Математика
1 клас, 3 години на тиждень
Календарно-тематичне планування складено за Типовою освітньою програмою для 1-2 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для осіб із порушеннями інтелектуального розвитку (розроблену під керівництвом Чеботарьової О. В.), наказ МОН №836 від 19.09.2022 року
№з/п |
Дата проведення уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Предметно-орієнтовані компетентності |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
Змістова лінія «Дочислові уявлення та поняття» |
||||
|
|
Властивості предметів.
|
Учень/учениця за допомогою вчителя: • знає колір, величину, масу, розміри, форму предметів; • наводить приклади предметів означеної властивості; • вибирає предмети за зразком та зa словесною інструкцією; • знає способи порівняння предметів; • порівнює предмети, групи предметів, кількість рідини, сипучих речовин; • визначає означену кількість предметів; • порівнює множини; • порівнює елементи двох предметних сукупностей;
• знає та називає частини доби, ïx послідовність; • знає дні: вчора, сьогодні, завтра; • наводить приклади діяльності, яка відбувається в різні частини доби; • визначає вік людини: старий
* за допомогою вчителя знаходить предмети означеної величини; вибирає за зразком та словесною інструкцією; * за вказівкою вчителя знаходить предмет за кольором; * за словесною інструкцією визначає задану кількість предметів; * за допомогою вчителя порівнює предмети за масою шляхом зважування ïx на долонях; * ознайомлений з часовими ПОНЯТТЯМИ |
Формування сприймання розміру предметів: обстеження величини предметів шляхом накладання і прикладання. Розвиток зорового сприймання величини предметів. Розвиток образної пам’яті. Розвиток аналізу і синтезу шляхом виділення ознак обстежуваних предметів та відокремлення одних ознак і властивостей від інших.
|
|
|
Поняття про величину (великий малий, більший - менший, такий же, однакові; довгий — короткий, довший — коротший, такий же, однакової довжини.
|
||
|
|
Поняття про величину (великий малий, більший -менший, такий же, однакові; ширший- вужчий, однакової ширини. |
||
|
|
Поняття про величину (великий малий, більший менший, такий же, однакові; товстий — тонкий,товщий —тонший, такий же, однакової товщини. |
||
|
|
Поняття про величину (великий малий, більший менший, такий же, однакові; високий — низький, вищий — нижчий, такий же, однакової висоти). |
||
|
|
Поняття маси (важкий легкий, важчий — легший, такий же, однакові, рівні за масою). |
||
|
|
Поняття про кількість (багато мало, багато — один, небагато, кілька, більше — менше, стільки ж, порівну).
|
||
|
|
Часові поняття (ранок, день, вечір, ніч; доба; сьогодні, вчора, завтра, післязавтра; рано, пізно, давно, недавно, тепер).
|
||
|
|
Часові поняття (ранок, день, вечір, ніч; доба; сьогодні, вчора, завтра, післязавтра; рано, пізно, давно, недавно, тепер).
|
||
|
|
Порівняння за віком (старший молодший). |
||
Змістові лінії «Числа. Арифметичні дії з числами», «Просторові відношення. Геометричні фігури», «Арифметичні задачі. Робота з даними» |
||||
|
|
Геометричні фігури: квадрат, круг, трикутник |
Учень/учениця за допомогою вчителя: утворюс, зanиcyc, порівнюс числа в межах 10;
користується знаками i позначеннями: >, <, +, —, , paxyє в межах 10 в прямому i зворотному порядку, від заданого до заданого числа; визначас склад чисел у межах 10; читає та зanиcyє приклади на додавання та віднімання в межах 10; виконyє дії додавання та віднімання в межах 10; утворює число 0, називає його; записує цифру 0; знає місце 0 у числовому ряді; порівнює числа за величиною за допомогою знаків >, <, , розпізнає монети: 1 грн, 2 грн, 5 грн, 10 грн. * за вказівкою та niд контролем вчителя співвідносить кількість, число i цифру; *за допомогою вчителя лічить елементи множин, які сприймає на слух, дотик, pyx у межах 5); * niд контролем вчителя здійснює порядкову лічбу в межах 5). • розпізнає умову, запитання, числові дані, розв’язання i відповідь задачі; • розв 'язує задачі на знаходження суми, остачі, виконуючи практичні дії, зanиcyє розв’язування задачі у вигляді приклада; • виділяє структурні компоненти арифметичної задачі; • здійснює аналіз умови; • встановлює зв’язки між даними та шуканим; • вибирає арифметичну дію; • зanиcyє розв’язання задачі у вигляді арифметичного прикладу та ïï відповідь. * niд контролем вчителя намагається виконувати прості сюжетні задачі-драматизації та задачі- ілюстрації; * ознайомлений із структурними компоненти задачі: умова, числові дані, запитання, розв’язок та відповідь; * за допомогою вчителя намагається виконувати практичні дії під час розв’язування задач; * за допомогою вчителя намагається записувати розв’язування задачі у вигляді приклада. • знає положення предметів у просторі та на площині відносно себе та один одного; слова, що ïx позначають; • визначає положення предметів у просторі відносно себе, а також розміщує предмети у зазначене положення; • розпізнає, називає та відрізняє геометричні фігури: круг, трикутник, квадрат, прямокутник; • намагається провести пряму лінію, використовуючи лінійку; • розпізнає геометричну фігуру (круг, трикутник, квадрат, прямокутник) серед інших геометричних фігур; • називає геометричну фігуру (круг, трикутник, квадрат, прямокутник); • знаходить означену фігуру за зразком; • обводить шаблони круга, геометричних фігур; • складає геометричні фігури з лічильних паличок за зразком; • визначає форму предметів, форму деталей предметів (будинок, ялинка); * за допомогою вчителя визначає основні положення предметів у просторі, на площині відносно себе, по відношенню один одного; * niд контролем вчителя орієнтується на сторінках зошита; * за допомогою вчителя обводить шаблони геометричних фігур. * за вказівкою вчителя розпізнає геометричні фігури (круг, трикутник, квадрат). |
Формування поняття простору на основі орієнтації в частинах свого тіла. Орієнтування в різних площинах, слідкування за переміщенням предметів та визначення напрямку руху. Розвиток рухової пам'яті.
Формування аналітико-синтетичного сприймання – співвідношення кожного числа з одним із предметів. Формування зорового, слухового, тактильного сприймання кількості. Розвиток слухової, рухової пам'яті. Розвиток наочно-образного мислення на основі порядку розташування чисел у числовому ряду, розуміння, що кожне наступне більше попереднього на одиницю. Збагачення словника словами, які відображають кількісні відношення.
Формування поняття простору на основі орієнтації в частинах свого тіла. Орієнтування в різних площинах, слідкування за переміщенням предметів та визначення напрямку руху. Розвиток рухової пам'яті.
Формування аналітико-синтетичного сприймання. Обстеження форми предметів: тактильне, зорове. Визначення форми предметів на основі зорового і тактильного обстеження. Розвиток образної пам'яті. Формування мисленнєвих операцій: класифікація за формою, вибір «зайвого» за формою предмета. Збагачення словникового запасу. |
|
|
Розміщення у просторі: далеко-близько, далі, ближче |
||
|
|
Порівняння предметів: глибокий-мілкий |
||
|
|
Геометричні фігури. Встановлення просторових відношень |
||
|
|
Розпізнавання геометричних фігур |
||
|
|
Знаходження предметів зазначеної форми |
||
|
|
Знаходження предметів зазначеного кольору |
||
|
|
Лічба від 1 до 10 |
||
|
|
Визначення кількості об’єктів |
||
|
|
Порядкова лічба |
||
|
|
Дослідження груп об’єктів за спільною ознакою |
||
|
|
Число і цифра 1 |
||
|
|
Число і цифра 2 |
||
|
|
Число і цифра 2. Знак «=». Пара |
||
|
|
Порівняння. Знаки «більше» , «менше» |
||
|
|
Число і цифра 2. Склад числа 2 |
||
|
|
Число і цифра 3. Утворення числа 3 |
||
|
|
Число і цифра 3. Порівняння чисел. Порядкова лічба |
||
|
|
Склад числа 3. Порівняння чисел. Зворотна лічба |
||
|
|
Дія додавання. Знак «+» |
||
|
|
Дія віднімання. Знак «–» |
||
|
|
Додавання і віднімання. Точка. Лінія |
||
|
|
Число і цифра 0 |
||
|
|
Цифра 0 |
||
|
|
Додавання і віднімання в межах 3. Пряма лінія |
||
|
|
Порівняння в межах 3. Числа-«сусіди» |
||
|
|
Число і цифра 4. Кількість, число, цифра |
||
|
|
Порівняння чисел. Види ліній |
||
|
|
Склад числа 4 |
||
|
|
Додавання і віднімання в межах 4 |
||
|
|
Число і цифра 5 |
||
|
|
Робота з групою об’єктів: об’єднуємо, вилучаємо |
||
|
|
Порівняння груп об’єктів за кількістю |
||
|
|
Додавання і віднімання в межах 5 |
||
|
|
Зображуємо додавання і віднімання схематично. Зворотна лічба |
||
|
|
Додавання і віднімання. Креслення ліній |
||
|
|
Додавання і віднімання. Порядкова лічба |
||
|
|
Складання і розв’язування задач |
||
|
|
Вивчаємо число і цифру 6 |
||
|
|
Порівняння чисел |
||
|
|
Додавання і віднімання. Пряма лінія |
||
|
|
Задачі за малюнками. |
||
|
|
Склад числа 6 |
||
|
|
Повторення чисел 1–6 |
||
|
|
Додавання і віднімання за числовим променем |
||
|
|
Додавання і віднімання в межах 6 |
||
|
|
Розв’язування задач |
||
|
|
Геометричні фігури. Ламана лінія |
||
|
|
Пряма. Відрізок |
||
|
|
Додавання і віднімання в межах 6. Відрізок |
||
|
|
Число і цифра 7 |
||
|
|
Склад числа 7. Порівняння чисел |
||
|
|
Додавання і віднімання в межах 7. Пряма та зворотна лічба |
||
|
|
Число і цифра 8 |
||
|
|
Порівняння чисел у межах 8 |
||
|
|
Склад числа 8 |
||
|
|
Числа 1–8. Розв’язування сюжетних задач |
||
|
|
Додавання і віднімання в межах 8. Одиниця ємності – літр |
||
|
|
Додавання і віднімання в межах 8. Текстові задачі |
||
|
|
Число і цифра 9 |
||
|
|
Порівняння чисел у межах 9 |
||
|
|
Склад числа 9 |
||
|
|
Числа 1–9. Додавання і віднімання в межах 9 |
||
|
|
Число 10 |
||
|
|
Склад числа 10. Задача-ілюстрація |
||
|
|
Додавання і віднімання в межах 10 |
||
|
|
Таблиці додавання і віднімання в межах 10 |
||
|
|
Повторення складу чисел першого десятка |
||
|
|
Компоненти та результати дії додавання |
||
|
|
Компоненти та результати дії віднімання |
||
|
|
Число нуль. Віднімання рівних чисел |
||
|
|
Додаванні і відніманні числа 0 |
||
|
|
Креслення геометричних фігур |
||
|
|
Таблиці додавання і віднімання числа 1 |
||
|
|
Переставний закон додавання |
||
|
|
Взаємозв’язок дій додавання і віднімання |
||
|
|
Таблиця додавання і віднімання числа 2.Задача-драматизація |
||
|
|
Збільшення числа на кілька одиниць |
||
|
|
Зменшення числа на кілька одиниць |
||
|
|
Способи додавання і віднімання числа 3 |
||
|
|
Вимірювання довжин відрізків. Складання та розв’язування простих задач |
||
|
|
Побудова відрізків заданої довжини |
||
|
|
Додавання і віднімання числа 4 |
||
|
|
Короткий запис умови задачі |
||
|
|
Додавання і віднімання числа 5 |
||
|
|
Додавання і віднімання числа 6 |
||
|
|
Додавання і віднімання числа 7. Розв’язування задач |
||
|
|
Додавання і віднімання числа 8. Складання задачі |
||
|
|
Додавання і віднімання числа 9. Розв’язування задач |
||
|
|
Порівняння чисел в межах 10 |
||
|
|
Складання і розв’язування задач |
||
|
|
Узагальнення вивченого за рік |