календарне планування природознавство календарне планування природознавство календарне планування природознавство календарне планування природознавство календарне планування природознавство календарне планування природознавство календарне планування природознавство календарне планування природознавство календарне планування природознавство
КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ПРИРОДОЗНАВСТВА у 2-му класі
№ п\п |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
Прим. |
СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА ПОРАМИ РОКУ (14 год) |
||||
1 |
|
Що таке явища природи? Вплив Сонця на сезонні явища у природі |
|
|
2 |
|
Земля, її форма. Глобус – модель Землі. |
|
|
3 |
|
Горизонт. Основні сторони горизонту |
|
|
4 |
|
Обертання Землі навколо своєї осі. Доба |
|
|
5 |
|
Рух Землі навколо Сонця. Рік |
|
|
6 |
|
Термометр. Практична робота 1. Визначення показів термометра за малюнками |
|
|
7 |
|
Водойми, їх різноманіття. Водойми свого краю восени |
|
|
8 |
|
Зміна стану води при нагріванні й охолодженні |
|
|
9 |
|
Випаровування води й конденсація водяної пари. Утворення хмар та випадання дощу. Кругообіг води у природі |
|
|
10 |
|
Якими бувають погода і хмарність? Погода та її складові |
|
|
11 |
|
Як виникає вітер? Повітря та його властивості. Демонстрація та досліди |
|
|
12 |
|
Спостереження за погодою рідного краю. Народні прикмети передбачення погоди восени. |
|
|
13 |
|
Узагальнення знань учнів про вплив Сонця на природу і погоду. |
|
|
14 |
|
Узагальнення знань з теми «СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА ПОРАМИ РОКУ» |
|
|
ПРИРОДА ВОСЕНИ (14 год) |
||||
15 |
|
Осінь. Осінні місяці. Ознаки живої та неживої природи. Планування спостережень за природою восени |
|
|
16 |
|
Як змінюється нежива природа восени? Практична робота 2. Вимірювання температури повітря та води. |
|
|
17 |
|
Екскурсія в природу 1. Спостереження за явищами природи восени. |
|
|
18 |
|
Осінні явища в житті рослин. |
|
|
19 |
|
Однорічні та багаторічні рослини |
|
|
20 |
|
Розмноження рослин |
|
|
21 |
|
Поширення плодів і насіння у природі |
|
|
22 |
|
Гриби: їстівні та отруйні. Правила збирання грибів. Практична робота 3. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів за наочністю |
|
|
23 |
|
Птахи восени. Перелітні та осілі птахи. |
|
|
24 |
|
Дослідницький проект 1. Птах року України. |
|
|
24 |
|
Звірі восени. Підготовка звірів до зими. Навчальний проект 1. «Як тварини готуються до зими? |
|
|
25 |
|
Взаємозв’язки між неживою природою, рослинами і тваринами восени |
|
|
26 |
|
Осінні турботи у людей в містах і селах |
|
|
27 |
|
Узагальнення знань учнів про природу восени |
|
|
ПРИРОДА ВЗИМКУ ( 8 год ) |
||||
28 |
|
Зима. Ознаки зими в неживій природі. Планування спостережень за природою взимку. |
Творче завдання: складання казки про зиму |
|
29 |
|
Екскурсія в природу 2. Зміни в природі взимку. |
|
|
30 |
|
Зимові зміни в неживій природі. Практична робота 4. Дослідження сніжинок за допомогою лупи та за малюнками. |
|
|
31 |
|
Замерзання води. Лід. Практична робота 5. Сніг і лід – це вода. Порівняння властивостей льоду та снігу. |
|
|
32 |
|
Рослини взимку. Дерева, кущі, трав’янисті рослини взимку |
|
|
33 |
|
Тварини взимку. Птахи і звірі взимку |
|
|
34 |
|
Турбота людей про тварин взимку. Навчальний проект 2. «Пташина їдальня». |
|
|
35 |
|
Узагальнення знань учнів про природу взимку |
|
|
ПРИРОДА НАВЕСНІ (13 год ) |
||||
36 |
|
Весна та її ознаки. Планування спостережень за природою навесні |
|
|
37 |
|
Погода навесні. Відлига, повінь, льодохід |
|
|
38 |
|
Весняні явища в житті рослин. Сокорух, розвиток бруньок, цвітіння |
|
|
39 |
|
Ранньоквітучі трав’янисті рослини. Практична робота 6. Розпізнавання органів трав’янистих рослин |
|
|
40 |
|
Весняні роботи людей на городах, полях та в садах у рідному краї |
|
|
41 |
|
Поява комах |
|
|
42 |
|
Зміни в житті риб навесні |
|
|
43 |
|
Повернення перелітних птахів. Охорона птахів |
|
|
44 |
|
Весняні зміни в житті звірів. Розмноження. Піклування про потомство |
|
|
45 |
|
Як треба поводитися серед природи навесні |
|
|
46 |
|
Складання казки про весну. Весняні турботи людей в містах та селах |
|
|
47 |
|
Екскурсія в природу 3. Екскурсія у весняний парк |
|
|
48 |
|
Узагальнення знань учнів про природу навесні |
|
|
ПРИРОДА ВЛІТКУ ( 20 год ) |
||||
49 |
|
Літо та його ознаки. Планування спостережень за природою влітку. Прикмети літа. Творче завдання: складання казки про літо |
|
|
50 |
|
Зміни влітку в неживій природі |
|
|
51 |
|
Жива природа влітку. Рослини лісу. Практична робота 7. Розпізнавання деяких отруйних рослин рідного краю за ілюстраціями |
|
|
52 |
|
Рослини, які зростають на луках та поблизу водойм |
|
|
53 |
|
Лісові ягоди. Отруйні рослини |
|
|
54 |
|
Тварини лісу. Охорона лісу. Правила поведінки у лісі влітку |
|
|
55 |
|
Життя тварин улітку на луках та водоймах |
|
|
56 |
|
Червона книга України. Червонокнижні рослини та тварини рідного краю. |
|
|
57 |
|
Навчальний проект 3. Червона книга України |
|
|
58 |
|
Сонячний годинник |
|
|
59 |
|
Лікарські рослини лісів. Міні – проект «Лісова аптека». |
|
|
60 |
|
Дослідницький проект 2 «Рослини та тварини – символи України (калина, верба, соняшник, пшениця, лелека, ін.). |
|
|
61 |
|
Коли ліс дякує, а коли ображається? |
|
|
62 |
|
Які рослини і тварини допомагають людям передбачати погоду |
|
|
63 |
|
Які рослини можуть слугувати годинником? |
|
|
64 |
|
Які спостереження за природою допомогли людині створити календар? |
|
|
65 |
|
Навчальний проект 4. «Добра справа для природи» |
|
|
66 |
|
Як досліджувати природу влітку |
|
|
67 |
|
Узагальнення знань учнів про природу влітку |
|
|
68 |
|
Екскурсія 4. «Здрастуй, літечко!» (спостереження за ознаками літа, що наближається |
|
|