Природнича, громадянська та історична, соціальна та здоров'язбережувальна освітні галузі
Я досліджую світ
4 клас
( Я досліджую світ: підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах): Частини 1, 2 / І.Жаркова, Л.Мечник, Л.Роговська. – Тернопіль: підручники і посібники, 2021.-144 с.: іл.)
№ п/п |
Зміст |
Очікувані результати |
Кіл- сть год |
Дата |
Прим |
|
І семестр |
|
47 год |
|
|
|
ЛЮДИНА |
|
5 год |
|
|
1 |
Людина частина природи і суспільства |
К.1,К.4, НВ.5 НЛ.3 4СЗО1.1 |
1 |
|
|
2 |
Неповторність кожної людини С.4-6 |
К.4,К.9, НВ.1 НЛ.1 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
3 |
Життя людини — найвища цінність С.7-9 |
К.1,К.4, НВ.5 НЛ.3 4СЗО1.1 |
1 |
|
|
4 |
Благодійність як прояв добра і співчуття С.10-12 |
К.9.К.5, НВ.6 НЛ.2 4ПРО1.6 |
1 |
|
|
5 |
Як досягнути успіху С.13-15 |
К.4,К.8 НВ.8 НЛ.3 4СЗО1.1 |
1 |
|
|
|
ЛЮДИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ |
|
8 год |
|
|
6 |
Що дає людині спілкування С.16-18 |
К.1,К.7, НВ.9 НЛ.2 4ГІО7.1 |
1 |
|
|
7 |
Як уникнути конфліктів з іншими людьми С.19-21 |
К.9,К.4, НВ.8 НЛ.3 4ГІО6.1 |
1 |
|
|
8 |
Культура поведінки вдома й у школі С.22-24 |
К.1,К.8, НВ.2 НЛ.4 4ГІО6.2 |
1 |
|
|
9 |
Культура поведінки на вулиці та в громадському транспорті С.25-27 |
К.2,К.3 НВ.3 НЛ.1 4СЗО1.4 |
1 |
|
|
10 |
Культура поведінки в громадських місцях С.28-30 |
К.4,К.9 НВ.7 НЛ.4 4СЗО2.1 |
1 |
|
|
11 |
Культура поведінки в гостях. Правила гостинності С.31-32 |
К.1,К.4, НВ.9 НЛ.2 4СЗО4.4 |
1 |
|
|
12 |
ТЕМАТИЧНА ДІАГНОСТИЧНА РОБОТА № 1 З ТЕМИ «ЛЮДИНА.ЛЮДИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ» |
К.1, К.4, НВ.5 НЛ.3 4ГІО7.1 4СЗО4.4 4ПРО1.6 |
1 |
|
|
13 |
Узагальнення знань з тем «Людина. Людина серед людей» |
К.3,К.10 НВ.3 НЛ.4 4СЗО2.1 |
1 |
|
|
|
ПРИРОДА |
|
16 год |
|
|
14 |
Всесвіт. Планета Земля — наш дім у Всесвіті С.33-35 |
К.1,К.7, НВ.1 НЛ.1 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
15 |
Сонячна система Практична робота «Моделюємо Сонячну систему» С.36-38 |
К.4,К.5, НВ.4 НЛ.4 4ПРО1.4 |
1 |
|
|
16 |
Планети Сонячної системи С.39-41 |
К.2,К.8, НВ.3 НЛ.1 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
17 |
Сонце — джерело світла і тепла на Землі С.42-44 |
К.4, К.11 НВ.7 НЛ.3 4ПРО2.1 |
1 |
|
|
18 |
Земля — планета Сонячної системи С.45-47 |
К.1.К.6 НВ.3 НЛ.2 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
19 |
Добовий рух Землі та його наслідки С.48-49 |
К.1,К4 НВ. 5 НЛ.4 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
20 |
Річний рух Землі та його наслідки С.50-52 |
К.4, К.3 НВ.2 НЛ.1 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
21 |
Місяць — природний супутник Землі С.53-55 |
К.2, К.11 НВ.1 НЛ.4 4ПРО2.1 |
1 |
|
|
22 |
Нагрівання земної поверхні сонячними променями С.56-57 |
К.1.К.3 НВ.8 НЛ.4 4ПРО2.1 |
1 |
|
|
23 |
Природні зони Землі. С.58-60 Погода. Прогноз погоди Екскурсія «Спостерігаємо за погодою» С.61-63 |
К.4,К.7 НВ.7 НЛ.1 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
24 |
Горизонт. Сторони горизонту С.64-65 |
К.1,К.4 НВ.3 НЛ.2 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
25 |
Орієнтування на місцевості за допомогою Сонця та місцевих ознак Практична робота «Визначаємо сторони горизонту за допомогою Сонця» С.66-68 |
К.4, К.11 НВ.4 НЛ.3 4ПРО1.5 |
1 |
|
|
26 |
Орієнтування на місцевості за допомогою компаса С.69-70 |
К.2,К.4 НВ.7 НЛ.4 4ПРО1.4 |
1 |
|
|
27 |
КОМБІНОВАНА ДІАГНОСТИЧНА РОБОТА № 2 З ТЕМИ « ПРИРОДА» |
К.1,К.4 НВ.2 НЛ.1 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
28 |
Узагальнення знань з теми «Природа» |
К.2,К.4 НВ.3 НЛ.4 4ПРО1.4 |
1 |
|
|
|
ПЛАН І КАРТА |
|
1 |
|
|
29 |
План і масштаб Практична робота «Складаємо план класної кімнати» С.71-72 |
К.3,К.5 НВ.4 НЛ.3 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
30 |
Зображення місцевості на плані С.73-75 |
К.2,К.6 НВ.2 НЛ.4 4ПРО2.2 |
1 |
|
|
31 |
Географічна карта С.76-77 |
К.4,К.10 НВ.5 НЛ.2 4ПРО2.2 |
1 |
|
|
32 |
Форми земної поверхні Практична робота «Позначаємо на карті материки» С.78-80 |
К.4,К.5 НВ.4 НЛ.1 4ПРО1.4 |
1 |
|
|
33 |
Землетруси і вулкани. Їх вплив на зміни земної поверхні С.81-83 |
К.2,К.5 НВ.5 НЛ.3 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
34 |
Робота вітру та текучої води, їх вплив на зміни земної поверхні С.84-85 |
К.4,К.7 НВ.3 НЛ.1 4.ПРО2.1 |
1 |
|
|
35 |
Материки та океани на географічній карті Проєкт «Загадки Євразії» С.86-88 |
К.2.К.11 НВ.2 НЛ.1 4ПРО2.2 |
1 |
|
|
36 |
Особливості природи Тихого океану С.89-91 |
К.4,К.6 НВ.1 НЛ.3 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
37 |
Особливості природи Атлантичного океану С.92-94 |
К.1,К.4 НВ.7 НЛ.4 4ПРО2.2 |
1 |
|
|
38 |
Особливості природи Індійського океану С.95-97 |
К.2,К.9 НВ.2 НЛ.1 4ПРО1.4 |
1 |
|
|
38 |
Особливості природи Північного Льодовитого океану. Практична робота «Позначаємо на карті океани» С.98-100 |
К.4,К.7 НВ.5 НЛ.1 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
40 |
Особливості природи Євразії С.101-103
|
К.4,К.6 НВ.8 НЛ.4 4ПРО2.2 |
1 |
|
|
41 |
Рослинний і тваринний світ Євразії С.104-107 |
К.2,К.4 НВ.5 НЛ.3 4ПРО2.1 |
1 |
|
|
42 |
КОМБІНОВАНА ДІАГНОСТИЧНА РОБОТА № 3 «ПРИРОДА» |
К.1,К4 НЛ.1 4ПРО1.1 |
|
|
|
43 |
Аналіз діагностичної роботи. Презентація проєкту «Загадки Євразії» |
К.4,К.10 НВ.1 НЛ.1 4ПРО2.2 |
1 |
|
|
44 |
Особливості природи Африки С.108-110 |
К.1,К.8 НВ.7 НЛ.2 4ПРО2.1 |
1 |
|
|
45 |
Рослинний і тваринний світ Африки. С.111-114 |
К.1,К.8 НВ.7 НЛ.2 4ПРО2.1 |
1 |
|
|
46-47 |
Узагальнення і систематизація знань з теми «Природа» |
К.4,К.5 НВ.8 НЛ.3 4ПРО 1.4 |
1 |
|
|
48 |
Підсумковий урок-віртуальна подорож «Навколо світу»
|
К.4,К.6 НВ.3 НЛ.1 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
Природнича, громадянська та історична, соціальна та здоров'язбережувальна освітні галузі
Я досліджую світ
4 клас
( Я досліджую світ: підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах): Частини 1, 2 / І.Жаркова, Л.Мечник, Л.Роговська. – Тернопіль: підручники і посібники, 2021.-144 с.: іл.)
№ п/п |
Зміст |
Очікувані результати |
Кіл- сть год |
Дата |
Прим |
|
ІІ семестр |
|
47 год |
|
|
|
ПРИРОДА (продовження) |
|
7 год |
|
|
49 |
Особливості природи Північної Америки С. 4-5 |
К.1,К.4, НВ.5 НЛ.3 4СЗО1.1 4ПРО1.1, 4ПРО2.2 |
1 |
|
|
50 |
Рослинний і тваринний світ Північної Америки С. 6-8 |
К.4,К.9, НВ.1 НЛ.1 4ПРО1.1 4ПРО1.4 |
1 |
|
|
51 |
Особливості природи Південної Америки С. 9-10 |
К.1,К.4, НВ.5 НЛ.3 4СЗО1.1 4ПРО2.1 |
1 |
|
|
52 |
Рослинний і тваринний світ Південної Америки С. 11-13 |
К.9.К.5, НВ.6 НЛ.2 4ПРО1.6 4ПРО2.1 |
1 |
|
|
53 |
Особливості природи Австралії С. 14-15 |
К.4,К.8 НВ.8 НЛ.3 4СЗО1.1 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
54 |
Рослинний і тваринний світ Австралії С. 16-18
|
К.1,К.8 НВ.7 НЛ.2 4ПРО2.1 4ПРО1.4 |
1 |
|
|
55 |
Особливості природи Антарктиди С. 19-20 Практична робота «Позначення на контурній карті материків і океанів» |
К.1,К.7, НВ.9 НЛ.2 4ГІО7.1 4ПРО1.1 4ПРО2.2 |
1 |
|
|
|
УКРАЇНА |
|
9год |
|
|
56 |
Україна на карті світу. Карта України С. 21-22 |
К.9,К.4, НВ.8 НЛ.3 4ГІО6.1 4ПРО1.1 4ПРО1.3 |
1 |
|
|
57 |
Форми земної поверхні в Україні та в рідному краї С. 23-24 |
К.1,К.8, НВ.2 НЛ.4 4ГІО6.2 4ПРО1.3 4ПРО4.3 |
1 |
|
|
58 |
Корисні копалини України та рідного краю С. 25-26 Практична робота «Характеристика видів корисних копалин своєї місцевості» |
К.2,К.3 НВ.3 НЛ.1 4СЗО1.4 4ПРО3.1 4ПРО1.3 |
1 |
|
|
59 |
Водойми С.27-28 Дослідження «Моделювання зв'язків в природному угрупованні» |
К.1,К.4, НВ.9 НЛ.2 4СЗО4.4 4ПРО4.1 |
1 |
|
|
60 |
Річки, озера і болота України та рідного краю С. 29-30 Екскурсія до річки |
К.1,К.4, НВ.9 НЛ.2 4ГІО2.2 4ПРО3.2 |
1 |
|
|
61 |
Чорне та Азовське моря. Охорона водойм С.31-32 |
К.1,К.4, НВ.9 НЛ.2 4СЗО4.4 4ПРО3.4 |
1 |
|
|
62 |
Ґрунти України та рідного краю С. 33-34 Практична робота «Дослідження ґрунтів рідного краю» |
К.1,К.4, НВ.9 НЛ.2 4ГІО5.1 4ПРО1.1 4ПРО3.3 |
1 |
|
|
63 |
ТЕМАТИЧНА ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА № 4 З ТЕМИ «Природа» |
К.1, К.4, НВ.5 НЛ.3 4ГІО7.1 4СЗО4.4 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
64 |
Узагальнення знань з тем «Природа» |
К.3,К.10 НВ.9 НЛ.2 4СЗО4.4 4ПРО1.3 |
1 |
|
|
|
ПРИРОДНІ ЗОНИ УКРАЇНИ |
|
14 год |
|
|
65 |
Природні зони України С.35-36 |
К.1,К.7, НВ.1 НЛ.1 4ПРО1.3 4ПРО4.3 |
1 |
|
|
66-67 |
Природна зона мішаних лісів С.37-38 Екскурсія «Сезонні явища у природі своєї місцевості» |
К.4,К.5, НВ.4 НЛ.4 4ПРО1.4 |
2 |
|
|
68 |
Господарська діяльність людей у зоні мішаних лісів. Охорона природи С.39-41 |
К.2,К.8, НВ.3 НЛ.1 4ПРО3.3 4ГІО5.1 |
1 |
|
|
69 |
Природна зона лісостепу С.42-43 |
К.4, К.11 НВ.7 НЛ.3 4ПРО2.1 |
1 |
|
|
70 |
Господарська діяльність людей у зоні лісостепу. Охорона природи С.44-45 |
К.1.К.6 НВ.3 НЛ.2 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
71 |
Природна зона степу С.46-48 |
К.1,К4 НВ. 5 НЛ.4 4ПРО1.3 |
1 |
|
|
72 |
Господарська діяльність людей у зоні степу. Охорона природи С.49-51 |
К.4, К.3 НВ.2 НЛ.1 4ГІО5.1 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
73 |
Українські Карпати С.52-54 |
К.2, К.11 НВ.1 НЛ.4 4ПРО2.1, 3.3 |
1 |
|
|
74 |
Кримські гори С.55-57 |
К.1.К.3 НВ.8 НЛ.4 4ПРО2.1 |
1 |
|
|
75-76 |
Сезонні зміни в природі України та народні традиції, пов'язані з ними С.58-60 Практична робота «Складання календаря народних свят» |
К.4,К.7 НВ.7 НЛ.1 4ПРО1.1 4ГІО5.1 |
2 |
|
|
77 |
Природні угруповання С. 61-63 Практична робота «Складання характеристики природного угруповання своєї місцевості» |
К.1,К.4 НВ.3 НЛ.2 4ПРО1.5 4ПРО4.3 |
|
|
|
78 |
ТЕМАТИЧНА ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА № 5 З ТЕМИ « Природні зони України» |
К.1,К.4 НВ.3 НЛ.2 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
79 |
Узагальнення знань з теми «Природні зони України» |
К.4, К.11 НВ.4 НЛ.3 4ПРО1.5 4ПРО4.3 |
1 |
|
|
|
ЛЮДИНА І ПРИРОДА |
|
14год |
|
|
80 |
Взаємозв'язки між людиною, природою і рукотворним світом С.64-66 Практична робота «Складання колекції виробів, виготовлених з певного матеріалу» |
К.3,К.5 НВ.4 НЛ.3 4ПРО1.1 4ГІО2.2 4ПРО2.2 |
1 |
|
|
81 |
Рукотворний світ - світ, створений працею людини(транспортні засоби, побутові прилади тощо) С.67-69 Спостереження роботи машин і механізмів під час віртуальної екскурсії |
К.2,К.6 НВ.2 НЛ.4 4ПРО2.1 4ПРО3.3 4ПРО1.4 |
1 |
|
|
82 |
Властивості матеріалів, їх використання в різних сферах діяльності людини С.70-72 Практична робота «Дослідження властивостей матеріалів (деревини), складання пропозицій щодо їх використання |
К.4,К.10 НВ.5 НЛ.2 4ПРО3.3, 4ПРО3.4 4ГІО8.1 |
1 |
|
|
83 |
Машини і механізми Практична робота «Машини - помічники»(правила безпечного користування пристроями та приладами) С.73-74 |
К.4,К.5 НВ.4 НЛ.1 4ПРО1.4 4ПРО3.4 4СЗО4.5 |
1 |
|
|
84 |
Рослинництво Досліди «Дослідження умов росту рослин» С.75-77 |
К.2,К.5 НВ.5 НЛ.3 4ПРО1.1 4ПРО1.4 |
1 |
|
|
85 |
Тваринництво С.78- 79 Віртуальна екскурсія на ферму «Вивчення умов існування тварин» |
К.4,К.7 НВ.3 НЛ.1 4ПРО2.1 4ПРО1.4 |
1 |
|
|
86 |
Винаходи людства, підказані природою Проєкт «Українці, які змінили світ» С.80-82 |
К.2.К.11 НВ.2 НЛ.1 4ПРО2.2 4СЗО4.5
|
1 |
|
|
87-88 |
Вплив діяльності людини на природу С.83-85 Дослідження повсякденних звичок, що допоможуть зменшити кількість побутового сміття(відходів) «Сортуємо сміття» |
К.4,К.6 НВ.1 НЛ.3 4ПРО4.1 4СЗО 4.5 |
2 |
|
|
89 |
Екологічні проблеми планети С.86-88 Практична робота «Дослідження способів заощадження води вдома» |
К.1,К.4 НВ.7 НЛ.4 4ПРО2.2 4ПРО1.5 |
1 |
|
|
90 |
Природоохоронні заходи С.89-91 Практична робота «Розробка природоохоронного заходу» |
К.2,К.9 НВ.2 НЛ.1 4ПРО4.1 4СЗО 4.5 |
1 |
|
|
91 |
Правила безпечної поведінки в природі Практична робота «Моделювання безпечної поведінки у природі» С.92-94 |
К.4,К.7 НВ.5 НЛ.1 4ПРО1.1 4СЗО 4.5 |
1 |
|
|
92 |
КОМБІНОВАНА ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА № 6 «ЛЮДИНА І ПРИРОДА» |
К.1,К4 НЛ.1 4ПРО1.1 |
1 |
|
|
93 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань з теми «Людина і природа» Презентація проєкту «Українці, які змінили світ» |
К.4,К.10 НВ.1 НЛ.1 4ПРО2.2 4СЗО 4.5 |
1 |
|
|
|
Людина в суспільстві |
|
8год |
|
|
94 |
Громадські права та обов'язки С. 95-97 Практична робота «Мої права та обов'язки» |
К.1,К.8 НВ.7 НЛ.2 4ПРО2.1 4ГІО6.2 |
1 |
|
|
95 |
Основні символи держави Україна. Народні символи України С. 98-100 |
К.4,К.5 НВ.8 НЛ.3 4ПРО 1.4 4ГІО8.3 |
1 |
|
|
96 |
Державні та народні символи інших країн С.101-103 Дослідження «Історія і культура мого краю» |
К.4,К.6 НВ.3 НЛ.1 4ПРО1.1 4ГІО8.3, 3.1 |
1 |
|
|
97 |
Проєкт «Бережи свій рідний край» С. 104-105
|
К.2.К.11 НВ.2 НЛ.1 4ПРО2.2 4ГІО1.3 |
1 |
|
|
98 |
Правопорушення, поширені серед дітей С. 106 -108 Практична робота «Правопорушення та відповідальніст за них» |
К.4,К.6 НВ.1 НЛ.3 4ПРО1.1 4 ГІО 6.2 |
1 |
|
|
99 |
Соціальні ролі людини С. 109-110 Рольова гра «Я – пасажир» |
К.1,К.4 НВ.7 НЛ.4 4ПРО2.2 |
1 |
|
|
100 |
Гроші. Бюджет. Заощадження С.111- 112 Рольова гра «Супермаркет» |
К.2,К.9 НВ.2 НЛ.1 4ПРО1.4 4ГІО8.1 |
1 |
|
|
101 |
Узагальнення і систематизація знань з теми «Людина в суспільстві» |
К.4,К.7 НВ.5 НЛ.1 4ПРО1.1 4ГІО8.1 |
1 |
|
|
|
ЛЮДИНА І СВІТ |
|
4 год |
|
|
102 |
Земля – домівка людства С. 113-114 |
К.2.К.11 НВ.2 НЛ.1 4ПРО2.2 4ГІО3.1 |
1 |
|
|
103 |
Найближчі країни-сусіди України С. 115-117 |
К.4,К.6 НВ.1 НЛ.3 4ПРО1.1 4ГІО3.1, 3.2 |
1 |
|
|
104 |
Міжнародне співробітництво України в питаннях природи і культури С. 118-120 |
К.1,К4 НЛ.1 4ПРО1.1 4ГІО4.2 |
1 |
|
|
105 |
Узагальнення знань та систематизація вивченого. Підсумковий урок-віртуальна подорож «Цікава Україна» |
К.4,К.6 НВ.1 НЛ.3 4ПРО1.1, 1.4 4ГІО3.1, 4.2 |
1 |
|
|