Календарне планування для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного і тяжкого ступеню складено за типовою освітньою програмою наказ МОН України
від 25.06.2018 №693 (додаток 19) на 2024-2025 н.р. (індивідуальна форма навчання)
ФОРМУВАННЯ ЕЛЕМЕНТАРНИХ МАТЕМАТИЧНИХ УЯВЛЕНЬ
2 клас
(2 години на тиждень)
№ п.п |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
|
Властивості предметів |
|
1. |
Поняття про колір. Ознайомлення з основними кольорами спектра,а також білим і чорним кольорами. Формування навчальної діяльності: розвиток умінь слухати, діяти за інструкцією вчителя щодо вибору означеного кольору. |
|
2. |
Вправи на розпізнавання кольорів та знаходження предметів за кольором. |
|
3. |
Лічба предметів. Кількісні уявлення. Розуміння кількісних уявлень, вміння визначити задану кількість предметів: багато – один, багато – мало. |
|
4. |
Лічба предметів. Порівняння за величиною:великий-малий,більший-менший.Формування вміння вибирати та називати предмети означеного розміру.
|
|
5. |
Лічба предметів. Поняття: високий-низький. Формування сприймання розміру предметів: обстеження величини предметів шляхом накладання і прикладання. |
|
6. |
Лічба предметів. Поняття :широкий-вузький. Розвиток зорового сприймання величини предметів |
|
7. |
Лічба предметів . Поняття :довгий – короткий. Розвиток образної пам’яті. |
|
8. |
Лічба предметів . Поняття :товстий - тонкий.Розвиток вміння розпізнавати предмети визначеного розміру. |
|
9. |
Лічба предметів. Взаємне розміщення предметів у просторі:зверху – там де голова,знизу-там де ноги. Формування поняття простору на основі орієнтації в частинах свого тіла. |
|
10. |
Лічба предметів. Взаємне розміщення предметів у просторі:зліва –справа. Розвиток рухової пам'яті. Підготовка до написання цифр. |
|
11. |
Лічба предметів. Фомування орієнтування в різних площинах, слідкування за переміщенням предметів та визначення напрямку руху. Підготовка до написання цифр. |
|
12. |
Лічба предметів. Ознайомлення з формою предметів: кругла, квадратна. Обстеження форми предметів: тактильне, зорове. Підготовка до написання цифр. |
|
13. |
Лічба предметів. Геометричні фігури:круг,квадрат,трикутник. Визначення форми предметів на основі зорового і тактильного обстеження. Підготовка до написання цифр. |
|
|
Числа першого десятка. |
|
14. |
Число і цифра 1.Поняття один- багато. Формування зорового, слухового, тактильного сприймання кількості. Розвиток слухової, рухової пам'яті.Написання цифри 1(за допомогою шаблону). |
|
15. |
Число і цифра 2. Співвіднесення числа,цифри і предметної множини . Формування вміння називати послідовно числа в цифровому ряду. Написання цифри2 (за допомогою шаблону). |
|
16. |
Формування поняття:числа-рахуємо,називаємо,цифри-пишемо. Написання цифр 1 і 2 (за допомогою шаблону). Формування зорового, слухового, тактильного сприймання кількості. |
|
17. |
Числовий ряд 1,2. Формування вміння називати послідовно числа в цифровому ряду.Пряма і зворотна лічба. |
|
18. |
Формування аналітико-синтетичного сприймання – співвідношення кожного числа з одним із предметів.Порядкова лічба:перший,другий. |
|
19. |
Розвиток наочно-образного мислення на основі порядку розташування чисел у числовому ряду, розуміння, що кожне наступне більше попереднього на одиницю.(1-2) |
|
20. |
Формування вміння :складання з двох одиниць і розкладання на дві одиниці.Пряма і зворотна лічба. |
|
21. |
Число і цифра 3. Співвіднесення числа,цифри і предметної множини . Розвиток зорового, слухового, тактильного сприймання кількості .Написання цифри 3 (за допомогою шаблону). |
|
22. |
Числовий ряд 1,2,3. Формування вміння називати послідовно числа в цифровому ряду. Пряма і зворотна лічба. |
|
23. |
Розвиток наочно-образного мислення на основі порядку розташування чисел у числовому ряду, розуміння, що кожне наступне більше попереднього на одиницю.(1-3) |
|
24. |
Формування аналітико-синтетичного сприймання – співвідношення кожного числа з одним із предметів. Порядкова лічба:перший,другий,третій |
|
25. |
Формування вміння правильно називати і писати цифри у межах 3.Розвиток умінь слухати, діяти за інструкцією вчителя. |
|
26. |
Формування вміння розрізняти вивченні числа та цифри (за допомогою вчителя). Розвиток зорового, слухового, тактильного сприймання кількості Удосконалення орієнтування на листі паперу. |
|
27. |
Вправи для закріплення написання вивчених цифр (за допомогою шаблону). Формування зорового, слухового, тактильного сприймання кількості. |
|
28. |
Формування вміння збільшення і зменшення множини на одиницю в межах 3. Розвиток слухової, рухової пам'яті. |
|
29. |
Формування вміння : складання з трьох одиниць і розкладання на три одиниці. Пряма і зворотна лічба. |
|
30. |
Формування вмінь вилучення (1-2) предметів із множини за будь-якою ознакою. |
|
31. |
Розвиток зорового сприймання та зорової уваги.Вправи на закріплення вміння співвідносити число з кількістю предметів. Збагачення словника словами, які відображають кількісні відношення.
|
|
32. |
Число і цифра 4.Співвіднесення числа,цифри і предметної множини. Розвиток зорового,слухового,тактильного сприймання кількості. Написання цифри 4 (за допомогою шаблону.) |
|
33. |
Числовий ряд 1,2,3,4.Формування вміння називати послідовно числа в цифровому ряду. Пряма і зворотна лічба. |
|
34. |
Розвиток наочно – образного мислення на основі порядку розташування чисел у числовому ряду,розуміння що кожне наступне більше за попереднє на одиницю (1-4) |
|
35. |
Формування вміння правильно називати , писати і розрізняти цифри та числа в межах в межах 4.Розвиток вміння слухати,діяти за інструкцією вчителя. |
|
36. |
Формування аналітико-синтетичного сприймання – співвідношення кожного числа з одним із предметів. Порядкова лічба: перший,…четвертий. |
|
37. |
Число і цифра 5.Співвіднесення числа,цифри і предметної множини. Розвиток зорового,слухового,тактильного сприймання кількості. Написання цифри 5 (за допомогою шаблону.) |
|
38. |
Числовий ряд 1,2,3,4,5.Формування вміння називати послідовно числа в цифровому ряду. Пряма і зворотна лічба. |
|
39. |
Розвиток наочно – образного мислення на основі порядку розташування чисел у числовому ряду,розуміння що кожне наступне більше за попереднє на одиницю (1-5) |
|
40. |
Формування вміння правильно називати , писати і розрізняти цифри та числа в межах 5.Розвиток вміння слухати,діяти за інструкцією вчителя. |
|
41. |
Формування аналітико-синтетичного сприймання – співвідношення кожного числа з одним із предметів. Порядкова лічба: перший,…п’ятий. |
|
42. |
Число і цифра 6.Співвіднесення числа,цифри і предметної множини. Розвиток зорового,слухового,тактильного сприймання кількості. Написання цифри 6 (за допомогою шаблону.) |
|
43. |
Числовий ряд 1,2,3,4,5,6.Формування вміння називати послідовно числа в цифровому ряду. Пряма і зворотна лічба. |
|
44. |
Розвиток наочно – образного мислення на основі порядку розташування чисел у числовому ряду,розуміння що кожне наступне більше за попереднє на одиницю (1-6) |
|
45. |
Формування вміння правильно називати , писати і розрізняти цифри та числа в межах 6.Розвиток вміння слухати,діяти за інструкцією вчителя. |
|
46. |
Формування аналітико-синтетичного сприймання – співвідношення кожного числа з одним із предметів. Порядкова лічба: перший,…шостий. |
|
47. |
Число і цифра 7.Співвіднесення числа,цифри і предметної множини. Розвиток зорового,слухового,тактильного сприймання кількості. Написання цифри 7 (за допомогою шаблону.) |
|
48. |
Числовий ряд 1,2,3,4,5,6,7.Формування вміння називати послідовно числа в цифровому ряду та вилучати (1-2) предмети із множини за будь – якою ознакою. Пряма і зворотна лічба. |
|
49. |
Розвиток наочно – образного мислення на основі порядку розташування чисел у числовому ряду,розуміння що кожне наступне більше за попереднє на одиницю (1-7) |
|
50. |
Формування вміння правильно називати , писати і розрізняти цифри та числа в межах 7.Розвиток вміння слухати,діяти за інструкцією вчителя. |
|
51. |
Формування аналітико-синтетичного сприймання – співвідношення кожного числа з одним із предметів. Порядкова лічба: перший,…сьомий. |
|
52. |
Число і цифра 8.Співвіднесення числа,цифри і предметної множини. Розвиток зорового,слухового,тактильного сприймання кількості. Написання цифри 8 (за допомогою шаблону.) |
|
53. |
Числовий ряд 1,2,3,4,5,6,7,8.Формування вміння називати послідовно числа в цифровому ряду та вилучати (1-2) предмети із множини за будь – якою ознакою. Пряма і зворотна лічба. |
|
54. |
Розвиток наочно – образного мислення на основі порядку розташування чисел у числовому ряду,розуміння що кожне наступне більше за попереднє на одиницю (1-8) |
|
55. |
Формування вміння правильно називати , писати і розрізняти цифри та числа в межах 8.Розвиток вміння слухати,діяти за інструкцією вчителя. |
|
56. |
Формування аналітико-синтетичного сприймання – співвідношення кожного числа з одним із предметів. Порядкова лічба: перший,…восьмий. |
|
57. |
Число і цифра 9.Співвіднесення числа,цифри і предметної множини. Розвиток зорового,слухового,тактильного сприймання кількості. Написання цифри 9(за допомогою шаблону.) |
|
58. |
Числовий ряд 1,2,3,4,5,6,7,8,9.Формування вміння називати послідовно числа в цифровому ряду та вилучати (1-2) предмети із множини за будь – якою ознакою. Пряма і зворотна лічба. |
|
59. |
Розвиток наочно – образного мислення на основі порядку розташування чисел у числовому ряду,розуміння що кожне наступне більше за попереднє на одиницю (1-9) |
|
60. |
Формування вміння правильно називати , писати і розрізняти цифри та числа в межах 9.Розвиток вміння слухати,діяти за інструкцією вчителя. |
|
61. |
Формування аналітико-синтетичного сприймання – співвідношення кожного числа з одним із предметів. Порядкова лічба: перший,…дев’ятий. |
|
62. |
Розвиток пам’яті на основі відтворення числового ряду і порядку розташування чисел в числовому ряду. |
|
63. |
Вправи для закріплення вміння розрізняти вивчені числа та цифри (за допомогою вчителя) |
|
64. |
Вправи для закріплення вміння розрізняти вивчені числа та цифри (за допомогою вчителя) |
|
65. |
Вправи для закріплення вміння співвідносити число з кількістю предметів. Збагачення словника словами,які відображають кількісні відношення. |
|