Календарне планування з Англійської мови для 2 класу за підручником Карпюк "Смайлик Сем" на 1 семестр

Про матеріал
Календарне планування з Англійської мови для 2 класу за підручником Карпюк "Смайлик Сем" на 1 семестр
Перегляд файлу

Le

год.

sson 1Розділ (тема)

Урок

НМК

МОВЛЕННЄВИЙ МАТЕРІАЛ

 

 

 

 

 

Змістова лінія

 

Мовленнєвий зразок

Лексика

Фонікси

1

Starter

Nice to See You Again!

Громадянська  відповідальність:  розуміє важливість уміння співпрацювати з іншими та толерантного ставлення до інших

1

Nice to see you again. Remember me? Who is he/she? He/She is ….

remember

 

2

2

Glad to see you. Share my seat, please. Have a talk.

glad, share

 

3

3

Let’s remember all the letters.

 

 

4

4

 

ABC book

 

5

5

My name begins with letter ….

begin

 

6

Unit 1

Here’s My Family!

 

Громадянська  відповідальність:   розуміє вжливість допомоги іншим. Формує уміння співпрацювати та приймати спільні рішення

1

Here’s my family. My surname is .... They are ....

surname, children

 

7

2

What about you? I like ....

pupil

 

8

3

 

frog

a [2], u [y], o [A], i [i] , e [e]

9

4

Where is your house? My house is in .... What’s your surname?

house

 

10

5

Where is your mum? She is at .... Do you like ...? Yes, I do./No, I don’t.. I don’t know.

at school, at work, at home

 

11

6

I am Kate. His name is Mike. It is nice.

case, take, nice, smile

a_e [ei] name, Kate i_e  [ai] like, bike

12

7

Here is my family tree. He is a doctor. She is a teacher.  They are Tracy’s cousins.

family tree, aunt, cousin, uncle, doctor, vet, photographer, teacher

 

13

Story Time

8

Where is your home? That’s my house.. You are a big girl.

mummy, daddy

 

14

Into your Portfolio

9

 

family portrait

 

15

10

 

draw, picture

 

16

Revision

11

 

 

 

17

12

 

interview

 

18

Unit 2

My Friends

 

Громадянська  відповідальність: вибудовує  товариські стосунки з іншими

1

We play together. They swim together

I, he, she, we, they

 

19

2

We are friends.

friend

 

20

3

Sue, take a tube.

tube

u_e, ue, u [ju] tube, Sue, pupil e_e, e [&7:] Pete, we

21

4

Who is your friend? My best friend is ....

funny, clever, nice, pretty, best friend

 

22

5

She is pretty. She is clever too. She can say, ....

tall, short, good friend

 

Поурочний План розПоділу матеріалу      

ПЕРшИЙ      

      нмК “EngLish with smiLing sam 2”                                              PB – Pupil’s Book

ВПРАВИ ТА ЗАВДАННЯ

Рецептивні

Інтеракційні

Продуктивні

Пісні та римівки

сприймання  на слух

зорове 

сприймання

усна 

взаємодія

усне 

продукування

писемне 

продукування

PB  t .1,3 – pp.6-7;  AB  t.1 – p.4

 

PB t.2 – p.6

PB t.3 – p.7 AB t.2 – p.4

AB t.1 – p.4 HPB p.1

ABC song

PB t.2 – p.8

 

PB t.4 – p.8

PB t.1,3 – p.8

AB t.1 – p.5

 

PB t.1-3 – p.9 AB  t.1 – p.6

AB t.2 – p.6

PB t.4 – p.9

PB t.3 – p.9 AB t.2 – p.6

AB t.2 – p.6 HPB pp.2-3

Colours

Let’s remember all the letters

 

 

 

PB t.1,2 – p.10 AB t.1 – p.7

PB t.3 – p.10 AB t.2 – p.7

 

PB t.1 – p.11

PB t.3 – p.11

 

PB t.1, 2 – p.11 AB t.2 – p.7

PB t.4 – p.11 AB t.1 – p.8

 

PB t.1,2,5 – pp.12-

13

 

 

PB t.2-5 – pp.12-13

AB t.1,2 – p.9 HPB p.3

Introduction of the Clicks

PB t.1,2 – p.14

AB t.1 – p.10

PB t.3,4 – p.14

PB t.1,2 – p.14

AB t.2 – p.10

Tracy and Luke

PB t.1-3 – p.15

PB t.3,4 – p.15

 

PB t.1 – p.15

PB t.5 – p.15 AB t.1 – p.11

 

PB t.1 – p.16

 

PB t.3,4 – p.16

PB t.1,2 – p.16 AB t.2 – p.12

AB t.1,2 – p.12

 

PB t.1,2 – p.17

 

PB t.4,5 – p.17

PB t.2,3 – p.17

PB t.6 – p.17

AB t.1 – p.13

HPB pp.3-4

 

PB t.1,2,4 – p.18 AB t.1 – p.14

PB t.2,4,5 – p.18 AB t.1 – p.14

 

 

PB t.3 – p.18

AB t.1, 2 – p.14

HPB pp.4-5

 

PB t.1,4,5 – p.19 AB t.1 – p.15

 

 

PB t.3-5 – p.19

PB t.2 – p.19 AB t.1 – p.15

My name is Greta. I’m a vet.

PB t.1,2 – p.20

 

PB t.4 – p.20

PB t.2,3 – p.20 AB t.1 – p.16

AB t.1 – p.16

 

 

 

 

PB t.2 – p.21

PB t.1 – p.21

 

 

 

PB t.5 – p.21

PB t.4 – p.21

PB t.3,6 – p.21 AB t.1 – p.17

 

 

AB t.1 – p.18

 

PB t.1,2 – p.22

PB t.2 – p.22 AB t.1,2 – p.18

 

PB t.3 – p.23

PB t.6 – p.23

PB t.4,5 – p.23

 

 

 

PB t.1,2 – p.24

 

PB t.7 – p.25

PB t.2-4,6 – pp.24-25

PB t.5 – p.24

AB t.1,2 – pp.20-21 HPB pp.5-6

I like my friend and she likes me

PB t.1 – p.26

AB t.1 – p.22

 

PB t.1,2,4 – p.26

PB t.3,5 – p.26

 

PB t.1,2 – p.27

PB t.2,3 – p.27 AB t.1 – p.23

 

 

PB t.4 – p.27

AB t.1,2 – p.23

HPB pp.6-7

 

PB t.1,2 – p.28

 

PB t.2,3 – p.28

PB t.1 – p.28

PB t.5 – p.28

AB t.1,2 – p.24 HPB p.7

 

PB t.1,2 – p.29

 

 

PB t.2,3,4 – p.29

AB t.1 – p.25

 

t. – task

AB – Activity Book

image      сЕМЕсТР                                                                                                                   HPB - Handwriting Practice Book

год.

Розділ (тема)

Урок

НМК

МОВЛЕННЄВИЙ МАТЕРІАЛ

 

 

 

 

 

Змістова лінія

 

Мовленнєвий зразок

Лексика

Фонікси

23

Unit 2

My Friends

6

Go home! I am Nick.

nose

o_e, o [oU] home, go ck [k] Mick

24

7

Ann likes ....

 

 

25

Story Time

8

Who is this? Mum is looking for you.

new

 

26

Into Your Portfolio

9

 

friendship circle

 

27

10

 

paper friends

 

28

Revision

11

Meet my friend.

 

 

29

12

Is Greta a teacher? Is Mick Tracy’s brother?

 

 

30

Unit 3

In My Classroom

Громадянська  відповідальність: використовує модель поведінки, яка не суперечить правилам шкільного життя

1

Point to the door. Touch the floor. What a nice picture!

door, floor, chair, hair, window,

blackboard, clock, bin, point to,

touch

 

31

2

It’s 11 o’clock. I am in the classroom. Tick-tock, goes the clock.

in the classroom, in the garden, in the room, eleven, twelve

 

32

3

Look, it is my desk. My classroom is nice.

shelf, sky, desk

sh [S] shelf oo [u:] classroom

y [ai] fly

33

4

What is this? This is a .... What is that? That is a ....

this, that, back, hand, knees

 

34

5

These are my pencils. Those/They are my books. What are these? What are those?

these, those

 

35

6

They are in the garden.

garden

th [q] this ar [a:] car er [3] sharpener

36

7

Who are those? They are Tracy and Luke. Who is that? That is Vic. Where are they? They are in the room.

 

 

37

Story Time

8

What’s up? Come here! Let’s have a look. No problem.

everybody, kitchen, job, Africa, month, far away

 

38

Into Your Portfolio

9

 

time

 

39

10

What’s the time, please?

 

 

40

Revision

11

 

 

 

41

12

 

 

 


 

ВПРАВИ ТА ЗАВДАННЯ

Рецептивні

Інтеракційні

Продуктивні

Пісні та римівки

сприймання  на слух

зорове 

сприймання

усна 

взаємодія

усне 

продукування

писемне 

продукування

PB t.1,2,4 – p.30 AB t.1 – p.26

PB t.2,4,5 – p.30

 

 

PB t.3 – p.30

AB t.1,2 – p.26

HPB pp.7-8

 

PB t.1 – p.31 AB t.1 – p.27

 

PB t.3 – p.31

PB t.2,4 – p.31

AB t.1 – p.27

 

PB t.1,2 – p.32 AB t.1 – p.28

 

PB t.4 – p.33

PB t.2,3,5 – p.32

AB t.1 – p.28

 

 

 

 

 

PB t.1 – p.34

 

 

 

 

PB t.2 – p.34

PB t.3 – p.34 AB t.1 – p.29

 

PB t.1 – p.35

PB t.3 – p.35

 

PB t.1,2,3 – p.35

AB t.1,2 – p.30

 

 

 

 

PB t.4 – pp.36-37

AB t.3 – p.31

 

PB t.1,2,4,6 – pp.38-39

 

PB t.7 – p.39

PB t.2,3,4,5,6 – pp.38-

39

AB t.1,2 – p.32

 

PB t.1,3,4 – p.40

 

 

PB t.1, 2,4,5,7 – p.40

PB t.6 – p.40

AB t.1,2 – p.33

HPB pp.8-9

 

PB t.1,2,4 – p.41

PB t.2,4,5 – p.41

 

 

PB t.3 – p.41

AB t.1,2 – p.34

HPB pp.9-10

 

PB t.1,2,5 – p.42 AB t.2 – p.35

 

PB t.4 – p.42

PB t.2,3,5 – p.42

AB t.1,2 – p.35 HPB p.10

My bag is on my back

PB t.1,2,5 – p.43 AB t.2 – p.36

 

PB t.4 – p.43

PB t.2,3,5 – p.43

AB t.1,2 – p.36 HPB p.10

 

PB t.1,2,4 – p.44

PB t.2,4,5 – p.44

 

 

PB t.3 – p.44

AB t.1 – p.37

HPB pp.10-12

 

PB t.1,2 – p.45 AB t.1 – p.38

 

PB t.3,4 – p.45

PB t.2 – p.45

 

 

PB t.1,2 – p.46 AB t.1 – p.39

 

PB t.4 – p.46

PB t.2,3 – p.46

 

 

 

 

PB t.2 – p.47

 

PB t.1 – p.47

 

 

 

PB t.2 – p.47

 

PB t.3 – p.47 AB t.1 – p.40

 

PB t.1 – p.48

 

PB t.2 – p.48

PB t.1 – p.48

 

 

 

PB t.4 – p.49

PB t.3 – p.49

 

AB t.1 – p.41

 


 

год.

Розділ (тема)

Урок

НМК

МОВЛЕННЄВИЙ МАТЕРІАЛ

 

 

 

 

 

Змістова лінія

 

Мовленнєвий зразок

Лексика

Фонікси

42

Unit 4

We Are Happy!

Громадянська  відповідальність: виявляє повагу до рідних та близьких

1

I am hot.  Are you thirsty? No, I am not./Yes, I am. It’s dark. Go to bed, dear.

in the morning, at noon, in the evening, in the dark, tired, scared, thirsty, hot, cold, dear

 

43

2

Look at our Christmas Tree!

look at

 

44

3

Open and see. Merry X-mas!

merry

y- [j] yes -y [i] teddy

45

4

I can’t find my .... Look on/in/under .... Here it is.

in, on, under, here

 

46

5

Count with me. It isn’t there.

13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, there

 

47

6

Play with toys.

say

ey, ay [ei] grey oy [ci] boy

48

7

 

thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty

 

49

Story Time

8

Here we are! It’s hot. Let’s go inside. It’s so small. I want to go home.

our, inside, want

 

50

Into Your Portfolio

9

 

fat, cap, for you

 

51

10

 

 

 

52

Revision

11

 

board game

 

53

12

 

emotion sheets

 


 

ВПРАВИ ТА ЗАВДАННЯ

Рецептивні

Інтеракційні

Продуктивні

Пісні та римівки

сприймання  на слух

зорове 

сприймання

усна 

взаємодія

усне 

продукування

писемне 

продукування

PB t.1-4 – pp.50-51

 

PB t.5 – p.51

PB t.1,2,4 – p.50

AB t.1,2 – p.42

I’m happy in the morning. Yes, I am

PB t.1 – p.52

 

PB t.3 – p.52

PB t.1,2 – p.52

AB t.1 – p.43

We are happy! Come and see

PB t.1-3 – p.53

PB t.2-4 – p.53

 

 

PB t.5 – p.53

AB t.1,2 – p.44

HPB pp.12-13

 

PB t.1,2 – p.54

 

PB t4 – p.54

PB t.2,3 – p.54

AB t.1 – p.45

 

PB t.1 – p.55 AB t.1 – p.46

 

PB t.6 – p.55

PB t.1-4 – p.55

PB t.5 – p.55 HPB p.13

 

PB t.1,2,4 – p.56

PB t.2,4,5 – p.56

 

 

PB t.3 – p.56

AB t.1,2 – p.47 HPB p.14

 

PB t.1 – p.57

PB t.1,2 – p.57

 

PB t.2,3 – p.57

PB t.4 – p.57

AB t.1,2 – p.48

HPB pp.14-15

 

PB t.1,2 – p.58

 

PB t.4 – p.58

PB t.2,3 – p.58

AB t.1 – p.49

 

PB t.1 – p.59

 

 

 

PB t.2 – p.59

I am Santa Claus

 

 

 

PB t.3 – p.59

AB t.1,2 – p.50

 

PB t.1, – p.60

PB t.7 – p.61

PB t.2 – p.60

PB t.1 – p.60

 

 

AB t.1 – p.51

 

PB t.4 – p.61

PB t.6 – p.61

PB t.3,5,8 – p.61 AB t.1,2 – p.51

 

 

pdf
Пов’язані теми
Англійська мова, 2 клас, Планування
НУШ
До підручника
Англійська мова (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 2 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
15 вересня 2020
Переглядів
5875
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку