Календарно-тематичне планування
з алгебри
на 2022/2023 н.р.
7 клас
70 годин (2 години на тиждень)
Види контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Контрольні |
|
|
Тематичні |
|
|
Календарно-тематичне планування складено за навчальною програмою «Математика. 5-9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів».
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Алгебра: підруч. для 7 класу загальноосвіт. навч. закл. / Н. А. Тарасенкова, І. М. Богатирьова, О. М. Коломієць, З. О. Сердюк. – К. : Видавничий дім “Освіта”, 2015. – 304 с.
7 клас
АЛГЕБРА
(70 год, 2 год на тиждень, резерв — 12 год)
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Тема 1. ЦІЛІ ВИРАЗИ (30 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів пояснює: · як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; · що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт; формулює: · означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; · властивості степеня з натуральним показником; · правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів;
розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень |
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази.
Тотожність. Тотожні перетворення виразу.
Степінь з натуральним показником. Властивості степеня з натуральним показником.
Одночлен. Піднесення одночленів до степеня. Множення одночленів. Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. Степінь многочлена.
Додавання, віднімання і множення многочленів.
Формули квадрата двочлена, різниці квадратів, суми і різниці кубів.
Розкладання многочленів на множники |
Тема 2. ФУНКЦІЇ (10 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі); складає та розв'язує задачі на: пряму пропорційність на основі життєвого досвіду; побудову графіків при моделюванні реальних процесів з використанням лінійної функції тощо |
Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних процесів.
Функція. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Графік функції.
Лінійна функція її графік та властивості |
Тема 3. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ ТА ЇХ СИСТЕМИ (18 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; пояснює: · що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними; · скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними; формулює означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними; описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; складає: рівняння та системи рівнянь за умовою текстової задачі; розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними |
Лінійне рівняння з однією змінною. Лінійне рівняння з двома змінними та його графік.
Система двох лінійних рівнянь з двома змінними.
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними: графічним способом; способом підстановки; способом додавання.
Лінійні рівняння та їх системи як математичні моделі текстових задач |
Розв'язує сюжетні задачі: на рух з точки зору його безпеки; на розпорядження власними та родинними фінансами; фінансового змісту крізь призму історичних подій тощо |
Алгебра 7 клас
Всього 70 годин
№ |
Зміст програмного матеріалу |
Дата |
Примітки |
Повторення вивченого матеріалу за 5, 6 класи – 4 год резерву |
|||
|
Рівняння (прості та складені). |
|
|
|
Задачі на відсотки. |
|
|
|
Розв’язування завдань на всі дії з дробами. |
|
|
|
Діагностична контрольна робота. |
|
|
Тема 1. Цілі вирази 33 год. (30 год передбачених програмою + 6 год резерву) |
|||
(10 годин) |
|||
|
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу. |
|
|
|
Тотожність. Тотожні перетворення виразу. Доведення тотожностей. |
|
|
|
Степінь з натуральним показником. |
|
|
|
Властивості степеня з натуральним показником. Самостійна робота. |
|
|
|
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена. |
|
|
|
Множення одночленів. |
|
|
|
Піднесення одночлена до степеня. |
|
|
|
Розв’язування задач. Узагальнення набутих компетентностей. |
|
|
|
Контрольна робота. |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
1.2. Многочлени (11 годин) |
|||
|
Аналіз к.р. Многочлен. Стандартний вигляд многочлена. Степінь многочлена. Подібні члени многочлена та їх зведення. |
|
|
|
Додавання та віднімання многочленів. |
|
|
|
Множення одночлена на многочлен. |
|
|
|
Множення одночлена на многочлен. Самостійна робота. |
|
|
|
Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки. |
|
|
|
Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки. |
|
|
|
Множення многочленів. |
|
|
|
Розкладання многочленів на множники способом групування. Самостійна робота. |
|
|
|
Узагальнення набутих компетентностей. |
|
|
|
Контрольна робота. |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
1.3. Формули скороченого множення (12 годин) |
|||
|
Квадрат двочлена. |
|
|
|
Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата двочлена. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Різниця квадратів. |
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|
|
Розкладання многочленів на множники за допомогою формули різниці квадратів двох виразів. |
|
|
|
Розкладання многочленів на множники за допомогою формули різниці квадратів двох виразів. |
|
|
|
Сума й різниця кубів. |
|
|
|
Сума й різниця кубів. Самостійна робота. |
|
|
|
Застосування різних способів розкладання многочленів на множники. Узагальнення. |
|
|
|
Застосування різних способів розкладання многочленів на множники. Узагальнення. |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
Функції 10 годин. |
|||
|
Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних процесів. Функція |
|
|
|
Способи задання функції |
|
|
|
Область визначення і область значень функції |
|
|
|
Область визначення і область значень функції |
|
|
|
Графік функції |
|
|
|
Графік функції |
|
|
|
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
Контрольна робота |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів |
|
|
Лінійні рівняння та їх системи 18 годин . |
|||
|
Лінійне рівняння з однією змінною. Розв’язування лінійних рівнянь |
|
|
|
Лінійне рівняння з однією змінною. Розв’язування лінійних рівнянь. |
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. |
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Самостійна робота. |
|
|
|
Рівняння з двома змінними та його графік. |
|
|
|
Рівняння з двома змінними та його графік. |
|
|
|
Система двох лінійних рівнянь із двома змінними. Графічний спосіб розв’язання систем. |
|
|
|
Система двох лінійних рівнянь із двома змінними. Графічний спосіб розв’язання систем. |
|
|
|
Спосіб підстановки. |
|
|
|
Спосіб підстановки. |
|
|
|
Спосіб додавання. |
|
|
|
Спосіб додавання. Самостійна робота. |
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь. |
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь. |
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
Узагальнення набутих компетентностей. |
|
|
|
Контрольна робота. |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу (5 годин резерву) |
|||
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. |
|
|
|
Побудова графіків фенкцій. |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота. |
|
|
|
Підсумки за рік. |
|
|