Я досліджую світ
4 клас
(за редакцією М. С. Вашуленка, автори Тетяна Єресько, Олена Безкоровайна)
(відповідно до Типової освітньої програми початкової освіти, розробленої під керівництвом Р. Б. Шияна)
ІІ семестр ( 7 годин на тиждень)
- 2 год інтеграція української мови
№з/п |
Тема уроку |
Дата |
Сторінки підручника |
Примітка |
|
ПЛАНЕТА ЛЮДЕЙ |
|
||||
1
|
Форма Землі. Сутність дії множення. Переставний і сполучний закони дії множення. |
|
|
|
|
2 |
Форма Землі. Модель Землі. |
|
4-5 |
|
|
3 |
Форма Землі. Модель Землі. Читання тексту з позначками |
|
|
|
|
4 |
Визначаю полюси і півкулі Землі |
|
6-7 |
|
|
5 |
Визначаю полюси і півкулі Землі. Дати відповіді на запитання за прочитаним текстом |
|
|
|
|
6 |
Поняття про атмосферу |
|
8-9 |
|
|
7 |
Утворення форми рельєфу |
|
10-11 |
|
|
8 |
Утворення форми рельєфу. Множення складених іменованих чисел, виражених в одиницях вартості, на одноцифрове число. |
|
|
|
|
9 |
Земля і Місяць |
|
12-13 |
|
|
10 |
Земля і Місяць. Робота над віршем Ю.Хандожинської «Вночі…» |
|
|
|
|
11 |
Фази Місяця |
|
14-15 |
|
|
12 |
Фази Місяця. Складаємо розповідь про фази Місяця |
|
|
|
|
13 |
Вивчаю материки |
|
16-17 |
|
|
14 |
Наш материк- Євразія |
|
18-19 |
|
|
15 |
Наш материк- Євразія. Перевірка ділення з остачею. |
|
|
|
|
16 |
Знайомлюся з Європою |
|
20-21 |
|
|
17 |
Знайомлюся з Європою. Добираю цікаву інформацію з Інтернету |
|
|
|
|
18 |
Знайомлюся з європейцями |
|
22-23 |
|
|
19 |
Знайомлюся з європейцями. Утворення прикметників від іменників за допомогою суфікса –ськ- |
|
|
|
|
20 |
Подорожую Азією |
|
24-25 |
|
|
21 |
Вивчаю рослинний і тваринний світ Євразії. Виконання виробу у зазначеній послідовності дій - черепаха |
|
26-27 |
|
|
22 |
Вивчаю рослинний і тваринний світ Євразії. Письмове ділення багатоцифрового числа на одноцифрове у випадку нулів у частці |
|
28-29 |
|
|
23 |
Подорожую Африкою
|
|
30-31 |
|
|
24 |
Подорожую Африкою. Текст-міркування «Чому Африка отримала таку назву?» |
|
|
|
|
25 |
Вивчаю рослинний і тваринний світ Африки. |
|
32-33
|
|
|
26 |
Вивчаю рослинний і тваринний світ Африки. Числа іменників |
|
|
|
|
27 |
Подорожую Антарктидою |
|
34-35 |
|
|
28 |
Знайомлюся з Північною Америкою |
|
36-37 |
|
|
29 |
Знайомлюся з Північною Америкою. Урок узагальнення знань. Підготовка до Державної підсумкової атестації |
|
|
|
|
30 |
Над Амазонкою і на Вогняній землі |
|
38-39
|
|
|
31 |
Над Амазонкою і на Вогняній землі. Переказ тексту за планом |
|
|
|
|
32 |
У країну кенгуру |
|
40-41
|
|
|
33 |
У країну кенгуру. Складання розповіді про дивовижні місця Австралії |
|
|
|
|
34 |
Застосовую знання про планету людей |
|
42-43 |
|
|
35 |
Діагностувальна робота «Планета людей» |
|
|
|
|
36 |
Аналіз діагностувальної роботи. Знаходження числа за його дробом. |
|
|
|
|
КЛІМАТИЧНІ ПОЯСИ ЗЕМЛІ |
|
||||
37 |
Що таке клімат? |
|
44-45 |
|
|
38 |
Що таке клімат? Складаємо розповіді за схемами |
|
|
|
|
39 |
Кліматичні пояси |
|
46- |
|
|
40 |
Кліматичні пояси. Будуємо доведення, добираючи факти |
|
|
|
|
41 |
Екваторіальний кліматичний пояс |
|
48-49
|
|
|
42 |
Рослинний світ екваторіального кліматичного поясу |
|
50-51
|
|
|
43 |
Рослинний світ екваторіального кліматичного поясу. Формули швидкості, відстані, часу. |
|
|
|
|
44 |
Тваринний світ екваторіального кліматичного поясу |
|
52-53
|
|
|
45 |
Тваринний світ екваторіального кліматичного поясу. Робота з ребусами: розгадай, створи |
|
|
|
|
46 |
Тропічний кліматичний пояс |
|
54-55
|
|
|
47 |
Тропічний кліматичний пояс. Робота з текстом: опорні слова |
|
|
|
|
48 |
Рослинний світ тропічного поясу |
|
56-57
|
|
|
49 |
Тваринний світ тропічного поясу |
|
58-59
|
|
|
50 |
Тваринний світ тропічного поясу. Ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні. Задачі на зустрічний рух. Діаграми. |
|
|
|
|
51 |
Помірний кліматичний пояс |
|
60-61
|
|
|
52 |
Помірний кліматичний пояс. Складання плану до тексту |
|
|
|
|
53 |
Рослинний світ помірного поясу |
|
62-63
|
|
|
54 |
Рослинний світ помірного поясу. Часи дієслів |
|
|
|
|
55 |
Тваринний світ помірного поясу |
|
64-65
|
|
|
56 |
Арктичний кліматичний пояс |
|
66-67
|
|
|
57 |
Арктичний кліматичний пояс. Множення двоцифрового числа на двоцифрове. |
|
|
|
|
58 |
Рослинний світ арктичного поясу |
|
68-69
|
|
|
59 |
Рослинний світ арктичного поясу. Робота з Тлумачним словником |
|
|
|
|
60 |
Тваринний світ арктичного поясу |
|
70-71 |
|
|
61 |
Тваринний світ арктичного поясу. Складання розповіді «Птахи Арктики» |
|
|
|
|
62 |
Антарктичний кліматичний пояс |
|
72-73 |
|
|
63 |
Рослинний світ антарктичного поясу |
|
74-75 |
|
|
64 |
Рослинний світ антарктичного поясу. Множення багатоцифрового на двоцифрове. Самостійна робота |
|
|
|
|
65 |
Тваринний світ антарктичного поясу |
|
76-77
|
|
|
66 |
Тваринний світ антарктичного поясу. Робота з анаграмами: розгадування, складання |
|
|
|
|
67 |
Застосовую знання про кліматичні пояси землі |
|
78-79 |
|
|
68 |
Застосовую знання про кліматичні пояси землі. Частини мови: самостійні та службові |
|
|
|
|
69 |
Діагностувальна робота «Кліматичні пояси Землі» |
|
|
|
|
70 |
Аналіз діагностувальної роботи |
|
|
|
|
ПРИРОДНІ СТИХІЙНІ ЛИХА |
|
||||
71 |
Аналіз діагностувальної роботи. Ділення на двоцифрове число. |
|
80-81
|
|
|
72 |
Вивчаю природні стихійні лиха. |
|
|
|
|
73 |
Вивчаю природні стихійні лиха. Стилі текстів |
|
|
|
|
74 |
Засуха. Її наслідки |
|
82-83 |
|
|
75 |
Засуха. Її наслідки. Складання розповіді «Як люди борються із засухою» |
|
|
|
|
76 |
Град. Його наслідки |
|
84-85 |
|
|
77 |
Снігові замети. Їх наслідки |
|
86-87 |
|
|
78 |
Снігові замети. Їх наслідки. Ділення на двоцифрове число. |
|
|
|
|
79 |
Селі. Їх наслідки |
|
88-89 |
|
|
80 |
Селі. Їх наслідки. Складання плану до тексту |
|
|
|
|
81 |
Землетрус. Його наслідки |
|
90-91 |
|
|
82 |
Землетрус. Його наслідки. Складання розповіді за світлинами |
|
|
|
|
83 |
Повінь |
|
92-93 |
|
|
84 |
Буря |
|
94-95 |
|
|
85 |
Буря. Ознайомлення із способами ділення на трицифрове число. |
|
|
|
|
86 |
Застосовую знання про кліматичні пояси землі |
|
|
|
|
87 |
Застосовую знання про кліматичні пояси землі. Складання повідомлення про стихійні лиха |
|
|
|
|
88 |
Визначаю сторони горизонту |
|
|
|
|
УКРАЇНА – МОЯ БАТЬКІВЩИНА |
|
||||
89 |
Визначаю сторони горизонту. Робота над загадками: відгадування, складання |
|
98-99
|
|
|
90 |
Вчуся орієнтуватися на місцевості |
|
100-101 |
|
|
91 |
Як працює компас? |
|
102-103 |
|
|
92 |
Як працює компас? Повторення вивченого. Підготовка до Державної підсумкової атестації |
|
|
|
|
93 |
Навіщо потрібні плани? |
|
104-105
|
|
|
94 |
Навіщо потрібні плани? Складання розповіді за планом місцевості |
|
|
|
|
95 |
Як зображують масштаб? |
|
106-107 |
|
|
96 |
Як зображують масштаб? Побудова запитань та повних відповідей на них за планом місцевості |
|
|
|
|
97 |
Україна на карті світу |
|
108-109 |
|
|
98 |
Визначаю форми рельєфу України |
|
110-111 |
|
|
99 |
Визначаю форми рельєфу України. Нумерація багатоцифрових чисел. Розв’язування задач. Підготовка до Державної підсумкової атестації |
|
|
|
|
100 |
Вивчаю український степ |
|
112-113 |
|
|
101 |
Вивчаю український степ. Художній аналіз вірша О.Олеся «Степ» |
|
|
|
|
102 |
Рослинний і тваринний світ степів |
|
114-115 |
|
|
103 |
Рослинний і тваринний світ степів. Типи текстів |
|
|
|
|
104 |
Досліджую зону мішаних лісів |
|
116-117
|
|
|
105 |
Природна зона, в якій я живу. Знайомлюся з лісостепом. |
|
118-119
|
|
|
106 |
Природна зона, в якій я живу. Знайомлюся з лісостепом.Розв’язування задач. Знаходження значень виразів. Підготовка до Державної підсумкової атестації |
|
|
|
|
107 |
Знайомлюся з лісостепом. |
|
|
|
|
108 |
Вивчаю українські гори |
|
120-121 |
|
|
109 |
Вивчаю українські гори. Складання оповідання «Відпочинок у Карпатах» |
|
|
|
|
110 |
Природоохоронні території України та Роменщини. |
|
122-123 |
|
|
111 |
Природоохоронні території України та Роменщини. Знайомство з книгою місцевої краєзнавиці Н. Ралко «Квітка на долоні» |
|
|
|
|
112 |
Охороняю тваринний і рослинний світ |
|
124-125 |
|
|
113 |
Охорона природних ресурсів (багатств) |
|
126-127 |
|
|
114 |
Охорона природних ресурсів (багатств). Розв’язування задач. Знаходження значень виразів. Підготовка до Державної підсумкової атестації |
|
128-129 |
|
|
115 |
Застосовую знання про Україну. Складання повідомлення на задану тему |
|
|
|
|
116 |
Діагностувальна робота «Україна – моя Батьківщина» |
|
|
|
|
117 |
Аналіз діагностувальної роботи |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
КОСМІЧНІ СУСІДИ ЗЕМЛІ |
|
||||
118 |
Сонце. Яке воно? Складання розповіді про Сонце за поданими фактами |
|
130-131 |
|
|
119 |
Вивчаю Сонячну систему |
|
132-133 |
|
|
120 |
Знайомлюся з планетами земної групи. |
|
134-135 |
|
|
121 |
Знайомлюся з планетами земної групи. Розв’язування задач. Знаходження значень виразів. |
|
|
|
|
122 |
Знайомлюся з планетами неземної групи. |
|
138-139 |
|
|
123 |
Знайомлюся з планетами неземної групи. Вірші Н.Карпенко «Про планети» |
|
|
|
|
124 |
Зустрічаю небесних «гостей». |
|
|
|
|
125 |
Зоряна вишиванка. Робота над текстом Ю. Ярмиша «Лебедина казка» |
|
|
|
|
126 |
Космічне сміття. Що це? |
|
140-141 |
|
|
127 |
Освоєння ближнього космосу. |
|
142-143 |
|
|
128 |
Як стародавні люди уявляли собі Всесвіт? Розв’язування логічних задач. |
|
144-145 |
|
|
129 |
Знайомлюся з Галактикою. |
|
146-147 |
|
|
130 |
Застосовую знання про космічних сусідів Землі. Робота з науково-популярним текстом |
|
148-149 |
|
|
131 |
Онлаун-квест « Космічні сусіди Землі» |
|
|
|
|
132 |
Діагностувальна робота «Космічні сусіди Землі» |
|
|
|
|
133 |
Аналіз діагностувальної роботи. |
|
|
|
|
134 |
Робота з усунення прогалин. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
|
|
|
135 |
Застосовую знання про космічних сусідів Землі. |
|
150-151 |
|
|
136 |
Застосовую знання про космічних сусідів Землі. Створення фантастичної історії про подорож Усесвітом |
|
152-153 |
|
|
137 |
Підсумковий урок за ІІ семестр |
|
|
|
|
138 |
Підсумок за рік. Моделювання ситуацій та діалогів «Безпечні літні канікули» |
|
|
|
|