Календарне планування уроків біологія 6 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
№ | дата | Тема уроку | Лабораторні,практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Вступ. | |||
1 | Біологія – наука про життя. | ||
2 | Науки, що вивчають життя. Методи вивчення організмів. | ||
3 | Основні властивості живого. | ||
4 | Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси. | ||
Тема 1. Клітина | |||
5 | Клітина - одиниця живого. Історія вивчення клітини. | ||
6 | Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи).. | Практична робота: 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. | |
7 | Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях. | Практична робота: 2.Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
http://alla-moroz.ucoz.com
Календарне планування уроків біологія 6 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
№ |
дата |
Тема уроку |
Лабораторні,практичні роботи, дослідницькі практикуми |
|
Вступ. |
|
|
1 |
Біологія – наука про життя. |
|
|
2 |
Науки, що вивчають життя. Методи вивчення організмів. |
|
|
3 |
Основні властивості живого. |
|
|
4 |
Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси. |
|
|
|
Тема 1. Клітина |
|
|
5 |
Клітина - одиниця живого. Історія вивчення клітини. |
|
|
6 |
Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи)..
|
Практична робота: 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. |
|
7 |
Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях.
|
Практична робота: 2.Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
|
8 |
Будова рослинної клітини.
|
Лабораторне дослідження1: Будова клітини листка елодеї. |
|
9 |
Будова рослинної і тваринної клітини. |
Лабораторне дослідження2: Рух цитоплазми в клітинах листка елодеї.
|
|
10 |
Надходження речовин у клітину. |
|
|
11 |
Утворення нових клітин. |
|
|
12 |
Ріст клітин. |
|
|
13 |
Основні положення клітинної теорії.
|
|
|
14 |
Узагальнення вивченого по темі «Клітина» |
|
|
|
Тема 2. Одноклітинні організми. |
|
|
15 |
Евглена зелена, амеба, інфузорія - одноклітинні тварини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).
|
Лабораторне дослідження3 Спостереження інфузорій. |
|
16 |
Паразитичні одноклітинні організми.Хвороби людини, що викликаються одноклітинними тваринами (на прикладі малярійного плазмодія і дизентерійної амеби). |
|
|
17 |
Хламідомонада, хлорела – одноклітинні рослини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). |
|
|
18 |
Дріжджі – одноклітинні гриби. |
|
|
19 |
Бактерії – найменші одноклітинні організми. Будова, поширення, розмноження бактерій. Роль бактерій у природі та значення в житті людини. |
|
|
20 |
Вольвокс - колоніальний організм. |
|
|
21 |
Губка та ульва (зелений морський салат) - багатоклітинні організми. |
|
|
22 |
Міні-проект (за вибором) Чому скисає молоко? Корисний йогурт. Живі фільтри. |
|
|
23 |
Узагальнення вивченого по темі «Одноклітинні організми» |
|
|
|
Тема 3. Рослини |
|
|
24 |
Рослина – живий організм. |
|
|
25 |
Фотосинтез як характерна особливість рослин. |
|
|
26 |
Живлення (мінеральне, повітряне) рослин. |
|
|
27 |
Дихання рослин. |
|
|
28 |
Рухи рослин. |
|
|
29 |
Будова рослини. Органи рослин. |
|
|
30 |
Клітини рослин. Тканини рослин. |
|
|
31 |
Корінь: будова, основні функції (поглинання води та укріплення у ґрунті). |
Лабораторне дослідження4 будова кореня;
|
|
32 |
Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.1» Контрольна робота №1 |
|
|
33 |
Пагін. Його будова, |
Лабораторні дослідження5,6 будова пагона; будова бруньки;
|
|
34 |
основні функції (фотосинтез, газообмін, ріст, випаровування води, транспорт речовин). |
|
|
35 |
Різноманітність та видозміни вегетативних органів.
|
Лабораторне дослідження7 будова цибулини, кореневища, бульби картоплі, коренеплоду (на прикладі моркви); |
|
36 |
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин.
|
|
|
37 |
Квітка - орган статевого розмноження. |
Лабораторне дослідження8 будова квітки; |
|
38 |
Суцвіття. |
|
|
39 |
Запилення. |
|
|
40 |
Запліднення.
|
|
|
41 |
Насінина. |
Лабораторне дослідження9 будова насінини;
|
|
42 |
Плід, поширення плодів. |
Лабораторне дослідження10 будова плода; |
|
43-44 |
Міні-проект (за вибором): Листопад. Квіти і комахи. Рослини мандрівники. Рослини хижаки. |
|
|
45 |
Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.2» |
|
|
|
Тема 4. Різноманітність рослин |
|
|
46 |
Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові).
|
Лабораторне дослідження11 Будова зелених нитчастих водоростей. |
|
47 |
Мохи. |
Лабораторне дослідження12 Будова моху. |
|
48 |
Папороті, хвощі, плауни. |
Лабораторне дослідження13 Будова папоротей. |
|
49 |
Міні-проект (за вибором) Як утворився торф і кам’яне вугілля? Викопні рослини. |
|
|
50 |
Голонасінні. |
Лабораторне дослідження14 Будова голонасінних. |
|
51 |
Покритонасінні (Квіткові). |
|
|
52 |
Покритонасінні (Квіткові). |
|
|
53 |
|
Практична робота: 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. |
|
54 |
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). |
Практична робота: 4. Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах. |
|
55 |
Життєві форми рослин. Рослинні угруповання.
|
|
|
56 |
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини. Сільськогосподарські рослини.
|
|
|
57 |
Узагальнення вивченого по темі «Різноманітність рослин» |
|
|
|
Тема 5. Гриби. |
|
|
58 |
Особливості живлення грибів. |
|
|
59 |
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. |
Лабораторне дослідження15 Будова шапинкових грибів. |
|
60 |
|
Практична робота: 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. |
|
61 |
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.
|
Лабораторне дослідження16 Будова цвілевих грибів (за допомогою оптичного мікроскопа) |
|
62 |
Розмноження та поширення грибів. |
|
|
63 |
Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби; лишайники; |
|
|
64 |
сапротрофні – цвільові гриби; паразитичні (на прикладі трутовиків та збудників мікозів людини). |
|
|
65 |
Значення грибів у природі та житті людини. |
|
|
66 |
Міні-проект Гриби у біосфері та житті людини. |
|
|
67 |
Узагальнення Будова та життєдіяльність організмів |
|
|
68 |
Контрольна робота №2 |
|
|
69- |
Узагальнення Будова та життєдіяльність організмів рідного краю
|
|
|
70 |
Екскурсія Вивчення рослинних угруповань рідного краю |
|