Календарне планування з біології
у 7 класі
1.Кількість годин усього 70 год + 4 год рез, 2 рази на тиждень
1 СЕМЕСТР - ; 2 СЕМЕСТР -
2.Навчальна програма з біології для основної школи розроблена відповідно до основних положень Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти
ПЕТРІВСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА №2
Календарне планування з біології
у 7 класі
1 СЕМЕСТР -_____; 2 СЕМЕСТР -_____.
1 СЕМЕСТР-- _____ ; 2 СЕМЕСТР - ___
1 СЕМЕСТР-- _____; 2 СЕМЕСТР - ______
1 СЕМЕСТР--_____ ; 2 СЕМЕСТР-- _______
Вчитель: Філіпова Анна Василівна
7 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
К-ть годин |
Зміст навчального матеріалу |
Д-з |
Дата |
||
1
|
Вступ ( 4 год) Тварина - живий організм. Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення тварин. |
§1,2 |
|
||
2 |
Будова тварин: клітини |
§3 |
|
||
3 |
Будова тварин: тканини. |
§3 |
|
||
4 |
Органи та системи органів тваринних організмів. |
§4 |
Тематична |
||
5 |
Тема 1. Різноманітність тварин ( 26 год ) Поняття про класифікацію тварин. |
§ |
|
||
6 |
Кишковопорожнинні. Гідроїдні поліпи. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування,різноманітність, роль у природі та значення в житті людини Міні-проект (за вибором). Як утворюються коралові острови? |
§ |
|
||
7 |
Кільчасті черви. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування Різноманітність кільчастих червів, роль у природі та значення в житті людини.
|
§ |
|
||
8 |
Членистоногі Практична робота№1 Різноманітність членистоногих. |
§
|
|
||
9 |
Ракоподібні, визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування. Різноманітність ракоподібних, роль у природі та значення в житті людини. |
§ |
|
||
10 |
Павукоподібні, визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування Різноманітність павукоподібних, роль у природі та значення в житті людини. |
§ |
|
||
11 |
Комахи. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування,
|
§
|
|
||
12 |
Типи розвитку комах з неповним перетворенням, комах з повним перетворенням. Різноманітність, роль у природі та значення в житті людини
|
§ |
|
||
13 |
Узагальнення знань з теми «Різноманітність безхребетних тварин». |
§ |
Тематична |
||
14 |
Молюски. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування. 4. Лабораторні дослідження : Будова мушлі молюсків. Міні-проект (за вибором).Як утворюються перлини? |
§ |
|
||
15 |
Різноманітність молюсків, роль у природі та значення в житті людини. Практична робота №2 Порівняння і визначення молюсків за будовою мушлі. |
§ |
|
||
16 |
Паразитичні безхребетні тварини (Паразитизм. Паразитичні черви. Паразитичні членистоногі) |
§ |
|
||
17 |
Хордові (загальна характеристика). Безчерепні і хребетні Риби. Риби. Хрящові риби. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини. |
|
|
||
18 |
Кісткові риби Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування,різноманітність, роль у природі та значення в житті людини.
|
§ |
Тематична |
||
19 |
Амфібії. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини. |
§ |
|
||
20 |
Рептилії. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини. |
|
|
||
21 |
Узагальнення знань з теми «Різноманітність безхребетних тварин». |
|
Тематична |
||
22 |
Птахи. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування.
|
§ |
|
||
23 |
Різноманітність птахів.
|
§ |
|
||
24 |
Основні групи птахів, їхнє значення та охорона. Практична робота №3 Екологічні групи птахів |
§ |
|
||
25 |
Ссавці. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування, роль у природі та значення в житті людини
|
§ |
|
||
26 |
Практична робота №4 Особливості зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування |
§ |
|
||
27 |
Контрольна робота №1 |
§ |
|
||
28 |
Різноманітність ссавців ( плацентарних ссавців:комахоїдні, рукокрилі, гризуни, зайцеподібні. хоботні, парнокопитні та непарнокопитні, хижі, ластоногі, китоподібні, примати). |
§ |
|
||
29 |
Різноманітність ссавців ( плацентарних ссавців:комахоїдні, рукокрилі, гризуни, зайцеподібні. хоботні, парнокопитні та непарнокопитні, хижі, ластоногі, китоподібні, примати). |
|
|
||
30 |
Узагальнення і систематизація знань з теми «Різноманітність безхребетних тварин» Захист міні-проектів (за вибором)
|
§ |
Тематична |
||
Узгоджено:
Затверджено:
|
|||||
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (16 год + 2 ГОД РЕЗ) |
|||||
31 |
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення. Різноманітність травних систем. |
|
|
||
32 |
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині.
|
§ |
Завдання для всіх учнів: опрацювати § 31, запитання 1–2 (усно), вивчити нові терміни, особливості гетеротрофного живлення, типи травлення тварин, Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення «Органи дихання тварин» |
||
33 |
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції. |
§ |
Індивідуальне завдання: підготувати цікаві факти про кров тварин |
||
34 |
Практична робота№5 Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин |
§ |
Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію про особливості виділення у найпростіших, кишковопорожнинних, червів, комах, ракоподібних, хребетних |
||
35 |
Виділення, його значення для організму. Форми виділення у тварин. Органи виділення тварин. |
§32 |
Індивідуальне завдання: підготувати інформацію про опорно-рухові системи різних тварин |
||
36 |
Опора і рух. Види скелету. Значення опорно-рухової системи |
§33-34 |
Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію «Типи симетрії тварин» або «Способи руху тварин» |
||
37 |
Практична робота №6 Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
§ |
|
||
38 |
Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин |
§ |
Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію «Покриви безхребетних тварин» або «Покриви хребетних тварин» |
||
39 |
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.
|
§33 |
Міні-проект (за вибором). Майстерність маскування Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію «Нервова регуляція», «Ендокринна регуляція» |
||
40 |
Захист. Пристосування для активного захисту і нападу. |
|
ТЕМАТИЧНА |
||
41 |
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин. Поняття про регуляцію діяльності організму тварин.
|
§ |
Міні-проект (за вибором). Як бачать тварини. Як тварини визначають напрям руху Індивідуальне завдання: підготувати цікаву інформацію про органи чуття різних тварин |
||
42 |
Органи чуття їх значення. Подразливість як загальна властивість тварин.
|
§ |
|
||
43 |
Практична робота №7 Порівняння будови головного мозку хребетних тварин. |
§ |
|
||
44 |
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. |
§ |
|
||
45 |
Статеві клітини та запліднення. |
§ |
|
||
46 |
Розвиток тварин (з перетворенням і без перетворення) .
|
§38 |
Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію «Типи післязародкового розвитку», «Прямий післязародковий розвиток» |
||
47 |
Періоди та тривалість життя тварин. Загальне поняття про регенерацію у тварин |
§ |
Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію «Непрямий тип розвитку», «Неотенія», «Фазова мінливість» |
||
48 |
УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ З ТЕМИ: «Процеси життєдіяльності тварин». ЗАХИСТ МІНІ-ПРОЕКТІВ. Міні-проект (за вибором).
Як тварини визначають напрям руху. |
|
ТЕМАТИЧНА |
||
49 |
Тема 3. Поведінка тварин ( 10 год ) Поведінка тварин у природі та методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка Лабораторні дослідження: Спостереження за поведінкою тварин (вид визначається учителем). |
§ |
Підготувати міні-проект (на вибір): • Угруповання тварин. • Чому мігрують тварини. • Як спілкуються тварини. • Як вчаться пташенята. • Як тварини користуються знаряддями праці. Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію «Форми вродженої поведінки» |
||
50 |
Стратегії поведінки. ( Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин)
|
§ |
Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію за темою «Способи орієнтування птахів» або «Міграції тварин», знайти відеофрагменти міграції тварин |
||
51 |
Інстинкт. Біологічне значення інстинкту і научіння. |
§ |
|
||
52 |
Структура поведінкового акту |
§ |
|
||
53 |
Типи поведінкових реакцій (Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна, соціальна) |
§§ |
Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію «Конрад Лоренц», «Типи угруповань тварин за К. Лоренцем» |
||
54 |
Видова схильність до деяких форм поведінки (Типи угруповань тварин за К. Лоренцем). |
§ |
|
||
55 |
Суспільна поведінка тварин. Територіальна поведінка. ( Ієрархія у групі. Комунікація тварин)
|
§ |
Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію за темою «Методи дослідження комунікації тварин», підготувати інформацію за темами «Комунікація водних безхребетних (ракоподібних, молюсків)», «Комунікація мурах або бджіл», «Комунікація риб», «Комунікація пташенят і батьків», «Комунікація китоподібних», «Комунікація у зграї вовків» |
||
56 |
Практична робота №7: Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом) |
§ |
|
||
57 |
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення |
§ |
|
||
58 |
Узагальнення знань з теми «Поведінка тварин». Захист міні-проектів: (на вибір): • Спільноти тварин. • Чому мігрують тварини. • Як спілкуються тварини. • Як вчаться пташенята. • Як тварини користуються знаряддями праці. |
|
ТЕМАТИЧНА |
||
59 |
Тема 4. Організми і середовище існування ( 6 год + 2 год рез )
|
§ |
Підготувати міні-проект (на вибір): • Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. • Заповідні території України. Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію «Середовища життя організмів» |
||
60 |
Ланцюги живлення і потік енергії. Взаємозв’язок компонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупованнях |
§ |
|
||
61 |
Ланцюги живлення і потік енергії. Взаємозв’язок компонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупованнях |
§ |
Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію «Вплив діяльності людини на організми» |
||
62 |
Вплив людини та її діяльності на організми. Екологічна етика |
§ |
Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію на тему «Тварини, що вимерли за часів людини»; знайти інформацію про різні групи тварин, що занесені до Червоної книги України (молюски, членистоногі, риби, амфібії, рептилії, птахи, ссавці); одному учню вивчити вірш Б. Лепкого «Все на землі, все треба берегти…» |
||
63 |
Основи охорони природи . Природоохоронні території.
|
§ |
Опрацювати параграф, вивчити нові терміни, назви природоохоронних територій України. Індивідуальне завдання: підготувати запитання з теми «Організми і середовище існування» |
||
64 |
Червона книга України.
|
|
Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію на тему «Заповідники», «Національні парки», «Регіональні ландшафтні парки», «Заказники», «Зоопарки» |
||
65 |
Контрольна робота №2 |
|
|
||
66 |
Узагальнення знань з теми «Організми і середовище існування». Захист міні-проектів ( за вибором): • Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. • Заповідні території України.
|
§ |
ТЕМАТИЧНА |
||
68 |
Узагальнення ( 2 год) Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи
|
§ |
Завдання для всіх учнів: опрацювати розділ «Узагальнення», повторити ознаки подібності у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин. Індивідуальне завдання: знайти загадки про різні організми, підготувати інформацію про бактерії, гриби, рослини, тварин |
||
69 |
Узагальнення Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи |
§ |
Завдання для всіх учнів: повторити особливості будови та процесів життєдіяльності тварин. Індивідуальне завдання: підготувати цікаві факти, додаткову інформацію за темою «Різноманітність тварин свого краю» |
||
70 |
Екскурсії
|
|
ТЕМАТИЧНА |
||
Узгоджено:
Затверджено: