А. Кислій «Про що розповів вітер» |
08.11 |
|
|
51-53 |
||
19 |
Олександр Олесь «Білі гуси». Яків Щогрлів «Осінь». Поняття про риму. |
13.11 |
|
Вірш напам |
53-54 |
||
20 |
Перші спроби віршування. |
15.11 |
|
|
54-56 |
||
21 |
Розвиток мовлення. Розповідаємо за малюнком |
20.11 |
|
|
57 |
||
22 |
Контрольна робота . Аудіювання. |
22.11 |
|
тема |
58 |
||
Все – із доброго чи злого – починається з малого. |
|||||||
23 |
Розвиток умінь запитувати й відповідати на запитання за змістом прочитаних текстів; ставити запитання до тексту; вступати в діалог (4-5 реплік) на основі прочитаного. Формування уміння аналізувати тексти з метою знаходження певних ознак описуваних предметів, явищ, подій, персонажів твору, встановлення причиново-наслідкових зв’язків, визначення нового, невідомого, узагальнення тощо. Формування уміння з допомогою вчителя та самостійно виділяти головне в прочитаному тексті; співвідносити головну думку прочитаного із заголовком, прислів’ям, ілюстраціями. Формування уміння розрізняти у творах елементи розповіді, опису, міркування. |
Микола Сингаївський «Дощ із краплі починається», Олег Будень «На вулиці», народна жартівлива пісня "Грицю, Грицю". |
Учень: знаходить і пояснює зв’язки між реченнями, абзацами і частинами тексту; визначає послідовність подій у творі; складає план до невеликих за обсягом і нескладних за будовою художніх і текстів; добирає заголовки до частин тексту; уміє користуватися планом і малюнками для переказу прочитанного; формулює запитання до тексту і дає відповіді;
вступає в діалог за змістом прочитаного; аналізує з допомогою вчителя тексти, називає ознаки описуваних предметів, явищ, подій, вчинки дійових осіб; встановлює з допомогою вчителя причиново-наслідкові зв’язки, визначає головне, узагальнює, доводить свою думку. |
27.11 |
|
Вірш напам |
59-61 |
24 |
Я. Піиясов «Ким бути і ким не бути» |
29.11 |
|
|
61-63 |
||
25 |
Юрій Ярмиш «Два Івани» |
04.12 |
|
|
63-65 |
||
26 |
О. Хорошковська «Поезія Грицька Бойка» |
06.12 |
|
|
66-68 |
||
27 |
Народна казка «Бісер і нитка» |
11.12 |
|
|
69 |
||
28 |
Микола Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і Сріблясту рибку» |
13.12 |
|
тема |
70-71 |
||
Заходь, заходь, сніжна зимонько! |
|||||||
29 |
Вірші. Формування знань про жанрові особливості віршів (рима, ритм, настрій, мелодика, уявні картини). Тематика віршів. Спостереження за мовою віршів. Безкінечники. Їх структурні особливості. Акровірш (акростих) як особлива форма вірша (віршованої загадки). Оповідання. Структурні особливості оповідання, герої (персонажі), тематика дитячих оповідань. |
А. М’ястківський «Випав сніг», В. Сухомлинський «Як синичка будить мене» |
називає основні ознаки вірша (рима, ритм, поділ на строфи - без уживання терміну); пояснює, які почуття висловлює поет у творі; називає основні теми віршів, які опрацьовувалися на уроках; називає основну відмінність акровіршів і віршів-безкінечників від інших; називає основні ознаки оповідання; пояснює, хто є героями (персонажами) оповідань; називає основні теми дитячих оповідань, які опрацьовувалися під час навчання; має уявлення про умовність подій у художньому творі; знає деякі відомості про окремих авторів; |
18.12 |
|
|
72-73 |
30 |
Розвиток мовлення. Слухаємо і розповідаємо за малюнком |
20.12 |
|
|
74 |
||
31 |
Олена Пчілка «Дивна хатка» (Небилиця) |
27.12 |
|
|
75-76 |
||
|
|
|
|
|
|
Календарно-тематичне планування
з літературного читання (російське)
У навчальному процесі використовується підручник:
Литературное чтение. Русский язык. 3 класс: учеб. для общеобразовательных учеб. заведений с обучением на русском языке обучения/ И. Н. Лапшина, Т. Д. Попова. – К.: Видавничийдім «Освіта», 2013
|
І |
ІІ |
Навичка читання вголос (усно). Контрольні роботи № 4 і № 8 |
1 |
1 |
Навичка читання мовчки (письмово). Контрольні роботи № 2 і № 6 |
1 |
1 |
Аудіювання (письмово). Контрольні роботи у 3-4 класах № 1 і № 5; у 2 класі № 1, № 2, № 5, № 6 |
1 |
1 |
Усний переказ прочитаного твору (усно). Контрольна робота № 3 |
1 |
- |
Робота з літературним твором (письмово). Контрольна робота № 7 |
- |
1 |
Загальна кількість перевірок за сесеместр |
4 |
4 |
І семестр. 16 тиж. х 3 48 годин
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Тема урока |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Дата |
Корег. |
Примітка (Д-з) |
Стр. уч. |
1 |
|
Вступление. Предмет "литературное чтение", цели и задачи. Знакомство с учеником. Устный журнал: "Книги, прочитанные летом" |
|
03.09 |
|
|
|
На родной земле |
|||||||
2 |
Формирование представления о языке произведения: умения осваивать особенности языка произведения: ориентироваться на эмоциональную, образную, изобразительную особенность языка при чтении и анализе произведения. Формирование общего представления: сравнение, метафора, эпитет, гипербола, метонимия, ирония (без введения терминологии) |
Пословицы. В.Орлов "Серебристые ключи" |
Умеет по заданию учителя находить образные слова и выражения, прямо и ярко характеризующие героя, его поступок, действие. Умеет по заданию учителя находить сведения об авторе в предисловиях и послесловиях к книгам, справочных изданиях для младших школьников. |
05.09 |
|
|
4 |
3 |
С.Жупанин "Синегорье". В.Сосюра "Донетчина моя!" |
07.09 |
|
|
4-5 |
||
4 |
"Земля, на которой ты родился" (по Е.Московенко), "Национальные символы" (по М.Юхте). |
10.09 |
|
|
5-7 |
||
5 |
З.Александрова "Родина". |
12.09 |
|
|
7-9 |
||
Здравствуй, школа! |
|||||||
6 |
Формирование представлений о теме и идее произведения: умения выявлять тему и идею произведения отвечая на вопросы: « О ком читали? О чем читали?» с применением формулировок тем детского чтения и положительной или отрицательной оценкой поступка героя Формирование представления о сюжете: умение выделять случай, определяющий смысловую, нравственную направленность произведения. Умение играть в литературные игры. Формирование умения составлять литературные игры. |
Я.Аким "В школу". |
Умеет выделять соотносить произведение с одной из тем детского чтения, давая оценку поступку героя в форме свободного высказывания. Умеет характеризовать героя по поступку. Умеет находить по заданию учителя прямые характеристики героя: описания внешности, сведения о возрасте, особенности жизни, речь, поведение, высказывания персонажей о герое. Умеет играть в литературные игры. Умеет составить литературную игру (задачу) по аналогии с видом освоенным на практике. |
14.09 |
|
|
10 |
7 |
"Надо иметь чувство юмора" (по В.Драгунскому). Урок внеклассного чтения. |
17.09 |
|
|
11-13 |
||
8 |
С.Коган "Если бы нам встретиться!". К.Паустовский "Умные и верные друзья". |
19.09 |
|
|
14-16 |
||
9 |
Н.Носов "Федина задача". |
21.09 |
|
|
16-20 |
||
10 |
"Библиотека". Загадки. Контрольная работа № 1 Аудирование |
24.09 |
|
|
20-21 |
||
11 |
Урок внеклассного чтения |
26.09 |
|
|
|
||
12 |
"Что значит – читать хорошо?". "Знаешь ли ты, что и как называется в книге?" "Сноска". "Надо ли читать быстрее?". "Проверь себя!" |
28.09 |
|
|
22-25 |
||
13 |
"Часто ли ты используешь слово „он”?" "Узнай слово с одного взгляда" В.Осеева "Потерянный день". |
01.10 |
|
|
25-27 |
||
14 |
"Нарушенная последовательность". "Аист и Соловей" (по В.Берестову) |
03.10 |
тема |
|
28-30 |
||
Уж небо осенью дышало... |
|||||||
15 |
Знакомство с фольклором, литературой XIX и XXвв., произведениями современных авторов: потешный и игровой фольклор, календарная поэзия, пословицы, поговорки, загадки Практическое освоение: игровой фольклор и календарная поэзия, пословицы, литературная сказка, стихотворение, повесть. Освоение книги-произведения, книги-сборника, избранного. Знакомство со словарем, прикладной книгой, периодикой, рекомендательной картотекой (списком книг). |
"Встречаем осень: осенние песни, заклички". Пословицы. Загадки. |
Знает учебный круг чтения, различает и классифицирует книги и произведения на основе сочетания двух-трех признаков: тема, автор, жанр, Умеет пользоваться информацией рекомендательного плаката для выполнения домашних заданий.
Умеет расшифровывать сведения о книге по библиотечной карточке (автор, заглавие, подзаголовок, год издания) и записать сведения о книге на библиотечную карточку. |
05.10 |
|
|
31-32 |
16 |
Пословицы. Загадки. Н.Сладков "Октябрь". |
08.10 |
|
|
32-33 |
||
17 |
А.Плещеев "Осенью". "Рифма". |
10.10 |
|
|
34-35 |
||
18 |
И.Бунин "Листопад", Н.Умеров "Золотая осень, где ты?" |
12.10 |
Стих наизусть |
|
35 |
||
19 |
Знакомимся с картиной „Парк осенью” Н.Глущенко. |
17.10 |
|
|
36 |
||
20 |
С.Козлов "Как поймать облако". |
19.10 |
|
|
37-39 |
||
21 |
"Учись читать молча": В.Бочарников. "Лети, журавль!" |
29.10 |
|
|
41-42 |
||
22 |
Контрольная раб. № 2 Чтение молча. |
31.10 |
|
|
43-45 |
||
23 |
В.Сухомлинский "Осенний клён", "Вечерний сумрак". |
02.11 |
|
|
|
||
24 |
Урок внеклассного чтения. «Осенние зарисовки» |
05.11 |
|
|
|
||
Учимся общаться |
|||||||
25 |
Сказки о животных, волшебные, бытовые, басни, стихотворения, рассказы, повести. |
"Личная территория" (по книге А.Пиза "Язык телодвижений") А. Потапова "Сильный и мудрый" |
|
07.11 |
|
|
46-47 |
26 |
В.Сухомлинский "Пусть будут и соловей, и жук". |
09.11 |
|
|
47-48 |
||
27 |
А.Барто "В зеркале". |
12.11 |
|
|
48-50 |
||
28 |
И.Крылов "Кукушка и петух". |
14.11 |
|
|
50-52 |
||
29 |
Урок внеклассного чтения. Басни И. А. Крылова |
16.11 |
наизусть |
|
|
||
30 |
Загадки. Пословицы. Обобщающий урок по теме "Учимся общаться" |
19.11 |
тема |
|
52-53 |
||
Посмеёмся вместе |
|||||||
31 |
Знакомство с русской и украинской литературой на русском языке, зарубежная переводная детская книга. Читательский кругозор в объеме: 75 — 150 книг- произведений (авторов). Освоение связей: тема — писатели — книги, произведения. Направленность тематики: детство, отношения между взрослыми и детьми. Представление о полном и кратком пересказе и плане произведения как содержательном перечне событий. Умение участвовать в коллективном пересказе. Формирование умения последовательно выделять и озаглавливать эпизоды. Умение определять характер повествование: грустное, веселое, забавное, грустное, печальное, торжественное. |
С.Коган "Мои ошибки". Д.Хармс "Удивительная кошка". |
Умеет выбирать книгу в соответствии с заданной темой, ситуативными читательскими предпочтениями и ориентировкой на доступность книги для прочтения. Умеет получать сведения о писателе на основе прочитанных книг, предисловий и послесловий к его книгам. Умеет участвовать в коллективном пересказе - пересказывая отдельные эпизоды. Умеет выделять эпизод в произведении и систему эпизодов в сказочном повествовании. Умеет пользоваться аннотацией при знакомстве с произведением. Умеет различать в научно-художественном произведения сюжетную линию (случай) и сведения научного характера. |
21.11 |
|
|
54-55 |
32 |
"Рифмы" (русская сказка). |
23.11 |
|
|
55-58 |
||
33 |
Г. Кружков "Как воробей стихи сочинял" |
26.11 |
|
|
58 |
||
34 |
Н.Носов "Как Незнайка сочинял стихи".
|
28.11 |
|
|
59-61 |
||
35 |
Контрольная работа № 3 Устный пересказ |
30.11 |
|
|
|
||
36 |
В.Драгунский "Ровно 25 кило". |
03.12 |
|
|
61-67 |
||
37 |
"Оглавление (содержание) книги". "Как кого зовут" |
05.12 |
|
|
|
||
38 |
"Буквы под маской" . "Поиграйте друг с другом!" |
07.12 |
|
|
68-69 |
||
39 |
"Читаем, предсказываем содержание". Н.Носов "Живая шляпа". |
10.12 |
|
|
69-70 |
||
40 |
Урок внеклассного чтения. Н. Носов и его книги. |
12.12 |
|
|
71-74 |
||
Зимушка-зима |
|||||||
41 |
Формирование темпа чтения — 75-80 слов в минуту вслух с переходом на продуктивное чтение про себя с темпом, превышающим темп чтения вслух не менее чем на 12-20 слов.
|
Н.Некрасов "Не ветер бушует над бором... " |
Умеет читать текст, осознавая в процессе прочтения смысловую нагрузку предложения в целом и ориентируясь на смысловую связь предложений. |
14.12 |
|
|
75 |
42 |
Контрольная работа № 4 .Чтение вслух |
17.12 |
|
|
|
||
43 |
Н.Сладков "Суд над декабрём". |
19.12 |
|
|
76-77 |
||
44 |
Скороговорки. С.Маршак "Декабрь". |
21.12 |
Стих наизусть |
|
77-78 |
||
45 |
„Весел ребятишкам быстрых санок бег...”, М. Суриков "Детство" |
24.12 |
|
|
78-80 |
||
46 |
Урок внеклассного чтения.
|
26.12 |
тема |
|
|
Календарно-тематичне планування
з російської мови
У навчальному процесі використовується підручник:
Русский язык: для 3-го кл. общеобразовательных учебных заведений на русском языке./ Э. С. Сильнова, Н. Г. Каневская, В. Ф. Олейник. – К.: Генеза, 2013
Контрольні роботи:
Списування – 1
Диктант – 1
Перевірка мовних знань і вмінь – 1
Письмовий переказ – 1
Діалог (усно або письмово) – 1
І семестр. 16 тиж. х 2.5 40 годин
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Тема урока |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Дата |
Корег. |
Примітка (Д-з) |
Стр. уч. |
|
Повторение и закрепление знаний и умений, приобретённых в 2 классе (4 часа) |
||||||
1 |
Требования к устной и письменной речи, значение языка как средства общения, познания. Государственный и родной языки, языки народов Украины. Закрепление умения распознавать языковые явления, которые рассматривались в предыдущие годы обучения. Сопоставление произношения и написания слов из списков для запоминания в 1 и 2 классах. Повторение орфографических и пунктуационных правил, изучавшихся в 1, 2 классах. Требования к технике письма, культуре оформления письменных работ.
|
Устная и письменная речь. Культура речи. |
объясняет, какими умениями нужно владеть для осуществления успешного устного и письменного общения; называет известные ему языки; читает наизусть стихотворения, загадки, пословицы, выученные в 1 и 2 классах; находит в данном материале языковые единицы (звуки, буквы, слова с определенным значением, предложения указанного типа; пишет под диктовку слова из списков для запоминания, проработанных в 1, 2 классах; правильно произносит слово, четко проговаривает так, как его следует писать; объясняет написание слов на проработанные в 1 и 2 классах правила правописания; записывает на доске и в тетради материал в соответствии с требованиями к оформлению письменных работ |
03.09 |
|
|
|
2 |
Звуки речи. Гласные звуки, обозначение их на письме. Слог. Ударение. Правописание безударных гласных, проверяемых и непроверяемых удареним. |
05.09 |
|
|
|
||
3 |
Согласные звуки. Твёрдые и мягкие согласные. Звонкие и глухие согласные, обозначение их на письме. |
07.09 |
|
|
|
||
4 |
Разделительный мягкий знак. |
10.09 |
|
|
|
||
|
Текст (10 часов) |
||||||
5 |
Тема, основная мысль текста, ключевые слова. Структурные части текста: зачин, основная часть, заключение. Типы текстов: повествование, описание, рассуждение. Составление текстов разных типов по образцу, с учетом речевой ситуации. Составление текстов-инструкций. Абзац. Роль абзаца в членении текста. Связь предложений в тексте. Использование оправданных повторов для связи предложений в тексте. Художественный стиль (практическое ознакомление). |
Текст. Тема, основная мысль текста, ключевые слова. |
выделяет в тексте ключевые слова, определяет самостоятельно тему текста, основную мысль – с опорой на вспомогательные материалы (варианты формулировок и др.); строит тексты разных типов по образцу, данному зачину, концовке;… составляет текст-инструкцию по проведению игр, уходу за животными; изготовлению разных предметов, проведению игр, находит в тексте зачин, основную часть, заключение (концовку); определяет абзацы (в том числе, в тексте с диалогом); слова, используемые для связи предложений в тексте; объясняет относительную завершенность содержания отдельного абзаца; находит в сплошном тексте те части, которые могут быть выделены в абзацы; делит текст на части (абзацы) с опорой на данный план; подбирает заголовки к частям текста, (ставит вопрос к каждой части); составляет план текста с опорой на вспомогательный материал (памятка, заголовки к частям текста, данные вразброс и др.); объединяет в текст 4-5 связанных по смыслу предложений, используя необходимые средства связи; ориентируется в особенностях художественного и научно-художественного стилей. |
12.09 |
|
|
|
6 |
Структурные части текста: зачин, основная часть, заключение. |
17.09 |
|
|
|
||
7 |
Абзац. Роль абзаца в членении текста. |
19.09 |
|
|
|
||
8 |
Типы текстов: повествование, описание, рассуждение. |
21.09 |
|
|
|
||
9 |
Типы текстов: повествование, описание, рассуждение. |
24.09 |
|
|
|
||
10 |
Связь предложений в тексте. Использование оправданных повторов для связи предложений в тексте. |
26.09 |
|
|
|
||
11 |
Записка, письмо, приглашение, поздравление. |
01.10 |
|
|
|
||
12 |
Урок развития речи. Составление текста-инструкции. |
03.10 |
|
|
|
||
13 |
Проверочная работа. Диалог. Художественный стиль (практическое ознакомление).
|
05.10
|
|
|
|
||
Предложение. Правописание (10 часов) |
|||||||
14 |
Содержание предложения. Интонационное членение предложения (пауза). Предложения, различные по цели высказывания. Восклицательные предложения. Знаки препинания в конце предложения. Обращения, используемые в разных ситуациях общения. Знаки препинания при обращении (запятая или восклицательный знак). Главные (подлежащее и сказуемое) и второстепенные (без деления на виды) члены предложения (используются предложения как с простым глагольным сказуемым, так и с другими видами сказуемого двусоставного предложения – без употребления терминов). Вопросы к членам предложения. Понятие о словосочетании. Главное и зависимое слово в словосочетании. Связь слов в предложении (смысловая и грамматическая – без терминов).
|
Содержание предложения. Интонационное членение предложения ( пауза) |
объясняет содержание предложения, особенности содержания двух-трех предложений, которые частично различаются по лексическому составу и/или грамматическим средствам; различает на слух и при чтении предложения, различные по цели высказывания, предложения с обращением; узнает восклицательные предложения при восприятии на слух по интонации; при чтении – по знакам препинания; правильно интонирует предложения, различные по цели высказывания и по выражению чувств (в том числе предложения с обращением); выделяет обращение в устной речи интонацией, а на письме знаками препинания (запятые, восклицательный знак); находит в тексте предложения определенного типа, по данной схеме; строит повествовательные, вопросительные, побудительные предложения (простые и сложные) по рисунку, описанной ситуации и др.; перестраивает предложения одного типа в другой; выделяет словосочетания в предложении, ставит вопросы от главного слова к зависимому; устанавливает и схематически изображает связь между словами в предложении (с помощью вопросов); определяет в предложении главные и второстепенные члены, ставя к словам вопросы; распространяет предложения по вопросам и схемам; правильно употребляет знаки препинания в конце предложения, при обращении. |
08.10
|
|
|
|
15 |
Предложения, различные по цели высказывания |
10.10 |
|
|
|
||
16 |
Предложения, различные по цели высказывания |
17.10 |
|
|
|
||
17 |
Восклицательные предложения. |
19.10 |
|
|
|
||
18 |
Знаки препинания в конце предложения. |
29.10 |
|
|
|
||
19 |
Обращения,. Знаки препинания при обращении |
31.10 |
|
|
|
||
20 |
Главные и второстепенные члены предложения. |
05.11 |
|
|
|
||
21 |
Контрольная работа. Списывание |
07.11 |
|
|
|
||
22 |
Вопросы к членам предложения. |
09.11 |
|
|
|
||
23 |
Понятие о словосочетании. Главное и зависимое слово в словосочетании. |
12.11 |
|
|
|
||
24 |
Контрольная работа. Проверка языковых знаний и умений. |
14.11 |
|
|
|
||
25 |
Урок развития речи.
|
19.11 |
|
Тема |
|
||
Слово. Состав слова. Правописание |
|||||||
26 |
Слова, обозначающие предметы, признаки, действия, количество. Тематические группы слов. Мотивированное значение слова (без термина). Однозначные и многозначные слова, случаи омонимии (без термина), прямое и переносное значение слов. Слова, близкие по значению (синонимы), слова противоположные по значению (антонимы). Наиболее употребительные устойчивые сочетания слов (практически в течение года): дать слово; ни капельки; так себе; длинный язык; надуть губы; из-под (самого) носа; как с гуся вода и под. Основа и окончание слова. Части основы: корень, суффикс, приставка (префикс). Однокоренные слова.
|
Слова, обозначающие предметы, признаки, действия, количество |
находит среди данных слова с указанным значением; слова, близкие или противоположные по значению; подбирает слова с указанным значением, тематические группы слов; толкует значение слова с мотивированным значением (в простых случаях, например: подорожник, чайник – по образцу); выбирает из ряда данных слов наиболее подходящие для использования в тексте, в той или иной ситуации общения; использует слова той или иной тематической группы, устойчивые сочетания слов для составления предложения и текста на указанную тему.
|
21.11 |
|
|
|
27 |
Однозначные и многозначные слова, случаи омонимии (без термина), прямое и переносное значение слов. |
23.11 |
|
|
|
||
28 |
Слова, близкие по значению (синонимы). |
26.11 |
|
|
|
||
29 |
Слова противоположные по значению (антонимы). |
28.11 |
|
|
|
||
30 |
Работа над синонимами, антонимами, устойчивыми сочетаниями слов. |
03.12 |
|
|
|
||
31 |
Контрольная работа. Диктант. |
05.12 |
|
|
|
||
32 |
Урок развития речи. |
07.12 |
|
|
|
||
33 |
Основа и окончание слова. |
10.12 |
|
|
|
||
34 |
Части основы. Корень |
12.12 |
|
|
|
||
35 |
Контрольная работа. Письменный пересказ |
17.12 |
|
|
|
||
36 |
Части основы. Суффикс |
19.12 |
|
|
|
||
37 |
Части основы. Приставка. Правописание слов с приставками. |
21.12 |
|
|
|
||
38 |
Урок развития речи. |
24.12 |
|
|
|
||
39 |
Повторение материала |
26.12 |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|