календарне планування нуш масол 5 клас

Про матеріал
календарне планування нуш масол 5 клас Модельна навчальна програма «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (авторки: Масол Л. М., Просіна О. В.) Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.02.2022 № 140) Підручник: Мистецтво: підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Людмила масол – К.: Освіта, 2022 Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.02.2022 № 140)
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оброзотворче мистецтво

5 клас

Модельна навчальна програма «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (авторки: Масол Л. М., Просіна О. В.)

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

Підручник: Мистецтво: підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Олена Гайдамака, Наталія Лємешева. – К.: Генеза, 2022

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.02.2022 № 140)

 


Календарно-тематичне планування уроків з образотворчого мистецтва

5 клас

«Види і мова візуальних мистецтв»

  1. годин, 1 година на тиждень)

№ з/п

Дата

Тема, завдання уроку

Орієнтовна тематика практичних завдань

Орієнтовні твори для сприймання

Примітки

Вступ

1

 

Інструктаж з БЖД.  Палітра видів мистецтв. Роль мистецтва у житті людини. Художній образ – основа сприймання і розуміння змісту твору мистецтва. Спільні поняття для різних видів мистецтва: ритм, гармонія, форма тощо.

 

 

 

Розділ І. Народне і професійне мистецтво

Види і мова візуальних / образотворчих мистецтв

2

 

Мистецтво навколо. Задум художника. Формат картини.

Створення панно «Як гарно було влітку!» Проєкт. Створення власного каталогу «Земна краса» (протягом року).

Віктор  Зарецький. Витоки мистецтва, Дерево;                      Оксана Шапкаріна. Вишневий компот.

стор. 6-7

3

 

Народження мистецтва.

Виникнення    образотворчого    мистецтва.   

Художні матеріали    й    інструменти.   

Сюжет. Контур.   Розміщення зображення. 

Вправа. Малювання контурів тварин. Виконання   замальовки   тварини   імітуючи   роботу первісного художника.

Наскельний  живопис. Франція. Печера Ласко;  Прадавні скульптури тварин (мамонта, бізона).

стор. 10-11

4

 

Від народних джерел. Народне декоративне мистецтво у дзеркалі традицій і сучасності. Декоративне мистецтво.

Стилізація. Композиція.

 

 

 

 

 

Створення композиції для оздоблення приміщення зі стилізованих паперових листочків.

Цікаві факти про петриківський розпис;                 Мурал у Харкові;                             Олена Скицюк. Вечірня тиша.

стор. 14-15

 

5

 

Від   народних  джерел.                      Образи українського декоративного мистецтва у світі.                 Види орнаментів за змістом (мотивом). Особливості побудови стрічкового орнаменту. Візерунок. Ритм.

Створення стрічкового орнаменту «співзвучного» колисковій.

Дослідження мотивів орнаментів речей своєї родини.

Кімоно «Україна»; пам'ятник українській писанці в Канаді; світлини виробів декорованих орнаментом.

стор. 18-19

6

 

Мистецтво і спілкування. Професійне   мистецтво.   Графіка. Засоби виразності графіки (лінія, крапка, штрих, пляма, силует, світлотінь, тон).        Види   графіки. Особливості проведення різних за характером ліній.                     Спілкування завдяки і через графіку.

Вправа. Малювання різних за характером ліній.                   Виконання рисунків лінією, не відриваючи олівця від паперу.

Джеоф   Слетер. Лінійне мистецтво   («Amaze   Art»).  

стор. 22-23

7

 

Мистецтво і спілкування.             Штрих у графіці. Різновиди штрихів та особливості їх нанесення.            Спілкування завдяки і через графіку.

Вправа. Вправляння у виконанні штрихів. Малювання за допомогою штрихів тварин (графітний олівець,   кольорові   олівці) з відтворенням їхніх характерів. 

Морган Деніс. Це мудра дитина;         Сюй Сіньці. Пташки і котеня.

стор. 26-27

8

 

Мистецтво і довкілля.          Прикладна  графіка. Види прикладної графіки. Силует. Особливості утворення   силуету.   Мистецтво   про довкілля.  

Створення композиції, що привертатиме увагу до проблем    екології в техніці силует (фарби, кольоровий папір).    Міні дослідження Екологія рідного краю.      

Франтишк   Чаннер.    Ілюстрація.    Емблема Міжнародної   еко-організації   Greenpeace;            еко-знак українського екологічного сертифікату.

стор. 30-31

9

 

Мистецтво і довкілля. Комп'ютерна графіка. Алгоритм створення комп’ютерного графіка. Статична та динамічна композиція.                 Сучасні способи     обробки     зображень     за     допомогою комп'ютерних програм. Тематичне оцінювання.

Вправа. Складання з паперових метеликів динамічних композицій.              Створення динамічної композиції в техніці гратаж.

Роботи   Віктора   Вазареллі;               Зразки   робіт комп'ютерної графіки.

стор. 34-35

10

 

Різнобарв'я багатоголосся в мистецтві.             Живопис. Види і техніки живопису (станковий, монументальний – фреска, мозаїка, вітраж).           Основні та похідні кольори, насиченість кольору, відтінок.

Малювання веселого (сумного) дерева, використовуючи  поєднання насичених (ненасичених) основних (похідних) кольорів (акварель).     Спостереження різнобарв’я природи.

Йосип Бокшай. Осінь;                 Рейчел Суггс. Ілюстрація.

стор. 38-39

11

 

Різнобарв'я багатоголосся в мистецтві.            Живопис.               Колорит.  Наближений колорит.              Колірний тон.       Контраст, нюанс.

Вправа. Утворення відтінків споріднених кольорів та нанесення різними способами акварелі на папір. Малювання осіннього пейзажу спорідненими кольорами (акварель по-вологому).

Ольга Кваша. М'які обійми вечора, Ніч.

стор. 42-43

12

 

Почути і побачити мистецтво.             Живопис. Теплі і холодні кольори. Види живопису  (станковий,  монументальний).  Авторська манера.

 

Вправа. Замальовки з натури кімнатної рослини в холодному колориті.

Вінсент Ван Гог. Ірис, Соняшники;  світлини квітів.

стор. 46-47

13

 

Почути і побачити мистецтво.               Живопис. Контрастні кольори. Контрастний колорит. Авторська манера письма.

Малювання натюрморту з овочів і фруктів у контрастному колориті (гуаш).

Анрі Матісс.     Натюрморт з апельсинами, Червоні рибки.

стор. 50-51

14

 

Середовище, наповнене мистецтвом. Скульптура.             Засоби виразності скульптури (форма, силует, фактура, об’єм).                               Прийоми ліплення.

Ліплення рельєфної композиції із зображенням зимового парку (пластилін).   Створення фотовиставки «Скульптура мого краю».

Парк «Ефтелінг». Дерево,   що говорить;                  Ольга Рапай. Принцеса і свинопас (фрагмент панно);             Робін Уайт. Фея з дроту.

стор. 54-55

15

 

Середовище, наповнене мистецтвом.          Види скульптури (кругла, рельєф).                        Матеріали скульптури. Інсталяції: креативні рішення для    естетизації середовища.

Ліплення казкового персонажа та прикрашання ним ялинкової підвіски-кульки (легкий пластилін).             Виготовлення  3-Д новорічного рельєфу (пластилін).

Відео «Як видути зі скла ялинкову прикрасу»;                Джо Йонг Хо.  Лев;     Джеймс Доран-Вебб. Коні;   Гаррієт Мід. Вівці.

 

стор.58-59

16

 

У мандри до далеких країн. Китай. Китайський живопис. Розпис ширм –  розсувні стіни у кімнатах.                Сучасний живопис Китаю.                     Змішана техніка (поєднання     акварелі з нетрадиційними для образотворчого мистецтва матеріалами).

 

Виконання  зимового пейзажу у оригінальній змішаній техніці (акварель, сіль, силікатний клей, харчова плівка).

Традиційний китайський живопис;                            Бай Хаоран. Акварельні етюди; Китайська ширма ХVІІІ ст..

 

стор. 62-63

17

 

Перевір свої досягнення.                         Тематичне оцінювання. Семестрове оцінювання.

Гра «Професійне мистецтво»       

 

  

 

 

Розділ ІІ. Взаємодія і синтез мистецтв

Види і мова візуальних / пластичних мистецтв

18

 

Дружнє єднання у творчій співпраці. Дизайн. Види дизайну.                   Графічний дизайн. Виражальні засоби графіки.          Професія графічного дизайнера.              Сучасні арт-практики (інсталяція, стріт-арт, реді-мейд).

Виконання графічних замальовок для оформлення розділів мистецького словничка («Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво» та ін.)

Зразки робіт графічного дизайну.

стор. 68-69

19

 

Дружнє єднання у творчій співпраці. Дизайн книги.  Діяльність дизайнера книги та його співпраця з іншими митцями книговидання. Специфіка оформлення книги та роль обкладинки / палітурки.

Створення та оформлення розкладної книжки «Мистецький словничок»

Обкладинки дитячих книг про мистецтво.

стор. 72-73

20

 

Театр та архітектура. Архітектура.            Ознаки архітектури. Засоби виразності архітектури. Архітектурна композиція та композиційний центр.

 

Виконання начерків архітектурної споруди. Створення макета архітектурної будівлі дитячого театру з паперу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Київський академічний театр ляльок;                       Музей писанки. Україна (Коломия);                 Театр опери. Австралія (Сідней); Концертний зал імені Волта Діснея США (Лос-Анджелес);              Театр опери і балету. Україна (Одеса);                               Музей науки та мистецтва в Сингапурі.

стор. 76-77

21

 

Театр та архітектура. Інтер'єр театру. Театральні ляльки. Синтез мистецтв у ляльковому   театрі. Специфіка професії актора-ляльковода.

 

 

 

 

Створення ляльок для шкільної лялькової вистави: їжака Колька Колючки, зайчика Кося Вуханя, вовченяти Вовчика, лисеняти Рудика та ін. (картон, фломастери, клей, тощо) за повістю-казкою Всеволода Нестайка «Дивовижні пригоди в лісовій школі».

Світлини інтер'єру Чернігівського обласного театру ляльок ім. Олександра Довженка.

стор. 80-81

22

 

Мистецтво перевтілень і дизайн.

Сценографія. Оформлення сценічного простору.                    Передача  плановості  у   площинній  та просторовій композиції.

Створення декорації, живописного задника сцени до театральної вистави «Лис Микита»

Світлини: афіша та сцена з вистави «Лис Микита; Вистава «Лис Микита» (фрагмент);               

 

 

 

 Ольга Кваша.

стор. 84-85

23

 

Мистецтво перевтілень і дизайн.

Специфіка   створенням   зорового   образу   вистави: сценографія, костюми, грим.

Виготовлення з цупкого кольорового паперу об'ємної маски Лиса Микити для шкільної театральної вистави.                     Ескіз гриму лиса / лисиці.

Сценографія та костюми персонажів опери «Лис Микита»; Іван Небесний опера «Лис Микита» (фрагмент).

стор.88-89

24

 

Мистецтво перевтілень і дизайн.

Дизайн одягу.

Роль костюма у театральній виставі. Пропорції фігури людини. 

Вправа. Відтворення пропорцій фігури людини (м’який дріт). Створення одягу для ляльок (пластичні матеріали).

На дозвіллі. Створення               динамічних фігурок, нанизуючи на основу з м’якого дроту матеріали, що були у вжитку (ґудзики, намистини, кришечки, частини соломинки для коктейлю тощо).

Жуль Массне. Опера    «Сандрильйон» («Попелюшка») (фрагмент).

стор.92-93

25

 

Мистецтво перевтілень і дизайн.                 Особливості сценічних костюмів танцівників балету.                             Роль дизайнера у створенні  ексклюзивного образу персонажу балетного спектаклю. 

Створення   паперового   костюму   одного   з персонажів   балету   С.   Прокоф'єва   «Попелюшка» (олівці).

Світлини персонажів  Попелюшки  з  різних спектаклів; П'єр Вільямс. Ескізи костюмів персонажів балету «Попелюшка».

стор.96-97

26

 

Народні й хореографічні візерунки. Декоративне-ужиткове мистецтво. Види декоративно-ужиткового мистецтва. Композиція декору на виробах декоративно-ужиткового мистецтва     Особливості оздоблення виробів орнаментами.

Дослідження особливостей оздоблення виробів орнаментами: мотиви, кольори, розміщення та форми декору.              Ескіз розпису футболки (сумки), з лініями та штрихами.

 

 

 

Світлини виробів декоративно-ужиткового мистецтва України та  народів світу.

 

стор.100-101

27

 

Народні й хореографічні візерунки.                     Іграшка – від найдавніших часів до сьогодення. Екологічність матеріалів народних іграшок.                Сучасні еко-іграшки. Тематичне оцінювання.

Ліплення з повітряного пластиліну магнітика на холодильник (брелка).                                

Світлини народних іграшок та сучасних еко-іграшок;           Відео як твориться глиняний коник від Михайла Діденка.

стор.104-105

Сценічні

Види і мова візуальних / екранних мистецтв

28

 

Мистецтво через об'єктив камери.            Фотомистецтво. Роль фотомистецтва у житті людини. Можливості відтворення повсякденного життя. Виражальні  засоби фотомистецтва та уміння фотохудожника. Ракурс зйомки. Композиція кадру.

Створення фотографій інструментів (музичних або художніх) з різних ракурсів зйомки (або з різним освітленням).  Фотокрос «Школа в об’єктиві»

Фотографії сучасних фотомитців.

 

 

стор.108-109

29

 

Мистецтво через об'єктив камери. Художня фотографія – її  особливості.  Специфіка фотомистецтва (ідея художньої фотографії, тло, атрибути, локація, ракурс зйомки).            Що потрібно для фотографування.

Створення художніх    фотографій,    які    розкриватимуть мистецькі здібності друга (подруги) (робота у групах).

Фото: Олександра Сляднєва, Алека Сота, Йота.

стор.112-113

30

 

Мистецтво через об'єктив камери. Види кінематографу: художнє, анімаційне, документальне. Робота художників і дизайнерів у кіно. Сучасні цифрові технології у створенні кіно. Мова ігрового кіно.                          Дизайн шрифту та його роль в кіно. «Мова» ліній і плям.

Розробка цікавих незвичайних літер та створення з них назви улюбленого фільму.

 

«Поліна і таємниця кіностудії» (фрагмент);         Кадри з кінофільмів;             Грим акторів;       Афіші до кінотворів.

стор.116-117

 

31

 

Мистецтво через об'єктив камери. Створення мультфільму та особливості роботи художників-мультиплікаторів (аніматорів). Послідовність роботи аніматорів. Композиційна побудова кадру.            Види мультфільмів (мальовані, лялькові, пластилінові, комп’ютерні). 

 

 

 

Ліплення персонажів майбутньої анімації (пластилін). Створення      пластилінової   GIF-анімації на смартфоні. 

Кадри з м/ф:  «Пригоди Котигорошка та його друзів» (режисер Ярослава Руденко-Шведова); «Микита Кожум'яка» (режисер Манук Депоян);                        м/ф «Зоотрополіс» (фрагменти);   персонаж мультфільму з різних боків у 3D-проєкції.

стор.120-121

 

32

 

Мистецтво видовищ. Візуальні (світлові, відеопроєкційні, лазерні) шоу.                          Фрізлайт.

 

Створення ескізу для фрізлайту (воскові олівці та акварельні фарби).

Світлини шоу, видовищ;       Візуальна 4D проєкція;   Фестиваль світла; Театр, що співає; Лазерні шоу та шоу голограм.

стор.124-125

 

33

 

Перевір свої досягнення.                        

Гра «Різні види мистецтва»

 

 

34

 

Презентації мистецьких проектів (індивідуальних, групових, колективних).

 

 

 

35

 

Заключний урок. Підведення підсумків. Тематичне оцінювання. Семестрове оцінювання. Річне оцінювання. 

Колективна робота     Техніка за вибором.

 

 

 

docx
Додано
8 вересня 2022
Переглядів
6677
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку