Календарно-тематичне планування факультативного курсу з математики у 6 класі «Логіка»
Програма:
Автори: Буковська Оксана Іванівна, академічний консультант ліцею «Греміум»; Васильєва Дарина Володимирівна, старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України, вчитель математики ліцею «Престиж» Солом’янського району м. Києва http://shkola.ostriv.in.ua/publication/code-73FBF1707B17F/listBD57D40B26
Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з математики Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України (лист Інституту модернізації змісту освіти від 10.07.2020 №22.1/12-Г-557)
№ п/п |
Дата |
Тема |
Примітки |
|||||
Тема 1. Логіка як наука |
||||||||
1 |
|
Поняття та судження. |
|
|||||
2 |
|
Родове, видове, загальне, конкретне, збірне поняття. |
|
|||||
3 |
|
Прості та складні, істинні та хибні судження. |
|
|||||
4 |
|
Судження зі словом «і», його істинність. |
|
|||||
5 |
|
Судження зі словом «або», його істинність. |
|
|||||
6 |
|
Види понять: загальне та конкретне. Умовиводи: індуктивні та дедуктивні. |
|
|||||
7 |
|
Задачі, що розв’язують методом припущення і методом вилучення. Висловлення. |
|
|||||
8 |
|
Твердження. Пряме, обернене, протилежне, супротивне. |
|
|||||
Тема 2. Числа та нестандартні задачі. |
||||||||
9 |
|
Історія виникнення чисел. Арабська та римська нумерації. |
|
|||||
10 |
|
Задачі з числами, записаними в римські нумерації. |
|
|||||
11 |
|
Задачі на властивості чисел, визначення та порівняння віку. |
|
|||||
12 |
|
Розв’язування числових ребусів, прикладів на відновлення, магічних квадратів. |
|
|||||
13 |
|
Відновлення цифр у записі числа. |
|
|||||
14 |
|
Задачі на підрахунок кількості використаних чисел. |
|
|||||
15 |
|
Таємниці арифметичних фокусів. |
|
|||||
16 |
|
Методи розв’язування задач із логічним навантаженням. |
|
|||||
17 |
|
Задачі на «перливання». Задачі-казки. |
|
|||||
|
|
|
|
|||||
Весела геометрія навколо нас |
||||||||
18 |
|
Точки, відрізки, прямі та їх взаємне розміщення |
|
|||||
19 |
|
Задачі на розташування предметів |
|
|||||
20 |
|
Геометричні фігури та їх властивості |
|
|||||
21 |
|
Класифікація фігур за їх властивостями |
|
|||||
22 |
|
Задачі на знаходження площі та об’єму геометричних фігур |
|
|||||
23 |
|
Графічне моделювання |
|
|||||
24 |
|
Графи. Рисунок одним розчерком |
|
|||||
25 |
|
Поділ на частини та складання цілого з частин |
|
|||||
26 |
|
Задачі на розфарбовування. |
|
|||||
27 |
|
Задачі на розрізання |
|
|||||
Закономірності |
||||||||
28 |
|
Виділення істотних ознак |
|
|||||
29 |
|
Подібність в істотному (зайвий елемент серед запропонованих) |
|
|||||
30 |
|
Виділення істотного, узагальнення та подібність за істотною ознакою на вербальному рівні |
|
|||||
31 |
|
Закономірності та мислення за аналогією на вербальному рівні |
|
|||||
32 |
|
Класифікація. Поняття логічного слідування |
|
|||||
33 |
|
Рівносильність суджень |
|
|||||
34 |
|
Заперечення слідування |
|
|||||
35 |
|
Розв’язування задач методом спроб і помилок |
|
|||||