Календарне планування для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Математика. 1 клас за програмою 2022р.

Про матеріал
Календарне планування для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Математика. 1 клас. Складено за Типовою освітньою програмою для 1-2 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для осіб із порушеннями інтелектуального розвитку (розроблену під керівництвом Чеботарьової О. В.), наказ МОН №836 від 19.09.2022 року Індивідуальна форма навчання, інклюзивна форма. 3 години на тиждень
Перегляд файлу

Математика

1 клас, 3 години на тиждень

Календарно-тематичне планування складено за  Типовою освітньою програмою для 1-2 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для осіб із порушеннями інтелектуального розвитку (розроблену під керівництвом Чеботарьової О. В.), наказ МОН №836 від 19.09.2022 року

 

№з/п

Дата проведення уроку

Зміст навчального матеріалу

Предметно-орієнтовані компетентності

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи 

Змістова лінія «Дочислові уявлення та поняття»

  1.  

 

Властивості предметів.

 

Учень/учениця за допомогою

вчителя:

 знає колір, величину, масу, розміри, форму предметів;

 наводить приклади предметів

означеної властивості;

 вибирає предмети за зразком та

зa словесною інструкцією;

 знає способи порівняння предметів;

 порівнює предмети, групи предметів, кількість рідини, сипучих речовин;

 визначає означену кількість предметів;

 порівнює множини;

 порівнює елементи двох предметних сукупностей;

 

 

 

 

 

 знає та називає частини доби, ïx послідовність;

 знає дні: вчора, сьогодні, завтра;

 наводить приклади діяльності, яка відбувається в різні частини доби;

 визначає вік людини: старий

 

 * за допомогою вчителя знаходить предмети означеної величини; вибирає за зразком та словесною інструкцією;

* за вказівкою вчителя знаходить предмет за кольором;

*   за    словесною    інструкцією

визначає задану кількість предметів;

* за допомогою вчителя порівнює предмети за масою шляхом зважування ïx на долонях;

*    ознайомлений     з     часовими

ПОНЯТТЯМИ

 

 

 

Формування сприймання розміру предметів: обстеження величини предметів шляхом накладання і прикладання. Розвиток зорового сприймання величини предметів. Розвиток образної пам’яті. Розвиток аналізу і синтезу шляхом виділення ознак обстежуваних предметів та відокремлення одних ознак і властивостей від інших.

 

  1.  

 

Поняття про величину (великий

малий, більший - менший, такий же, однакові; довгий — короткий, довший

 коротший, такий же, однакової

довжини.

 

  1.  

 

Поняття про величину (великий

малий, більший -менший, такий же, однакові; ширший- вужчий, однакової ширини.

  1.  

 

Поняття про величину (великий

малий, більший менший, такий же, однакові; товстий — тонкий,товщий —тонший, такий же, однакової товщини.

  1.  

 

Поняття про величину (великий

малий, більший менший, такий же, однакові; високий — низький, вищий — нижчий, такий же, однакової висоти).

  1.  

 

Поняття маси (важкий легкий, важчий — легший, такий же, однакові,

рівні за масою).

  1.  

 

Поняття про кількість (багато мало, багато — один, небагато, кілька, більше — менше, стільки ж, порівну).

 

  1.  

 

Часові поняття (ранок, день, вечір, ніч; доба; сьогодні, вчора, завтра, післязавтра; рано, пізно, давно, недавно, тепер).

 

  1.  

 

Часові поняття (ранок, день, вечір, ніч; доба; сьогодні, вчора, завтра, післязавтра; рано, пізно, давно, недавно, тепер).

 

  1.  

 

Порівняння за віком (старший молодший).

Змістові лінії «Числа. Арифметичні дії з числами», «Просторові відношення. Геометричні фігури»,

«Арифметичні задачі. Робота з даними»

  1.  

 

Геометричні фігури: квадрат, круг, трикутник

Учень/учениця за допомогою

вчителя:

утворюс, зanиcyc, порівнюс

числа в межах 10;

  •           співвідносить кількість, число i цифру;

користується знаками i позначеннями: >, <, +, —,  ,

paxyє в межах 10 в прямому i

зворотному порядку, від заданого до

заданого числа;

визначас склад чисел у межах

10;

читає та зanиcyє приклади на

додавання та віднімання в межах 10;

виконyє дії додавання та

віднімання в межах 10;

утворює число 0, називає його;

записує цифру 0;

знає місце 0 у числовому ряді;

порівнює числа за величиною за

допомогою знаків >, <, ,

розпізнає монети: 1 грн, 2 грн,

5 грн, 10 грн.

* за вказівкою та niд контролем

вчителя співвідносить кількість,

число i цифру;

*за допомогою вчителя лічить

елементи множин, які сприймає на

слух, дотик, pyx у межах 5);

* niд контролем вчителя здійснює

порядкову лічбу в межах 5).

 розпізнає умову, запитання, числові дані, розв’язання i відповідь задачі;

 розв 'язує задачі на знаходження суми, остачі, виконуючи практичні дії, зanиcyє розв’язування задачі у вигляді приклада;

 виділяє структурні компоненти арифметичної задачі;

 здійснює аналіз умови;

 встановлює зв’язки між даними та шуканим;

 вибирає арифметичну дію;

 зanиcyє розв’язання задачі у вигляді арифметичного прикладу та ïï відповідь.

* niд контролем вчителя намагається виконувати прості сюжетні задачі-драматизації та задачі- ілюстрації;

* ознайомлений із структурними компоненти задачі: умова, числові дані, запитання, розв’язок та відповідь;

* за допомогою вчителя намагається виконувати практичні дії під час розв’язування задач;

* за допомогою вчителя намагається записувати розв’язування задачі у вигляді приклада.

 знає положення предметів у просторі та на площині відносно себе та один одного; слова, що ïx позначають;

 визначає положення предметів у просторі відносно себе, а також розміщує предмети у зазначене положення;

 розпізнає, називає та відрізняє геометричні фігури: круг, трикутник, квадрат, прямокутник;

 намагається провести пряму лінію, використовуючи лінійку;

 розпізнає геометричну фігуру (круг, трикутник, квадрат, прямокутник) серед  інших геометричних фігур;

 називає геометричну фігуру (круг, трикутник, квадрат, прямокутник);

 знаходить означену фігуру за зразком;

 обводить шаблони круга, геометричних фігур;

 складає геометричні фігури з лічильних паличок за зразком;

 визначає форму предметів, форму деталей предметів (будинок, ялинка);

* за допомогою вчителя визначає основні положення предметів у просторі, на площині відносно себе, по відношенню один одного;

* niд     контролем      вчителя

орієнтується на сторінках зошита;

* за допомогою вчителя обводить шаблони геометричних фігур.

* за вказівкою вчителя розпізнає геометричні фігури (круг, трикутник,

квадрат).

Формування поняття простору на основі орієнтації в частинах свого тіла. Орієнтування в різних площинах, слідкування за переміщенням предметів та визначення напрямку руху. Розвиток рухової пам'яті.

 

 

 

Формування аналітико-синтетичного сприймання – співвідношення кожного числа з одним із предметів. Формування зорового, слухового, тактильного сприймання кількості. Розвиток слухової, рухової пам'яті. Розвиток наочно-образного мислення на основі порядку розташування чисел у числовому ряду, розуміння, що кожне наступне більше попереднього на одиницю. Збагачення словника словами, які відображають кількісні відношення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формування поняття простору на основі орієнтації в частинах свого тіла. Орієнтування в різних площинах, слідкування за переміщенням предметів та визначення напрямку руху. Розвиток рухової пам'яті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формування аналітико-синтетичного сприймання. Обстеження форми предметів: тактильне, зорове. Визначення форми предметів на основі зорового і тактильного обстеження. Розвиток образної пам'яті. Формування мисленнєвих операцій: класифікація за формою, вибір «зайвого» за формою предмета. Збагачення словникового запасу.

  1.  

 

Розміщення у просторі: далеко-близько,  далі, ближче

  1.  

 

Порівняння предметів: глибокий-мілкий

  1.  

 

Геометричні фігури. Встановлення просторових  відношень

  1.  

 

Розпізнавання геометричних фігур

  1.  

 

Знаходження предметів зазначеної форми

  1.  

 

Знаходження предметів зазначеного кольору

  1.  

 

Лічба від 1 до 10

  1.  

 

Визначення кількості об’єктів

  1.  

 

Порядкова  лічба

  1.  

 

Дослідження груп об’єктів за спільною ознакою

  1.  

 

Число і цифра 1

  1.  

 

Число і цифра 2

  1.  

 

Число і цифра 2. Знак «=». Пара

  1.  

 

Порівняння. Знаки «більше» , «менше»

  1.  

 

Число і цифра 2. Склад числа 2

  1.  

 

Число і цифра 3. Утворення числа 3

  1.  

 

Число і цифра 3. Порівняння чисел. Порядкова лічба

  1.  

 

Склад числа 3. Порівняння чисел. Зворотна лічба

  1.  

 

Дія додавання. Знак «+»

  1.  

 

 Дія віднімання. Знак  «–»

  1.  

 

Додавання і віднімання. Точка. Лінія

  1.  

 

Число і цифра 0

  1.  

 

Цифра 0

  1.  

 

Додавання і віднімання в межах 3. Пряма лінія

  1.  

 

Порівняння  в межах 3. Числа-«сусіди»

  1.  

 

Число і цифра 4. Кількість, число, цифра

  1.  

 

Порівняння чисел. Види ліній

  1.  

 

Склад числа 4

  1.  

 

Додавання і віднімання в межах 4

  1.  

 

Число і цифра 5

  1.  

 

Робота з групою об’єктів: об’єднуємо, вилучаємо

  1.  

 

Порівняння груп об’єктів за кількістю

  1.  

 

Додавання і віднімання в межах 5

  1.  

 

Зображуємо додавання  і віднімання схематично. Зворотна лічба

  1.  

 

Додавання і віднімання. Креслення ліній

  1.  

 

Додавання і віднімання. Порядкова лічба

  1.  

 

Складання і розв’язування задач

  1.  

 

Вивчаємо число і цифру 6

  1.  

 

Порівняння чисел

  1.  

 

Додавання і віднімання. Пряма лінія

  1.  

 

Задачі за малюнками.

  1.  

 

Склад числа 6

  1.  

 

Повторення чисел 1–6

  1.  

 

Додавання і віднімання за числовим променем

  1.  

 

Додавання і віднімання в межах 6

  1.  

 

Розв’язування задач

  1.  

 

Геометричні фігури. Ламана лінія

  1.  

 

Пряма. Відрізок

  1.  

 

Додавання і віднімання в межах 6. Відрізок

  1.  

 

Число і цифра 7

  1.  

 

Склад числа 7. Порівняння чисел

  1.  

 

Додавання і віднімання в межах 7. Пряма та зворотна лічба

  1.  

 

Число і цифра 8

  1.  

 

Порівняння чисел у межах 8

  1.  

 

Склад  числа 8

  1.  

 

Числа 1–8. Розв’язування сюжетних задач

  1.  

 

Додавання і віднімання в межах 8. Одиниця ємності – літр

  1.  

 

Додавання і віднімання в межах 8. Текстові задачі

  1.  

 

Число і цифра 9

  1.  

 

Порівняння чисел у межах 9

  1.  

 

Склад  числа 9

  1.  

 

Числа 1–9. Додавання і віднімання в межах 9

  1.  

 

Число 10

  1.  

 

Склад  числа 10. Задача-ілюстрація

  1.  

 

Додавання і віднімання в межах 10

  1.  

 

Таблиці додавання і віднімання в межах 10

  1.  

 

Повторення складу чисел  першого десятка

  1.  

 

Компоненти та результати дії додавання

  1.  

 

Компоненти та результати дії віднімання

  1.  

 

Число нуль. Віднімання рівних чисел

  1.  

 

Додаванні і відніманні числа 0

  1.  

 

Креслення геометричних фігур

  1.  

 

Таблиці додавання  і віднімання числа 1

  1.  

 

Переставний закон додавання

  1.  

 

Взаємозв’язок дій додавання і віднімання

  1.  

 

Таблиця додавання і віднімання числа 2.Задача-драматизація

  1.  

 

Збільшення числа на кілька одиниць

  1.  

 

Зменшення числа на кілька одиниць

  1.  

 

Способи додавання  і віднімання числа 3

  1.  

 

Вимірювання довжин відрізків. Складання та розв’язування простих задач

  1.  

 

Побудова відрізків заданої довжини

  1.  

 

Додавання і віднімання числа 4

  1.  

 

Короткий запис умови задачі

  1.  

 

Додавання і віднімання  числа 5

  1.  

 

Додавання і віднімання числа 6

  1.  

 

Додавання і віднімання числа 7. Розв’язування задач

  1.  

 

Додавання і віднімання числа 8. Складання задачі

  1.  

 

Додавання і віднімання числа 9. Розв’язування задач

  1.                  

 

Порівняння чисел в межах 10

  1.                  

 

Складання і розв’язування задач

  1.                  

 

Узагальнення вивченого за рік

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Планування
НУШ
Інкл
Додано
4 жовтня
Переглядів
673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку