Календарне планування. Українська література 8 клас. Рівень стандарт

Про матеріал
Календарне планування. Українська література 8 клас. Рівень стандарт.Кількість годин на рік - 70 годин. Перша тема планування: ВСТУП Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ словесні, зорові, тощо). Аналіз художнього твору. ТЛ: поглиблення понять про художній образ, художній твір.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

8 клас

 

 

№ уроку

 

 

Зміст навчального матеріалу

 дата

примітка

1

 

 

 

ВСТУП Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ словесні, зорові, тощо). Аналіз художнього твору.

ТЛ: поглиблення понять про художній образ, художній твір.

 

 

 

 

 

              2

 

Усна народна творчість. Українські історичні пісні

ТЛ: історичні пісні

 

 

3

Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками («Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»).

 

 

4

«Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить»). Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою. Про боротьбу проти соціального та національного гніту («Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк».

 

 

5

 

 

Пісні Марусі Чурай

«За світ встали козаченьки»*, «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю…». Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя..

 

 

 

*Вивчити

напам’ять

6

Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи

 

 

 

               7

Українські народні думи. «Маруся Богуславка»,

Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові).

 

 

 

 

8

Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі. («Маруся Богуславка»).

ТЛ: думи.

 

 

10

Кобзарі та лірники – виконавці народних дум (О. Вересай, Г. Гончаренко, М. Кравченко та ін.). сучасні виконавці: В. Та М. Литвини, В. Начема, Національна капела бандуристів України. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум.

Специфічність поетичної форми, ритму. Морально-етична проблематика.

 

 

11

 

 

Контрольна робота № 1 (тести) за матеріалом  «Історичні пісні та думи, пісні Марусі Чурай»

 

 

 

12

 

 

Світ української поезії

Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання. Усвідомлення власної місії поета.

 

 

 

 

*Вивчити

напам’ять

13

«Думи мої думи мої…», «Ой три шляхи широкії…»; філософська лірика, силабо-тонічне віршування (рими, стопи,віршований розмір), аналіз поетичного твору.

 

 

14

Мені однаково, чи буду…» (з циклу «В казематі»), «Минають дні, минають ночі… »

Роздуми автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю.

ТЛ: філософська лірика, силабо-тонічне віршування (рими, стопи, віршований розмір).

 

 

15

 

РМ№1. Урок-конкурс виразного читання.

 

 

            16

 

 

 

Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і силу духу. «Давня весна», «Хотіла б я піснею стати…»*,  Життя поетеси, її мужність і сила духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви її поезії.

 

 

*Вивчити

напам’ять

 

               17

 

 

«Давня казка» Тема гармонійного єднання людини з природою. Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності.

ТЛ: ліро-епічна поема .

 

 

 

 

                18

РМ №2. Письмовий твір за творчістю Тараса Шевченка й Лесі Українки.

 

 

                19

 

 

 

 

Володимир Сосюра. «Любіть Україну!»*,

«Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…»), «Васильки»

Патріотичні та інтимні мотиви творів поета. Щирість  ліричного самовираження. ТЛ: інтимна лірика, віршовані размори.

 

*Вивчити

напам’ять

                20

 

 

Патріотичний пафос поезії «Любіть Україну!».

Васильки » - взірець інтимної лірики.

 

 

 

               21

Володимир Підпалий. «…Бачиш: між трав зелених…»,

«Зимовий етюд». Щирість почуттів поета. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. Незбагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом. Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд»).

 

 

22

 

 

Василь Голобородько.«З дитинства: дощ» («Я уплетений…»),

ТЛ: вільний вірш.

 

 

23

«Наша мова», «Теплі слова». Самобутня постать поета в українській літературі.

 

 

24

Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок.

 

 

             25

 Із сучасної української поезії (кінця ХХ — початку ХХІ ст.)

 В.Герасим’юк «Чоловічий  танець», І.Малкович «З янголом на плечі», «З нічних молитов»,

 

 

26

А.Мойсієнко «Жовтень жовті жолуді», І.Павлюк «Дівчинка», Г.Кирпа «Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…»

 

 

27

Розмаїття сучасної лірики. Глибокі роздуми поетів-сучасників над проблемами української мови, національної культури; прагнення зазирнути у світ  душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя

 

 

28

Література рідного краю. Сучасна лірика Мелітополя.

 

 

29

Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому.

 

 

30

Контрольна робота № 3 (тестування, розгорнута відповідь на запитання). За творами поетів ХХ та початку ХХІ століття.

 

 

 

31

ПЧ.  Борис Олійник. Поезії, присвячені матері.

 

 

               32

ПЧ. Іван Малкович. «Антонич». Поезії Б.-І. Антонича оглядово.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Національна драма

Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч»

Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ століття, про театр «корифеїв».

 

 

34

Трагікомедія «Сто тисяч» (скорочено) – класичний взірець українського «театру корифеїв». ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія.

 

 

35

Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи

 

 

36

Проблема влади грошей - наскрізна і «вічна» у світовому мистецтві

 

 

37

Трагікомедія «Сто тисяч». Засоби сатиричного змалювання.

 

 

38

РМ № 3.Контрольна робота 4. Контрольний твір за твором І. Карпенка-Карого «Сто тисяч».

 

 

39

З української прози

Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною» (скорочено)

Пригодницький, романтичний сюжет повісті.

 

 

40

Вічний тип шукача правди. Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги – протест проти будь-якого насильства над людиною

 

 

41

Проблема волі людини та можливостей її здобуття

 

 

42

 Кохання Остапа і Соломіїї як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв

 

 

43

 

 Час і вічність у повісті, символічні образи. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії.

 

 

44

 

 

Р.М №4  Урок-дискусія.  Роздуми про проблему волі людини і можливості її досягнення в сучасних умовах.

 

 

45

Олександр Довженко. Видатний український кінорежисер і письменник. «Ніч перед боєм». Оповідання про Велику Вітчизняну війну.

 

 

46

 «Ніч перед боєм» — твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців, проявлені під час воєнного лихоліття.

 

 

47

 «Ніч перед боєм».  Образи діда Платона і діда Савки — представників українського трудового народу. Їхній моральний урок для солдатів.

 

 

48

Ніна Бічуя. Короткі відомості про письменницю.

 

 

 

49

«Шпага Славка Беркути» Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі.

 

 

50

Проблема особистості в сучасному світі. Особливості композиції твору

 

 

51

Контрольна робота 5  (тестування, розгорнута відповідь на запитання).

За творами О.Довженка, Михайло Коцюбинський , Н.Бічуї.

 

 

52

Література рідного краю 3. Твори письменників Мелітополя

 

 

53

Володимир Дрозд. Короткі відомості про письменника.

 

 

54

«Білий кінь Шептало».

Проблема людини в суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності і мрії («Білий кінь Шептало»).

 

 

55

Юрій Винничук. Короткі відомості про письменника.

 

 

56

«Місце для дракона».

Повість – казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони».

 

 

57

«Місце для дракона». Дракон Грицько – поет і християнин

 

 

58

«Місце для дракона». Роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви.

 

 

59

Український гумор

Валентин Чемерис.

 

 

60

Валентин Чемерис. Короткі відомості про письменника

 

 

61

«Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».

Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення.

 

 

62

«Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору.

 

 

63

Література рідного краю 4.

Ознайомлення з письменниками-земляками та їхніми творами.

 

 

64

«Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Аналіз композиції творів

 

 

65

ПЧ №3. Сенченко «Діамантовий берег». Повість про життя первісних людей: труднощі, випробування. Мудрість старих і досвідчених вождів, воїнів, бойовий запал молодих.

 

 

66

ПЧ №4.  В. Дрозд «Кінь Шептало.», продовження читання про пригоди білого коня.

 

 

67

Контрольна робота № 6. В. Дрозд, Ю. Вінничук, В. Чемерис. (тестування)

 

 

68

Проектна робота за прочитаними творами (презентація, реферат)

 

 

69

Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення.

 

 

70

Узагальнення за рік

 

 

 

docx
Додано
16 вересня
Переглядів
194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку