Урок з корекції розвитку для 3 класу за темою "Впізнання предмета за заданими ознаками"

Про матеріал

Корекційне заняття розроблено за програмою з корекційно-розвиткової роботи для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку «Корекція розвитку», автори Сак Т.В., Прохоренко Л.І. Форми роботи, подані в розробці, направлені на розвиток когнітивної сфери, формування пізнавальної діяльності, мовлення, наочно-образного та словесно-логічного мислення дитини з особливими потребами

Перегляд файлу

Корекція розвитку

3 клас

Тема: Впізнання предмета за заданими  ознаками

Мета: вчити учня визначати назви предметів за їх описом; виконувати  завдання за словесною інструкцією вчителя; розвивати  розумову діяльність у взаємозв’язку з мовленнєвим розвитком; розвивати наочно-образне мислення засобом конструювання; розвивати логічне мислення, пам'ять, уміння слухати, дрібну моторику рук; виховувати витримку, старанність, любов до природи.

 

Вид уроку: урок закріплення вивченого

Тип уроку: урок -гра.

Обладнання: малюнки, кубик, муляжі овочів та фруктів, картки з малюнками сонечка, овочів, розрізні картки, мікрофон, кольорові олівці, комп’ютер, фонограма музики П.Чайковського. Пори року. «Осіння пісня».

 

Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап

Створення психологічної готовності до продуктивної роботи на уроці.

  •                             Я бажаю тобі сьогодні хорошого настрою!
  •                             Якщо тобі буде важко, я буду поруч і допоможу.

ІІ. Основна частина

1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. (Музичний супровід).

- Відгадай загадку і ти дізнаєшся, хто до нас завітає на урок:

 

У садках, гаях блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль -

Жде сестрицю білу в гості. (Осінь).

item_2776.jpg

 

- Але, подивись, наша Осінь засмучена. Чому? (Вона не яскрава, не золота, не красива). 

 

Ти будеш виконувати завдання і розфарбовувати частинки малюнка. Якщо встигнеш до кінця уроку розфарбувати увесь малюнок, Осінь тобі принесе подарунок.

- Сьогодні на уроці ми будемо розпізнавати й називати предмети за поданим описом. То ти маєш бути дуже уважним!

 

2. Вправа «Чарівний кубик»

Аналізуємо завдання «Чарівного кубика»:

- Алфавіт ( розказати алфавіт)

- Частини доби (назвати частини доби: ранок, день, вечір, ніч)

- Дні тижня (назвати дні тижня)

- Пори року (назвати пори року)

- Назви місяців (назви місяців кожної пори року відповідно до сезону)                    

- Чистомовка (повторити за вчителем чистомовку)

 

 

                                                                   

                       

 

 

 

! - Можеш розфарбувати першу частинку малюнка: капелюшок.(Музичний супровід).

 

3.  Дидактична гра «Знайди тінь».

C:\Users\1D1D~1\AppData\Local\Temp\Rar$DIa0.453\1.png

 

- Дивлячись на малюнок, назви ознаки осені! (Листя жовтіє і опадає, частіше іде дощ, люди ходять з парасольками, дозріли овочі та фрукти).

solnychko.gif4.Робота за карткою.

Загадка: Із-за хмарки випливає,

Промінці ласкаві має,

Заглядає у віконце

Це яскраве кругле… (Сонце)

 

- А яке сонечко восени? Воно таке ж гаряче та яскраве, як улітку?

 

 

- А зараз ти отримаєш картку, на якій зображено сонечко, а від нього йдуть промінчики. То ти маєш написати слова, які у тебе викликає сонечко.

(Дитина працює за карткою).

- То сонечко – тепле, яскраве, веселе, добре.

 

 !- Молодець! Ти впорався  із завданням й можеш розфарбувати наступну частинку малюнка: обличчя та волосся Осені. (Музичний супровід).

Без названия.jpg

5. Гра «Збираємо кошик»         

Загадка:

На городі ми ростемо,

За смаком ми різні.

Та на стіл до вас прийдемо,

До страв різних увійдемо! (Овочі)

 

- А зараз уважно слухай. Якщо правильно відгадаєш назву овоча за описом, то маєш право покласти цей овоч у кошик (використовуються муляжі овочів):

 

 Довгенький, зелененький, колючий – огірок.

 Соковитий, круглий, червоний – помідор.

 Круглий, столовий, червоний – буряк.

 Довга, смачна, вітамінна, помаранчева – морква.

 Гіркий або солодкий, червоний або зелений – перець.

 Пекучий, зубастий, білий – часник.

 

Гарбуз.jpg- Молодець! А тепер підрахуй, скільки овочів у твоєму кошику!

 

6. Гра "Я - вчитель"

- А тепер ти побудь у ролі вчителя.

За карткою та позначками на цій картці

склади загадку для мене.(Загадка про гарбуз.)

 

(Це овоч жовтого кольору, круглий, солодкий за смаком, великий, гладкий, з нього варять кашу.)

kapusta-belokochannaja.jpg7. Вправа "Зайва ознака"

- А як називається цей овоч? Капуста).

 

 

- А цей овоч не попав до нашого кошика, тому що в його описі є зайві ознаки. Вибери із запропонованих ознак тільки ті, які підходять для опису капусти.

 

Запропоновані прикметники: велика, зелена, колюча, головата, квадратна, соковита, кругла, рум’яна, весела, ніжна, тендітна.

 

!- Молодець! Ти впорався із завданнями й можеш розфарбувати листячко в руках у Осені! (Музичний супровід).

 

Фізкультхвилинка «Осінні клопоти»

 Прийшла осінь нам на втіху.

                      (Задоволено похитує голівкою, руки на поясі)

Всі приємний клопіт мають:

                      (Показує руками довкола себе)

Йдуть до гаю по горіхи,

                      (Стає навшпиньки й імітує зривання горіхів із дерева)

Лісові грибки збирають.

                      (Присідає і зображує «збір грибів»)

Трусять яблука та сливи,

                        (Підводиться і показує, як трусять дерева в садку)

А на городах, як годиться,

Вже достигли та вродили

Ріпа, буряки, морквиця.

                        (Нахиляється й імітує виривання

                         городини-     коренеплодів) 

Тож працюймо, не лінімось,

                       (Ритмічні оплески)

Вдячно осені вклонімось!

                       (Дитина схрещує долоні на грудях і низько вклоняється).

 

 

8. Малюнковий диктант.

- А що ще, крім овочів, дозріло восени? Відгадай! Запиши!

Без названия (5).jpg

Синя накидка,

Хвостик, як нитка,                                               

Смачна і зваблива,

Називається … (слива).

Без названия (6).jpg                        

Лампочка вгорі висіла,

Стала смачна, пожовтіла.

Діти лампочку зірвали

З апетитом скоштували. (Груша)

skazka_abrikos.jpg

Ця жовтогаряча пані

В бархатистому жупані.

І солодка, і пригожа

На компот й варення гожа. (Абрикоса)

 

Без названия (8).jpgВлітку у садочку

зріє під листочком,

Восени, набравши соку,

Стане враз червонобоким. (Яблуко)

 

 

- Як можна назвати одним словом наші слова – відгадки?

- А які фрукти ти ще знаєш? Де ростуть фрукти? Який у тебе улюблений фрукт? Чому?

 

! - Можеш розфарбувати частинку сукні Осені. (Музичний супровід).

 

9. Дидактична гра «Хто зимує в ріднім краї?».

- З настанням осені деякі птахи відлітають у теплі краї, а деякі залишаються зимувати у нас. Давай дізнаємось, хто з птахів зимує у рідному краї?

polevoy-vorobey-zhenskogo-pola.jpg(Назвати (показати) птахів, відтворити звуконаслідування їх голосів.)

Хто це? (Горобець.) Як ми називаємо ласкаво? ( Горобчик.) Який горобчик? (Маленький, сірий, жвавий.) Що він робить? (Цвірінькає: «Цвірінь – цвірінь!».)

Без названия (4).jpgХто це? (Синичка.) Яка синичка? (Маленька, гарна, метушлива, із жовтим животиком та чорним комірцем.) Як подає голос синичка? (Вона цвірінчить.) Як цвірінчить синичка? («Цвінь-цвірінь!».)

images (4).jpgХто це? (Голуб.) Який він? (Великий, сірий.) Як подає голос голуб, що він робить? (Туркоче.) Як туркоче голуб? («Тур-р… Тур-р…».)

 

 

10. Дидактична гра «Склади картинку».

- Як ти думаєш, чи легко буде птахам знайти їжу взимку, коли все вкриється снігом? Як їм допомогти? Що потрібно зробити, щоб годувати пташок узимку?

Скласти з частинок цілу картинку «Годівничка для птахів».

кормушка.jpg

- А чим можна годувати пташок? (Крихтами черствого хліба, крупами, несолоним салом, зернами соняшника, кукурудзи, насінням гарбуза та кабачків).

 

!- Молодець! Ти впорався  із завданням і можеш розфарбувати сукню Осені до кінця. (Музичний супровід).

 

11. Дидактична гра «Впізнай дерево».

9874494.jpg- А тепер завітаємо до осіннього лісу. Там дуже красиво! На деревах жовті, червоні, зелені листя, а ще видно  ягідки, різні плоди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Пограємо в гру. За листочками та плодами потрібно обрати відповідне дерево.

 

large_00-00005312b.jpg                     image.png           sweet-chestnut-picture-color-2.png                                               

images.png   Без названия (2).jpg images (2).jpgБез названия (3).jpg  images (1).jpg Без названия (1).jpg

12. Гра «У лісі».

- Відгадай загадки, і ти дізнаєшся, які звірі засинають на зиму:

волохатий, вайлуватий - ...ведмідь

колючий, маленький, сіренький – ...їжачок

 

-А які не сплять взимку:

 

полохливий, сіренький, довговухий – ...зайчик

хитра, руда, довгохвоста – ...лисичка

сірий, злий, хижий. голодний  – ...вовк

пухнаста, руда, працьовита -...білка

 

!- Молодець! Ти впорався із завданням й можеш розфарбувати останню частинку малюнка: черевички Осені! (Музичний супровід).

 

ІІІ. Заключна частина

 

1. Вправи"Мікрофон", "Незакінчене речення"

- Ось і закінчується наш урок. Використовуючи мікрофон, продовж речення:

 - Ми говорили про …

 - Ми допомагали зібратися у лісі кому…

 - Мені найбільше сподобалося завдання…

an-apple.jpg

- Ти добре працював на уроці, встиг розфарбувати весь малюнок, і на згадку про цей урок Осінь дарує тобі подарунок!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Максименко Ольга Олександрівна
    Дякуємо за цікаву й захопливу розробку! Впевнена, що Вашим учням вона подобається!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Dovgopolaya Svetlana
    Чудова розробка.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, 3 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
12 грудня 2018
Переглядів
7586
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку