Календарне планування уроків інформатики 2 класу
у курсі «Я досліджую світ»
№ |
Проблемне запитання та навчальний зміст |
Робота з комп’ютером |
Дата/ клас |
Дата/ клас |
Примітка |
|
2-А |
2-Б |
|||||
Тема 1 «Зміни» |
||||||
1 |
Як змінився світ, коли з’явився комп’ютер? Комп’ютери у повсякденному житті. Ознайомлення з персональним комп’ютером. Навіщо і коли нам потрібні комп’ютери |
Правила поведінки в комп’ютерному класі. Програмне забезпечення - онлайн завдання або « Сходинки інформатики Плюс:Як поводитися з комп’ютером» |
|
|
|
|
2 |
Як змінилися способи передавання повідомлень? Що таке повідомлення. Навіщо їх передавати. Передавання повідомлень у минулому й нині. Повідомлення нашому житті |
Програмне забезпечення – онлайн завдання або «Сходинки до інформатики Плюс: Де використовується комп’ютер» |
|
|
|
|
3 |
Як рахували у різні часи?Обчислення в минулому й нині. Коли варто рахувати усно,а коли ми маємо використовувати пристрої? Можливості комп’ютера. Складники комп’ютера й зовнішні пристрої |
Миша. Наведення вказівника, вибір об’єктів. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс: Стрільці по яблуках» або GCompris |
|
|
|
|
4 |
Як зберігають знання? Навіщо зберігати інформацію? Зберігання повідомлень у різні часи. Чи все потрібно зберігати? Чи всі повідомлення ми маємо зберігати довго? |
Миша. Наведення вказівника,переміщення об’єктів . Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс: Лісова галявина» або GCompris |
|
|
|
|
Тема 2 « Факти і здогадки» |
||||||
5 |
Що таке інформація? Звідки людина може отримати інформацію? Способи подання інформації:текст,зображення,звук,відео,інформація в числах |
Робота з комп’ютерною програмою на підтримку вивчення математики. Програмне забезпечення –«Сходинки до інформатики Плюс:Математичний космодром (в межах 100 без переходу через розряд)або GCompris |
|
|
|
|
6 |
Як ми отримуємо інформацію? Як органи чуття допомагають людині отримати інформацію. Коли відчуття нам допомагають, а коли заважають? |
Миша. Наведення вказівника, вибір об’єктів, одинарне та подвійне клацання лівою кнопкою миші. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс: Мильні бульки» або GCompris |
|
|
|
|
7 |
Якою буває інформація? Ознаки інформації. Пошук фактів у текстах і повідомленнях. Істинні та хибні висловлювання. Розрізняємо припущення й фантазії в текстах |
Миша. Наведення вказівника, переміщення об’єктів. Програмне забезпечення - «Сходинки до інформатики Плюс: Розібрані малюнки» або GCompris |
|
|
|
|
8 |
Як розрізнити правду і неправду? Правдиві та неправдиві твердження, здобуті з різних джерел |
Миша. Наведення вказівника,переміщення об’єктів. Програмне забезпечення- «Сходинки до інформатики Плюс: Кубики зі складами» або GCompris |
|
|
|
|
Тема 3 «Територія» |
||||||
9 |
Що може графічний редактор? Графічна інформація у нашому житті. Призначення графічного редактора |
Середовище графічного редактора. Панель інструментів. Інструменти «Олівець», «Гумка»,»Пензель». Коректне завершення роботи з програмою та комп’ютером. Програмне забезпечення – доступний графічний редактор |
|
|
|
|
10 |
Як ми впізнаємо об’єкти? Суттєві й несуттєві ознаки об’єктів. Виокремлення ознак об’єктів відповідно до завдання, що розв’язується. Класифікація об’єктів за їхніми властивостями. Об’єкти у графічному редакторі. Операції з обєктами |
Графічний редактор. Комбінування об’єктів, створення зображень за зразком. Палітра кольорів. Інструменти «Прямокутник», «Еліпс». Програмне забезпечення – доступний графічний редактор |
|
|
|
|
11 |
Об’єкти у нашому житті. Значення властивостей об’єктів під час класифікації. Класифікація об’єктів за їхніми властивостями. Що таке носій інформації? Зберігання інформації на носіях |
Графічний редактор. Створення і комбінування об’єктів, створення зображень за власним задумом. Збереження та друк зображення. ». Програмне забезпечення – доступний графічний редактор |
|
|
|
|
12 |
Інформація в малюнках і знаках. Яку інформацію можна знайти в зображеннях? Коли варто створювати тексти,а коли – зображення? |
Створення об’єктів у середовищі графічного редактора, зміна їхніх властивостей. Колір фону. Створення зображення за задумом. ». Програмне забезпечення – доступний графічний редактор |
|
|
|
|
Тема 4 «Спільнота» |
||||||
13 |
Для чого потрібна клавіатура?Призначення клавіатури. Де можна знайти клавіатури? Чи всі клавіатури однакові? Смайлики. СМС- повідомлення |
Робота в середовищі клавіатурного тренажера. Класифікація клавіш клавіатури. Введення літер і цифр,встановлення режиму мови. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс: Кіт- риболов» або інший клавіатурний тренажер |
|
|
|
|
14 |
У школі детектив. Кодування інформації. Фіксування інформації людиною і машиною ( алфавіт, кольори, цифри, спеціальні знаки) |
Робота в середовищі клавіатурного тренажера. Введення великих літер і розділових знаків. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс: Кіт- риболов» або інший клавіатурний тренажер |
|
|
|
|
15 |
Інформація в таблицях і діаграмах. Таблиці, схеми та діаграми як закодована інформація. Порівняння інформації у діаграмах і таблицях. Коли краще використовувати діаграми,а коли – таблиці? |
Робота в середовищі клавіатурного тренажера. Введення окремих символів і слів кирилицею. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс: Кіт- риболов» або інший клавіатурний тренажер |
|
|
|
|
16 |
Як записати числами будь-яку інформацію? Інформація в числах навколо нас. Яку інформацію необхідно записувати числами? Чи можуть числа змінити текст? |
Робота в середовищі клавіатурного тренажера. Введення окремих символів і слів кирилицею. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс: Кіт- риболов» або інший клавіатурний тренажер |
|
|
|
|
Тема 5 «Цінності» |
||||||
17 |
Як шукати інформацію? Джерела інформації. Коли які джерела інформації ми використовуємо? Порівняння джерел інформації. Пошукові запити |
Робота з комп’ютерною програмою на розвиток логічного мислення. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс: Розгорни серветку» Пошукова система Google |
|
|
|
|
18 |
Запитання і відповіді. Навіщо ми запитуємо? Формулювання запитань у повсякденному житті. Чому на свої запитання ми не завжди отримуємо точні відповіді? Порівняння різних запитів |
Комп’ютерна підтримка вивчення української мови. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс: Незвичайний поїзд (голосні/приголосні)» Картографічний сервіс Google - карти |
|
|
|
|
19 |
Яким буває спілкування? Роль жестів і виразу обличчя під час спілкування. Кому варто довіряти і якою мірою? Чи завжди ми чуємо правду? |
Графічний редактор. Комбінування об’єктів. Створення зображень. Додавання тексту до графіки. Програмне забезпечення – доступний графічний редактор |
|
|
|
|
Тема 6 « Хочу – Можу – Треба» |
||||||
20 |
Алгоритми навколо нас. Планування дій у повсякденному житті. Лінійні алгоритми |
Робота в середовищі виконання алгоритмів (інтенсивний режим). Комп’ютерна підтримка вивчення навчальних предметів. Правила дорожнього руху. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс:Дорога до школи» |
|
|
|
|
21 |
Для кого складають алгоритми? Команди й виконавці. Спонукальні речення. Ознайомлення з поняттям «команда» |
Робота в середовищі виконання алгоритмів (інтенсивний режим). Робота з комп’ютерною програмою на підтримку вивчення англійської мови. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс: Ведмедик – поліглот» або GCompris |
|
|
|
|
22 |
Якими мають бути команди для виконавця? Система команд виконавця. Складання простого плану з точних та однозначних вказівок для виконавців. Дописування пропущених кроків алгоритму. Перевірка коректності складеного алгоритму |
Робота в середовищі виконання алгоритмів (інтенсивний режим). Робота з комп’ютерною програмою на розвиток логічного мислення. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс:Слово в лабіринті» Режим тренування шабо GCompris |
|
|
|
|
23 |
До чого може привести помилка в алгоритмі? Складання лінійних алгоритмів. Перевірка їхньої правильності. Виправлення помилок |
Робота в середовищі виконання алгоритмів (режим прграмування). Робота з комп’ютерною програмою на розвиток логічного мислення. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс:Слово в лабіринті» Режим тренування або GCompris |
|
|
|
|
Тема7 « Ідеї – Винаходи – Відкриття» |
||||||
24 |
Як змінювалися комп’ютери? Історія розвитку комп’ютерної техніки. Чому змінився розмір комп’ютерів? Для чого вдосконалювати техніку? |
Робота в середовищі виконання алгоритмів (інтенсивний режим). Система команд виконавця. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс:Виконавець «Садівник» ( інтенсивний режим) чи Scratch |
|
|
|
|
25 |
Сучасні носії інформації. Використання носіїв інформації у повсякденному житті. Фіксування інформації людиною і комп’ютером. Сучасні носії інформації та їхнє призначення. Порівняння носіїв інформації. Коли який носій інформації варто використовував ати? |
Оптимальна послідовність використання операцій з об’єктами графічного редактора. Зміна послідовності використання операцій. Зберігання малюнків. Програмне забезпечення – доступний графічний редактор |
|
|
|
|
26 |
Навіщо впорядковувати дані? Упорядкування за різними ознаками. Навіщо впорядковувати дані? Що трапиться, якщо нічого не впорядковувати? |
Робота з комп’ютерною програмою на підтримку вивчення української мови. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс:Незвичайний поїзд(м’які, тверді приголосні) або GCompris |
|
|
|
|
27 |
Як почуватися безпечно? Небезпечні співрозмовники та теми. Як діяти в різних ситуаціях? До кого варто звертатися по допомогу? Правила поведінки в інтернеті |
Робота в середовищі виконання алгоритмів (програмування). Система команд виконавця. Створення алгоритмів. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс:Виконавець «Садівник» ( інтенсивний режим) чи Scratch |
|
|
|
|
Тема 8 «Рух і Час» |
||||||
28 |
Як бути завжди на зв’язку?Сучасні засоби спілкування,їх порівняння. Коли який засіб спілкування варто використовувати? |
Робота з комп’ютерною програмою на підтримку вивчення української мови. Наголошення назв міст. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс:Туристичні маршрути або GCompris |
|
|
|
|
29 |
Як мандрувати, не виходячи з дому? Віртуальні та реальні мандрівки. Що потрібно для віртуальної подорожі? Переваги й недоліки різних мандрівок |
Віртуальна мандрівка Україною. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс: Поштовий голуб: Україна» або віртуальні екскурсії на сайтах музеїв |
|
|
|
|
30 |
Чи бувають комп’ютери у звичайних речах? Комп’ютери у повсякденному житі. Цифрові пристрої вдома, у школі, на вулиці. Їхнє призначення. |
Віртуальна мандрівка країнами Європи. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс: Поштовий голуб: Європа». Картографічний сервіс Google - карти |
|
|
|
|
31 |
Як приборкати неслухняну техніку?Використання цифрових пристроїв у повсякденному житті. Оптимальне використання цифрових пристроїв. Усунення неполадок під час роботи |
Використання цифрових пристроїв для презентування власної роботи. Комп’ютерна підтримка розвитку зорової пам’яті. . Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс: Магазин» або GCompris |
|
|
|
|
Тема 9 « Все пов’язане з усім» |
||||||
32 |
Кому потрібні комп’ютери? Застосування комп’ютерів у різних сферах діяльності людини |
Робота в середовищі виконання алгоритмів (інтенсивний режим). Система команд виконавця. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс:Виконавець «Навантажувач» ( інтенсивний режим) чи Scratch |
|
|
|
|
33 |
Навіщо точно виконувати кроки алгоритму? Наслідки порушення алгоритму. Які кроки алгоритму можна міняти місцями, а які ні? |
Робота в середовищі виконання алгоритмів (програмування). Система команд виконавця. Створення алгоритмів. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс:Виконавець «Навантажувач» (програмування) чи Scratch |
|
|
|
|
34 |
Яку інформацію варто тримати в таємниці? Інформація для дітей і дорослих. Приватна та публічна інформація. Авторське право |
Робота в середовищі виконання алгоритмів (програмування). Система команд виконавця. Створення алгоритмів. Програмне забезпечення – «Сходинки до інформатики Плюс:Виконавець «Навантажувач» (програмування) чи Scratch |
|
|
|
|
35 |
Життя реальне та віртуальне. Коли комп’ютер може нашкодити? Доречне та недоречне використання комп’ютера |
Робота з комп’ютерною програмою на підтримку вивчення математики. Програмне забезпечення –«Сходинки до інформатики Плюс:Математичний космодром (в межах 100 без переходу через розряд)або GCompris |
|
|
|
|