Календарне планування з біології. 6 клас

Про матеріал

Календарно-тематичне планування для 6-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Біологія: 6–9 класи, (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).

Перегляд файлу

Біологія

6 клас

(70 год – 2 год на тиждень)

 

Дата

Зміст уроку

Домашнє завдання

Вступ

  1.  

 

Біологія — наука про життя. Основні властивості живого. Різноманітність життя.

 

  1.  

 

Науки, що вивчають життя.

Різноманітність життя (на прикладах представників основних груп живої природи).

 

  1.  

 

Поняття про віруси.

 

  1.  

 

Методи біологічних досліджень організмів.

 

Тема 1. Клітина

  1.  

 

Клітина — одиниця живого.

 

  1.  

 

Збільшувальні прилади.

Практична робота 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним.

2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа

 

  1.  

 

Історія вивчення клітини.

 

  1.  

 

Загальний план будови клітини.

Лабораторне дослідження. Будова клітини.

 

  1.  

 

Будова рослинної і тваринної клітини.

 

  1.  

 

Основні властивості клітини

 

  1.  

 

Основні положення клітинної теорії.

 

  1.  

 

Узагальнення знань з теми: «Вступ. Клітина»

 

Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності

  1.  

 

Бактерії — найменші одноклітинні організми.

 

  1.  

 

Одноклітинні організми.

Лабораторне дослідження. Спостереження інфузорій.

 

  1.  

 

Приклади представників одноклітинних

 

  1.  

 

Паразитичні одноклітинні організми.

 

  1.  

 

Середовища існування одноклітинних організмів, їхні процеси життєдіяльності, особливості будови.

 

  1.  

 

Роль у природі та житті людини.

 

  1.  

 

Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності (губки, ульва).

 

  1.  

 

Міні-проект

 

  1.  

 

Узагальнення знань з теми: «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності»

 

Тема 3. Рослини

  1.  

 

Рослина — живий організм.

 

  1.  

 

Фотосинтез як характерна особливість рослин, дихання, рухи рослин.

 

  1.  

 

Живлення рослин

 

  1.  

 

Будова рослини.

 

  1.  

 

Тканини рослин.

 

  1.  

 

Органи рослин.

Дослідницький практикум. Транспорт речовин по рослині.

 

  1.  

 

Контрольна робота №1

 

  1.  

 

Корінь, пагін: будова та основні функції.

Лабораторні дослідження: будови кореня; будови пагона; будови бруньки.

Дослідницький практикум. Спостереження за розвитком пагона з бруньки.

 

  1.  

 

Різноманітність і видозміни вегетативних органів.

Дослідницький практикум. Дослідження процесу росту вегетативних органів.

 

  1.  

 

Розмноження рослин: статеве та нестатеве.

 

  1.  

 

Вегетативне розмноження рослин.

Лабораторні дослідження: будови цибулини.

Дослідницький практикум. Вегетативне розмноження рослин.

 

  1.  

 

Квітка.

Лабораторні дослідження: будови квітки.

 

  1.  

 

Суцвіття.

 

  1.  

 

Запилення. Запліднення.

 

  1.  

 

Насінина.

Лабораторні дослідження: будови насінини.

Дослідницький практикум. Дослідження умов проростання насінин.

 

  1.  

 

Плід. Способи поширення.

Лабораторні дослідження: будови плода.

 

  1.  

 

Міні-проект (тематика за вибором вчителя)

 

  1.  

 

Узагальнення знань з теми: «Рослини»

 

Тема 4. Різноманітність рослин

  1.  

 

Способи класифікації рослин.

 

  1.  

 

Водорості (зелені, бурі, червоні).

Лабораторні дослідження: будови зелених нитчастих водоростей.

 

  1.  

 

Мохи.

Лабораторні дослідження: будови моху

 

  1.  

 

Папороті.

Лабораторні дослідження: будови папоротей.

 

  1.  

 

Хвощі.

 

  1.  

 

Плауни.

 

  1.  

 

Голонасінні.

Лабораторні дослідження: будови пагонів і шишок хвойних рослин.

 

  1.  

 

Покритонасінні (Квіткові).

Практична робота 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.

 

  1.  

 

Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури).

 

  1.  

 

Життєві форми рослин.

 

  1.  

 

Рослинні угруповання.

 

  1.  

 

Значення рослин для існування життя на планеті Земля.

 

  1.  

 

Значення рослин для людини.

Практична робота 4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах.

 

  1.  

 

Міні-проект (тематика за вибором учителя)

 

  1.  

 

Узагальнення знань з теми: «Різноманітність рослин»

 

Тема 5. Гриби

  1.  

 

Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.

 

  1.  

 

Розмноження та поширення грибів.

 

  1.  

 

Групи грибів: симбіотичні — мікоризоутворюючі шапинкові гриби.

Лабораторне дослідження будови шапинкових грибів.

 

  1.  

 

Лишайники

 

  1.  

 

Сапротрофні — цвільові гриби

 

  1.  

 

Дріжджі

 

  1.  

 

Паразитичні гриби

 

  1.  

 

Значення грибів у природі та житті людини.

Практична робота 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості.

 

  1.  

 

Міні-проект (тематика за вибором учителя)

 

Узагальнення

  1.  

 

Будова та життєдіяльність організмів

Узагальнення знань з теми: «Гриби»

 

  1.  

 

Контрольна робота №2

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Полюга Уляна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Планування
Додано
17 серпня 2018
Переглядів
1049
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку