Конспект першого уроку у 2 класі "Діти об єднують Україну"

Про матеріал
Мета: формувати позитивну мотивацію учнів на роботу в новому навчальному році; розвивати правильне відношення до свого здоров′я, бажання гарно вчитись, пізнавати нове. Розширити знання учнів про нашу державу Україну, продовжувати ознайомлювати з державними та народними символами України; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину; виховувати шанобливе ставлення до рідного краю, його традицій.
Перегляд файлу

НВК “Генічеська школа I–III ст.№ 3 – дошкільний навчальний заклад”

Конспект першого уроку для учнів початкової школи

на тему:

Картинки по запросу картинки до теми діти єднають україну

                                                                                                  

                                                                                             Підготувала та провела:

                                                                                             вчитель - спеціаліст

                                                                                             початкових класів

                                                                        Матковська Ю.Г.

 

 

2018 р.

 

Мета: формувати позитивну мотивацію учнів на роботу в новому навчальному році; розвивати правильне відношення до свого здоров′я, бажання гарно вчитись, пізнавати нове. Розширити знання учнів про нашу державу Україну, продовжувати ознайомлювати з державними та народними символами України; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину; виховувати шанобливе ставлення до рідного краю, його традицій.

Обладнання: Таблиця з державними символами України , ілюстративний матеріал: потяг з вагонами, світлофор, сонечко, промінці сонечка.

Хід уроку

І. Організаційний  момент

Привітання вчителя

– Десь за плечима залишилося літо,з його чарівною красою,з  його великою кількістю світла і тепла, з зеленою ніжною листвою. І  ось ми  знову в школі, пролунав перший дзвоник, перший урок уже в 2 класі.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1 вересня часто порівнюють ще з одним веселим святом. Як ви думаєте яким?( Новим роком)

Чому?(початок нового)  

Що люди роблять коли б′ють куранти?

Як ви ,вважаєте, від кого залежить, чи збудеться бажання?( від того як ми налаштуємось на його виконання).

А сьогодні ми налаштуємось ,щоб новий навчальний рік минув для вас легко і цікаво і ви отримали нові знання , і позитивні результати.

ІІІ. Ознайомлення з темою уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Отже, новий навчальний рік ми розпочинаємо традиційно  першим  уроком . Тему якого  прочитаємо разом . «  Україна на карті Європи»

– Вирушимо ми сьогодні у пізнавальну подорож. У якій пригадаємо символи,  традиції, звичаї України. Дізнаємося про Україну, як європейську країну.

– На чому поїдемо, дізнаєтесь відгадавши загадку.

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на пероні. (Потяг)

Куди ми  вирушимо у подорож , ви здогадаєтесь послухавши вірші ваших друзів.

Учень:

НАШ  РІДНИЙ  КРАЙ

Щоб довелося мандрувати –

Піти по рідній всій землі:

У кожне місто завітати,

У кожнім побувать селі, –

Учень:

То навіть би за сотню років

Цього б не встигли ми зробить:

Простори в нас такі широкі,

А міст і сіл – що не злічить! М. Познанська

– Отже, вирушаємо в подорож Батьківщиною.

– А що ж таке Батьківщина? ( відповіді дітей)

Батьківщина – це наш рідний край,широкі лани , вишневі сади , наша дорога і мила земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку. Це наша наймиліша у світі Україна.

Діти, потяг , яким ми вирушаємо має назву, але вагони переплутались і назва не читається. Допоможіть прочитати!

е  р  е  п  а  г  о  м

– Молодці, потяг має назву «ПЕРЕМОГА». Чому він так називається, як ви думаєте? ( відповіді дітей)

Ми прийшли в школу, щоб навчитись перемагати труднощі, бути успішними, досягати поставленої мети.

Що ми візьмемо з собою в подорож? Назвіть слова на кожну букву слова « Перемога».

П- пам′ять, працьовитість;

Е- енергію;

Р- радість, родину;

Е- емоції;

М - мудрість;

О- острів знань;

Г- гарний настрій, гарну поведінку;

А- активність.

– Потяг вирушає! (Діти сидячи за партами імітують рух потяга)

– Як ви думаєте, що саме головне потрібно робити , щоб завжди здобувати перемогу у житті?( Відповіді дітей) .

Батьки приводять вас до школи і хочуть, щоб ви були здорові, лише здорова людина може бути активною, добре вчитись, працювати і перемагати .

Що ви, робили влітку щоб бути здоровим? ( відповіді дітей)

IV. Робота над темою уроку

Вірш про Україну

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна найкраща у …. (світі!)

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні … (джерельця.)

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і річки… (глибокі.)

Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже …(сучасні.)

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня … (весела.)

Це щира, багата, як світ її мова,

Крилата така, мелодійна … (чудова.)

Її обереги верба і калина,

Найкраща у світі – …( моя Україна.)

Бо нам найрідніші Вітчизна і мати.

То як же нам, дітям, її не кохати!

Моя Україна – козацькая слава!

Така волелюбна й мирна …  (держава.)

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати, … (відкрила.)

Вітчизна свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі – … (єдина.)

– Україна – це отча земля, рідний край, де ти народився.  Історія нашої країни сягає глибини віків. Це держава із цікавим минулим, багатою культурною спадщиною, давніми народними традиціями.  Широкі й чарівні простори, прекрасні села та міста. Могутньо котить до Чорного моря хвилі найбільша річка України — Дніпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади,  ліси. Золотистим морем розливається по безкраїх нивах жито-пшениця. Тут живуть працьовиті волелюбні люди. Якою б мовою вони не розмовляли, в якому б куточку країни вони не жили – це єдина нація, і Україна для нас – єдина неподільна держава, це наш спільний дім

Робота над прислів′ями

Ось ми приїхали до першої зупинки: « Народ скаже, як зав′яже»

На цій зупинці вам потрібно виконати  завдання.

Я читатиму прислів′я , а ви як найшвидше промовте кінцівку

Зрадити батьківщину – зганьбити (матір і батька.)

Рідна сторона мати – а чужа – ( мачуха)

Без верби і калини ( нема України)

Одна у людини рідна мати, одна у нього і (батьківщина.)

Всюди добре, а вдома краще.

Молодці, ми пригадали прислів′я про Україну, рушаймо далі.

Фізкультхвилинка

Діти ,але рушити ми не можемо, перед нами з′явився відомий нам дорожній знак, він хоче нам про щось нагадати.

Цього року багато хто з вас буде ходити додому сам. І щоб благополучно дістатись додому світлофор приходить нам на допомогу.

Пригадаймо що значать його кольори?

– стояти

– приготуватись,( а ми будемо плескати в долоні)

– крокуємо

( вчитель показує кольори, а діти виконують команди)

Молодці правила руху пригадали. Нам  зелений колір. Рушаймо!

Щоб веселіше нам було подорожувати пограємо у вікторину.

Вікторина

Обов′язок кожного українця добре знати історію та традиції свого народу. Спробуємо  ми свої сили і дамо відповіді на запитання.

* Назва нашої держави? (Україна.)

* Столиця України? (Київ.)

* Основні кольори нашого прапора? (Синій і жовтий.)

* Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України.)

*Коли Україна здобула свою незалежність ( 24 серпня 1991 р)

* Рослини – символи України. (Верба і калина.)

* Які обереги українського народу ви знаєте? (Віночок, рушник.)

* Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро.)

* З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю.)

* Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа.)  ( за потребою вчитель надає підказку)

Україна незалежна країна Європи

– Отже , наступна наша зупинка « Україна незалежна країна Європи»

Перед вами карта світу. Це розгорнута, зменшена модель Землі вона поділена на  сушу – материки і воду. Найбільший материк  Євразія. Він поділений на Європу і Азію. Зараз Україна – одна з найбільших держав Європи , населенням більш як 42 млн. чоловік. Вона межує із сімома країнами світу. Наша Батьківщина  – центр Європи.

Що ж таке Європа?

Європа – це і територія,  об’єднання багатьох держав для спільного вирішення  проблем, це і спільні гроші , це і спільний дім для десятків різних націй та народів . У Європі  знаходиться 45 незалежних держав, які об′єднались у Євросоюз. Прапор Євросоюзу 12 золотих зірок на фоні безхмарного неба.    Україна  є частиною Європи. Ми повинні все робити, аби прискорити вхід у європейську співдружність. А це можливо лише за умови , що разом будемо збагачувати Україну, дбати про її авторитет, підвищувати добробут громадян. І уже цього літа був встановлений безвізовий режим, для подорожей українців , що для нас  є дуже важливо.

Ну, що ж , подорожуємо далі.

Ось ми і приїхали на останню зупинку « Люби і знай свої звичаї».

Ми українці маємо свої відмінності від інших народів: звичаї , обереги, символи,страви, які відрізняють нас від інших  і прославляють.

Проведемо гру  і перевіримо, чи справжні ви українці?

Я читатиму перелік предметів, страв, оберегів ,тощо, а ви визначите один з них, що належить українському народу.

Плов, вареник, пельмень.

Лелека, слон, мавпа.

Пальма, калина, ялина.

Вишитий рушник, віяло, матрьошки.

Береза, пальма, верба.

Місяць, зірка, тризуб.

Чорнобривці,кактус , гвоздика.

Віночок, хустинка, шапка.

Суп , борщ, уха.

– Молодці, ви справжні маленькі українці.

V. Підсумок уроку

– Ось наша подорож по Україні і завершилась. З набутими знаннями можемо повертатись до класу. Напевне, усі ви зрозуміли, на якій унікальній землі живемо. Ми маємо те, чим варто пишатися, і у нас є чим гордитися. Наші предки дуже багато трудилися, щоб Україна стала незалежною могутньою державою. А тепер від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизму залежить, якою бути Україні далі. Я вам бажаю мирного неба і завжди лагідного теплого сонечка. (вчитель кріпить на дошку сонечко без промінців)

-Щоб сонечко нас зігрівало, ми подаруємо  йому промінці . ( паперові промінці лежать на партах )

На промінцях  продовжте  речення «Після цього уроку я знаю, що …» і відповідь озвучте та прикріпіть до нашого сонечка.

( звучить запис пісні « Як у нас на Україні» К. Бужинської.)              

 

 

 

docx
Додано
26 лютого 2020
Переглядів
1265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку