Календарне планування уроків біології у 9- А класі з поглибленим вівченням біології.

Про матеріал
Авторська розробка календарного планування уроків біології у 9-А класі з навчальною програмою для класів з поглибленим вивченням біології. Автор вчитель біології- Носенко Тетяна Михайлівна.
Перегляд файлу

Календарне планування уроків біології у 9-А класі

Навчальна програма для класів з поглибленим вивченням біології,

                                  затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 17.07.2013 №983.

( 140 годин – 4 години на тиждень, із них 4 години – резервні)

Дата

 

Зміст уроку

Предметні                Ключові                          Наскрізні

компетентності       компетентності            змістові лінії

 

 

 

ВСТУП

Вивчити загальні     -К. у природничих        -Здоров’я і

ознаки, властиві        науках і технологіях;    безпека;

організму людини   -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній              грамотність і          відповідальність

системі та їх                 здорове життя;         -Екологічна

особливості.               - Спілкування                безпека та

                                         державною                 сталий

                                         мовою;                          розвиток.

                                       -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя.

 

 

 

 

 

 

Вивчити загальні     -К. у природничих        -Здоров’я і

ознаки, властиві        науках і технологіях;    безпека;

організму людини   -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній              грамотність і          відповідальність

системі та їх                 здорове життя;         -Екологічна

особливості.               - Спілкування                безпека та

                                         державною                 сталий

                                         мовою;                          розвиток.

                                       -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя.

1

 

§1

Біологія як наука. Предмет біології, її основні

галузі та місце серед інших наук.

2

 

§1

Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень.

 

 

 

      ТЕМА № 1. Хімічний склад клітини та біологічні молекули

3

 

§2

Хімічний склад клітини. Неорганічні сполуки.

4

 

§3

Органічні молекули. Біологічні макромолекули – біополімери. Білки, їхня

структурна організація та основні функції.

5

 

§6

Ферменти, їхня роль в клітині.

6

 

§4

Вуглеводи та ліпіди.

7

 

§7

Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації.

8

 

§7

Макроергічні сполуки, АТФ. Поняття про перетворення Е та реакції синтезу в біологічних системах. Молекулярні мотори.

9

 

с.38

 

 

с.39

Практична робота № 1. Розв’язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот.

Узагальнення з теми:» Хімічний склад клітини.»

 

 

 

      ТЕМА № 2. Структура клітини ( 6 годин)

10

 

§8

Методи дослідження клітин, типи мікроскопії.

11

 

§9, §10

Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана, цитоплазма та основні клітинні органели.

12

 

§11

Ядро, його структурна організація та функції.

13

 

 

Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина.

14

 

с.61

Лабораторна робота№1.

1.Вивчення будови клітин. 2.Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин.

15

 

с.63

Узагальнення з теми: «Структура клітин»

 

 

 

      ТЕМА № 3. Принципи функціонування клітини ( 6 годин )

16

 

§13

Обмін речовин та Е. Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах.

17

 

§24

Біохімічні механізми дихання.

 

Вивчити загальні     -К. у природничих        -Здоров’я і

ознаки, властиві        науках і технологіях;    безпека;

організму людини   -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній              грамотність і          відповідальність

системі та їх                 здорове життя;         -Екологічна

особливості.               - Спілкування                безпека та

                                         державною                 сталий

                                         мовою;                          розвиток.

                                       -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя.

18

 

§15

Фотосинтез: світлова та темнова фаза.

19

 

§16

Хемосинтез.

20

 

§17

Загальні принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах.

21

 

с.83

Узагальнення з теми: « Принципи функціонування клітини»

 

 

 

      ТЕМА № 4. Збереження та реалізація спадкової інформації ( 17 годин)

22

 

§18

Гени та геноми.

23

 

§18

Будова генів та основні компоненти геномів  про- та еукаріотів.

24

 

§19

Транскрипція та основи її регуляції. Основні типи  РНК.

25

 

§20

Генетичний код.

26

 

§21

Біосинтез білка

27

 

§22

Подвоєння ДНК

28

 

§23

Клітинний цикл. Мітоз та його фази. Значення мітозу.

29

 

§24

Мейоз та його значення.

30

 

С.100

Лабораторне дослідження фаз мітозу.

Узагальнення з теми:  Спадкова інформація

31

 

§24

Рекомбінація ДНК.

32

 

§24

Генетичне та епігенетичне спадкування.

33

 

§25

Розмноження живих організмів.

34

 

§25

Класифікація способів розмноження

35

 

§25

Статеві клітини та запліднення.

36

 

§26

Індивідуальний розвиток організмів.

37

 

С.109

Практична робота № 2.

Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції

38

 

С.111

Самоконтроль: « Збереження та реалізація спадкової інформації »

Узагальнення з теми: Спадкова інформація.

 

 

 

       ТЕМА № 5. Закономірності успадкування ознак ( 10 годин )

39

 

§27

Генетика як наука: історія та методи.

40

 

§28

Основні генетичні поняття.

41

 

§29

Закони Менделя

42

 

§30

Неменделівське успадкування ознак

Вивчити загальні     -К. у природничих        -Здоров’я і

ознаки, властиві        науках і технологіях;    безпека;

організму людини   -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній              грамотність і          відповідальність

системі та їх                 здорове життя;         -Екологічна

особливості.               - Спілкування                безпека та

                                         державною                 сталий

                                         мовою;                          розвиток.

                                       -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

 життя.

 

 

 

Вивчити загальні     -К. у природничих        -Здоров’я і

ознаки, властиві        науках і технологіях;    безпека;

організму людини   -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній              грамотність і          відповідальність

системі та їх                 здорове життя;         -Екологічна

особливості.               - Спілкування                безпека та

                                         державною                 сталий

                                         мовою;                          розвиток.

                                       -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вивчити загальні     -К. у природничих        -Здоров’я і

ознаки, властиві        науках і технологіях;    безпека;

організму людини   -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній              грамотність і          відповідальність

системі та їх                 здорове життя;         -Екологічна

особливості.               - Спілкування                безпека та

                                         державною                 сталий

                                         мовою;                          розвиток.

                                       -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя.

43

 

§31

Зчеплене успадкування.

44

 

§32

Форми мінливості. Спадкова мінливість. Мутації: види мутацій, причини та наслідки

Мутацій.

45

 

§33

Неспадкова мінливість.

46

 

§33

Лабораторна робота № 3. « Лабораторне дослідження мінливості у рослин і тварин »

47

 

§34

Спадкові захворювання людини. Генетичне

консультування.

48

 

С.143

 

С.145

Практична робота № 3. Складання схем схрещування.

Самоконтроль: « Закономірності успадкування ознак»

Узагальнення з теми: «Успадкування ознак»

 

 

 

       ТЕМА № 6. Еволюція органічного світу - 7 ( годин )

49

 

§35

Еволюція та її докази. Відкриття Ч. Дарвіна.

50

 

§36

Популяція як елементарна одиниця еволюції.

51

 

§37

Видоутворення як етап еволюційного процесу.

52

 

§38

Сучасні погляди на еволюцію.

53

 

§39

Еволюція людини.

54

 

§40

Світоглядні та наукові погляди на походження життя.

55

 

С.175

Самоконтроль з теми: « Еволюція органічного світу»

Узагальнення з теми: « Еволюція органічного світу»

 

 

 

         ТЕМА № 7. Біорізноманіття ( 12 годин)

56

 

§41

Основи еволюційної філогенії та систематики.

57

 

§42

Основні групи організмів: віруси, бактерії.

58

 

§42

Основні групи організмів: археї, еукаріоти.

59

 

 

Огляд основних еукаріотичних таксонів.

60

 

 

Поняття про вид як основну класифікаційну

одиницю різноманітності живого. Проблеми концепцій виду та його визначень.

61

 

 

Узагальнення з теми: «Біорізноманіття »

62

 

 

Уявлення про класифікацію та номенклатуру.

Міжнародні Кодекси номенклатур. Банки ген

63

 

 

Макросистема органічного світу.

64

 

§43

Різноманітність органічного світу. Конвенція

про біорізноманітність.

65

 

 

Генетична, видова та екосистемна різноманітність.

66

 

С.186

Практична робота № 4. Порівняння будови та процесу розмноження клітинних та неклітинних форм життя.

67

 

С.191

Самоконтроль з теми; «Біорізноманіття»

Узагальнення з теми: « Біорізноманіття»

Вивчити загальні     -К. у природничих        -Здоров’я і

ознаки, властиві        науках і технологіях;    безпека;

організму людини   -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній              грамотність і          відповідальність

системі та їх                 здорове життя;         -Екологічна

особливості.               - Спілкування                безпека та

                                         державною                 сталий

                                         мовою;                          розвиток.

                                       -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя.

 

 

 

Вивчити загальні     -К. у природничих        -Здоров’я і

ознаки, властиві        науках і технологіях;    безпека;

організму людини   -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній              грамотність і          відповідальність

системі та їх                 здорове життя;         -Екологічна

особливості.               - Спілкування                безпека та

                                         державною                 сталий

                                         мовою;                          розвиток.

                                       -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вивчити загальні     -К. у природничих        -Здоров’я і

ознаки, властиві        науках і технологіях;    безпека;

організму людини   -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній              грамотність і          відповідальність

системі та їх                 здорове життя;         -Екологічна

особливості.               - Спілкування                безпека та

                                         державною                 сталий

                                         мовою;                          розвиток.

                                       -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя.

 

 

 

 

 

        ТЕМА № 8. Надорганізмові біологічні системи ( 7 годин )

68

 

§45

 Екосистема. Різноманітність екосистем.

69

 

§46

Харчові зв’язки, потоки Е та колообіг речовин у екосистемах.

70

 

§44

Екологічні фактори: біотичні, абіотичні та антропогенні фактори.

71

 

§48

Стабільність екосистем та причини її порушення.

72

 

§47

Біосфера як цілісна система.

73

 

§49

Захист та збереження біосфери, основні заходи щодо охорони оточуючого середовища.

74

 

С.216

 

 

 

С.217

Практична робота № 7. Проект. Виявлення рівня антропогенного впливу в екосистемах своєї місцевості.

Самоконтроль з теми: « Надорганізмові біологічні системи»

Узагальнення з теми: « Біологічні системи »

 

 

 

    ТЕМА № 9. Різноманітність біоти України та принципи і підходи до її збереження  -               15 годин

75

 

 

Природні зони України. Червона книга України. Зелена книга України.

76

 

 

Природно-заповідний фонд України – основа збереження біорізноманітності держави.

77

 

 

Основи заповідної справи. Біосферні та природні заповідники. Національні парки. Заказники та пам’ятки природи.

78

 

 

Збереження біорізноманітності в ботанічних садах, зоопарках, колекція культур, банках гермплазми.

79

 

 

Проблеми біологічних інвазій.

80

 

 

Екосистеми та ландшафти України особливого наукового та природоохоронного значення.

81

 

 

Природні зони України: Українське Полісся, лісостеп, степова зона.

82

 

 

Гірські зони України: Українські Карпати та гірський Крим.

Узагальнення з теми:  « Різноманітність біоти України »

83

 

 

Особливості інтродукції, реінтродукції та реставрації природних популяцій раритетних видів.

84

 

 

Значення природно- заповідного фонду для збереження біорізноманітності.

85

 

 

Принципи і підходи до збереження біорізноманіття в Україні.

86

 

 

Екосистеми та ландшафти України особливого наукового та природоохоронного значення – гіпогейні екосистеми; екосистеми оліготрофних болот.

87

 

 

Крейдяні та гранітні відслоненя, гіпергалійні озера, субальпійські луки, приморські коси.

88

 

 

Пустельні псамофітні екосистеми, екосистеми термальних джерел та грязеві вулкани, карстові озера.

89

 

 

Узагальнення з теми: « Різноманітність біоти України »

 

 

 

      ТЕМА № 10.   Біорізноманітність Українського Полісся ( 6 годин )

90

 

 

Основні природні комплекси Українського Полісся. Хвойні та мішані ліси, болотні екосистеми, гідрофітні та мезофітні луки, річкові екосистеми, озера.

91

 

 

Раритетні ландшафти та екосистеми.

 

Вивчити загальні     -К. у природничих        -Здоров’я і

ознаки, властиві        науках і технологіях;    безпека;

організму людини   -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній              грамотність і          відповідальність

системі та їх                 здорове життя;         -Екологічна

особливості.               - Спілкування                безпека та

                                         державною                 сталий

                                         мовою;                          розвиток.

                                       -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя.

92

 

 

Види, що перебувають під особливою загрозою зникнення.

93

 

 

Природні заповідники Українського  Полісся.

94

 

 

Національні природні парки. Особливості підходів до збереження біорізноманітності

Українського полісся.

95

 

 

Узагальнення з теми: « Біорізноманітність Українського полісся »

 

 

 

ТЕМА № 11. Біорізноманітність лісостепу ( 6 годин )

96

 

 

Основні природні комплекси лісостепової зони: широколистяні ліси, лучні степи, остепнені луки, заплавні луки та ліси.

97

 

 

Види, що перебувають під особливою загрозою зникнення.

Вивчити загальні     -К. у природничих        -Здоров’я і

ознаки, властиві        науках і технологіях;    безпека;

організму людини   -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній              грамотність і          відповідальність

системі та їх                 здорове життя;         -Екологічна

особливості.               - Спілкування                безпека та

                                         державною                 сталий

                                         мовою;                          розвиток.

                                       -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя.

 

 

Вивчити загальні     -К. у природничих        -Здоров’я і

ознаки, властиві        науках і технологіях;    безпека;

організму людини   -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній              грамотність і          відповідальність

системі та їх                 здорове життя;         -Екологічна

особливості.               - Спілкування                безпека та

                                         державною                 сталий

                                         мовою;                          розвиток.

                                       -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя.

98

 

 

Природні заповідники лісостепу.

99

 

 

Національні природні парки Лівобережного

лісостепу

100

 

 

Національні природні парки Правобережного лісостепу.

101

 

 

Особливості підходів до збереження біорізноманітності лісостепової зони.

Узагальнення з теми: « біорізноманітність лісостепу »

 

 

 

          ТЕМА № 12. Біорізноманітність українських степів ( 6 годин )

102

 

 

Основні природні комплекси степової зони

( типчаково-тирсові степи )

103

 

 

Види, що перебувають під особливою загрозою зникнення.

104

 

 

Біосферні заповідники, природні заповідники степів України.

105

 

 

Степові комплекси природних заповідників та національних парків Криму.

106

 

 

Кургани як осередок збереження степової

біоти в умовах глобального розорювання степових грунтів.

107

 

 

Ековійна.

Узагальнення з теми: « Біорізноманітність

Українських степів»

 

 

 

              ТЕМА № 13. Біорізноманітність Українських Карпат ( 6 годин )

108

 

 

Природні комплекси Українських Карпат

( букові ліси, ялинові та смерекові ліси, субальпійські луки )

109

 

 

Основні висотні пояси та їх біота. Раритетні

гірські екосистеми.

110

 

 

Види, що перебувають під особливою загрозою зникнення.

111

 

 

Біосферні заповідники – Карпатський біосферний заповідник.

112

 

 

Національні парки Українських Карпат.

113

 

 

Узагальнення з теми: « Біорізноманітність

Українських карпат»

 

 

 

          ТЕМА № 14. Біорізноманітність Гірського Криму ( 6 годин )

114

 

 

Основні природні комплекси Гірського Криму ( чагарники та рідколісся, пухнасто- дубові та скельно – дубові ліси,гірські соснові ліси. Середземноморські степи, яйли)

115

 

 

Природні заповідники Гірського Криму.

116

 

 

Раритетні види, що перебувають під особливою державною та міжнародною охороною.

117

 

 

Основні  «фонові» типи екосистем ( типи рослинності)

118

 

 

Особливості підходів до збереження біорізноманітності Гірського Криму.

119

 

 

Узагальнення з теми: « Біорізноманітність

Гірського Криму »

 

 

 

         ТЕМА № 15. Біорізноманітність Чорного та Азовського морів ( 6 годин )

120

 

 

Біота Азовського моря та проблеми її збереження.

Вивчити загальні     -К. у природничих        -Здоров’я і

ознаки, властиві        науках і технологіях;    безпека;

організму людини   -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній              грамотність і          відповідальність

системі та їх                 здорове життя;         -Екологічна

особливості.               - Спілкування                безпека та

                                         державною                 сталий

                                         мовою;                          розвиток.

                                       -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж життя.

121

 

 

Основні причини збіднення морської біоти.

Проблеми інтродукованих видів.

122

 

 

Біота Чорного моря та основні загрози для її різноманітності. Морські інвазійні види.

123

 

 

Об’єкти природно- заповідного фонду України, що мають охоронні морські акваторії.

124

 

 

Особливості збереження раритетних видів морської біоти та природних комплексів

Азовського і Чорного морів.

125

 

 

Узагальнення з теми: « Біорізноманітність Чорного та Азовського морів»

 

 

 

         ТЕМА № 16. Біологія як основа біотехнології та медицини ( 9 годин)

126

 

§ 50

Одомашнення рослин і тварин. Поняття про селекцію.

127

 

§ 51

Біотехнологія, її завдання та методи.

128

 

§ 52

Генетична інженерія.

129

 

§ 53

Клітинна інженерія.

130

 

§ 54

Біологія і медицина.

131

 

С.237

Самоконтроль : « Біологія як основа біотехнології та медицини»

132

 

§ 52

Генетично – модифіковані організми.

133

 

§ 53

Можливості діагностики спадкових хвороб.

134

 

 

Узагальнення з теми: « Біологія як основа

біотехнології та медицини»

 

 

 

              УЗАГАЛЬНЕННЯ ( 3 години)

135

 

§ 55

Загальні властивості живих систем

136

 

§ 55

Самовідтворення, ріст, індивідуальний розвиток біологічних систем.

137

 

§ 55

Саморегуляція біосистем.

138

 

 

Екскурсія: Історія розвитку життя на Землі

(краєзнавчий музей)

139

 

 

Екскурсія: Вивчення біорізноманіття на прикладі своєї місцевості ( музей біофака)

140

 

 

Підсумковий урок

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Планування
Додано
10 березня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку