"Художня література як одна із форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Аналіз художнього твору"

Про матеріал
Цей фрагмент зошита допоможе повніше опрацювати й краще запам’ятати навчальний матеріал, перевірити, чи уважний читач, чи зрозумів усе, про що пише письменник.
Перегляд файлу

 

 

http://fs151.www.ex.ua/show/6164325/6164325.jpg?1600 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Любий друже-школярику!

У цьому році ти продовжиш вивчати українську літературу. Запамятай, що твоє успішне навчання у школі залежатиме насамперед від уміння працювати самостійно. Якими б прекрасними не були твої здібності, без цілеспрямованої праці не можна забезпечити належного розвитку особистості.

Цей зошит допоможе тобі повніше опрацювати й краще запам’ятати навчальний матеріал, перевірити, чи уважний ти читач, чи зрозумів усе, про що пише письменник.

До кожного художнього твору в зошиті вміщено різноманітні запитання, завдання, вправи, які допоможуть перевірити набуті знання, виробити вміння працювати самостійно й закріпити навички аналізувати художні твори, розбиратися в них, висловлювати своє ставлення до прочитаного. Деякі запитання, можливо, сформульовані незвично для тебе, тому й відповідь на них передбачає висловлення власних думок з урахуванням твого ще невеликого життєвого досвіду, інтересів , прагнень. Щоб відповісти на деякі з них, можливо,  доведеться звернутися до додаткової літератури. Не лякайся – адже це цікаво! Намагайся чітко, змістовно й небагатослівно відповісти на кожне із запитань. Але насамперед уважно прочитай підручник, пригадай розповідь учителя на уроці.

Сподіваюся, що цей зошит стане тобі у пригоді, адже  пропоновані завдання будуть для тебе не лише корисними, а й цікавими. А робота над ними принесе  задоволення та успіх.

Автор

 

F:\Ратушна Н.М\plakat_DV_pustiy\plakat_DV_pustiy.bmp         Художня література

як одна з форм

      духовної діяльності

людини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   Слово – то  найтонший  різець...

                                   Вміти  користуватися  ним –

                                                   велике   мистецтво.

В.Сухомлинський

Сучасне життя важко уявити без художніх книжок. З їхніх сторінок на нас дивляться герої минулого й сьогодення, про яких цікаво і захоплююче розповідають автори-письменники, які є особливо обдарованими людьми. Саме вони відтворюють життя через індивідуальні художні образи або картини. Ці талановиті митці розкривають суспільні відносини, характери і переживання людей на прикладі конкретної особи, яка є і літературним героєм і ніби олюднює все зображуване.

Кожний письменник уважно вивчає навколишню дійсність. Все побачене і почуте він обдумує і визначає, що добре, корисне, що погане, шкідливе, а також — що важливе, характерне, що другорядне, випадкове. У своїх творах письменник зображує важливі, характерні події, явища, риси вдачі людей, малює словами художні образи.

  1.     Розглянь схему. Сформулюй  самостійно визначення «художні образи».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://elektrotosha.narod.ru/images/Knopku/dov.jpgХарактер персонажа (сильний — слабкий, цілісний — суперечливий, вольовий — безвільний; він розкривається у вчинках, у ставленні до інших людей, до навколишнього світу).

Образ-символ — конкретний художній образ перетворюється на багатозначний символ, що має прихований зміст.

Художня література (лат. litteratura — написане, від littera — буква) — вид мистецтва, що зображує дійсність, створює художні образи за допомогою слова; сукупність творів цього виду мистецтва (епос, лірика, драма).

Кожний вид мистецтва моделює світ у художніх образах властивими лише йому засобами і на відповідному матеріалі.

 

 

 

 

  1. Доповни схему.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.     Художня література – це мистецтво  художнього , образного слова.
  •         Чому літературу називають мистецтвом слова?..........................................

..............................................................................................................................................................................................................................................................                                        ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

  1.     Чим відрізняється література від інших видів мистецтва?……………………………………………...

………........................................................................................................................................................................ ............................................................................................................................................................................................................................................................................................. ……………………………............ ………………………………………………………………………………………………….

  1.     Який вид мистецтва твій улюблений і чому?……………

...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

  1.     Назви  те спільне, що об’єднує всі види  мистецтва…………………........

..........................................................................................................................................................................................................................................................................

  1.     Відшукай та випиши по два приклади  зорових, слухових, нюхових образи з  відомих тобі поезій………………………………………………………

………………………………………………………………………………………......…………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………..…...…………………………………………………………………………………  ………..………………...............................................................................................

Ти, напевно, пам’ятаєш, що приказки та прислів’я – згусток, зосередження мудрості народу, що підкреслюють найсуттєвіше в житті, явищі, в людині, предметі. Саме тому українські письменники і драматурги в своїй творчості часто вдавалися до них. Драматург М.Кропивницький, наприклад, кілька п’єс назвав так: «Дай серцю волю, заведе в неволю»,          «Доки сонце зійде, роса очі виїсть».

  1.     Спробуй  свої сили в редагуванні. Опрацюй запропоновані прислів’я, перебудуй їх так, щоб вони були влучними, звучали злагоджено.

Вибери собі дівку,………………………………………………………………….

Нема цвіту білішого,………………………………………………………………

4Весною калина білим цвітом квітує, … ………………………………………….

ДОВІДКА … як цвіт на калині, нема в світі ріднішого, як мати дитині; як калинову гілку; а восени червоні ягідки дарує.

31Чи знаєш ти, що…

Калину дуже любив наш Великий Кобзар – Тарас Шевченко. Для нього калина – це символ дівочої краси. У «Кобзарі» слово «калина» зустрічається 360  разів!

     9.Творча робота. За допомогою образного слова створи опис гілки  калини. Озвуч та прокоментуй зроблене.

…………………………………………………………………………….…….

33………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………..

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………                         

10. Перевір свої знання.

1. Центром кожного художнього твору є:

а) історична подія;                          в) пейзаж; 

б) опис інтер’єру;                            г) людина.

2. Художній образ у літературі — це те, що створюється за допомогою:

а) живопису;                                    в) музики;

б) міміки і жестів;                           г) слова.

3. Яку функцію не виконує  література?

а) виховну;                                      в) естетичну;

б) економічну;                                г) пізнавальну.

4. Естетичну функцію літератури ще називають:

а) емоційною;                               в) філософською;

б) милозвучною;                          г) художньою.

5. Прихований зміст має образ:

а) символ;                                     в)  пейзаж;

б) персонаж;                                 г) кожний із зазначених.

6. Словесне відтворення різних подій, людей, явищ, предметів, уявлюване письменником – це…

а) образ;                                       в)  пейзаж;

б) персонаж;                                г) символ.

 

1

2

3

4

5

6

А

 

 

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

 

30Для домашнього опрацювання

Яку роль відіграє художнє слово в житті людини?

…………………………………………………………….............

……………………………………………………………......................................

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

docx
Додано
29 вересня 2019
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку