Виступ на педагогічній раді «Форми роботи вчителя по формуванню читацької компетентності та критичного мислення в 3 класі»

Про матеріал

Виступ на педагогічній раді

«Форми роботи вчителя по формуванню читацької компетентності та критичного мислення в 3 класі»

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Форми роботи вчителя по формуванню читацької компетентності та критичного мислення в 3 класіВчитель початкових класів. Кобзун О. М.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Читацька компетентність учнів виявляється у:сформованості читацької навички;розумінні текстів різних тем і жанрів;літературній обізнаності відповідно віку;вмінні давати особистісну оцінку прочитаному.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Гарного настрою!Творчого натхнення!Приємних моментів!Невже кінець?

Перегляд файлу

 

жовтень 2018 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виступ

на педагогічній раді

 

 

 

«Форми роботи вчителя по формуванню читацької компетентності та критичного мислення в 3 класі»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Новопавлівська ЗОШ

 

№ 1 Читання є однією з передумов успішної адаптації молодшого школяра і в навчальному закладі , і в суспільстві загалом.

№ 2 Ми всі бачимо, що зараз школярі читають менше, ніж 5 – 10 років тому. Одна з об’єктивних причин цього явища – стрімкий розвиток мас-медійної культури. № 3 Комп’ютерні ігри, Інтернет, телебачення відволікають дітей від книг. І особливості нової мас-медійної культури зумовлюють нову компетенцію – оволодіння засобами інформаційно-комунікативних технологій. Але на відміну від письмової компетенції, формування якої в школі вже у деяких країнах є дискусійним питанням, актуальність читацької компетентності на близьке майбутнє поки що під сумніви не підпадає.

Читацька компетентність це не лише навичка читання, а уміння та навички, знання й цінності, завдяки яким людина може шукати нову інформацію для вирішення пізнавальних завдань, критично мислити.

№ 4  Читацька компетентність учнів виявляється у:

  • сформованості читацької навички;
  • розумінні текстів різних тем і жанрів;
  • літературній обізнаності відповідно віку;
  • вмінні давати особистісну оцінку прочитаному.

 

№ 5 Основним предметом, під час вивчення якого формується читацька компетентність молодшого школяра, є «Літературне читання».

Окрім уроків читання , формування читацьких навичок відбувається також:

  • на всіх уроках, де потрібно працювати з підручником;
  • № 6  в позаурочній діяльності.

№ 7  Моїм першочерговим завданням є засвоєння учнями навичок виразного й правильного читання, для цього на уроках я використовую багато різноманітних вправ і завдань (вправи на розвиток дихання, на розвиток артикуляційного апарату, картки для розчитування, скоромовки, чистомовки, тексти з малюнками, таблиці Шульте, слова-сходинки тощо). Але крім цього я також стараюся втілювати такі завдання:

  • навчити розуміти та аналізувати тексти;
  • ознайомити з літературою різних авторів, тем, жанрів;
  • формувати цінності за допомогою художніх образів;
  • навчити висловлюватися за прочитаним текстом;
  • розвивати творчу діяльність у літературній сфері;
  • навчити самостійно шукати потрібну інформацію з різних джерел;
  • розвивати внутрішню потребу в читанні.

 

№ 8  Отже, показниками читацької компетентності є:

  • не техніка читання дитини, а її бажання читати у вільний час;
  • не вміння складати літери у слова, а використовувати будь-які тексти для особистісного розвитку.

 

За різними дослідженнями, виокремлюють такі чинники, що впливают на формування читацьких умінь учнів:

  • читацькі вподобання та начитаність батьків (саме в родинах, де читають книжки, формується інтерес до книги у дітей);
  • педагогічний вплив учителя, індивідуальний підхід до дитини на уроках;
  • наповненість шкільної та домашньої бібліотек;
  • можливість купувати книги;
  • баланс книги та Інтернету в житті дитини.

 

Як бачимо, роль учителя тут невелика. Але я завжди пам’ятаю, що для розвитку читацьких компетенцій найсприятливішим є саме молодший шкільний вік. Якщо інтерес до читання не сформовано в початковій школі, це негативно вплине на подальше навчання та розвиток дитини. Якщо до 13-14 років у дитини не сформована читацька компетентність, вікно у світ книги закривається.

№ 9 Що роблю я, щоб сформувати інтерес до читання? Кожного року проводжу батьківські збори, де стараюся переконати батьків, щоб саме вони слідкували за грамотним, свідомим та виразним читанням власних дітей. Залучення батьків – запорука досягнення бажаних результатів у всебічному розвитку дитини. При зустрічах з батьками, проведенні занять у Школі батьківства я акцентую увагу на сумісній роботі педагога і сім’ї для досягнення поставленої мети. Тим більше, що людська пам'ять краще пам'ятає те, що з'являється періодично, час від часу, а не постійно перед очима. Саме це створює подразник і запам'ятовується найкраще. А тому щодня, протягом дня через певні проміжки часу, необхідно проводити невеликі за об'ємом вправи. Тобто тренуватися в читанні часто, порціями, по кілька хвилин краще, ніж читати 1—2 години без відпочинку. Намагаюся донести це батькам.

Ну і звичайно, ніхто не відміняв читання перед сном. Це може бути невелике оповідання чи вірш. Останні події дня фіксуються емоційною пам'яттю, і час, який людина спить, допомагає зберегти, зафіксувати останні події дня. Ось чому добре, коли читання є останньою подією дня.

№ 10 У класі оформила Центр читача, де є невеличка бібліотечка, де діти знайомляться з літературою різних авторів, тем, жанрів.

№ 11 Обов’язково ведемо Щоденник читача.

№ 12, 13 Ще з першого класу проводимо вправу «Читання для себе».

№ 14, 15 А також вправу  «Читання для когось».

№ 16 Також реалізовуючи навчальні проекти з інших предметів учні вчаться самостійно шукати потрібну інформацію з різних джерел, опрацьовувати її, робити висновки.

№ 17 Є у нашому класі настільний ляльковий театр, де діти можуть проявити свою творчу діяльність у літературній сфері.

№ 18 Після активного використання таких вправ я переконалася, що учні краще навчилися аналізувати, зіставляти, виділяти головне, вміло використовувати набуті навички. Виріс інтерес дітей до читання. Діти навчилися критично мислити, формулювати свою думку.

№ 19  Якщо учень каже: «Я люблю читати», «Я хочу читати», «Я хочу цю книгу», «Я не можу зупинитися, коли читаю», коли я кажу, що можна провести час на свій розсуд, а дитина йде бере книгу і сідає читати – я можу сказати, що моя мета з формування читацької компетентності досягнута.

 

zip
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку