Українська мова. 11-Б клас.(рівень стандарту) 2019-2020н.р.
2 год.на тиждень. РМ- 20 год.
№ |
Зміст програмового матеріалу |
К-ть годин |
Дата |
|
ТЕМА. КУЛЬТУРА МОВИ І СТИЛІСТИКА. |
|
|
1 |
Вступ. Європейський шлях держави і розвиток мови. Вимоги до зразкового мовлення. |
1 |
|
2 |
Змістовність, точність, логічність, чистота, багатство, виразність, доречність та ефективність – основні комунікативно-стилістичні якості мовлення. |
1 |
|
3 |
РМ №1. Аудіювання текстів різних стилів, типів і жанрів мовлення, природного мовлення носіїв мови із застосуванням різних видів аудіювання. |
1 |
|
4 |
Точність, логічність, чистота, багатство, виразність, доречність —основні комунікативно-стилістичні якості мовлення. |
1 |
|
5 |
Точність мовлення як оптимальне слововживання, вибір мовних засобів, які найадекватніше передають зміст і сутність життєвих реалій. |
1 |
|
6 |
Точність у використанні лексичних засобів мови (синонімів, омонімів, паронімів, багатозначних слів, слів іншомовного походження, професіоналізмів, архаїзмів, неологізмів, фразеологізмів) у різних стилях (поглиблене повторення). |
1 |
|
7 |
РМ №2.. Читання текстів різних стилів, типів і жанрів мовлення із застосу¬ванням різних видів і стратегій читання. Стилістичний аналіз і стилістичне редагування тексту. |
1 |
|
8 |
Точність у використанні лексичних засобів мови (слів іншомовного походження, професіоналізмів, архаїзмів, неологізмів, фразеологізмів) у різних стилях. |
1 |
|
9 |
РМ №3. . Трансформація тексту одного стилю в інший. |
1 |
|
10 |
Контрольна робота № 1. |
1 |
|
|
ТЕМА. КУЛЬТУРА МОВИ І СТИЛІСТИКА. |
|
|
11 |
Логічність мовлення. Умови логічності висловлювання (додержання логічної послідовності порядку слів, логічних пауз і логічного наголосу, смислових, структурних та інтонаційних зв’язків). |
1 |
|
12
|
Абзац як засіб логічної організації висловлювання. Службові та вставні слова як засіб додержання логічності. |
1 |
|
13 |
РМ № 4. Конструювання текстів різних стилів і жанрів мовлення |
1 |
|
14 |
Тричастинна побудова тексту (вступ, основна частина, заключна частина) як найбільш адекватна логіці розвитку думки. Логічність викладу як дотримання смислових і структурних зв’язків, логічних переходів між частинами у межах всього висловлювання, наявність висновків, узагальнень (поглиблене повторення). |
1 |
|
15 |
РМ №5. Розгорнуте повідомлення в публіцистичному стилі за попередньо складеними тезами. |
1 |
|
16 |
Вимоги до логічності мовлення у різних стилях. Логічність – одна з найістотніших якостей наукового стилю. |
1 |
|
17-18 |
РМ №6-7. Контрольний переказ тексту із творчим завданням |
2 |
|
19 |
РМ №8. Робота над виправленням помилок, допущених у переказі. Виступ публіцистичного характеру з використанням прийомів риторичної майстерності. |
1 |
|
20 |
Чистота мовлення і загальна культура людини. Чисте мовлення - мовлення без невластивих українській літературній мові включень, порушень мовних норм.. |
1 |
|
21 |
Використання у мовленні слів іншомовного походження, лексики обмеженого вживання — діалектизмів, професіоналізмів, жаргонізмів (поглиблене повторення).. |
1 |
|
22
|
Багатство мовлення. Багатство мови і мовлення: інтонаційне, лексичне, фразеологічне, морфологічне, синтаксичне. Ресурси збагачення мовлення (емоційно-оцінна лексика, тропи, синтаксичні конструкції, стилістичні фігури). |
1
|
|
23-24 |
РМ №10-11. Контрольне есе |
2 |
|
25 |
РМ №12. Робота над виправленням помилок, допущених в есе. Контрольне читання мовчки |
1 |
|
26 |
Синонімія (лексична, фразеологічна, морфологічна, синтаксична, стилістична). Вираження багатства мовлення в різних стилях |
1 |
|
27 |
Контрольний диктант. |
1 |
|
28 |
Контрольна робота № 2.
|
1
|
|
29 |
РМ №9. Виступ під час дискусії (підготовлений). |
1 |
|
|
ТЕМА. КУЛЬТУРА МОВИ І СТИЛІСТИКА.
|
|
|
30 |
Виразність мовлення. Фонетичні засоби виразності мовлення (виражальні можливості звуків —алітерація, асонанс, епіфора, інтонація, інтенсивність, темп, паузи, логічний наголос). |
1 |
|
31 |
РМ №13. Стаття (проблемна) |
1 |
|
32 |
Невербальні засоби спілкування (жести, міміка, поза та ін.) |
1 |
|
33 |
Вимоги до виразності мовлення в різних стилях. Художня література як джерело збагачення мовлення засобами виразності |
1 |
|
34 |
Доречність та ефективність мовлення. Доречність/недоречність мовлення. Стильова доречність і мовленнєва ситуація: взаємозв’язок мовленнєвої ситуації,предмета розмови, ознак стилю і мовних засобів його вираження.. |
1 |
|
35 |
Функціональні та експресивні засоби мови. Взаємозв’язок доречності та ефективності з іншими комунікативно-стилістичними ознаками мовлення. |
|
|
36 |
РМ №14. Диктант-переклад. |
1 |
|
|
Тема. ОСНОВИ ПУБЛІЧНОГО МОВЛЕННЯ |
|
|
37 |
Вступ. Риторика як наука, її предмет і завдання. Загальна характеристика розділів риторики (етапів ораторської діяльності). |
1 |
|
38 |
Підготовка до публічного виступу. Поняття про стратегію оратора (мета промови, аналіз аудиторії, вибір теми). |
1 |
|
39 |
РМ №15. Тези, конспект, докладний запис публічного виступу з використанням різних джерел інформації (у тому числі електронних). |
1 |
|
40 |
Добір матеріалу і його систематизація (знаходження джерел інформації, у тому числі електронних; запис відібраного матеріалу: повний текст промови, тези, конспект, план, цитати). |
1 |
|
41 |
Структурування ораторської промови. Композиція висловлення (вступ, основна частина, завершення). Співмірність і взаємозв’язок частин висловлення. |
1 |
|
42 |
Способи подання матеріалу.. Способи подання матеріалу – дедуктивний, індуктивний, компаративний. Типові помилки в аргументації та критиці. |
1 |
|
43-44 |
РМ №16-17. Контрольний переказ тексту з творчим завданням.
|
2 |
|
45 |
РМ №18. Робота над виправленням помилок, допущених у переказі. Контрольне аудіювання тексту |
1 |
|
46 |
Мовне оформлення висловлювання. Вимоги до тексту промови. |
1 |
|
47 |
Форми мовленнєвого впливу. Способи запам’ятовування промови - механічний, логічний, мнемотехнічний. |
1 |
|
48 |
ВИСТУП З ОРАТОРСЬКОЮ ПРОМОВОЮ Основні способи виступу – читання тексту, відтворення його з пам’яті із зачитуванням окремих фрагментів, імпровізація, інтерпретація, відповіді на запитання, ведення полеміки. |
|
|
49 |
Контрольна робота №3. |
1 |
|
|
ТЕМА. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАЙВАЖЛИВІШИХ ВІДОМОСТЕЙ З ОСНОВНИХ РОЗДІЛІВ НАУКИ ПРО МОВУ.
|
|
|
50 |
Основні поняття фонетики. Класифікація звуків, їх вимова і позначення на письмі. Склад. Наголос. Чергування звуків. Спрощення в групах приголосних. |
1 |
|
51 |
Складні випадки вживання м’якого знака, апострофа; написання слів іншомовного походження.. |
1 |
|
52 |
Лексична система української мови (значення, вживання, походження). Основні лексичні поняття. Типи словників.. |
1 |
|
53 |
Поняття морфеми. Префікс. Корінь. Суфікс. Закінчення. Основні способи словотворення в українській мові.. |
1 |
|
54 |
РМ №19. Звіт про виконану роботу. |
1 |
|
55 |
Основні правила написання букв у коренях, префіксах, суфіксах і закінченнях. |
1 |
|
56
|
Основні поняття морфології. Самостійні частини мови, їх специфічні ознаки, особливості відмінювання змінних частин мови. Службові частини мови. |
1 |
|
57
58
59 60
61
62 63 64
|
Написання слів разом, окремо і через дефіс; графічні скорочення слів.
Словосполучення. Речення. Просте двоскладне речення. Другорядні члени речення. Просте ускладнене речення, розділові знаки в ньому. Односкладні речення.
Складне речення, розділові знаки в ньому.
Складносурядне речення, його види. Складнопідрядне речення , його види. Безсполучникове складне речення. |
1
1
1 1
1
1 1 1
1
|
|
65 |
Контрольний диктант. |
1 |
|
66 |
Контрольна робота №4. |
1 |
|
67 |
РМ №20. Резюме. |
1 |
|
68-69 |
Узагальнення вивченого матеріалу. |
2 |
|
Українська мова. 11-Б клас.
(рівень стандарту) 2019-2020н.р.
Програма
для загальноосвітніх навчальних закладів
з навчанням російською мовою
(наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)
Авторський колектив: Бондаренко Н. В., Косянчук С. В., Кононенко В. Л.
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
||
І |
ІІ |
|
Перевірка мовної теми* |
2 |
2 |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
твір (есе) |
1 |
- |
Правопис: диктант** |
1 |
1 |
аудіювання* |
– |
1 |
читання мовчки* |
1 |
– |
Говоріння (інд.) |
|
|
усний переказ |
1 |
|
діалог |
1 |
|
усний твір |
|
1 |