Календарне планування уроків хімії
9 клас (71 година на рік, 2 години на тиждень)
Календарне планування уроків хімії
9 клас (68 годин на рік, 2 години на тиждень)
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Примітка |
|
|
9 - А |
9 - Б |
|
|
1 |
|
|
Повторення. Склад і властивості основних класів неорганічних сполук.
|
|
2 |
|
|
Повторення. Склад і властивості основних класів неорганічних сполук.
|
|
3 |
|
|
Повторення. Розв’язування розрахункових задач з теми: «Основні класи неорганічних речовин» |
|
Тема 1.Розчини |
||||
4 |
|
|
Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі. Домашній експеримент 1. Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо). |
|
5 |
|
|
Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. |
|
6 |
|
|
Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини. Навчальний проект №3:«Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги.» |
|
7 |
|
|
Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес. Поняття про кристалогідрати. Навчальний проект №2: «Вирощування кристалів солей.» Демонстрації 1.Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді). |
|
8 |
|
|
Розрахункові задачі 1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. |
|
9 |
|
|
Розрахункові задачі
|
|
10 |
|
|
Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти. Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Демонстрації 2.Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлоридна кислота). Самостійна робота №1 |
|
11 |
|
|
Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти. Навчальний проект №1:«Електроліти в сучасних акумуляторах.» |
|
12 |
|
|
Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди №1 «Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах.»; №2 «Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора.»; №3«Дослідження рН харчової і косметичної |
|
13 |
|
|
Представлення результатів навчальних проектів № 4:«Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.»; №5 «Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.»; №6 «Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.»; №7 «Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.»; №8 «Дослідження рН середовища мінеральних вод України.» |
|
14 |
|
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди №4 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду.»; №5 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються виділенням газу.»; №6 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води.» Демонстрації 3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах. |
|
15 |
|
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Демонстрації 3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах. |
|
16 |
|
|
Іструктаж з БЖД Практична робота № 1 Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій . Демонстрації 3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах. |
|
17 |
|
|
Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій. Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди№7 « Виявлення хлорид-іонів у розчині.»; №8 «Виявлення сульфат-іонів у розчині.»; №9 «Виявлення карбонат-іонів у розчині.»
|
|
18 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2: «Розв’язування експериментальних задач |
|
19 |
|
|
Узагальнюючий контроль знань учнів з теми «Розчини». Самостійна робота.2 |
|
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність Поняття про суспензії, емульсії, аерозолі. Розв’язування розрахункових задач за цією темою. Здоров’я і безпека Розв’язування розрахункових задач за цією темою. Поняття про суспензії, емульсії, аерозолі. Колоїдні та істинні розчини. Безпечне поводження з речовинами. Електроліти й неелектроліти. Поняття про рН розчину. Екологічна безпека і сталий розвиток Розв’язування розрахункових задач за цією темою. Поняття про рН розчину. Застосування якісних реакцій.
|
||||
20 |
|
|
Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. Демонстрації Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну, екзо- та ендотермічні реакції |
|
21 |
|
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів. |
|
22 |
|
|
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники |
|
23 |
|
|
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій |
|
24 |
|
|
Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці |
|
25 |
|
|
Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. |
|
26 |
|
|
Оборотні й необоротні реакції Представлення результатів навчальних проектів №9 «Ендотермічні реакції на службі людині.»; №10 «Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.» |
|
27 |
|
|
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників. Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №10 «Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.» Демонстрації Залежність швидкості реакцій металів (цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу. |
|
28 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №3 «Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.» |
|
29 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань Самостійна робота № 3 |
|
30 |
|
|
Контрольна робота №1. |
|
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. Екзотермічні та ендотермічні реакції. Оборотні й необоротні реакції. Швидкість хімічної реакції. |
||||
|
Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки |
|||
31 |
|
|
Інструктаж з БЖД . Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними).Елементи-органогени.
Демонстрації Моделі молекул вуглеводнів ( |
|
32 |
|
|
Вуглеводні Метан як представник насичених вуглеводнів. Демонстрації 6.Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування). |
|
33 |
|
|
Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. |
|
34 |
|
|
Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. |
|
35 |
|
|
Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану |
|
36 |
|
|
Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості. |
|
37 |
|
|
Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування |
|
38 |
|
|
Горіння вуглеводнів. Демонстрації Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння |
|
39 |
|
|
Розв'язування розрахункових задач 2. «Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями.» |
|
40 |
|
|
Розв'язування розрахункових задач 2. «Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями.» |
|
41 |
|
|
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. Представлення результатів навчального проекту №11 «Використання полімерів: еколого-економічний аспект.» Демонстрації 8. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів. |
|
42 |
|
|
Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів. |
|
43 |
|
|
Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів. Представлення результатів навчального проекту №12 «Альтернативні джерела енергії.» |
|
44 |
|
|
Розв’язування розрахункових задач |
|
45 |
|
|
Проміжний контроль знань учнів з теми «Вуглеводні». Самостійна робота 4 |
|
46 |
|
|
Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи. Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості. |
|
47 |
|
|
Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №11 «Взаємодія гліцеролу з купрум (ІІ) гідроксидом |
|
48 |
|
|
Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини |
|
49 |
|
|
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. |
|
50 |
|
|
Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Демонстрації 9. Дія етанової кислоти на індикатори. 10. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами. |
|
51 |
|
|
Застосування етанової кислоти. Представлення результатів навчального проекту №13 «Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування.» |
|
52 |
|
|
Інструктаж з БЖД.. Практична робота №4 «Властивості етанової кислоти.» |
|
53 |
|
|
Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія. Навчальний проект №14 «Виготовлення мила з мильної основи.»
Домашній експеримент 2. Порівняння мийної дії мила та прального порошку вітчизняного виробника.
|
|
54 |
|
|
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів.Самостійна робота № 5 |
|
55 |
|
|
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі |
|
56 |
|
|
Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль. Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди №12 «Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом.»; №13 «Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру).»; №14 «Взаємодія крохмалю з йодом.» Домашній експеримент 3. Виявлення крохмалю в харчових продуктах |
|
57 |
|
|
Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. |
|
58 |
|
|
Представлення результатів навчальних проектів №15 « Дослідження хімічного складу їжі.»; №16 «Хімічний склад жувальних гумок.»; №17 «Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.» |
|
59 |
|
|
Нітрогеновмісні органічні речовини. Поняття про амінокислоти |
|
60 |
|
|
Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків. |
|
61 |
|
|
Значення природних і синтетичних органічних сполук. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. Представлення результатів навчальних проектів №18 «Друге життя паперу.»; №19 «Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону).» |
|
62 |
|
|
Інструктаж з БЖД . Практичні роботи №5 «Виявлення органічних сполук у харчових продуктах.» |
|
63 |
|
|
Узагальнення та систематизація Самостійна робота № 6. |
|
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність Застосування органічних речовин. Отруйність метанолу й етанолу. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. Здоров’я і безпека Безпечне поводження з речовинами. Згубна дія алкоголю на організм людини. Природні й гідрогенізовані жири. Мило, його мийна дія. Біологічна роль жирів, вуглеводів, амінокислот і білків. Екологічна безпека і сталий розвиток Природні й синтетичні органічні речовини. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. Підприємливість і фінансова грамотність Поняття про полімери. Переробка нафти. Мило, його склад. Застосування органічних речовин. |
||||
Тема 4. Роль хімії в житті суспільства |
||||
64 |
|
|
Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення. |
|
65 |
|
|
Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. Представлення результатів навчального проекту №20 «Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості.»
|
|
66 |
|
|
Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу. Представлення результатів навчальних проектів №21 «Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію.»; №22 «Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства.
|
|
67 |
|
|
Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства. Представлення результатів навчального проекту №23 «Дослідження достовірності реклами з погляду хімії.» |
|
68 |
|
|
Контрольна робота №2.
|
|
69 |
|
|
Повторення. Складання рівнянь окисно-відновних та ионних реакцій. |
|
70 |
|
|
Повторення. Генетичний зв'язок між класами неорганічних та органічних сполук |
|
71 |
|
|
Повторення. Розв'язування розрахункових задач.
|
|
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. Значення хімії для розуміння наукової картини світу. Здоров’я і безпека Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення. Екологічна безпека і сталий розвиток Хімія та екологія. Підприємливість і фінансова грамотність Хімічна наука і виробництво в Україні. |
||||
Орієнтовні об’єкти екскурсій. Водоочисна станція. Підприємства з виробництва пластмас, цукровий завод, кондитерська, хлібопекарня. |