Календарне планування уроків природознавства для 5-го класу складено відповідно до чинної програми, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, до підручника Ярошенка.
природознавствО
5-й клас
(2 години на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Тема уроку, зміст |
Примітки |
Вступ (5 годин) |
|||
|
05.09.2018 |
Науки, що вивчають природу |
|
|
06.09.2018 |
Джерела знань про природу. Практичне заняття «Ознайомлення з довідковими виданнями різних типів з природничих наук» |
|
|
12.09.2018 |
Методи вивчення природи |
|
|
13.09.2018 |
Обладнання для вивчення природи. Практичне заняття «Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових спостережень та дослідів» |
|
|
19.09.2018 |
Навчальний проект «Жива і нежива природа навколо нас» |
|
Розділ І. Тіла, речовини та явища навколо нас (15 годин) |
|||
|
20.09.2018 |
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання. |
|
|
26.09.2018 |
Практична робота «Вимірювання маси та розмірів різних тіл» |
|
|
27.09.2018 |
Речовини. Фізичні властивості речовин |
|
|
03.10.2018 |
Властивості твердих тіл, рідин і газів |
|
|
04.10.2018 |
Атоми і хімічні елементи. Молекули. Рух молекул. Дифузія. |
|
|
10.10.2018 |
Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні речовини, неорганічні та органічні речовини. |
|
|
11.10.2018 |
Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей. Практичне заняття «Розділення сумішей фільтруванням» |
|
|
17.10.2018 |
Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність. |
|
|
18.10.2018 |
Світлові явища. Поширення світла. Джерела світла. Сприйняття світла людиною. Значення світлових явищ для організмів |
|
|
31.10.2018 |
Теплові явища в природі (випадання дощу, снігу, утворення та плавлення льоду). Практичне заняття «Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні» |
|
|
01.11.2018 |
Звукові явища, поширення звуку |
|
|
07.11.2018 |
Електричні та магнітні явища |
|
|
08.11.2018 |
Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття |
|
|
14.11.2018 |
Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі. |
|
|
15.11.2018 |
Узагальнення знань. Розв’язування тестів, творчих завдань |
|
Розділ ІІ. Всесвіт (10 годин) |
|||
|
21.11.2018 |
Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил |
|
|
22.11.2018 |
Поняття сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства |
|
|
28.11.2018 |
Практичне заняття «Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба» |
|
|
29.11.2018 |
Небесні тіла. Зоря – самосвітне небесне тіло. Відмінності між зорями |
|
|
05.12.2018 |
Міжзоряний простір. Зоряні системи – галактики. Відмінності між галактиками. Скупчення галактик |
|
|
06.12.2018 |
Планети та планетні системи. Сонячна система. Відмінності між планетами |
|
|
12.12.2018 |
Сонячна система. Малі небесні тіла |
|
|
13.12.2018 |
Людина і Всесвіт. Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень. |
|
|
19.12.2018 |
Контрольна робота№1 |
|
|
20.12.2018 |
Навчальний проект «Наш дім – Сонячна система» |
|
Розділ ІІІ. Земля – планета Сонячної системиТема 1. Земля як планета (14 годин) |
|||
|
26.12.2018 |
Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі |
|
|
27.12.2018 |
Рухи Землі. Пори року |
|
|
16.01.2019 |
Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення |
|
|
17.01.2019 |
Способи зображення Землі. Масштаб |
|
|
23.01.2019 |
Практичне заняття «Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль» |
|
|
24.01.2019 |
Практичне заняття «Знаходження на карті та глобусі материків і частин світу; географічних об’єктів» |
|
|
30.01.2019 |
Ґрунт, його значення. Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом |
|
|
31.01.2019 |
Повітря – суміш газів. Значення повітря. Властивості повітря |
|
|
06.02.2019 |
Практичне заняття «Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця» |
|
|
07.02.2019 |
Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Кругообіг води |
|
|
13.02.2019 |
Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Розчини в природі. Значення води у природі. Використання води людиною. |
|
|
14.02.2019 |
Практичне заняття «Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти» |
|
|
20.02.2019 |
Практичне заняття «Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді. Дослідження розчинності речовин (цукру, солі, лимонної кислоти, олії)» |
|
|
21.02.2019 |
Узагальнення знань. Розв’язування тестів, творчих завдань |
|
Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів (13 годин) |
|||
|
27.02.2019 |
Організм і його властивості. Клітинна будова організмів |
|
|
28.02.2019 |
Різноманітність організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії |
|
|
06.03.2019 |
Практичне заняття «Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників» |
|
|
07.03.2018 |
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи |
|
|
13.03.2019 |
Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища. |
|
|
14.03.2019 |
Різноманітність середовищ життя. Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому |
|
|
20.03.2019 |
Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді |
|
|
21.03.2019 |
Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті |
|
|
03.04.2018 |
Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів |
|
|
04.04.2018 |
Угруповання організмів. Екосистеми |
|
|
10.04.2019 |
Рослинний і тваринний світ своєї місцевості. Практичне заняття «Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості» |
|
|
11.04.2019 |
Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини» |
|
|
17.04.2019 |
Узагальнення знань. Розв’язування тестів, творчих завдань |
|
Тема 3. Людина на планеті Земля (9 годин) |
|||
|
18.04.2019 |
Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою |
|
|
24.04.2019 |
Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини |
|
|
25.04.2019 |
Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів). |
|
|
02.05.2019 |
Практичне заняття «Дослідження екологічних проблем своєї місцевості» |
|
|
08.05.2019 |
Охорона природи. Червона книга України. Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі |
|
|
15.05.2019 |
Практична робота «Складання Червоної книги своєї місцевості» |
|
|
16.05.2019 |
Контрольна робота №2 |
|
|
22.05.2019 |
Навчальний проект «Смітити не можна переробляти» (про «друге життя» побутових речей) |
|
|
23.05.2019 |
Повторення вивченого. Узагальнення знань |
|