Календарне планування з Біології 7 клас НУШ

Про матеріал
Календарне планування з Біології 7 клас НУШ за Модельною навчальною програмою «Біологія. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Соболь В. І.).
Перегляд файлу

Календарне планування

Біологія 7 клас (2024 – 2025 н.р.)

Розділ І. ЖИВА ПРИРОДА, РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТА ФУНКЦІОНУВАННЯ

 (2,5 год на тиждень, 85 год + 2,5 год резервні)

 

Зміст уроку

Домашнє завдання

Дата проведення уроку

7-А

7-Б

ТЕМА 1. Єдність живої та неживої природи

1

Жива природа

Прочитати § 1.1. Вибір теми проекту для опрацювання.

 

 

2

Біологія

Прочитати § 1.2. За допомогою додатка https://chatmind.tech/ створити схему «Галузі біології».

 

 

3

Біологічне дослідження. Інструктаж БЖД. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 1. Планування досліджень проростання насіння квасолі.

Прочитати § 1.3. Доопрацювати Лабораторну роботу.

 

 

4

Різноманіття живої природи. Інструктаж БЖД.  ПРАКТИЧНА РОБОТА 1. Дослідження пристосувального значення ознак зовнішньої будови травневого хруща.

Прочитати § 1.4. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

5

Потік речовин, енергії та інформації. Інструктаж БЖД. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 2. Дослід на випаровування води рослинами

Прочитати § 1.5. Доопрацювати Лабораторну роботу.

 

 

6

Жива природа та природничо-наукова картина світу. Захист проектів.

Прочитати § 1.6.

Виконати тематичне тестування.

 

 

ТЕМА 2. Віруси. Археї та Бактерії

7

Віруси

Прочитати § 2.1. Вибір теми проекту для опрацювання.

 

 

8

Організми

Прочитати § 2.2. За допомогою ШІ (https://bing.com/) створити зображення не існуючого організму.

 

 

9

Бактерії. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 2. Будову бактеріальної клітини у взаємозв’язку з функціями

Прочитати § 2.3. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

10

Археї

Прочитати § 2.4.

 

 

11

Віруси, бактерії, археї у природі

Прочитати § 2.5. За допомогою

 

 

12

Віруси, бактерії, археї та людина. Захист проектів.

Прочитати § 2.6. Виконати тематичне тестування.

 

 

ТЕМА 3. Еукаріоти. Рослини. Гриби. Тварини

13

Еукаріоти

Прочитати § 3.1. Вибір теми проекту для опрацювання.

 

 

14

Рослини. Інструктаж БЖД. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 3. Будова рослинної клітини у взаємозв’язку з процесами життєдіяльності

Прочитати §3.2. Доопрацювати Лабораторну роботу.

 

 

15

Гриби. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 3. Будова грибної клітини у взаємозв’язку з процесами життєдіяльності.

Прочитати § 3.3. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

16

Тварини. Інструктаж БЖД.  ПРАКТИЧНА РОБОТА 4. Особливості будови тваринної клітини.

Прочитати § 3.4. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

17

Рослини, гриби, тварини і природа

Прочитати § 3.5. За допомогою додатка http://rebus1.com/ створити 3 ребуси.

(Примітка: на наступному уроці кожен демонструє, а інші учні відгадують).

 

 

18

Рослини, гриби, тварини і людина. Захист проектів.

Прочитати § 3.6. Виконати тематичне тестування.

 

 

ТЕМА 4. Водорості

19

Водорості

Прочитати § 4.1. Вибір теми проекту для опрацювання.

 

 

20

Зелені водорості. Інструктаж БЖД. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 4. Пристосування зелених водоростей до життя у воді.

Прочитати § 4.2. Доопрацювати Лабораторну роботу.

 

 

21

Діатомові водорості. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 5. Будова панцира навікули.

Прочитати § 4.3. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

22

Бурі водорості. Інструктаж БЖД. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 5. Особливості слані ламінарій.

Прочитати § 4.4. Доопрацювати Лабораторну роботу.

 

 

23

Червоні водорості

Прочитати § 4.5. За допомогою додатку https://boredhumans.com/haiku.php згенерувати вірш у стилі Хайку на тему «Дивовижний світ водоростей».

 

 

24

Водорості та екологічна цінність природи. Захист проектів.

Прочитати § 4.6. Виконати тематичне тестування.

 

 

ТЕМА 5. Наземні рослини. Мохоподібні та Судинні рослини

25

Наземні рослини

Прочитати § 5.1. Вибір теми проекту для опрацювання.

 

 

26

Мохоподібні. Інструктаж БЖД. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 6. Будова зозулиного льону звичайного.

Прочитати § 5.2. Доопрацювати Лабораторну роботу.

 

 

27

Плауни. Інструктаж БЖД.  ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 7. Дослідження пристосувальних ознак плауна булавоподібного.

Прочитати § 5.3. Доопрацювати Лабораторну роботу.

 

 

28

Монілофіти. Хвощі. Риніофіти. Інструктаж БЖД. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 8. Будова нестатевого покоління хвоща польового.

Прочитати § 5.4. Доопрацювати Лабораторну роботу.

 

 

29

Папороті. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 6. Життєвий цикл щитника чоловічого.

Прочитати § 5.5. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

30

Наземні рослини та історична цінність природи. Захист проектів.

Прочитати § 5.6. Виконати тематичне тестування.

 

 

ТЕМА 6. Насінні рослини. Хвойні. Квіткові

31

Насінні рослини. Інструктаж БЖД.  ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 9. Будова насінини (на прикладі насінини квасолі).

Прочитати § 6.1. Доопрацювати Лабораторну роботу. Вибір теми проекту для опрацювання.

 

 

32

Хвойні. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 7. Будова шишки сосни звичайної.

Прочитати § 6.2. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

33

Квіткові. Інструктаж БЖД. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 10. Будова та функції квітки і плоду.

Прочитати § 6.3. Доопрацювати Лабораторну роботу.

 

 

34

Вегетативні органи квіткових. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 8. Видозміни коренів.

Прочитати § 6.4. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

35

Різноманітність квіткових. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 9. Встановлення належності рослин до певної родини.

Прочитати § 6.5. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

36

Насінні рослини та господарська цінність природи. Захист проектів.

Прочитати § 6.6. Виконати тематичне тестування.

 

 

ТЕМА 7. Життєдіяльність рослин

37

Життєдіяльність рослин. Мінеральне живлення і корінь. Інструктаж БЖД. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 11. Внутрішня будова кореня у зв’язку з функціями.

Прочитати § 7.1. Доопрацювати Лабораторну роботу. Вибір теми проекту для опрацювання.

 

 

38

Фотосинтез. Дихання. Листок. Інструктаж БЖД. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 12. Внутрішня будова листка у зв’язку з його функціями.

Прочитати § 7.2. Доопрацювати Лабораторну роботу.

 

 

39

Транспорт речовин. Ріст рослин. Стебло. Інструктаж БЖД. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 13. Внутрішня будова стебла у зв’язку з функціями транспорту речовин та росту.

Прочитати § 7.3. Доопрацювати Лабораторну роботу.

 

 

40

Покриви, опора та рухи рослин

Прочитати § 7.4.

 

 

41

Розмноження та розвиток рослин. Інструктаж БЖД.  ПРАКТИЧНА РОБОТА 10. Вегетативне розмноження рослин.

Прочитати § 7.5. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

42

Життєдіяльність рослин та новітні технології. Захист проектів.

Прочитати § 7.6. Виконати тематичне тестування.

 

 

43

Узагальнення вивченого за семестр. Діагностична робота.

Повторити теми 1-7.

 

 

ТЕМА 8. Грибоподібні організми. Справжні гриби

44

Грибоподібні організми

Прочитати § 8.1. Вибір теми проекту для опрацювання.

 

 

45

Справжні гриби

Прочитати § 8.2.

 

 

46

Симбіотрофні асоціації грибів. Інструктаж БЖД. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 14. Будова шапинкових грибів.

Прочитати § 8.3. Доопрацювати Лабораторну роботу. За допомогою додатку https://kazka.fun/ створити казку «Дружба між грибами та водоростями».

 

 

47

Паразитотрофні гриби

Прочитати § 8.4.

 

 

48

Сапротрофні гриби. Інструктаж БЖД. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 15. Особливості будови цвілевих грибів.

Прочитати § 8.5. Доопрацювати Лабораторну роботу.

 

 

49

Гриби та цінність захисту від захворювань. Захист проектів.

Прочитати § 8.6. Виконати тематичне тестування.

 

 

ТЕМА 9. Твариноподібні організми. Губки. Жалкі

50

Одноклітинні еукаріоти

Прочитати § 9.1. Вибір теми проекту для опрацювання.

 

 

51

Багатоклітинні тварини

Прочитати § 9.2.

 

 

52

Губки

Прочитати § 9.3.

 

 

53

Радіально-симетричні тварини. Жалкі. Реброплави. Інструктаж БЖД. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 16. Дослідження будови жалких (на прикладі гідри звичайної).

Прочитати § 9.4. Доопрацювати Лабораторну роботу.

 

 

54

Різноманітність жалких. Коралові поліпи. Медузозої

Прочитати § 9.5.

 

 

55

Тварини та культурна цінність природи. Захист проектів.

Прочитати § 9.6. Виконати тематичне тестування.

 

 

ТЕМА 10. Плоскі черви. Молюски. Кільчасті черви

56

Двобічно-симетричні тварини. Плоскі черви

Прочитати § 10.1. Вибір теми проекту для опрацювання.

 

 

57

Молюски. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 11. Будова молюсків (на прикладі равлика виноградного).

Прочитати § 10.2. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

58

Різноманітність молюсків. Інструктаж БЖД. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 17. Будова черепашки черевоногих та двостулкових молюсків.

Прочитати § 10.3. Доопрацювати Лабораторну роботу.

 

 

59

Кільчасті черви. Інструктаж БЖД. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 18. Зовнішня будова та рух дощового черв’яка.

Прочитати § 10.4. Доопрацювати Лабораторну роботу.

 

 

60

Різноманітність кільчастих червів

Прочитати § 10.5.

 

 

61

Плоскі черви, молюски, кільчасті черви та наукова цінність природи. Захист проектів.

Прочитати § 10.6. Виконати тематичне тестування.

 

 

ТЕМА 11. Нематоди. Членистоногі

62

Нематоди

Прочитати § 11.1. Вибір теми проекту для опрацювання.

 

 

63

Членистоногі

Прочитати § 11.2.

 

 

64

Павукоподібні. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 12. Особливості життєдіяльності хрестовика звичайного у взаємозв’язку з будовою.

Прочитати § 11.3. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

65

Ракоподібні. Інструктаж БЖД. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 19. Будова річкового рака.

Прочитати § 11.4. Доопрацювати Лабораторну роботу.

 

 

66

Комахоподібні. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 13. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у шестиногих.

Прочитати § 11.5. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

67

Нематоди, членистоногі та естетична цінність природи. Захист проектів.

Прочитати § 11.6. Виконати тематичне тестування.

 

 

ТЕМА 12. Хордові. Хребетні. Риби. Амфібії

68

Хордові

Прочитати § 12.1. Вибір теми проекту для опрацювання.

 

 

69

Риби. Хрящові риби. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 14. Будова хрящових риб у взаємозв’язку з водним способом життя (на прикладі катрана звичайного).

Прочитати § 12.2. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

70

Променепері риби. Інструктаж БЖД.  ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 20. Зовнішня будова окуня річкового.

Прочитати § 12.3. Доопрацювати Лабораторну роботу.

 

 

71

Лопатепері

Прочитати § 12.4. За допомогою ШІ створити комікс «Неймовірні пригоди риб»

 

 

72

Амфібії. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 15. Зовнішня будова жаби.

Прочитати § 12.5. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

73

Риби, амфібії та цінність дикої природи. Захист проектів.

Прочитати § 12.6. Виконати тематичне тестування.

 

 

ТЕМА 13. Рептилії. Птахи. Ссавці

74

Рептилії. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 16. Дослідження пристосованості покривів ящірки прудкої.

Прочитати § 13.1. Доопрацювати Практичну роботу. Вибір теми проекту для опрацювання.

 

 

75

Архозаври. Динозаври. Крокодили. Птахи. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 17. Дослідження будови пір’я.

Прочитати § 13.2. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

76

Різноманітність птахів. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 18. Дослідження пристосованості птахів до різних умов існування.

Прочитати § 13.3. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

77

Ссавці. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 19. Дослідження будова зуба та зубної системи бобра, вовка, коня.

Прочитати § 13.4. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

78

Різноманітність ссавців. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 20. Дослідження пристосованості ссавців до різних умов існування.

Прочитати § 13.5. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

79

Рептилії, птахи, ссавці та естетична цінність природи. Захист проектів.

Прочитати § 13.6. Виконати тематичне тестування.

 

 

ТЕМА 14. Життєдіяльність тварин

80

Життєдіяльність тварин. Живлення. Травлення

Прочитати § 14.1. Вибір теми проекту для опрацювання.

 

 

81

Дихання, транспорт речовин, виділення тварин. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 21. Порівняння будови кровоносної системи хребетних.

Прочитати § 14.2. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

82

Опора, рух, покриви тварин. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 22. Порівняння будови скелетів хребетних тварин.

Прочитати § 14.3. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

83

Розмноження, розвиток, ріст тварин

Прочитати § 14.4.

 

 

84

Подразливість, регуляція функцій, поведінка тварин. Інструктаж БЖД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 23. Будова та функції головного мозку тварин (на прикладі ссавців).

Прочитати § 14.5. Доопрацювати Практичну роботу.

 

 

85

Життєдіяльність тварин та освітня цінність природи. Захист проектів.

Прочитати § 14.6. Виконати тематичне тестування.

 

 

86

Узагальнення вивченого за семестр. Діагностична робота

Повторити теми 8 – 14.

 

 

Узагальнення розділу І. ЖИВА ПРИРОДА, різноманітність та функціонування

87

Жива природа, різноманітність та функціонування

Прочитати с. 274 – 275.

 

 

 

Теми проектів на вибір:

Тема 1. ЄДНІСТЬ ЖИВОЇ ТА НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ

Проєкт на одну з тем про формування емоційно-ціннісного сприйняття живої природи та її пізнання для успішного життя в соціоприродному середовищі:

1. Схема організації експериментів. Вплив аспірину на кімнатні рослини.

 2. Дослідження. Визначення площі листків шляхом вимірювання лінійних розмірів.

 3. Дослідження. Спостереження за транспірацією на гілках деревних рослин упродовж дня.

 4. Дослідження. Визначення температури листків рослин в різний час доби.

 5. Аналіз наукової літератури. Тварини на захисті здоров’я людини.

6. Опис біотехнології. Як виростити печерицю двоспорову?

Тема 2. ВІРУСИ. АРХЕЇ ТА БАКТЕРІЇ

Проєкт на одну із тем  про оцінювання впливу досягнень природничих наук і техніки на добробут і здоров’я людини:

1. Реферативне повідомлення. Ціль сталого розвитку 1. Подолання бідності (Goal 1: No poverty).

 2. Аналіз екологічної проблеми. Глобальне потепління, вічна мерзлота й древні мікроорганізми.

3. Прогнозування. Якою була би природа, якби усі віруси зникли?

 4. Аналіз екологічної проблеми. В чому небезпека для природи від забруднення річок антибіотиками?

 5. Презентація. Актинобактерії і запах ґрунту після дощу (петрикор).

 6. Опис дослідження. Експеримент Херші-Чейз, бактеріофаг Т2 та кишкова паличка

Тема 3. ЕУКАРІОТИ. РОСЛИНИ, ГРИБИ Й ТВАРИНИ

Проєкт на одну із тем  усвідомлення важливості раціонального природокористування:

1. Переклад. Goal 3: Good health and well-being.

2. Дискусія. Паперові чи поліетиленові пакети?

 3. Фоторепортаж. Отруйні рослини, гриби й тварини вашої місцевості.

4. Аргументація. Цілющі гриби: міф чи реальність?

 5. Обґрунтування доцільності. Анімалотерапія як методи альтернативного лікування.

6. Презентація. Прояви інтелекту у грибів та досліди Тошіюки Накагакі з грибоподібним організмом Фізаріум багатоголовий (Physarum polycephalum).

 

Тема 4. ВОДОРОСТІ

Проєкт на одну із тем, щодо виявлення допитливості й пізнавального інтересу до природничих проблем:

  1. Повідомлення. Цілі сталого розвитку. Goal 2: Zero hunger.
  2.  Рекомендації. Морські їстівні водорості, або «морські овочі».
  3. Аналіз проблеми. Марікультура та вирощування водоростей: екологічні наслідки.
  4. Аналіз проблеми. «Цвітіння» водойм України: чому це шкідливо?
  5. Прогнозування. Водорості та інноваційні технології.
  6. Обґрунтування цінностей. «Філофорне поле Зернова» – ботанічний заказник.

Тема 5. НАЗЕМНІ РОСЛИНИ. МОХОПОДІБНІ. СУДИННІ РОСЛИНИ

Проєкт на одну із тем  цінування розмаїття природи:

 1. Переклад. Goal 7: Affordable and clean energy (Доступна та чиста енергія).

2. Аналіз наукової літератури. Як утворилося кам’яне вугілля?

3. Дослідження. Визначення ефективності вегетативного розмноження вусами у нефролепіса.

4. Дослідження. Причини гігроскопічності сфагнуму болотного.

 5. Схема організації експерименту. Пророщування насіння різних рослин на субстратах із моху сфагнум.

6. Дослідницький аналіз. Види мохів для створення флораріумів

7. Опис експериментів. Гравічутлива протонема моху - модельний об'єкт космічної біології.

 8. Науковий опис. Пристосування водних папоротей.

Тема 6. НАСІННІ РОСЛИНИ. ХВОЙНІ. КВІТКОВІ

Проєкт на одну із тем  про усвідомлення важливості раціонального природокористування:

1. Переклад. Goal 15: Life on land. квіткові (утворення листопадних лісів, саван, степів). Значення насінних рослин для людини. Насінні рослини і раціональне господарювання

 2. Презентація. Що таке прянощі?

 3. Пояснення. Чому саджати ліс у степах більш шкідливо, аніж корисно?

4. Опис. Хвойні рослини в ландшафтному дизайні.

 5. Реферативне повідомлення. Квіткові рослини Червоної книги України.

6. Реферативне повідомлення. Культурні рослини у формуванні цивілізацій.

7. Презентація. Найвідоміші лікарські рослини серед квіткових.

8. Фоторепортаж. Рекорди рослинного світу і насінні рослини.

Тема 7. ЖИТТЄДІЯЛЬНІСТЬ РОСЛИН

Проєкт на одну із тем про усвідомлення інноваційності як запоруки успіху і конкурентної переваги:

1. Переклад. Goal 13: Climate action.

 2. Есе-фантазія. Біонічний листок і штучний фотосинтез.

3. Аналіз досліджень. Вплив музики на ріст і розвиток рослин.

4. Рекомендації для городників. Гідропоніка для полуниць – урожай без грядок.

 5. Рекомендації для садівників. Мінеральне листкове підживлення.

 6. Повідомлення. Павловнія та боротьба з глобальним потеплінням.

 7. Презентація. Технологія газації бананів та «банановий газ».

8. Нарис. Ефект лотоса та технології гідрофобного покриття.

Тема 8. ГРИБОПОДІБНІ ОРГАНІЗМИ. СПРАВЖНІ ГРИБИ

Проєкт на одну із тем, щодо оцінювання власних дій у природі з позицій безпеки життєдіяльності, етичних норм і принципів сталого розвитку:

1. Аналіз. Як боротися з фітофторозом без пестицидів?

2. Пам'ятка грибнику. Як збирати гриби та уникнути отруєння?

3. Фотоколаж. Отруйні та їстівні гриби рідного краю.

 4. Обґрунтування. Чому не слід вживати у їжу гриби, які росли на узбіччі автомобільних доріг?

 5. Аналіз проблеми. Грибкові ураження шкіри – як запобігти?

 6. Пам'ятка садівнику. Найпоширеніші грибкові хвороби винограду та заходи профілактики.

7. Аналіз проблеми. Ліхеноіндикація – як метод екологічних досліджень.

8. Опис. Найотруйніший гриб України – як його відрізнити від інших?

Тема 9. ТВАРИНОПОДІБНІ ОРГАНІЗМИ. ГУБКИ. ЖАЛКІ

Проєкт на одну із тем про емоційно-ціннісне сприйняття природи та її пізнання для успішного життя в соціоприродному середовищі:

1. Переклад. Goal 6: Clean water and sanitation.

2. Аналіз досліджень. Коралові поліпи й закислення Світового океану.

3. Схема організації експерименту. Дослідження впливу температури води на активність гідри звичайної.

4. Опис класичних дослідів. Авраам Трамбле та дослідження роду Гідра.

5. Дослідницький аналіз. Малярія й Нобелівські премії з фізіології та медицини.

 6. Дослідницький аналіз. Губки і Жалкі – як персонажі відомих літературних творів.

7. Презентація. Як утворюються коралові острови?

8. Дослідження. Механізм дії бодяги як лікарського засобу

Тема 10. ПЛОСКІ ЧЕРВИ. МОЛЮСКИ. КІЛЬЧАСТІ ЧЕРВИ

Проєкт на одну із тем, щодо виявлення допитливості та пізнавального інтересу до природничих проблем:

1. Пам’ятка. Плоскі паразитичні черви та гельмінтози.

2. Інформативне повідомлення. Краса перлин – кому подяка?

3. Опис. Чому крижані черв’яки (Mesenchytraeus solifugus) – дуже дивні істоти?

4. Нарис. Природні фарби Давнього світу й молюски.

 5. Рекламне повідомлення. Червоний каліфорнійський черв’як і вермикультура.

 6. Електронна презентація. Черепашки молюсків й архітектура.

7. Інформативне пояснення. Медична п’явка і гірудотерапія.

8. Інформативне дослідження. Нейробіологія та молюска.

Тема 11. НЕМАТОДИ. ЧЛЕНИСТОНОГІ

Проєкт на одну із тем  емоційно-ціннісного сприйняття природи та її пізнання для успішного життя в соціоприродному середовищі:

1. Опис дослідження. Старіння й нематода ценорабдитіс (Caenorhabditis elegans).

 2. Переклад. Goal 11: Sustainable cities and communities.

3. Електронна презентація. Біологічний метод боротьби за участю членистоногих.

4. Оцінювання інновацій. Павутина в біомедицині.

 5. Переклад. The Chemistry of Spider Venom.

6. Казка. Маленький антарктичний криль (Euphausia superba) та його велика роль у природі.

7. Прогнозування. Що буде, якщо зникнуть бджоли?

8. Фоторепортаж. Тварини-санітари серед членистоногих.

Тема 12. ХОРДОВІ. ХРЕБЕТНІ. РИБИ. АМФІБІЇ

Проєкт на одну із тем, щодо виявлення допитливості й пізнавального інтересу до природничих проблем, цивілізована взаємодія з природою:

1. Переклад. Goal 14: Life below water.

2. Аналіз проблеми. У чому небезпека інвазійних видів риб та амфібій для екосистем?

 3. Аналіз проблеми. Чому світяться глибоководні вудильники?

 4. Інформативне дослідження. Як відбувається терморегуляція сонячної риби?

5. Оцінювання інформації. Найтоксичніша істота в світі «лікує» себе отрутою (https://ukurier.gov.ua/uk/news/najtoksichnisha-istota-na-sviti-likuye-sebe-otruto/).

 6. Формулювання гіпотез. Чому отруйні жаби-листолази мають приголомшливу красу?

7. Аналіз проблеми. Чому одні й ті ж особливості диких і лабораторних тварин відрізняються?

Тема 13. РЕПТИЛІЇ. ПТАХИ. ССАВЦІ

Проєкт на одну із тем, щодо цінування розмаїття природи:

1. Електронна презентація. Етичні вимоги до використання тварин в експериментах та Концепція 3R (англ. reduction, refinement and replacement).

 2. Електронна презентація. П’ять свобод тварин

3. Інформативне повідомлення. Елементарна розумова діяльність птахів та ссавців.

4, 5. Дослідження. Причини зменшення чисельності рептилій; птахів

6. Пам’ятка. Правила утримання домашніх тварин – птахів та ссавців.

7. Прогнозування. Що станеться з нашим світом, якщо всі птахи вимруть.

 8. Аналіз проблеми. Чи існують «шкідливі» види рептилій, птахів та ссавців?

Тема 14. ЖИТТЄДІЯЛЬНІСТЬ ТВАРИН

Проєкт на одну із тем, щодо виявлення допитливості і пізнавального інтересу до природничих проблем:

1. Переклад. Goal 8: Decent work and economic growth.

2. Інформативне повідомлення. Органи чуттів тварин й нейробіоніка.

3. Інформативне пояснення. Сприйняття кольору у тварин й дизайнерська біоніка.

4. Електронна презентація. Опора тіла тварин й архітектурна біоніка.

5. Нарис. Тварини-космонавти й космічна біологія.

6. Електронна презентація. Майстерність маскування тварин і військовий камуфляж.

Орієнтовні  етапи створення проекту:

  1. Пошуково-дослідницький: пошук та обґрунтування проблеми, виділення підтем у темі проекту, вибір підтеми, формування творчих груп, підготовка матеріалів для дослідницької роботи, визначення форм подання підсумків проектної діяльності.
  2. Технологічний: опрацювання ідей, організація пошукової діяльності, стимулювання діяльності, самоконтроль діяльності, контроль якості.
  3. Оформлення результатів.
  4. Презентація (захист проекту): організація роботи експертів, доповіді про результати роботи, оформлення результатів.
  5. Рефлексія: самооцінка проекту, самооцінка діяльності, самооцінка результатів, аналіз успіхів і помилок.

Орієнтовні форми оформлення проектних робіт:

  1.       Презентація
  2.       Лепбук
  3.       Відеоролик
  4.       Створення моделі
  5.       Інфографіка
  6.       Буклет  тощо.

 

Інтернет – джерело в допомогу вчителю для створення уроку:

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Левадній Сергій Павлович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Планування
Додано
5 вересня
Переглядів
3393
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку