КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З КУРСУ ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ ДЛЯ 10 КЛАСУ (ДІВЧАТА)
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Примітки |
|
|
|
Вступний урок. Поняття національної безпеки держави. |
Учениця (учень): називає основні документи щодо захисту життя і здоров’я людини в Україні; характеризує стан здоров’я людей в Україні; розуміє основні принципи охорони здоров'я України. |
|
|
|
|
Основи законодавства України про охорону здоров’я людини. Закон України «Про екстрену медичну допомогу». |
|
||
Надання домедичної допомоги при раптовій зупинці серця |
|||||
|
|
Рятувальний ланцюжок при раптовій зупинці серця. Алгоритм дій проведення серцево-легеневої реанімації |
Знаннєвий і діяльнісний компонент Учениця (учень): знає алгоритм дій з постраждалим без свідомості знає правила швидкого визначення зупинки серця володіє основними правилами проведення реанімації знає порядок проведення реанімації. володіє маніпуляціями відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів вміє проводити непрямий масаж серця і штучне дихання знає як користуватись автоматичним зовнішнім дефібрилятором. вміє розмістити постраждалого без свідомості у відновлювальну позиці |
|
|
|
|
Основні правила та порядок проведення реанімації. |
|
||
|
|
Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів – западання язика, нижньої щелепи, слизу, води тощо – та відкриття верхніх дихальних шляхів |
|
||
|
|
Штучне дихання – його різновиди, методика та техніка проведення штучної вентиляції легенів. |
|
||
|
|
Непрямий масаж серця, як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання. |
|
||
|
|
Застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятору. |
|
||
|
|
Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками. |
|
||
|
|
Правила виклику бригади екстреної медичної допомоги. |
|
||
|
|
Визначення, усунення та запобігання головних факторів, які загрожують життю постраждалого та оточуючих. |
|
||
|
|
Відпрацювання надання домедичної допомоги при раптовій зупинці серця |
|
||
Домедична допомоги при порушенні прохідності дихальних шляхів та інших невідкладних станах |
|||||
|
|
Причини порушення прохідності дихальних шляхів. |
Учениця (учень): проводить швидку оцінку ознак порушення прохідності дихальних шляхів; розуміє відмінність між повною та неповною непрохідністю дихальних шляхів; володіє методами відновлення прохідності дихальних шляхів; проводить відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою прийому Хеймліка; знає правила надання допомоги постраждалим при втраті свідомості; знає правила надання допомоги постраждалим при різкому погіршенні стану; знає правила надання допомоги постраждалим при судомах. |
|
|
|
|
Основні прояви повної та неповної непрохідності верхніх дихальних шляхів. |
|
||
|
|
Алгоритм відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів. Прийом Хеймліка. |
|
||
|
|
Алгоритм надання допомоги при втраті свідомості. |
|
||
|
|
Послідовність надання допомоги при різкому погіршенні загального стану. |
|
||
|
|
Основні причини виникнення судом, прояви, послідовність надання домедичної допомоги. Підсумковий урок. |
|
||
Загальні поняття про травму. Механізм травми |
|||||
|
|
Поняття про травму. Види та класифікація травм.
|
Учениця (учень): пояснює термін травма; називає основні типи травм при дорожньо-транспортних пригодах; пояснює особливості травм при падінні; називає основні травми у пішохода, велосипедиста, мотоцикліста, водія та пасажирів автомобіля; характеризує тупу та проникаючу травму, їх основні відмінності; називає основні ознаки травм окремих анатомічних ділянок; розуміє вплив факторів при мінно-вибуховій травмі; знає основні правила поведінки при виявленні потенційно небезпечних предметів.
|
|
|
|
|
Типи травм при дорожньо-транспортних пригодах та падінні з висоти. |
|
||
|
|
Поняття про тупу та проникаючу травму. |
|
||
|
|
Вплив мінно-вибухової травми на організм людини. |
|
||
|
|
Основні ознаки травм голови. Основні ознаки травм грудної клітки. |
|
||
|
|
Основні ознаки травм живота. |
|
||
|
|
Основні ознаки травм скелетно-м’язевої системи. |
|
||
|
|
Правила поведінки при знаходженні у потенційно небезпечному місці та при виявленні небезпечних предметів. |
|
||
Загальні поняття про травму. Механізм травми |
|||||
|
|
Види кровотеч. Ознаки та швидке розпізнавання загрозливої для життя кровотечі. |
Учениця (учень): знає види кровотеч; основні принципи невідкладної допомоги дотримується правил особистої безпеки знає алгоритм дій при кровотечі вміє розпізнати кровотечу, що загрожує життю розуміє важливість негайної реакції на кровотечу, що загрожує життю знає способи зупинки кровотечі застосовує прямий тиск на рану володіє технікою накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки. вміє проводити тампонування рани володіє методами виносу та переміщення поранених
|
|
|
|
|
Алгоритм дій при кровотечі. |
|
||
|
|
Техніка застосування прямого тиску на рану |
|
||
|
|
Техніка накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки. |
|
||
|
|
Техніка тампонування рани. |
|
||
|
|
Техніка накладання компресійної пов’язки. |
|
||
|
|
Тренування у накладанні пов'язок |
|
||
|
|
Підсумковий урок |
|
||
Домедична допомога при травмах окремих анатомічних ділянок |
|||||
|
|
Поняття про переломи кісток, їх класифікація. Ознаки переломів. |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень): класифікує переломи та вивихи; застосовує способи накладання шини з підручного матеріалу; вміє проводити транспортну іммобілізацію кінцівок з допомогою косинок, накладати шини типу Крамера та Sam Splint надає домедичну допомогу при переломах та вивихах; надає домедичну допомогу при травмі голови; вміє виявляти основні прояви у постраждалого травми хребта; надає домедичну допомогу при травмі грудної клітки; надає домедичну допомогу при травмі живота; знає особливості надання допомоги при травмі очей; знає особливості надання допомоги при знаходженні сторонніх тіл в рані.
|
|
|
|
|
Вивихи суглобів, їх класифікація. Ознаки вивихів. |
|
||
|
|
Порядок надання домедичної допомоги при переломах і вивихах. |
|
||
|
|
Особливості накладання шин на верхню та нижню кінцівки. |
|
||
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі голови. |
|
||
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі хребта. |
|
||
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі грудної клітки. |
|
||
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі живота. |
|
||
|
|
Порядок надання допомоги при травмі очей. |
|
||
|
|
Тренування у наданні допомоги при переломах |
|
||
Основи цивільного захисту |
|||||
|
|
Єдина державна система цивільного захисту та її складові. Законодавче та нормативно-правове забезпечення її функціонування. |
Учениця (учень): характеризує причини виникнення надзвичайних ситуацій, їх вплив на довкілля та безпеку життєдіяльності людини, називає види; загальні ознаки та рівні надзвичайних ситуацій; оцінює обстановку в надзвичайних ситуаціях та визначає заходи, щодо попередження надзвичайних ситуацій терористичного походження; наводить приклади виникнення надзвичайних ситуацій на Україні та за її межами; потенційно небезпечні об’єкти міста (району) пояснює негативний вплив надзвичайних ситуацій на довкілля та життєдіяльність людини; дотримується правил безпечної поведінки при виникненні надзвичайних ситуацій |
|
|
|
|
Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій. |
|
||
|
|
Загальні ознаки надзвичайних ситуацій. Рівні надзвичайних ситуацій. |
|
||
|
|
Джерела небезпечних ситуацій у військовий час. |
|
||
|
|
Надзвичайні ситуації, які характерні для регіону, їх наслідки для життєдіяльності населення та суб’єктів господарювання. |
|
||
|
|
Потенційно небезпечні об’єкти міста (району) та їх коротка характеристика. |
|
||
|
|
Попередження виникнення можливих надзвичайних ситуацій. |
|
||
|
|
Підсумковий урок |
|
||