Календарне планування з алгебри 7 клас

Про матеріал
Даний матеріал допоможе скласти календарне планування з алгебри для 7 класу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

з алгебри

на  2022/2023 н.р.

 

7 клас

 

70 годин (2 години на тиждень)

 

 

Види контролю

І семестр

ІІ семестр

Контрольні

 

 

Тематичні

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування складено за навчальною програмою «Математика. 5-9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів».

Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

 

Алгебра:  підруч. для 7 класу загальноосвіт. навч. закл. / Н. А. Тарасенкова,             І. М. Богатирьова, О. М. Коломієць, З. О. Сердюк.  – К. : Видавничий дім “Освіта”, 2015. – 304 с.

 

7 клас

АЛГЕБРА

(70 год, 2 год на тиждень, резерв — 12 год)

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Зміст навчального матеріалу

Тема 1. ЦІЛІ ВИРАЗИ (30 год)

Учень/учениця:

наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів

пояснює:

·   як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних;

·   що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт;

формулює:

·   означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена;

·   властивості степеня з натуральним показником;

·  правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів;

 

розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень

 

Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази.

 

Тотожність. Тотожні перетворення виразу.

 

Степінь з натуральним показником. Властивості степеня з натуральним показником.

 

Одночлен. Піднесення одночленів до степеня. Множення одночленів.

Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення.

Степінь многочлена.

 

Додавання, віднімання і множення многочленів.

 

Формули квадрата двочлена, різниці квадратів, суми і різниці кубів.

 

Розкладання многочленів на множники

Тема 2. ФУНКЦІЇ (10 год)

Учень/учениця:

наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій;

пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції;

формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність;

називає та ілюструє на прикладах способи задання функції;

описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності;

розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі);

складає та розв'язує задачі на: пряму пропорційність на основі життєвого досвіду; побудову графіків при моделюванні реальних процесів з використанням лінійної функції тощо

Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних процесів.

 

Функція. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Графік функції.

 

Лінійна функція її графік та властивості

Тема 3. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ ТА ЇХ СИСТЕМИ (18 год)

Учень/учениця:

наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними;

пояснює:

·   що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними;

·   скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними;

формулює означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними;

будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними;

описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними;

характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків;

складає: рівняння та системи рівнянь за умовою текстової задачі;

розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними

 

Лінійне рівняння з однією змінною. Лінійне рівняння з двома змінними та його графік.

 

Система двох лінійних рівнянь з двома змінними.

 

Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними: графічним способом; способом підстановки; способом додавання.

 

Лінійні рівняння та їх системи як математичні моделі текстових задач

Розв'язує сюжетні задачі: на рух з точки зору його безпеки; на розпорядження власними та родинними фінансами; фінансового змісту крізь призму історичних подій тощо

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Алгебра 7 клас

Всього 70 годин

Зміст програмного матеріалу

Дата

Примітки

Повторення вивченого матеріалу за 5, 6 класи – 4 год резерву

  1.  

Рівняння (прості та складені).

 

 

  1.  

Задачі на відсотки.

 

 

  1.  

Розв’язування завдань на всі дії з дробами.

 

 

  1.  

Діагностична контрольна робота.

 

 

Тема 1. Цілі вирази 33 год.

(30 год передбачених програмою + 6 год резерву)

  1.   Вирази зі змінними. Степінь з натуральним показником. Одночлени.

(10 годин)

  1.               

Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу.

 

 

  1.               

Тотожність. Тотожні перетворення виразу. Доведення тотожностей.

 

 

  1.               

Степінь з натуральним показником.

 

 

  1.               

Властивості степеня з натуральним показником. Самостійна робота.

 

 

  1.               

Одночлен. Стандартний вигляд одночлена.

 

 

  1.          

Множення одночленів.

 

 

  1.          

Піднесення одночлена до степеня.

 

 

  1.          

Розв’язування задач. Узагальнення набутих компетентностей.

 

 

  1.          

Контрольна робота.

 

 

  1.  

Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів.

 

 

1.2. Многочлени (11 годин)

  1.  

Аналіз к.р. Многочлен. Стандартний вигляд многочлена. Степінь многочлена. Подібні члени многочлена та їх зведення.

 

 

  1.  

Додавання та віднімання многочленів.

 

 

  1.  

Множення одночлена на многочлен.

 

 

  1.  

Множення одночлена на многочлен. Самостійна робота.

 

 

  1.  

Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки.

 

 

  1.  

Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки.

 

 

  1.  

Множення многочленів.

 

 

  1.  

Розкладання многочленів на множники способом групування. Самостійна робота.

 

 

  1.  

Узагальнення набутих компетентностей.

 

 

  1.  

Контрольна робота.

 

 

  1.  

Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів.

 

 

1.3. Формули скороченого множення (12 годин)

  1.  

Квадрат двочлена.

 

 

  1.  

Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата двочлена.

 

 

  1.  

Розв’язування вправ.

 

 

  1.  

Різниця квадратів.

 

 

  1.  

Розв’язування вправ. Самостійна робота.

 

 

  1.  

Розкладання многочленів на множники за допомогою формули різниці квадратів двох виразів.

 

 

  1.  

Розкладання многочленів на множники за допомогою формули різниці квадратів двох виразів.

 

 

  1.  

Сума й різниця кубів.

 

 

  1.  

Сума й різниця кубів. Самостійна робота.

 

 

  1.  

Застосування різних способів розкладання многочленів на множники. Узагальнення.

 

 

  1.  

Застосування різних способів розкладання многочленів на множники. Узагальнення.

 

 

  1.  

Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів.

 

 

Функції 10 годин.

  1.  

Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних процесів. Функція

 

 

  1.  

Способи задання функції

 

 

  1.  

Область визначення і область значень функції

 

 

  1.  

Область визначення і область значень функції

 

 

  1.  

Графік функції

 

 

  1.  

Графік функції

 

 

  1.  

Лінійна функція, її графік та властивості

 

 

  1.  

Розв’язування задач

 

 

  1.  

Контрольна робота

 

 

  1.  

Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів

 

 

Лінійні рівняння та їх системи  18 годин .

  1.  

Лінійне рівняння з однією змінною. Розв’язування лінійних рівнянь

 

 

  1.  

Лінійне рівняння з однією змінною. Розв’язування лінійних рівнянь.

 

 

  1.  

Розв’язування задач за  допомогою лінійних рівнянь.

 

 

  1.  

Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Самостійна робота.

 

 

  1.  

Рівняння з двома змінними та його графік.

 

 

  1.  

Рівняння з двома змінними та його графік.

 

 

  1.  

Система двох лінійних рівнянь із двома змінними. Графічний спосіб розв’язання систем.

 

 

  1.  

Система двох лінійних рівнянь із двома змінними. Графічний спосіб розв’язання систем.

 

 

  1.  

Спосіб підстановки.

 

 

  1.  

Спосіб підстановки.

 

 

  1.  

Спосіб додавання.

 

 

  1.  

Спосіб додавання. Самостійна робота.

 

 

  1.  

Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь.

 

 

  1.  

Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь.

 

 

  1.  

Розв’язування задач.

 

 

  1.  

Узагальнення набутих компетентностей.

 

 

  1.  

Контрольна робота.

 

 

  1.  

Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів.

 

 

Повторення і систематизація навчального матеріалу (5 годин резерву)

  1.  

Розв’язування задач.

 

 

  1.  

Розв’язування задач за  допомогою лінійних рівнянь.

 

 

  1.  

Побудова графіків фенкцій.

 

 

  1.  

Підсумкова контрольна робота.

 

 

  1.  

Підсумки за рік.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Алгебра, 7 клас, Інші матеріали
Додано
3 квітня 2023
Переглядів
441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку