Календарне планування уроків літературного читання в 4 класі
(посібник «Українська мова та читання»
О. Савченко, І. Красуцька .
« Хрестоматія сучасної української літератури для читання в 3, 4 класах» Тетяна Стус
частина 2
ІІ СЕМЕСТР
4 години х 19 тижнів = 76 годин =72 урок (святкові дні: 8.03, 25.04, 2.05, 9.05_ _)
(63 годин читання, 9 годин позакласного читання)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Стор. |
Робота на уроці |
Примітка |
65 |
|
Пишаємося рідною країною «Медіавіконце» Робота з дитячою книгою |
С.86 |
Розвиток умінь висловлювати оцінні судження щодо змісту прослуханого та прочитаного тексту |
|
66 |
|
Володимир Сосюра «Як не любить той край,,,» (напам’ять) |
С.87 |
Застосовування під час читання вголос, декламування напам’ять відповідно до змісту художнього твору інтонаційні мовленнєві засоби виразності. |
|
67 |
|
Робота з дитячою книгою «Зимові цікавинки в книжках». |
|
Розвиток умінь усвідомлювати власні читацькі мотиви (для задоволення, проведення цікавого дозвілля; знаходження потрібної інформації, розширення знань та ін); пояснювати мету читання книжок з текстами різних видів |
|
68 |
|
Ліна Костенко. «Усе моє, все зветься Україна» |
С.87-88 |
Сприймання-розуміння усної інформації. Аналіз та інтерпретація почутого. Висловлення власної думки про факти, події у сприйнятому на слух тексті |
|
69 |
|
Надія Кир’ян «Євшан». Складання твору за власним задумом. |
С.88 |
Жанри творів. Розвиток умінь будувати зв’язні аргументовані оцінні судження щодо загального змісту книжки Знаходження у текстах образних засобів (добір порівнянь, епітетів, метафор, багатозначних слів, фразеологічних зворотів |
|
70 |
|
Володимир Лучук «Скільки річок в Україні» |
С.89-90 |
Знаходження у текстах образних засобів (добір порівнянь, епітетів, метафор, багатозначних слів, фразеологічних зворотів), пояснення їх ролі у сприйманні прочитаного. |
|
71 |
|
Василь Сухомлинський «Не забувай про джерело» |
С.90-92 |
Дослідження засобів художньої виразності. Аналіз та інтерпретація прочитаного. Висловлення власної думки про факти, події у тексті |
|
72 |
|
Василь Сухомлинський «Не забувай про джерело» |
С.90-92 |
Дослідження побудови і змісту художнього тексту: визначати тему, основну сюжетну лінію, головних та другорядних персонажів; тривалість подій у часі |
|
73 |
|
Галина Кирга «Мова моя» |
С.92 |
Аналіз та інтерпретація прочитаного. Висловлення власної думки про факти, події у сприйнятому на слух тексті |
|
74 |
|
«Медіавіконце» Як стати поінформованою людиною?» |
С.23-24 |
Розвиток умінь будувати зв’язні аргументовані оцінні судження щодо загального змісту книжки, вчинків персонажів |
|
75 |
|
Робота з дитячою книгою Знайомство з авторами зарубіжних дитячих книжок. Перекладачі дитячої літератури |
|
Удосконалення умінь самостійного використання довідково-інформаційного апарату дитячих книжок, видів бібліотечно-бібліографічної допомоги як важливих засобів під час вибору книжок на відповідну тему, прогнозування їх змісту та кращого розуміння. |
|
76 |
|
Перевір свої досягнення Діагностувальна робота: аудіювання |
|
Сприймання-розуміння усної інформації. Аналіз та інтерпретація прослуханого тексту. Висловлення власної думки про факти, події у сприйнятому на слух тексті |
|
77 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Підсумковий урок за темою |
С.94 |
Висловлення власної думки про факти, події у сприйнятому тексті |
|
78 |
|
Замислюємося над сторінками книжок українського письменства Біографія Т.Г.Шевченка |
С.95-97 |
|
|
79 |
|
Т.Г.Шевченко «Вітер віє - повіває» (напам’ять) |
С.27-29 |
Знаходження у текстах образних засобів (добір порівнянь, епітетів, метафор, багатозначних слів, фразеологічних зворотів), пояснення їх ролі у сприйманні прочитаного. |
|
80 |
|
Т.Г.Шевченко «Вітер з гаєм розмовляє» |
С.98-99 |
Знаходження у текстах образних засобів (добір порівнянь, епітетів, метафор, багатозначних слів, фразеологічних зворотів), пояснення їх ролі у сприйманні прочитаного. |
|
81 |
|
Т.Г.Шевченко «Реве та стогне Дніпр широкий» |
С.99-100 |
Вхід в картину. Аналіз та інтерпретація прослуханого тексту. Висловлення власної думки про факти, події у сприйнятому на слух тексті |
|
82 |
|
Іван Франко. Біографія |
С.101 |
Застосування прийому перечитування з метою удосконалення, корекції техніки читання, повнішого розуміння змісту, пошуку відповідей на поставлені запитання. |
|
83 |
|
Робота з дитячою книгою «Мій улюблений український письменник». |
|
Розвиток умінь аргументувати власні читацькі переваги; пояснювати, що саме у таких книжках є найважливішим і найцікавішим; наводити приклади улюблених дитячих книжок, тем читання |
|
84 |
|
І. Франко «Дивувалась зима» |
С.102 |
Дослідження побудови і змісту художнього тексту |
|
85 |
|
І.франко «Дрімають села» |
С.103 |
Настрій Конкретизація, доповнення прочитаного новою інформацією, новим баченням через залучення ілюстративного матеріалу (малюнок, картина, музика). |
|
86 |
|
Леся Українка. Біографія |
С.104 |
Застосування прийому перечитування з метою удосконалення, корекції техніки читання, повнішого розуміння змісту, пошуку відповідей на поставлені запитання. |
|
87 |
|
Л. Українка «Давня весна» |
С104-105 |
Дослідження засобів художньої виразності |
|
88 |
|
«Медіавіконце» Вікіпедія і вікіпедісти |
С.106 |
Розвиток уміння працювати з довідниковою літературою та інтернетом |
|
89 |
|
Підсумковий урок за темою Діагностувальна робота: читання мовчки |
С.107 |
Головна думка Дослідження побудови і змісту художнього тексту |
|
90 |
|
Відкриваємо світ літературних казок, байок і п’єс Жанри літератури |
С.42-44 |
Робота в парах. Дослідження засобів художньої виразності |
|
91 |
|
Робота з дитячою книгою Лариса Денисенко « Як диварлики віднайшли собі гідність» |
С. 118- 129 |
Розвиток умінь аргументувати власні читацькі переваги; пояснювати, що саме у таких книжках є найважливішим і найцікавішим; наводити приклади улюблених дитячих книжок, тем читання |
|
92 |
|
Леонід Глібов. Біографія |
С.109 |
Дослідження засобів художньої виразності. |
|
93 |
|
Л. Глібов «Зозуля й півень» |
С.110-111 |
Дослідження засобів художньої виразності. Заохочення дітей до творчості виконання різноманітних завдань, вправ для розвитку фантазії |
|
94 |
|
Джозеф Редьярд Кіплінг. Біографія. |
С.112 |
|
|
95 |
|
Р. Кіплінг «Мауглі йде до людей» |
С.113-118 |
Придумування словесних картин; творчий переказ. Створення розповідей, історій за прочитаним, побаченим з різним ставленням |
|
96 |
|
Р. Кіплінг «Мауглі йде до людей» |
С.113-118 |
Дослідження побудови і змісту художнього тексту. Самостійне складання плану оповідання, казки, статті; використання плану для переказу твору |
|
97 |
|
Р. Кіплінг «Мауглі йде до людей» |
С.113-118 |
Придумування словесних картин; творчий переказ. Створення розповідей, історій за прочитаним, побаченим з різним ставленням |
|
98 |
|
Г. Гузовська – Корицька «Лисичка – комерсантка» |
С.119-124 |
Дослідження побудови і змісту художнього тексту |
|
99 |
|
Робота з дитячою книгою Оксана Караванська « Вишиванка». |
С. 130 - 133 |
Формування умінь готувати письмовий відгук на прочитану книжку (за власним вибором). |
|
100 |
|
Г. Гузовська – Корицька «Лисичка – комерсантка» |
С.119-124 |
Формування умінь висловлювати оцінювальні судження. |
|
101 |
|
Г. Гузовська – Корицька «Лисичка – комерсантка» |
С.119-125 |
Ілюстрація Застосування прийому перечитування з метою удосконалення, корекції техніки читання, повнішого розуміння змісту, пошуку відповідей на поставлені запитання. |
|
102 |
|
П’єса – казка Л. Ра «Обережно, незнайомець» |
С.125-133 |
Практичне оволодіння діалогічною формою мовлення, етикетними нормами культури спілкування. |
|
103 |
|
П’єса – казка Л. Ра «Обережно, незнайомець» |
С.125-133 |
Практичне оволодіння діалогічною формою мовлення, етикетними нормами культури спілкування. |
|
104 |
|
«Медіавіконце» Буктрейлер |
С.134-135 |
Проєкт «Буктрейлер» Створення розповідей, історій за прочитаним |
|
105 |
|
Підсумок за темою Діагностувальна робота: робота з літературним твором |
С.136 |
Удосконалення умінь висловлювати свою думку щодо змісту прочитаного: поважати іншу точку зору; аргументовано доповнювати відповідь |
|
106 |
|
Чуємо весняні передзвони В. Скомаровський «З чого починається весна» |
С.137-138 |
Придумування словесних картин; творчий переказ. Створення розповідей, історій за прочитаним, побаченим з різним ставленням |
|
107 |
|
Робота з дитячою книгою. Олеся Мамич . Саша Кочубей « Володарка лісу» |
С. 134 - 143 |
Удосконалення умінь брати активну участь у колективному обговоренні змісту прочитаного: поважати іншу точку зору; аргументовано доповнювати відповіді учнів |
|
108 |
|
Л. Глібов «Хто вона?». А. Камінчук «Лічилка» |
С.68-69 |
Дослідження засобів художньої виразності |
|
109 |
|
М. Вінграновський «Грім» |
С.139-140 |
Мета твору. Формування умінь здійснювати самоконтроль, самооцінку власної читацької діяльності |
|
110 |
|
А. Малишко «Дощик» |
С.140-141 |
Застосовування під час читання вголос відповідно до змісту художнього твору інтонаційні мовленнєві засоби виразності |
|
111 |
|
День матері Д. Павличко «Мати» |
С.141-142 |
Передача з допомогою загального емоційного настрою змісту твору, зміну емоційного настрою персонажа, стану природи |
|
112 |
|
Ф. Петрів «Що починається з малого?» |
С.142 |
Удосконалення прийомів смислової та технічної сторін навички читання вголос і мовчки: застосування прийомів розуміння змісту текстів різних видів; виконання вправ, завдань з розвитку технічної сторони навички. |
|
113 |
|
«Медіавіконце» Як відзначити Всесвітній день поезії» |
С.143 |
Удосконалення прийомів смислової та технічної сторін навички читання вголос і мовчки: застосування прийомів розуміння змісту текстів різних видів; виконання вправ, завдань з розвитку технічної сторони навички. |
|
114 |
|
Підсумок за темою |
С.144 |
Практичне оволодіння діалогічною формою мовлення, етикетними нормами культури спілкування. |
|
115 |
|
Робота з дитячою книгою. Галина Ткачук « Нерозмінна монета» |
С. 144 - 147 |
Самостійний добір і застосовування під час декламації поетичних творів та інсценізації відповідні мовленнєві та позамовні засоби виразності |
|
116 |
|
Фантазуємо, творимо і мріємо Мініпроєкт «Прощання з початковою школою» |
С.145 |
План Дослідження побудови і змісту художнього тексту. Самостійне складання плану оповідання, казки, статті; використання плану для переказу твору |
|
117 |
|
С. Пушик «Новинкар» |
С146-148 |
Застосування різних видів читання: аналітичне/поглиблене, переглядове, вибіркове/пошукове |
|
118 |
|
С. Пушик «Новинкар» Проза напам’ять |
С146-148 |
Створення розповідей, історій за прочитаним, побаченим з різним ставленням |
|
119 |
|
Л. Мовчун «Арфа для павучка» |
С.149-152 |
Дослідження засобів художньої виразності. Створення розповідей, історій за прочитаним, побаченим з різним ставленням |
|
120 |
|
Л. Мовчун «Арфа для павучка» Проза напам’ять |
С.149-152 |
Дослідження засобів художньої виразності. Створення розповідей, історій за прочитаним, побаченим з різним ставленням |
|
121 |
|
Н. Кир’ян «Жар – пташка» |
С.152-153 |
Удосконалення умінь брати активну участь у колективному обговоренні змісту прочитаного: поважати іншу точку зору; аргументовано доповнювати відповіді учнів |
|
122 |
|
. «Хмаринка думок» |
С.153 |
Міні - проєкт |
|
123 |
|
Робота з дитячою книгою. Іван Малкович
|
С. 148 - 153 |
|
|
124 |
|
«Медіавіконце» Наша випускна стіннівка» |
С.154-155 |
Проект |
|
125 |
|
«Медіавіконце» Наша випускна стіннівка» |
С.154-155 |
Проект |
|
126 |
|
|
|
Практичне оволодіння діалогічною формою мовлення, етикетними нормами культури спілкування. |
|
127 |
|
Діагностична робота: перевірка читання вголос |
|
|
|
128 |
|
Діагностична робота: перевірка читання вголос |
|
|
|
129 |
|
Діагностична робота: перевірка читання вголос |
|
|
|
130 |
|
Підсумковий урок за темою |
С.156 |
Удосконалення умінь брати активну участь у колективному обговоренні змісту прочитаного: поважати іншу точку зору; аргументовано доповнювати відповіді учнів |
|
131 |
|
Робота з дитячою книгою Мар’яна і Тарас Прохаськи « Самостійне життя» |
|
Удосконалення умінь брати активну участь у колективному обговоренні змісту прочитаного: поважати іншу точку зору; аргументовано доповнювати відповіді учнів |
|
132 |
|
Повість Н. Гербіш «Мандрівка із Чарівним Атласом» |
|
Застосування різних видів читання: аналітичне/поглиблене, переглядове, вибіркове/пошукове |
|
133 |
|
Повість Н. Гербіш «Мандрівка із Чарівним Атласом» |
|
Удосконалення умінь брати активну участь у колективному обговоренні змісту прочитаного: поважати іншу точку зору; аргументовано доповнювати відповіді учнів |
|
134 |
|
|
|
|
|
135 |
|
Що цікавого прочитав у 2 семестрі? |
|
Практичне оволодіння діалогічною формою мовлення, етикетними нормами культури спілкування. |
|
136 |
|
Знайомство з художньою літературою 5 класу |
|
Створення розповідей, історій за прочитаним, побаченим з різним ставленням |
|