Календарно-тематичне планування для 6-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Біологія: 6–9 класи, (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
Біологія
6 клас
(70 год – 2 год на тиждень)
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Домашнє завдання |
||||
Вступ |
|||||||
|
|
Біологія — наука про життя. Основні властивості живого. Різноманітність життя. |
|
||||
|
|
Науки, що вивчають життя. Різноманітність життя (на прикладах представників основних груп живої природи). |
|
||||
|
|
Поняття про віруси. |
|
||||
|
|
Методи біологічних досліджень організмів. |
|
||||
Тема 1. Клітина |
|||||||
|
|
Клітина — одиниця живого. |
|
||||
|
|
Збільшувальні прилади. Практична робота 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа |
|
||||
|
|
Історія вивчення клітини. |
|
||||
|
|
Загальний план будови клітини. Лабораторне дослідження. Будова клітини. |
|
||||
|
|
Будова рослинної і тваринної клітини. |
|
||||
|
|
Основні властивості клітини |
|
||||
|
|
Основні положення клітинної теорії. |
|
||||
|
|
Узагальнення знань з теми: «Вступ. Клітина» |
|
||||
Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності |
|||||||
|
|
Бактерії — найменші одноклітинні організми. |
|
||||
|
|
Одноклітинні організми. Лабораторне дослідження. Спостереження інфузорій. |
|
||||
|
|
Приклади представників одноклітинних |
|
||||
|
|
Паразитичні одноклітинні організми. |
|
||||
|
|
Середовища існування одноклітинних організмів, їхні процеси життєдіяльності, особливості будови. |
|
||||
|
|
Роль у природі та житті людини. |
|
||||
|
|
Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності (губки, ульва). |
|
||||
|
|
Міні-проект |
|
||||
|
|
Узагальнення знань з теми: «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності» |
|
||||
Тема 3. Рослини |
|||||||
|
|
Рослина — живий організм. |
|
||||
|
|
Фотосинтез як характерна особливість рослин, дихання, рухи рослин. |
|
||||
|
|
Живлення рослин |
|
||||
|
|
Будова рослини. |
|
||||
|
|
Тканини рослин. |
|
||||
|
|
Органи рослин. Дослідницький практикум. Транспорт речовин по рослині. |
|
||||
|
|
Контрольна робота №1 |
|
||||
|
|
Корінь, пагін: будова та основні функції. Лабораторні дослідження: будови кореня; будови пагона; будови бруньки. Дослідницький практикум. Спостереження за розвитком пагона з бруньки. |
|
||||
|
|
Різноманітність і видозміни вегетативних органів. Дослідницький практикум. Дослідження процесу росту вегетативних органів. |
|
||||
|
|
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. |
|
||||
|
|
Вегетативне розмноження рослин. Лабораторні дослідження: будови цибулини. Дослідницький практикум. Вегетативне розмноження рослин. |
|
||||
|
|
Квітка. Лабораторні дослідження: будови квітки. |
|
||||
|
|
Суцвіття. |
|
||||
|
|
Запилення. Запліднення. |
|
||||
|
|
Насінина. Лабораторні дослідження: будови насінини. Дослідницький практикум. Дослідження умов проростання насінин. |
|
||||
|
|
Плід. Способи поширення. Лабораторні дослідження: будови плода. |
|
||||
|
|
Міні-проект (тематика за вибором вчителя) |
|
||||
|
|
Узагальнення знань з теми: «Рослини» |
|
||||
Тема 4. Різноманітність рослин |
|||||||
|
|
Способи класифікації рослин. |
|
||||
|
|
Водорості (зелені, бурі, червоні). Лабораторні дослідження: будови зелених нитчастих водоростей. |
|
||||
|
|
Мохи. Лабораторні дослідження: будови моху |
|
||||
|
|
Папороті. Лабораторні дослідження: будови папоротей. |
|
||||
|
|
Хвощі. |
|
||||
|
|
Плауни. |
|
||||
|
|
Голонасінні. Лабораторні дослідження: будови пагонів і шишок хвойних рослин. |
|
||||
|
|
Покритонасінні (Квіткові). Практична робота 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. |
|
||||
|
|
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). |
|
||||
|
|
Життєві форми рослин. |
|
||||
|
|
Рослинні угруповання. |
|
||||
|
|
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. |
|
||||
|
|
Значення рослин для людини. Практична робота 4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах. |
|
||||
|
|
Міні-проект (тематика за вибором учителя) |
|
||||
|
|
Узагальнення знань з теми: «Різноманітність рослин» |
|
||||
Тема 5. Гриби |
|||||||
|
|
Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. |
|
||||
|
|
Розмноження та поширення грибів. |
|
||||
|
|
Групи грибів: симбіотичні — мікоризоутворюючі шапинкові гриби. Лабораторне дослідження будови шапинкових грибів. |
|
||||
|
|
Лишайники |
|
||||
|
|
Сапротрофні — цвільові гриби |
|
||||
|
|
Дріжджі |
|
||||
|
|
Паразитичні гриби |
|
||||
|
|
Значення грибів у природі та житті людини. Практична робота 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. |
|
||||
|
|
Міні-проект (тематика за вибором учителя) |
|
||||
Узагальнення |
|||||||
|
|
Будова та життєдіяльність організмів Узагальнення знань з теми: «Гриби» |
|
||||
|
|
Контрольна робота №2 |
|
||||