1-й семестр Тема 1. Музика мого народу (16 год.)
|
|||||||||||||||||||||||
Урок № |
Дата |
Корекція |
Дата |
Корекція |
Дата |
Корекція |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
||||||||||||||
4 -А |
4 - А |
4 - Б |
4 - Б |
4 - В |
4 - В |
||||||||||||||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
Я люблю свою країну – Україну! |
У. н. п. «Повішу я колисочку»; К. Стеценко, «Вечірня пісня» |
«Добрий день, матусю-Україна» сл. Н. Рубальської муз. М. Ведмедері |
||||||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
Головна пісня країни |
Державний Гімн України, вірші П. Чубинського, музика М. Вербицького |
«Добрий день, матусю-Україна» сл. Н. Рубальської муз. М. Ведмедері (повторення) |
||||||||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
Вийшли в поле косарі… |
«Поле моє, поле», музика В. Філіпенка, вірші Л. Реви |
У. н. п. «Вийшли в поле косарі» |
||||||||||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
Думи |
Українська народна пісня «Дума про козака Голоту». |
У. н. п. «Вийшли в поле косарі» (повторення) |
||||||||||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
Сяйво козацької слави |
Українська народна пісня «Пісня про Байду» у виконанні Михайла Коваля |
«Ой на горі та й женці жнуть» у. н. п.
|
||||||||||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
Сяйво козацької слави (продовження) |
Є. Адамцевич, «Запорізький марш», С. Гулак-Артемовський, танці з опери «Запорожець за Дунаєм» (на вибір учителя) |
«Ой на горі та й женці жнуть» у. н. п. (повторення) |
||||||||||||||
7 |
|
|
|
|
|
|
Жартівливі пісні |
У. н. п. «Дівка в сінях стояла», М. Калачевський, «Українська симфонія» (друга частина). |
«Сіяв мужик просо» у. н. п. |
||||||||||||||
8 |
|
|
|
|
|
|
Світ дитячих ігор. Музична мозаїка |
У. н. п., «Вийди, вийди, сонечко» (в обробці Л. Ревуцького); «Базіка», вірші Агнії Барто, музика Сергія Прокоф’єва (фрагмент); Маріан Коваль, опера «Вовк і семеро козенят» (фрагмент сцени гри). |
«Сіяв мужик просо» у. н. п. (повторення)
|
||||||||||||||
9 |
|
|
|
|
|
|
Вечірня пісня |
«Зоре моя вечірняя», вірші Тараса Шевченка, музика Якова Степового; У. н. п., «Ой ходить сон коло вікон»; Музика Олексія Рибнікова, вірші Вільяма Блейка (переклад С. Маршака), колискова «Сон» з к/ф «Казка про зоряного хлопчика». |
«Котику сіренький» у. н. п. (розучування);
|
||||||||||||||
10 |
|
|
|
|
|
|
Музична казка |
Микола Лисенко, пісня Кози, пісня Лисички, пісня Вовчика, пісня Рака з опери «Коза-дереза». |
«Котику сіренький» у. н. п. (повторення)
|
||||||||||||||
11 |
|
|
|
|
|
|
Музична казка (продовження) |
Кирило Стеценко, опера «Лисичка, котик і півник», фрагменти першої дії:
|
«Ухтимко» Вірші О. Вратарьова Музика О. |
||||||||||||||
12 |
|
|
|
|
|
|
На гостини до Коломиї |
Коломийки різного характеру (на вибір вчителя); Коломийки у виконанні троїстих музик (на вибір вчителя); Жанна Колодуб, «Троїсті музики». |
Повторення вивчених українських народних пісень, «Ухтимко» Вірші О. Вратарьова Музика |
||||||||||||||
13 |
|
|
|
|
|
|
Фольклор і професійна музика |
Георгій Майборода, «Гуцульська рапсодія»; Костянтин Меладзе, «Квітка-душа» у виконанні Н. Матвієнко. |
Розучування новорічних пісень на вибір вчителя; «Добрий день, людям на землі» вірші і музика Ігора Танчака |
||||||||||||||
14 |
|
|
|
|
|
|
Напередодні Нового року |
Українська щедрівка «Чи дома, дома»; Українська щедрівка «Слава нашим господарям». |
Українські щедрівки «Ой рано, рано кури запіли», «Прийшли щедрувати» |
||||||||||||||
15 |
|
|
|
|
|
|
Використання народних мелодій у творчості композиторів |
У.н.п. «За свят встали козаченьки» М.Лисенко опера «Тарас Бульба» |
|
||||||||||||||
16 |
|
|
|
|
|
|
Урок-концерт |
Музичні твори на вибір учителя та учнів
|
|||||||||||||||
2-й семестр Тема 2. Музика єднає світ (19 год.) |
|||||||||||||||||||||||
17 |
|
|
|
|
|
|
На гостини до сусідів |
Родіон Щедрін, концерт «Пустотливі частівки» (фрагмент). Сергій Рахманінов, Концерт № 3 ре мінор для фортепіано з оркестром ре мінор (фрагмент першої частини). |
«Зі в’юном я ходжу» («Со вьюном я хожу») Російська народна пісня (розучування) |
||||||||||||||
18 |
|
|
|
|
|
|
На гостини до сусідів |
Білоруська народна пісня-танець «Бульба». Молдовський народний танець «Молдовеняска». |
«Зі в’юном я ходжу» («Со вьюном я хожу») російська народна пісня (повторення) |
||||||||||||||
19 |
|
|
|
|
|
|
Музичні Польща і Чехія |
Фридерік Шопен, Мазурка ля мінор Антонін Дворжак, Словянський танець (на вибір вчителя) |
«Полька» чеська народна пісня (розучування) |
||||||||||||||
20 |
|
|
|
|
|
|
Мандрівка до Угорщини |
Золдан Кодай, «Чардаш» з опери «Хари Янош»; Йоганнес Брамс, Угорський танець (на вибір вчителя). |
«Полька» чеська народна пісня (повторення) |
||||||||||||||
21 |
|
|
|
|
|
|
Українські наспіви линуть світом |
веснянка «Вийди, вийди, Іванку»; Петро Чайковський, Перший концерт для фортепіано з оркестром (фінал); Людвиг ван Бетховен, Варіації на українські теми. |
«Вийди, вийди, Іванку» у. н. п. (розучування)
|
||||||||||||||
22 |
|
|
|
|
|
|
Співуча Німеччина |
Йоганн Себастьян Бах, «Прелюдія до мажор», «Прелюдія до мінор». |
«Вийди, вийди, Іванку» у. н. п. (повторення); |
||||||||||||||
23 |
|
|
|
|
|
|
Різноманітна Австрія |
В.-А. Моцарт, «Рондо в турецькому стилі»; «Симфонія соль мінор» (фрагмент першої частини). |
«Янчику-подолянчику» у. н. п. (розучування) |
||||||||||||||
24 |
|
|
|
|
|
|
Вишукана Франція |
Каміль Сен-Санс, «Карнавал тварин» (фрагмент на вибір вчителя); В.-А. Моцарт, Варіації на тему французької пісні «Пастух» |
«Вітерець» вірші і музика Ігора Танчака (розучування) за бажанням |
||||||||||||||
25 |
|
|
|
|
|
|
У гості до Литви, Латвії, Естонії |
К. М’ясков, «Литовський танець»; естонський народний танець «Тульяк»
|
«Півник» Латиська народна пісня (розучування)
|
||||||||||||||
26 |
|
|
|
|
|
|
Сонячні Італія та Болгарія. Музичний калейдоскоп |
Микола Лисенко, «Баркарола»; Сергій Рахманінов, «Італійська полька»; болгарська народна пісня «Посадив я полин» |
«Півник» Латиська народна пісня (повторення)
|
||||||||||||||
27 |
|
|
|
|
|
|
Казкові Фінляндія та Норвегія |
Ян Сібеліус, сифонічна поема «Фінляндія». Едвард Гріг, «Захід сонця». |
Едвард Гріг, «Захід сонця» (розучування)
|
||||||||||||||
28 |
|
|
|
|
|
|
Грузія, Вірменія, Азербайджан |
Грузинський народний танець «Лезгінка». Арам Хачатурян, гопак із балету «Гаяне». |
Едвард Гріг, «Захід сонця» (повторення) «Курчатка» Вірші Т. Муталлібова Музика Г. Гусейнлі (розучування) |
||||||||||||||
29 |
|
|
|
|
|
|
Загадкові Індія, Китай і Японія |
П. Чайковський, Китайський танець із балету «Лускунчик». «Вишня» японська народна пісня; Д. Кабалевський, Варіації на японську нар. пісню «Вишня». |
«Вишня» японська народна пісня (за бажанням вчителя проспівування мелодії пісні) « Прогулянка з батьком» індонезійська народна пісня (розучування) |
||||||||||||||
30 |
|
|
|
|
|
|
Сполучені Штати Америки |
Джорж Гершвін, колискова з опери «Поргі і Бесс». |
« Прогулянка з батьком» індонезійська народна пісня (повторення) |
||||||||||||||
31 |
|
|
|
|
|
|
Повернення додому, в Україну |
Українська народна пісня на вірші Т. Г. Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий». |
«Гуде вітер вельми в полі» Вірші В. Забіли Музика М. Глинки (розучування) |
||||||||||||||
32 |
|
|
|
|
|
|
Музика єднає світ |
У.н.т. «Гопак», груз. н.т. «Лезгінка», біл.н.т. «Бульба» |
«Гуде вітер вельми в полі» Вірші В. Забіли Музика М. Глинки |
||||||||||||||
33 |
|
|
|
|
|
|
Танцювальні мелодії різних країн |
Музичні твори на вибір учителя |
|
||||||||||||||
34 |
|
|
|
|
|
|
Урок-концерт |
Музичні твори на вибір учителя та учнів |
|||||||||||||||
35 |
|
|
|
|
|
|
Вікторина «Музичний калейдоскоп» |
||||||||||||||||
1-й семестр Тема 1. Музика мого народу (8 год.) |
|||||||||||||||||||||
Урок № |
Дата |
Корекція |
Дата |
Корекція |
Дата |
Корекція |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
||||||||||||
4 -А |
4 - А |
4 - Б |
4 - Б |
4 - В |
4 - В |
||||||||||||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
Я люблю свою країну – Україну! |
Державний Гімн України, вірші П. Чубинського, музика М. Вербицького |
«Добрий день, матусю-Україна» сл. Н. Рубальської муз. М. Ведмедері |
||||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
Календарно-обрядові пісні |
«Поле моє, поле», музика В. Філіпенка, вірші Л. Реви |
У. н. п. «Вийшли в поле косарі» |
||||||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
Думи та козацькі пісні |
Українська народна пісня «Дума про козака Голоту». Українська народна пісня «Пісня про Байду» у виконанні Михайла Коваля. Є. Адамцевич, «Запорізький марш», |
«Ой на горі та й женці жнуть» у. н. п.
|
||||||||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
Жартівливі пісні |
У. н. п. «Дівка в сінях стояла», М. Калачевський, «Українська симфонія» (друга частина). |
«Сіяв мужик просо» у. н. п. |
||||||||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
Світ дитячих ігор. Музична мозаїка |
У. н. п., «Вийди, вийди, сонечко» (в обробці Л. Ревуцького); «Базіка», вірші Агнії Барто, музика Сергія Прокоф’єва (фрагмент); Маріан Коваль, опера «Вовк і семеро козенят» (фрагмент сцени гри). |
«Сіяв мужик просо» у. н. п. (повторення)
|
||||||||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
Вечірня пісня |
«Зоре моя вечірняя», вірші Тараса Шевченка, музика Якова Степового; У. н. п., «Ой ходить сон коло вікон»; Музика Олексія Рибнікова, |
«Котику сіренький» у. н. п. (розучування);
|
||||||||||||
7 |
|
|
|
|
|
|
Фольклор і професійна музика |
Жанна Колодуб, «Троїсті музики». Георгій Майборода, «Гуцульська рапсодія»; Костянтин Меладзе, «Квітка-душа» у виконанні Н. Матвієнко. |
Розучування новорічних пісень на вибір вчителя;
|
||||||||||||
8 |
|
|
|
|
|
|
Використання народних мелодій у творчості композиторів. Урок-концерт |
У.н.п. «За свят встали козаченьки» М.Лисенко опера «Тарас Бульба» |
Українські щедрівки «Ой рано, рано кури запіли», «Прийшли щедрувати» |
||||||||||||
2-й семестр Тема 2. Музика єднає світ (9 год.) |
|||||||||||||||||||||
9 |
|
|
|
|
|
|
На гостини до сусідів |
Родіон Щедрін, концерт «Пустотливі частівки» (фрагмент) Рос.н.п. «Во саду лі», білоруська народна пісня-танець «Бульба».молдовський народний танець «Молдовеняска». |
«Зі в’юном я ходжу» («Со вьюном я хожу») Російська народна пісня (розучування) |
||||||||||||
10 |
|
|
|
|
|
|
Музичні Польща і Чехія |
Фридерік Шопен, Мазурка ля мінор Антонін Дворжак, Словянський танець (на вибір вчителя) |
«Полька» чеська народна пісня (розучування) |
||||||||||||
11 |
|
|
|
|
|
|
Співуча Німеччина та Австрія |
Йоганн Себастьян Бах, «Прелюдія до мажор», «Прелюдія до мінор», В.-А. Моцарт, «Рондо в турецькому стилі»; |
«Янчику-подолянчику» у. н. п. (розучування) |
||||||||||||
12 |
|
|
|
|
|
|
Вишукана Франція та Угорщина |
Каміль Сен-Санс, «Карнавал тварин» (фрагмент на вибір вчителя); В.-А. Моцарт, Варіації на тему французької пісні «Пастух» Йоганнес Брамс, Угорський танець (на вибір вчителя). |
«Вітерець» вірші і музика Ігора Танчака (розучування) за бажанням |
||||||||||||
13 |
|
|
|
|
|
|
У гості до Литви, Латвії, Естонії |
К. М’ясков, «Литовський танець»; естонський народний танець «Тульяк»
|
«Півник» Латиська народна пісня (розучування)
|
||||||||||||
14 |
|
|
|
|
|
|
Сонячні Італія та Болгарія. Музичний калейдоскоп |
Микола Лисенко, «Баркарола»; Сергій Рахманінов, «Італійська полька»; болгарська народна пісня «Посадив я полин» |
«Півник» Латиська народна пісня (повторення)
|
||||||||||||
15 |
|
|
|
|
|
|
Казкові Фінляндія та Норвегія |
Ян Сібеліус, сифонічна поема «Фінляндія». Едвард Гріг, «Захід сонця». |
Едвард Гріг, «Захід сонця» (розучування)
|
||||||||||||
16 |
|
|
|
|
|
|
Грузія, Вірменія, Азербайджан |
Грузинський народний танець «Лезгінка». Арам Хачатурян, гопак із балету «Гаяне». |
Едвард Гріг, «Захід сонця» (повторення) «Курчатка» Вірші Т. Муталлібова Музика Г. Гусейнлі (розучування) |
||||||||||||
17 |
|
|
|
|
|
|
Загадкові Індія, Китай і Японія |
П. Чайковський, Китайський танець із балету «Лускунчик». «Вишня» японська народна пісня; Д. Кабалевський, Варіації на японську нар. пісню «Вишня». |
«Вишня» японська народна пісня (за бажанням вчителя проспівування мелодії пісні) |
||||||||||||
Аристова, Л. С. Музичне мистецтво: підруч. для 4 кл. / Л. С. Аристова, В. В. Сергієнко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2015. – 128 с. : іл.