Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 10 - 11 класи. Фізика..– К.: Міністерство освіти і науки України, 2010, зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07. 2016 р. № 826
Фізика: 11 кл.:підруч. для загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту / Є.В.Коршак, О.І.Ляшенко, В.Ф.Савченко. – К.: Генеза, 2011. – 256 с.
11 клас
Рівень стандарту
( 70 год, 2 год на тиждень, 4 год – резервний час)
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 10 - 11 класи. Фізика..– К.: Міністерство освіти і науки України, 2010, зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07. 2016 р. № 826
Фізика: 11 кл.:підруч. для загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту / Є.В.Коршак, О.І.Ляшенко, В.Ф.Савченко. – К.: Генеза, 2011. – 256 с.
№ уроку |
Дата прове- дення уроку
|
Зміст навчального матеріалу |
Матеріал підручника |
|
Електричне поле і струм ( 10 год )
|
||||
1 |
|
Електричне поле. Напруженість електричного поля.
|
§§1 – 3, 7 |
|
2 |
|
Речовина в електричному полі.
|
§§4 – 5
|
|
3 |
|
Потенціал електричного поля. |
§§8 – 9 |
|
4 |
|
Електроємність. Використання конденсаторів у техніці. Енергія електричного поля.
|
§§10 – 11, §§13 – 15
|
|
5 |
|
Електричний струм. Електричне коло. Джерела і споживачі електричного струму. Робота та потужність електричного струму. Закон Ома для повного кола. Безпека під час роботи з електричними пристроями. |
§§16 – 17, §§18 – 20 |
|
6 |
|
Лабораторна робота №1. Визначення ЕРС і внутрішнього опору джерела струму.
|
§§18 – 19, ЛР №1 |
|
7 |
|
Електричний струм у різних середовищах (металах, рідинах, газах) та його використання. |
§21 |
|
8 |
|
Електропровідність напівпровідників та її види. Власна і домішкова провідності напівпровідників. Напівпровідниковий діод. |
§§22, 23 |
|
9 |
|
Розв’язування задач з теми “Електричне поле і струм”
|
|
|
10 |
|
Тематична атестація №1. Електричне поле і струм
|
§§1 – 23 |
|
Навчальні проекти (2 год)
|
||||
11/1 |
|
Вплив електричного поля на живі організми |
|
|
12/2 |
|
Напівпровідникові прилади та їх застосування. |
|
|
Виставлення оцінок за тему 1 |
||||
Електромагнітне поле ( 12 год )
|
||||
13/1 |
|
Електрична та магнітна взаємодії. Взаємодія провідників зі струмом. Індукція магнітного поля.
|
§§24 – 25
|
|
14/2 |
|
Дія магнітного поля на провідник зі струмом. Сила Ампера. Сила Лоренца. |
§§26 – 29
|
|
15/3 |
|
Магнітні властивості речовини. Застосування магнітних матеріалів. |
§§30 – 32
|
|
16/4 |
|
Електромагнітна індукція. Закон електромагнітної індукції. |
§§33 – 37
|
|
17/5 |
|
Лабораторна робота №2. Дослідження явища електромагнітної індукції |
§§33 – 34, ЛР №2 |
|
18/6 |
|
Розв’язування задач з теми “ Електромагнітна індукція” |
|
|
19/7 |
|
Індуктивність. Енергія магнітного поля. |
§§38 – 39
|
|
20/8
|
|
Змінний струм. Генератор змінного струму. |
§40
|
|
21/9 |
|
Трансформатор. Виробництво, передача та використання енергії електричного струму. |
§41
|
|
22/10 |
|
Розв’язування задач
|
|
|
23/11 |
|
Розв’язування задач
|
|
|
24/12
|
|
Тематична атестація №1. Електромагнітне поле |
§§24 – 41
|
|
Навчальні проекти (1 год)
|
||||
25/1 |
|
Вплив магнітного поля на живі організми. |
|
|
Виставлення оцінок за тему 2 |
||||
Коливання та хвилі ( 12 год )
|
||||
26/1 |
|
Коливальний рух. Вільні коливання. Гармонічні коливання. Амплітуда, період і частота коливань. Вимушені коливання. Резонанс.
|
§§42 – 43
|
|
27/2 |
|
Математичний маятник. Період коливань математичного nта пружинного маятника. |
§§44,45
|
|
28/3 |
|
Розв´язування задач з теми ,, Коливальний рух. Гармонічні коливання“ |
§§42 – 43
|
|
29/4 |
|
Лабораторна робота №3. Виготовлення маятника і визначення періоду його коливань. |
§44, ЛР №3 |
|
30/5 |
|
Розв´язування задач з теми ,, Математичний маятник. “
|
§§44 – 45
|
|
31/6 |
|
Поширення механічних коливань у пружному середовищі. Поперечні та поздовжні хвилі. Довжина хвилі. Звук |
§§46, 47
|
|
32/7
|
|
Розв´язування задач з теми ,,Механічні хвилі “
|
§§46, 47 |
|
33/8
|
|
Коливальний контур. Виникнення електромагнітних коливань у коливальному контурі. Частота власних коливань контуру. |
§48
|
|
34/9
|
|
Розв´язування задач з теми ,, Коливальний контур “
|
§§48, 49
|
|
35/10
|
|
Утворення і поширення електромагнітних хвиль. Швидкість поширення, довжина і частота електромагнітної хвилі. Шкала електромагнітних хвиль. . |
§§49 – 51 |
|
36/11
|
|
Розв´язування задач з теми ,,Коливання та хвилі“
|
§§42 – 51
|
|
37/12 |
|
Тематична атестація №3. Коливання та хвилі.
|
§§42 – 51
|
|
Навчальні проекти (1 год)
|
||||
38/1 |
|
Електромагнітні хвилі в природі й техніці.
|
|
|
Виставлення оцінок за тему 3 |
||||
Хвильова і квантова оптика ( 10 год )
|
||||
39/1
|
|
Розвиток уявлень про природу світла. Поширення світла в різних середовищах. Поглинання й розсіювання світла. Відбивання світла. |
§§52 – 54 |
|
40/2 |
|
Заломлення світла |
§§55 – 56
|
|
41/3 |
|
Світло як електромагнітна хвиля. Інтерференція і дифракція світлових хвиль. |
§§57 – 58 |
|
42/4 |
|
Розв´язування задач з теми ,, Інтерференція і дифракція світлових хвиль“
|
|
|
43/5 |
|
Лабораторна робота №4. Спостереження оптичних явищ. |
|
|
44/6 |
|
Поляризація й дисперсія світла. Неперервний спектр світла. Спектроскоп. |
§59 |
|
45/7 |
|
Квантові властивості світла. Гіпотеза М.Планка. Світлові кванти. Енергія та імпульс фотона. Корпускулярно-хвильовий дуалізм світла. |
§61 |
|
46/8 |
|
Фотоефект. Рівняння фотоефекту. Застосування фотоефекту. |
§§62 – 63 |
|
47/9 |
|
Розв´язування задач.
|
§§61 – 63 |
|
48/10 |
|
Тематична атестація №4. Хвильова і квантова оптика
|
§§52 – 63 |
|
Навчальні проекти (1 год)
|
||||
49/1 |
|
Квантові генератори та їх застосування.
|
|
|
Виставлення оцінок за тему 4 |
||||
Атомна і ядерна фізика ( 10 год )
|
||||
50/1 |
|
Історія вивчення атома. Ядерна модель атома.
|
§ 64 |
|
51/2 |
|
Квантові постулати Н.Бора. Випромінювання та поглинання світла атомами. Атомні і молекулярні спектри. Спектральний аналіз та його застосування.
|
§§65 – 67 |
|
52/3 |
|
Лабораторна робота №5. Спостереження неперервного і лінійчастого спектрів речовини.
|
§ 66 |
|
53/4 |
|
Рентгенівське випромінювання. |
|
|
54/5 |
|
Атомне ядро. Протонно-нейтронна модель атомного ядра. Нуклони. Ядерні сили і їх особливості. Стійкість ядер. Енергія зв’язку атомного ядра. Взаємозвязок маси та енергії.
|
§§70 – 71 |
|
55/6 |
|
Радіоактивність. Види радіоактивного випромінювання. Період напіврозпаду. Отримання і застосування радіонуклідів. Радіоактивний захист людини.
|
§§72 – 73 |
|
56/7 |
|
Способи вивільнення ядерної енергії: синтез легких і поділ важких ядер. Ланцюгова реакція. Фізичні основи ядерної енергетики. Ядерна енергетика та екологія.
|
§§74 – 75 |
|
57/8 |
|
Розв´язування задач з теми ,, Атомна і ядерна фізика“
|
§§64 – 75 |
|
58/9 |
|
Елементарні частинки. Загальна характеристика елементарних частинок. Класифікація елементарних частинок. Кварки. Космічне випромінювання
|
§76 |
|
59/10
|
|
Тематична атестація №4. Атомна і ядерна фізика
|
§§64 – 76 |
|
Виставлення оцінок за тему 5 |
||||
|
|
ФІЗИЧНИЙ ПРАКТИКУМ (5 год)
|
|
|
60/1 61/2 |
|
Визначення довжини світлової хвилі
|
|
|
62/3 63/4 |
|
Визначення прискорення вільного падіння за допомогою маятника
|
|
|
64/5 |
|
Вивчення треків заряджених частинок за готовими фотографіями
|
|
|
Виставлення оцінок за тему 6 |
||||
Узагальнюючі заняття (2 год)
|
||||
65/1 66/2 |
|
Фізична картина світу як складова природничо-наукової картини світу. Роль науки і техніки в житті людини та суспільному розвитку.
|
|
|
Резерв (4 год)
|
||||
67 68 69 70 |
|
Розв´язування задач Розв´язування задач Розв´язування задач Розв´язування задач
|
|
|