Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» 4 клас, ІІ семестр (7 години на тиждень ) відповідно до Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Р.Б.Шияна (автори Т. Гільберг, С. Тарнавська, Н. Павич) |
||
|
Тема 5 «Світ невидимий » |
|
1 |
Материки, океани і частини світу на географічних картах. |
|
2 |
Материки, океани і частини світу на географічних картах. Практична робота із контурною картою. Нанесення назв материків, частин світу та океанів. |
|
3 |
Материки, океани і частини світу на географічних картах. Дослід. Який найкоротший водний шлях з України до Австралії? |
|
Тема 1. Природа голубої планети |
||
4 |
Тихий океан. |
|
5 |
Тихий океан. Рослинний та тваринний світ. |
|
6 |
Тихий океан. МОВ. Взаємодіємо усно. Порівняти 2 тварини Тихого океану за діаграмою Венна. |
|
7 |
Проєкт «Виготовлення іграшки з фетру» (Технології) |
|
8 |
Чим цікавий Атлантичний океан. Дослід. Чому через Атлантичний океан проходять головні морські шляхи? |
|
9 |
Чим цікавий Атлантичний океан. МОВ. Робота з інформацією. Версії походження назви Атлантичного океану. |
|
10 |
Чим цікавий Атлантичний океан. Рослинний та тваринний світ. |
|
11 |
Чим цікавий Атлантичний океан. Колективний творчий проєкт. Створення лепбуку «Всесвітній день океану» |
|
12 |
Які таємниці приховує Північний Льодовитий океан. Практична робота із контурною картою. Нанесення назв країн, які омиває Північний Льодовитий та Атлантичний океани. |
|
13 |
Які таємниці приховує Північний Льодовитий океан. Рослинний і тваринний світ. |
|
14 |
Які таємниці приховує Північний Льодовитий океан. МОВ. Взаємодіємо письмово. Описати (за вибором) білого ведмедя, гренландського кита, нарвала чи моржа з використанням прикметників. |
|
15 |
Що приховують глибини Індійського океану. Практична робота із картою півкуль. Знайти та показати острови та країни, які омиває Індійський океан. |
|
16 |
Що приховують глибини Індійського океану. Дослід. Чому океан отримав таку назву та чому вода в Індійському океані тепла? |
|
17 |
Що приховують глибини Індійського океану. Рослинний та тваринний світ. |
|
18 |
Що приховують глибини Індійського океану. МОВ. Взаємодіємо письмово. Есей «Уявна мандрівка на один із островів в Індійському океані» |
|
19 |
Господарське значення океанів. Міні-проєкт «Охорона океанів від забруднення» |
|
20 |
Діагностувальна робота |
|
21 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань та вмінь із розділу. |
|
Тема 2. Природа материків Лютий Тема 6 «Світ невідомий» |
||
22 |
Євразія – найбільший материк. Практична робота. Намалювати у зошиті умовні позначення корисних копалин, на які багата Євразія. |
|
23 |
Євразія – найбільший материк. Дослід. Робота з діаграмою «Населення деяких європейських країн» |
|
24 |
Євразія – найбільший материк. МОВ. Читаємо. Найвища вершина Землі- Еверест. |
|
25 |
Які рослини і тварини мешкають на материку Євразія. Тундра і тайга. |
|
26 |
Які рослини і тварини мешкають на материку Євразія. Пустелі та вологі тропічні ліси. |
|
27 |
Які рослини і тварини мешкають на материку Євразія. Колективний проєкт «Національний парк Євразії» |
|
28 |
Які рослини і тварини мешкають на материку Євразія. Екскурсія в ліс( із батьками у вільний час) та описати його, скориставшись таблицею. |
|
29 |
Проєкт «Моделювання рослин та тварин із застосування «Танграма» (Технології) |
|
30 |
Чому Африка – найспекотніший материк Землі. МОВ. Театралізуємо. Розігрування улюблених сцен із мультфільму «Мадагаскар» |
|
31 |
Чому Африка – найспекотніший материк Землі. Практична робота (контурна карта). Позначення найбільших річок та озер Африки. |
|
32 |
Чому Африка – найспекотніший материк Землі. МОВ. Взаємодіємо письмово. Правопис числівників ( кількість держав в Африці, температура повітря, географічні об’єкти) |
|
33 |
Які рослини і тварини мешкають в Африці. Дослід. Ланцюги живлення в Африці. |
|
34 |
Які рослини і тварини мешкають в Африці. МОВ. Досліджуємо медіа. Перегляд відео про сафарі та складання інструкції з безпечної поведінки. |
|
35 |
Які рослини і тварини мешкають в Африці. Проєкт «Рослина або тварина, яку можна побачити лише в Африці» |
|
36 |
Проєкт «Африканський велетень» (Технології) |
|
37 |
Північна Америка. Практична робота. Демонстрація географічних об’єктів Північної Америки на карті. |
|
38 |
Північна Америка. Корінні народи. МОВ. Читаємо. Найвидатніші представники української діаспори в Північній Америці. |
|
39 |
Рослинний і тваринний світ Північної Америки. Дослід. Порівняння рослинного світу Євразії та Північної Америки. |
|
40 |
Рослинний і тваринний світ Північної Америки. Проєкт «Як охороняють природу в Північній Америці?» |
|
41 |
Діагностувальна робота. |
|
42 |
Аналіз діагностувальної роботи. Природа Південної Америки. Практична робота(контурна карта). Позначити найбільші річки, озера, гори Південної Америки. |
|
43 |
Природа Південної Америки. МОВ. Робота з різними джерелами інформації. «Чому ліси Південної Америки називають легенями Землі?» |
|
44 |
Рослинний і тваринний світ Південної Америки. |
|
45 |
Рослинний і тваринний світ Південної Америки. Дослід. Порівняти (за таблицею) савану Південної Америки та савану Африки. |
|
46 |
Рослинний і тваринний світ Південної Америки. МОВ. Досліджуємо медіа. Новина. Знайти останню новину про рослинний чи тваринний світ Південної Америки та презентувати в класі. |
|
47 |
Проєкт «Водяна красуня» (Технології) |
|
48 |
Австралія – найсухіший материк. Практична робота (контурна карта). Позначення географічних об’єктів Австралії. |
|
49 |
Австралія – найсухіший материк. Проєкт «Острів Тасманія» |
|
50 |
Австралія – найсухіший материк. Уявна екскурсія до Великого Бар’єрного Рифу. |
|
51 |
Рослинний і тваринний світ Австралії. МОВ. Розв'язуємо проблему. |
|
|
Березень Тема 7 «Як це влаштовано і як це працює? » |
|
52 |
Рослинний і тваринний світ Австралії. Проєкт «Рослина або тварина, яка мешкає лише в Австралії» |
|
53 |
Антарктида – найхолодніший материк. МОВ. Взаємодіємо письмово. Слова з префіксом най-, які характеризують Антарктиду. |
|
54 |
Антарктида – найхолодніший материк. Дослід. Довести, що Антарктида-крижана пустеля. |
|
55 |
Рослинний і тваринний світ Антарктиди. |
|
56 |
Рослинний і тваринний світ Антарктиди. МОВ. Взаємодіємо письмово. Написання листа дослідникам на станцію «Академік Вернадський». |
|
58 |
Рослинний і тваринний світ Антарктиди. Охорона природи. Практична робота. Складання ланцюгів живлення тварин Антарктиди. |
|
59 |
Навчальний проєкт «Цікавий світ материка, на який ми хочемо потрапити» |
|
60 |
Проєкт «Пінгвін» (Технології) |
|
61 |
Діагностувальна робота. |
|
62 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань та вмінь до розділу. |
|
РОЗДІЛ. 3. ВСЕСВІТ І СОНЯЧНА СИСТЕМА |
||
63 |
Як влаштована Сонячна система. |
|
64 |
Як влаштована Сонячна система. Дослід «Небесні тіла та їхня будова»(намалювати одне з небесних тіл та підписати будову) |
|
65 |
Як влаштована Сонячна система. МОВ. Робота з інформацією. Чому комета Галлея отримала таку назву? |
|
66 |
Проєкт «Сонячна система» (Технології) |
|
66 |
Сонце – центральне тіло Сонячної системи. Дослід. Співвідношення розмірів Сонця та Землі. |
|
67 |
Сонце – центральне тіло Сонячної системи. Роль Сонця у природі. МОВ. Взаємодіємо усно. Прислів’я та приказки про Сонце. |
|
68 |
Виготовлення листівки «Квітуча галявина» |
|
69 |
Які бувають планети. |
|
70 |
Які бувають планети. Віртуальна екскурсія «Розповідь-реклама про одну з планет-гігантів» |
|
71 |
Які бувають планети. Проєкт у групах «Виготовлення модель-шкали Сонячної системи» |
|
72 |
Таємниці планет земної групи. |
|
73 |
Таємниці планет земної групи. МОВ. Досліджуємо медіа. «Місяць-природний супутник Землі» |
|
74 |
Як відбувається добовий і річний рух Землі. |
|
75 |
Як відбувається добовий і річний рух Землі. Дослід «Як відбувається зміна дня і ночі» |
|
76 |
Що можна побачити на зоряному небі. |
|
|
Тема 8 «Енергія» |
|
77 |
Що можна побачити на зоряному небі. Практична робота (карта зоряного неба). Знайти та показати сузір’я. |
|
78 |
Навчальний проєкт. Виготовлення панно «Зоряна ніч» |
|
79 |
Молочний шлях – наша галактика. |
|
80 |
Молочний шлях – наша галактика. МОВ. Читаємо. Чумацький шлях |
|
81 |
Давні і сучасні уявлення людей про Всесвіт. |
|
82 |
Давні і сучасні уявлення людей про Всесвіт. Міні-проєкт «Що допомагає нам отримувати інформацію про Всесвіт?» |
|
83 |
Проєкт «Подорож у космос» (Технології) |
|
84 |
Діагностувальна робота. |
|
85 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань та навичок до розділу. |
|
РОЗДІЛ 4. МАЙБУТНЄ – ЦЕ МИ |
||
Тема 1. Людина і природа |
||
86 |
Які взаємозв’язки існують у природі. Дослід «Яка роль дощових черв’яків у природі» |
|
87 |
Які взаємозв’язки існують у природі. Практична робота. Схема взаємозв’язків у природі, які доводилося спостерігати. |
|
88 |
Як людина змінює природу. МОВ. Взаємодіємо усно. Дискусія «Чому без рослин на нашій планеті не буде життя?» |
|
89 |
Як людина змінює природу. Експеримент «1 день мінімального використання електроенергії задля захисту планети» |
|
90 |
Проєкт «Моделювання транспортного засобу» (Технології) |
|
91 |
Чому матеріали використовують повторно. Практична робота. Зібрати колекцію штучних матеріалів та підписати їх. |
|
92 |
Чому матеріали використовують повторно. Дослід. Штучний та природний матеріал, з яких можна виготовити одну й ту саму річ. Проаналізувати. |
|
93 |
Чому матеріали використовують повторно. МОВ. Взаємодіємо письмово. Есей «Як можна повторно використати предмети вжитку» |
|
94 |
Чому матеріали використовують повторно. Проєкт «Які країни відмовилися від пластикових пакетів?» |
|
95 |
Що таке екологічні проблеми. |
|
96 |
Що таке екологічні проблеми. Дослід «Які екологічні проблеми характерні для Чернівців?» |
|
97 |
Що таке екологічні проблеми. МОВ. Досліджуємо медіа. Як сучасні винаходи людства допомагають зберегти планету чистою. |
|
98 |
Що таке екологічні проблеми. Навчальний проєкт «Чому ліси називають «»легенями планети?» |
|
99 |
Виготовлення горщика для вирощування саджанців. |
|
Тема 2 Людина - багатство країни |
||
100 |
Людина – найбільша цінність. |
|
101 |
Людина – найбільша цінність. МОВ. Взаємодіємо письмово. Дібрати прикметники до слова «життя» |
|
|
Тема 9 «Можливості людини» |
|
102 |
Людина – найбільша цінність. Практична вправа. « Дієві поради, які допомагають володіти собою у емоційних ситуаціях» |
|
103 |
Людина – найбільша цінність. МОВ. Взаємодіємо усно. Словесний портрет красивої людини. |
|
104 |
Проєкт «Браслет для друга» (Технології) |
|
105 |
Діагностувальна робота. |
|
106 |
Аналіз діагностувальної роботи. Моя дорога до успіху. |
|
107 |
Моя дорога до успіху. Практична робота. Визначити, які риси характеру допомогли досягти успіху в різних сферах життя. |
|
108 |
Моя дорога до успіху. Проєкт « Шлях до успіху відомих українців» |
|
109 |
Як жити серед людей. |
|
110 |
Як жити серед людей. МОВ. Робота з інформацією. Що таке конфлікт та як поводитися толерантно. |
|
111 |
Як жити серед людей. Практична вправа «Щоб знайти друзів, треба…» |
|
112 |
Як жити серед людей. Моральні якості. МОВ. Театралізуємо. «Правила етикету, які полегшують спілкування» |
|
113 |
Приготування салату «Мікс» |
|
114 |
Як запобігти небезпечним ситуаціям. |
|
115 |
Як запобігти небезпечним ситуаціям. Практична робота. До яких наслідків(зображені на малюнках) можуть призвести дані ситуації? |
|
116 |
Як запобігти небезпечним ситуаціям. Правила безпечної поведінки у побуті. |
|
117 |
Безпека на дорозі. |
|
118 |
Безпека на дорозі. МОВ. Взаємодіємо усно. Які правила дорожнього руху ви знаєте? |
|
119 |
Безпека на дорозі. Дослід. Чому дорожні знаки зрозумілі у різних країнах світу? |
|
120 |
Що таке правопорушення. |
|
121 |
Що таке правопорушення. МОВ. Читаємо. Чому «крадієм так легко стати»? |
|
122 |
Як людина змінює світ. Навчальний проєкт «Відомі українці-винахідники» |
|
123 |
Проєкт «Благодійний ярмарок» (Технології) |
|
124 |
Підсумковий урок. |
|