Календарне планування уроків ЗУ 11 клас (дівчата)

Про матеріал
Календарне планування уроків з Захисту України (дівчата) 11 клас за оновленою програмою від 03 серпня 2022 року №698
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ  З КУРСУ ЗАХИСТ  УКРАЇНИ ДЛЯ 11 КЛАСУ (ДІВЧАТА)

№ п/п

Дата

Тема уроку

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Примітки

Розділ ІІІ. Міжнародне гуманітарне право (МГП) про захист цивільного населення

1

 

Основні положення МГП.

 

Учениця (учень):

характеризує принципи і норми МГП; особи та розпізнає об'єкти, які знаходяться під захистом МГП;

знає Женевські конвенції та Додаткові протоколи до них;

розуміє відмінність МГП від права людини.

називає умови відповідальності держав і фізичних осіб порушення міжнародного гуманітарного права.

 

2

 

Застосування МГП

3

 

Засоби і методи ведення воєнних дій.

 

Розділ І. Основи медичних знань і домедичної допомоги

Тема 7. Домедична допомога при опіках, тепловому та сонячному ударі, обмороженні, електротравмах, утопленні

4

 

Поняття про опіки. Характеристика термічних та  хімічних  опіків. Домедична допомога при термічних та хімічних опіках.

Знаннєвий і діяльнісний компонент

Учениця (учень):

класифікує опіки;

характеризує опіки;

називає порушення в організмі людини від дії електричного струму чи блискавки;

називає ускладнення опіків;

пояснює способи профілактики сонячного удару, відмороження та ураження електричним струмом;

розуміє періоди обмороження та стадії загального замерзання тіла;

розрізняє відмінність між ураженнями електричним струмом і блискавкою;

надає домедичну допомогу при тепловому та сонячному ударі, діях низьких температур, ураженні електричним струмом;

застосовує способи накладання пов’язок при опіках та відмороженнях;

пояснює особливості надання допомоги при утопленні.

 

5

 

Тепловий та сонячний удар, причини їх виникнення та симптоми розвитку. Домедична допомога при тепловому та сонячному ударах.

 

6

 

Обмороження та його періоди. Класифікація обмороження. Домедична допомога при обмороженнях

 

7

 

Дія електричного струму на організм людини. Електротравма. Надання домедичної допомоги при ураженні електричним струмом.

 

8

 

Ураження блискавкою.  Домедична допомога при ураженні блискавкою.Правила безпеки.

 

9

 

Домедична допомога постраждалому при утопленні

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 8. Отруєння. Домедична допомога при отруєннях, укусах комах, змій та диких тварин

10

 

Поняття про отруту і отруєння. Причини та способи потрапляння отрути до організму, шляхи її виведення. Основні ознаки та класифікація отруєнь.

Учениця (учень):

класифікує отруєння організму людини;

наводить приклади згубного впливу отруйних речовин на організм людини;

характеризує профілактичні заходи отруєння хімічними речовинами, продуктами харчування тваринного та рослинного походження;

знає характеристику отруйних речовин хімічної зброї, знає їх дію на організм людини;

надає домедичну допомогу ураженнях небезпечними хімічними речовинами;

володіє навичками надання домедичної допомоги при отруєнні невідомою речовиною;

пояснює особливості укусів отруйних комах;

називає симптоми загального отруєння від укусу змій;

пояснює особливості укусів диких тварин.

 

 

11

 

Особливості функціонального отруєння нейротропними препаратами, алкоголем та нікотином.

 

12

 

Отруєння речовинами, що є хімічною зброєю. Заходи безпеки під час надання домедичної допомоги.

 

13

 

Отруйні комахи та наслідки їх укусів. Клінічна картина дії отрути комах.

 

14

 

Укуси отруйних змій. Симптоми загального отруєння від укусу змій. Домедична допомога. Укуси диких тварин, особливості надання домедичної допомоги.

 

 

Розділ ІІ. Основи цивільного захисту

 

Тема 4. Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів(3)

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Наземні міни: загальний огляд, типи мін та спосіб ураження. Правила безпеки. Правила безпечної поведінки в умовах наявності мін та вибухонебезпечних предметів.

 Алгоритм дій при виявленні мінновибухового пристрою. 

Знаннєвий компонент. називає основні види мінно-вибухових пристроїв, типи мінно-вибухових травм. має уявлення про будову та принцип дії мінновибухових пристроїв. застосовує алгоритм дій при виявленні мінновибухового пристрою знає правила безпечної поведінки в умовах наявності мін та вибухонебезпечних предметів,алгоритм надання домедичної допомоги в разі мінно-вибухової травми

 

 

16

 

 

Алгоритм надання домедичної допомоги в разі мінно-вибухової травми

17

 

Типи мінно-вибухових травм та надання першої домедичної допомоги.

 

 

Тема. 5. Ліквідація наслідків надзвичайної ситуації

 

 

18

 

П. 33

 

 

 

 

 

 

 

Характеристика зон стихійного лиха (ураганів, затоплень, пожеж, хімічного, радіаційного та бактеріологічного зараження тощо).

 

 

Учень (учениця): характеризує порядок проведення рятувальних та інших невідкладних робіт; заходи забезпечення рятувальних та інших невідкладних робіт; заходи безпеки при проведенні рятувальних робіт. називає послідовність виконання рятувальних та інших невідкладних робіт, способи рятування людей з-під завалів, з верхніх поверхів напівзруйнованих будівель з використанням табельних і підручних засобів

19

П.34

 

 

Сутність, зміст і послідовність виконання рятувальних та інших невідкладних робіт. Заходи забезпечення рятувальних та інших невідкладних робіт. Заходи безпеки при проведенні рятувальних робіт.

20

П.35

 

 

Розшук уражених та способи рятування людей із завалених і пошкоджених захисних споруд 

 

Розділ IV. Домедична допомога в бойових умовах

Тема 1. Основні принципи надання домедичної допомоги в умовах бойових дій. Тактична медицина.

 

 

21

 

П.14

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ до курсу тактичної медицини. Причини превентивних смертей при бойовій травмі. Вміст індивідуальної військової аптечки. Етапи надання домедичної допомоги.

Знаннєвий компонент Учениця (учень): знає вміст індивідуальної військової аптечки. розуміє причини превентивних смертей, особливості та відмінності надання допомоги в цивільних і тактичних умовах. розрізняє етапи надання допомоги в умовах бойових дій

 

 

 

Тема 2. Надання домедичної допомоги в секторі обстрілу

22

 

 

 

 

 

Надання допомоги на етапі під вогнем (CUF, Care Under Fire) План дій на етапі під вогнем.

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень): дотримується плану дій під час надання допомоги під активним вогнем супротивника. вміє розпізнати ознаки кровотечі, що загрожує життю. володіє методами виносу та переміщення поранених та вміє зупинити кровотечу, що загрожує життю, на етапі надання допомоги під активним вогнем противника.

 

 

 

23

 

 

 

 

Техніка виносу пораненого з небезпечної зони

 

 

24

 

Ознаки життєзагрозливої зовнішньої кровотечі. Застосування турнікетів(джгутів) для кінцівок. Само- і взаємодопомога

 

Тема 3. Надання допомоги в зоні тактичних умов

 

25

 

П.18

 

 

 

 

 

26

 

 

 

27

 

 

 

 

 

 

 

28

 

 

 

 

 

 

29

 

 

 

 

 

 

30

 

 

 

 

 

31

 

 

 

32

 

 

 

 

 

33

 

 

 

34

 

Надання домедичної допомоги в зоні тактичних умов (TFC, Tactical Field Care) Загальновійськовий набір пігулок . Підготовка до евакуації. Документація

 

 Послідовність дій за алгоритмом “MARCH”. Загальні причини зміни стану свідомості.

 

Зупинка кровотеч, що загрожують життю. Принцип тампонування ран. Використання рекомендованих гемостатичних засобів. Використання компресійної пов’язки. Прямий тиск на рану.

 

Відновлення та забезпечення прохідності дихальних шляхів. Виведення нижньої щелепи. Безпечне введення носового (назофарингеального) повітроводу.

 

Проникаючі поранення грудей. Огляд грудної клітки. Використання герметизуючих (оклюзійних) наклейок. Поранення легень. Напружений пневмоторакс: ознаки; допомога.

 

Повний огляд пораненого, зупинка всіх інших видів зовнішніх кровотеч. Тактично значущі ознаки шоку в поранених.

 

Надання домедичної допомоги при переломах. Накладання шин.

 

Надання домедичної допомоги при опіках, відмороженнях, проникаючому пораненні ока. Застосування жорсткого щитка при травмі ока.

 

Попередження гіпотермії та виявлення ознак черепно-мозкової травми.

 

 

Вміст та умови використання аптечки військової індивідуальної типу NATO/IFAK.

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень): знає алгоритм дій на етапі допомоги в зоні тактичних умов. володіє технікою зупинки кровотеч, що загрожують життю. володіє маніпуляціями відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів вміє проводити повний огляд грудної клітки та використовувати оклюзійні наклейки. вміє розпізнати ознаки напруженого пневмотораксу. розуміє необхідність виявлення та зупинки інших зовнішніх кровотеч. вміє розпізнати дві головні ознаки геморагічного шоку в пораненого. володіє технікою накладання шин та застосування жорсткого щитка при травмі ока. визначає необхідність прийому набору пігулок для пораненого. розуміє необхідність заходів з попередження гіпотермії. вміє розпізнати ознаки черепно-мозкової травми. розуміє важливість заповнення документації пораненого та підготовки до евакуації.

 

Навчально-тренувальні заняття (збори)

Розділ 1. Основи медичних знань і домедичної допомоги

Тема 2. Надання домедичної допомоги при раптовій зупинці серця

1

 

Особливості підтвердження зупинки серця.

Алгоритм проведення серцево-легеневої реанімації.

Алгоритм проведення серцево-легеневої реанімації з використанням автоматичного дефібрилятора.

 

Особливості підтвердження раптовій зупинці серця;

вміє визначати наявність дихання;

володіє навиками проведення штучного дихання та зовнішнього масажу серця;

вміє використовувати автоматичний дефібрилятор при проведенні серцево-легеневої реанімації.

 

2

 

Штучне дихання. Зовнішній масаж серця.

 

3

 

Засоби, які використовуються при проведенні серцево-легеневої реанімації.Надання постраждалому стабільного положення на боці.

 

Тема 3. Домедична допомоги при порушенні прохідності дихальних шляхів та інших невідкладних станах

4

 

Прийом Хеймліка, особливості використання. 

Діяльнісний компонент

Учениця (учень):

знає ознаки різних видів кровотеч;

вміє застосовувати кровоспинні джгути для зупинки масивної кровотечі;

вміє тампонувати рани при вузлових кровотечах;

знає особливості використання гемостатиків.

Діяльнісний компонент

Учениця (учень):

застосовує способи накладання шини з підручного матеріалу;

вміє накладати шини на верхню та нижню кінцівки;

надає домедичну допомогу при переломах та вивихах;

вміє накладати пов’язки на рани грудної клітки;

вміє накладати пов’язки на рани живота.

 

 

5

 

Способи зупинки зовнішньої артеріальної, венозної і капілярної кровотечі.

 

6

 

Зупинка артеріальної кровотечі з кінцівок і вузлової кровотечі. Місця затискання артерій. Порядок застосування джгута для зупинки крові. Тампонування ран при вузловій кровотечі.

 

7

 

Способи самодопомоги при зовнішніх кровотечах.

 

8

 

Заходи домедичної допомоги при переломах і вивихах.

Особливості накладання шин на верхню та нижню кінцівки.

 

9

 

Особливості накладання пов’язок на рани живота.

Особливості накладання пов’язок на рани грудної клітки.

 

10

 

Особливості переміщення постраждалих з травмами.

 

Розділ 4. Домедична допомога в бойових умовах

Тема 2. Надання домедичної допомоги в секторі обстрілу

11

 

Алгоритм з надання домедичної допомоги у секторі обстрілу.

Переведення пораненого вположення на боці (животі).

Діяльнісний компонент

Учениця (учень):

вміє переводити пораненого в положення на боці (животі);

володіє навичками зупинки кровотечі з ран шиї, тулуба, кінцівок, за допомогою спеціальних джгутів.

 

12

 

Зупинка кровотечі з ран шиї, тулуба, кінцівок.

Зупинка кровотечі з ран верхньої та нижньої кінцівки кінцівок (взаємодопомога).

 

13

 

Зупинка кровотечі за допомогою спеціальних джгутів (самодопомога).

 

Тема 3. Надання допомоги в зоні тактичних умов

14

 

Способи та правила транспортування потерпілих при різноманітних ушкодження: перенесенням на руках, на плечах, на спині, з використанням носильних лямок і підручних засобів, на санітарних ношах.

Діяльнісний компонент

Учениця (учень):

вміє застосувати на практиці різні способи транспортування потерпілих при різноманітних ушкодженнях;

виконує алгоритм первинного огляду пораненого;

визначає ознаки життя;

вміє накладати пов’язки на грудну клітку, голову, живіт, джгут на кінцівки;

володіє навичками зупинки кровотечі з рани тулуба за допомогою гемостатичних засобів та кровотечі з рани кінцівки за допомогою спеціальних перев’язувальних пакетів

 

15

 

Алгоритм з надання домедичної допомоги у секторі укриття.

Первинний огляд пораненого, визначення ознак життя.

Переведення в стабільне положення.

 

16

 

Накладання пов’язки на грудну клітку, голову, живіт. Накладання джгута на кінцівки.

 

17

 

Зупинка кровотечі з рани тулуба за допомогою гемостатичних засобів (само- та взаємодопомога).

Зупинка кровотечі з рани кінцівки за допомогою спеціальних перев’язувальних пакетів (само-та взаємодопомога).

 

18

 

Контроль практичних навичок

 

 

 

 «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

(наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

docx
Додано
3 вересня 2023
Переглядів
3789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку