Календарно-тематичне планування з курсу «Я досліджую світ»
для 2 класу
авторів М. С. Вашуленко, Г. В. Ломаковська, Т. П. Єресько,
Й. Я. Ривкінд, Г. О. Проценко
(відповідно до Типової освітньої програми початкової освіти, розробленої під керівництвом Р. Б. Шияна)
І семестр (16 тижнів. 8 годин на тиждень)
№ уроку |
|
Дата
|
||||||
Тема уроку |
Галузі, що інтегруються |
Зміст програмового матеріалу |
||||||
Розділ 1. Я-людина |
||||||||
1-2 |
|
|
|
|
||||
|
|
|
||||||
|
|
|
||||||
3-4 |
Я серед людей |
Громадянська та історична |
Хто такі друзі? Яким має бути друг/подруга? |
|
||||
Математична |
Повторення нумерації чисел в межах 20 |
|
||||||
Мовно-літературна |
Побудова словосполучень і речень |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Дотримання правил етичної поведінки з однолітками, друзями |
|
||||||
5-6 |
Я і інформація |
Інформатична галузь |
|
|
||||
Математична |
|
|
||||||
Мовно-літературна |
Робота з деформованим реченням |
|
||||||
7-8 |
Моє зовнішнє я |
Громадянська та історична |
|
|
||||
Математична |
Повторення розрядного складу чисел у межах 20 |
|
||||||
Мовно-літературна |
Складання тексту-розповіді про себе за словами-підказками |
|
||||||
Громадянська та історична |
Працюємо гуртом (у парах) |
|
||||||
9-10 |
Моє внутрішнє я
|
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Стосунки з дітьми своєї та іншої статі |
|
||||
Мовно-літературна |
Робота над віршем. Аналіз вчинків героїв |
|
||||||
Громадянська та історична |
Складання опису характеру. Працюємо гуртом (у групах) |
|
||||||
11-12 |
Я неповторний (неповторна) |
Громадянська та історична |
Дослідження неповторності кожної людини, беручи до уваги зовнішність, поведінку, характер тощо |
|
||||
|
Додавання чисел в межах 20 |
|
||||||
Технологічна |
Створення малюнків за допомогою відбитків пальців |
|
||||||
13-14 |
Досліджую свої можливості |
Громадянська та історична |
Неповторність кожної людини її можливості та цілі. Робота в групах |
|
||||
Мовно-літературна |
Склад слова. Уявлення про складоутворювальну роль голосних звуків |
|
||||||
15-16 |
Як я сприймаю інформацію |
Інформативна |
Сприймання інформації людиною. Види інформації за способом сприйняття |
|
||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Що впливає на зміну настрою. Емоції. |
|
||||||
17-18 |
Виявляю мої вподобання |
Громадянська та історична |
Якими можуть бути вподобання. Робота у групах |
|
||||
Математична |
Робота з діаграмами.
|
|
||||||
Громадянська та історична |
Українські традиційні страви. Корисні та некорисні страви. |
|
||||||
19-20 |
Захоплення моїх друзів |
Мовно-літературна |
Назви захоплень. Розповідь про свої захоплення. |
|
||||
Математична |
Робота з діаграмами. Діаграма захоплень |
|
||||||
21-22 |
Зі мною змінюється світ |
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Режим дня |
|
||||
Математична |
Робота з задачами. Схеми задач. |
|
||||||
Мовно-літературна |
Фантазуємо, що може змінитися в майбутньому |
|
||||||
23-24 |
Світ інформації |
Мовно-літературна |
Звуко-буквений аналіз слів. |
|
||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Знаки інформації. |
|
||||||
Інформатична |
Працюємо за комп’ютером. Малюнок із фрагментів |
|
||||||
25-26 |
Я- дитина |
Мовно-літературна |
Робота над віршем. |
|
||||
Громадянська та історична |
Права дитини |
|
||||||
Математична |
Робота з календарем |
|
||||||
Технологічна |
Малюнок на тему «Що я ціную у своєму житті» |
|
||||||
27-28 |
Підсумовуємо. Я-людина |
|
Діагностична робота |
|
||||
Розділ ІІ. Я пізнаю природу |
||||||||
29-30 |
Вивчаю об’єкти природи |
Природнича |
Жива та нежива природа |
|
||||
Математична |
Робота над задачею. |
|
||||||
Мовно-літературна |
Читання текстів про природу. |
|
||||||
Технологічна |
Аплікація з листя дерев
|
|
||||||
31-32 |
Якою має бути інформація |
Математична |
Інформація діаграми |
|
||||
Інформатична |
Подвійне клацання лівої кнопки миші . Гра «Забитий гол» |
|
||||||
Громадянська та історична |
Корисна інформація |
|
||||||
33-34 |
Досліджую навколишній світ |
Мовно-літературна |
Поділ слів на склади. Утворення нових слів. Робота над віршем |
|
||||
Математична |
Казкові приклади |
|
||||||
Природнича |
Жива природа |
|
||||||
35-36 |
Дії з інформацією |
Мовно-літературна |
Слова з протилежним значенням |
|
||||
Інформатична |
Програма GCompris |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Аналіз інформації |
|
||||||
37-38 |
Форма землі. Глобус. |
Природнича |
Модель Землі |
|
||||
Громадянська та історична |
Міста України |
|
||||||
Технологічна |
Аплікація на тему: «Бережіть Землю» |
|
||||||
39-40 |
Спостерігаю за утворенням тіні |
Природнича |
Прозорі та непрозорі предмети. Тінь. Довжина тіні. |
|
||||
Математична |
Вимірювання довжини тіні. Завдання на відповідність.
|
|
||||||
41-42 |
Спостерігаю за сонцем |
Природнича |
Полуднева висота сонця. |
|
||||
Мовно-літературна |
Звуко-буквений аналіз слів. Спільнокореневі слова. |
|
||||||
Математична |
Задачі на знаходження різниці і суми |
|
||||||
43-44 |
Чому буває день і ніч |
Природнича |
Вісь землі. Доба. |
|
||||
Мовно-літературна |
Склад слова |
|
||||||
Математична |
Геометричні фігури. Задачі на знаходження часу. |
|
||||||
Технологічна |
Аплікація на тему: «Нічне небо» |
|
||||||
45-46 |
Хто вночі не спить |
Мовно-літературна |
Вірш Н. Красоткіна «На зміну дню». Загадки. |
|
||||
Математична |
Відмінності. Задачі на відстань. |
|
||||||
Технологічна |
Орігамі з кольорового паперу «Сова» |
|
||||||
47 |
Цифрові пристрої |
Інформатична |
Програма GCompris. Робота з календарем |
|
||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила безпечної поведінки з цифровими пристроями |
|
||||||
Громадянська та історична |
Використання цифрових пристроїв |
|
||||||
48-49 |
Вплив сонця на зміну пір року |
Природнича |
Пори року |
|
||||
Математична |
Задачі на визначення часу |
|
||||||
Технологічна |
Виготовлення сонця за інструкцією |
|
||||||
50-51 |
Вивчаю пори року |
Мовно-літературна |
Наголошені голосні звуки Звуко-буквений аналіз слів |
|
||||
Природнича |
Спостереження за погодою |
|
||||||
Математична |
Обчислення виразів
|
|
||||||
52-53 |
Пори року та їхні ознаки |
Природнича |
Назви місяців. |
|
||||
Математична |
Цікаві вирази.
|
|
||||||
Технологічна |
Малюнок (на вибір). Улюблений місяць року.
|
|
||||||
54 |
Упізнаю пори року |
Мовно-літературна |
Вірш В. Зінченка «Осінь намалюю» |
|
||||
Природнича |
Гра в лото «Пори року» |
|
||||||
55 |
Комп’ютер-мій електронний помічник |
Громадянська та історична |
Робота в парах. |
|
||||
Інформатична |
Використання комп’ютера. Програма GCompris. Вивчення годинника. |
|
||||||
56 |
Природа. Об’єкти природи |
Природнича |
Жива і нежива природа. Рукотворні об’єкти. |
|
||||
Мовно-літературна |
Робота над віршем . Наголос. |
|
||||||
57-58 |
Розрізняю об’єкти природи |
Мовно-літературна |
Текст. Заголовок. Загадки. |
|
||||
Математична |
Рівності та нерівності. Обчислення значень виразів. |
|
||||||
Технологічна |
Робота з пластиліном. Виготовлення комахи «Сонечко» |
|
||||||
59-60 |
Явища природи |
Мовно-літературна |
Загадки |
|
||||
Природнича |
Зміни в природі |
|
||||||
Громадянська та історична |
Робота в групах |
|
||||||
Математична |
Задачі на визначення часу |
|
||||||
61-62 |
Розрізняю явища природи |
Природнича |
Народні прикмети |
|
||||
Математична |
Істинні і хибні твердження. Задачі на порівняння. |
|
||||||
63 |
Розрізняю комп’ютери |
Інформатична |
Види комп’ютерів. Програма GCompris. Схема колообігу води в природі. |
|
||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила сидіння за комп’ютером. |
|
||||||
Природнича |
Орієнтування на місцевості
|
|
||||||
64-65 |
Природа і погода |
Мовно-літературна |
Робота над текстом. Приголосні звуки. |
|
||||
Природнича |
Позначення природних явищ. Народні прикмети. |
|
||||||
Математична |
Обчислення значень виразів |
|
||||||
66 |
Працюю з календарем |
Громадянська та історична |
Робота в парах. |
|
||||
Математична |
Завдання на визначення часу. |
|
||||||
67 |
Як працює термометр? |
Природнича |
Дослідження з теплою і холодною водою |
|
||||
Громадянська та історична |
Робота в групах |
|
||||||
68-69 |
Розрізняю температуру |
Мовно-літературна |
Жартівливий вірш |
|
||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Одяг і погода. |
|
||||||
Математична |
Задачі на визначення температури |
|
||||||
Природнича |
Визначення температури за термометром
|
|
||||||
70 |
Вивчаю склад комп’ютера |
Інформатична |
Пристрої введення. Пристрої виведення. Програма GCompris. Розташування об’єктів |
|
||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила відповідального користування комп’ютером |
|
||||||
Природнича |
Аналіз інформації про погоду |
|
||||||
71-72 |
Вивчаю стани води |
Громадянська та історична |
Робота в парах |
|
||||
Мовно-літературна |
Дзвінкі та глухі звуки |
|
||||||
Природнича |
Властивості води |
|
||||||
Математична |
Обчислення виразів |
|
||||||
73-74 |
Міркую над значенням води |
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Вода у твоєму житті. Економне використання води. |
|
||||
Математична |
Цікаві задачі |
|
||||||
Мовно-літературна |
Речення. Тверді та м’які звуки |
|
||||||
75-76 |
Повітря. Що таке вітер? |
Природнича |
Властивості повітря. |
|
||||
Мовно-літературна |
Вірш Д.Павличка «Вітряк» |
|
||||||
Математична |
Задачі на рух. |
|
||||||
Технологічна |
Виготовлення вітрильників |
|
||||||
77-78 |
Грунт. Складники грунту |
Природнича. |
Дослідження:склад грунту |
|
||||
Мовно-літературна |
Робота над віршами. Приголосні звуки. |
|
||||||
Математична |
Разв’язування прикладів |
|
||||||
Технологічна |
Візерунок із камінців |
|
||||||
79-80 |
Готую комп’ютер до роботи |
Інформатична |
Правила включення і виключення комп’ютера. Призначення складових комп’ютера |
|
||||
Природнича |
Джерела невичерпної енергії |
|
||||||
81-82 |
Підсумуємо. Я пізнаю природу |
|
Діагностична робота |
|
||||
Розділ ІІІ. Природа восени |
||||||||
83-84 |
Осінні явища в неживій природі |
Мовно-літературна |
Вірші-підказки. Дзвінкі приголосні звуки. |
|
||||
Природнича |
Календар погоди. Час осіннього рівнодення. |
|
||||||
Математична |
Схематичні задачі |
|
||||||
Технологічна |
Вироби з природного матеріалу |
|
||||||
85-86 |
Осінні явища в живій природі |
Математична |
Лабіринт обчислень |
|
||||
Мовно-літературна |
Робота з текстом |
|
||||||
Природнича |
Об’єкти живої природи
|
|
||||||
87-88 |
Осінні явища в житті рослин |
Мовно-літературна |
Загадки |
|
||||
Математична |
Істинні та хибні твердження |
|
||||||
Громадянська та історична |
Символи України |
|
||||||
Природнича |
Схеми життя рослин |
|
||||||
Технологічна |
Аплікація із плодів та насіння |
|
||||||
89-90 |
Вивчаю комп’ютерні об’єкти |
Інформатична |
Графічний редактор. Програма Tux Paint. |
|
||||
Математична |
Таблична інформація |
|
||||||
Природнича |
Істинні та хибні висловлювання
|
|
||||||
91-92 |
Поширення плодів і насіння |
Мовно-літературна |
Робота з текстом |
|
||||
Математична |
Діаграми. Нерівності |
|
||||||
Природнича |
Розмноження рослин |
|
||||||
Технологічна |
Виріб із природного матеріалу
|
|
||||||
93 |
Розрізняю гриби |
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Отруйні гриби |
|
||||
Математична |
Схематичні задачі |
|
||||||
Природнича |
Назви грибів
|
|
||||||
94-95 |
Їстивні й отруйні гриби |
Мовно-літературна |
Прислів’я. Загадка. |
|
||||
Природнича |
Істинні і хибні твердження |
|
||||||
Технологічна |
Виготовлення гриба
|
|
||||||
96-97 |
Малюю на комп’ютері осінній ліс |
Інформатична |
Графічний редактор. Програма Tux Paint. Малюнок осіннього лісу |
|
||||
Мовно-літературна |
Робота над віршем . Знак м’якшення |
|
||||||
Громадянська та історична |
Робота в групах. Розміщення об’єктів
|
|
||||||
98-99 |
Життя комах і риб восени |
Мовно-літературна |
Звуко-буквений аналіз слів |
|
||||
Математична |
Складання виразів для розв’язання задачі |
|
||||||
Технологічна |
Виготовлення рибки із кольорового паперу |
|
||||||
100 |
Як звірі готуються до зими |
Природнича |
Линяння. Накопичення запасу жиру. |
|
||||
101-102 |
Досліджую осінні явища |
Математична |
Розв’язування схематичних задач |
|
||||
Мовно-літературна |
Робота над віршем. |
|
||||||
Інформатична |
Графічний редактор. Програма Tux Paint. Розфарбуй розмальовку. |
|
||||||
103-104 |
Життя звірів восени |
Громадянська та історична |
Робота в групах. Гра «Розкажи-но» |
|
||||
Природнича |
Як білка готується до зими |
|
||||||
Математична |
Задачі на дві дії |
|
||||||
105-106 |
Життя птахів восени |
Природнича |
Перелітні птахи. Осілі птахи. |
|
||||
Мовно-літературна |
Подовжені приголосні звуки |
|
||||||
107-108 |
Досліджую види птахів |
Інформатична |
Графічний редактор. Програма Tux Paint. Малюнок осілого птаха |
|
||||
Математична |
Робота з діаграмою. Обчислення виразів. |
|
||||||
Мовно-літературна |
Редагування тексту |
|
||||||
109-110 |
Як допомогти осілим птахам |
Мовно-літературна |
Тест «Як Олесь допоміг пташці?» |
|
||||
Математична |
Складання задач за малюнками і схемами |
|
||||||
Громадянська та історична |
Робота в групах. Гра «Нагодуй пташку!» |
|
||||||
Технологічна |
Робота з пластиліном. Ліплення синички |
|
||||||
111-112 |
Взаємозв’язки у природі |
Мовно-літературна |
Прислів’я. Вірш. |
|
||||
Технологічна |
Малюнок дерева |
|
||||||
Природнича |
Ланцюги живлення
|
|
||||||
113-114 |
Підсумуємо. Природа восени |
|
Діагностична робота |
|
||||
Розділ І\/. Природа взимку |
||||||||
115-116 |
Проектую годівницю |
Математична |
Геометричні фігури |
|
||||
Мовно-літературна |
Робота над віршем |
|
||||||
Інформатична |
Графічний редактор. Програма Tux Paint. Малюнок годівнички
|
|
||||||
117-118 |
Зимові явища в неживій природі |
Природнича |
Робота з календарем. Ожеледь і хуртовина |
|
||||
Математична |
Задачі на визначення часу |
|
||||||
Мовно-літературна |
Робота з деформованими реченнями. |
|
||||||
Технологічна |
Виготовлення сніжинки у техніці витинанки.
|
|
||||||
119-120 |
Зимові явища в житті рослин |
Природнича |
Однорічні та багаторічні рослини |
|
||||
Мовно-літературна |
Типи тексту |
|
||||||
Технологічна |
Новорічний виріб
|
|
||||||
121-122 |
Зимові явища у житті комах і птахів |
Мовно-літературна |
Види речень за метою висловлювання. |
|
||||
Природнича |
Зміни в неживій природі |
|
||||||
Громадянська та історична |
Допомога птахам |
|
||||||
Технологічна |
Годівничка для птахів |
|
||||||
123-124 |
Зимові явища у житті звірів |
Мовно-літературна |
Робота над текстом. Складання розповіді за малюнком. |
|
||||
Математична |
Задачі на відстань |
|
||||||
Природнича |
Звірі,які впадають у зимову сплячку |
|
||||||
125-126 |
Піклуюся про тварин узимку |
Громадянська та історична |
Робота в парах. |
|
||||
Мовно-літературна |
Написання листа до звірів. Казка за малюнком. |
|
||||||
Математична |
Правильна рівність |
|
||||||
127-128 |
Новорічна ялинка |
Мовно-літературна |
Вірш Л.Костенко «Пряля». Хибні та істинні твердження |
|
||||
Математична |
Геометричні фігури |
|
||||||
Інформатична |
Графічний редактор. Програма Tux Paint. Малюнок новорічної ялинки |
|
||||||