Календарнге планування з географії материків і океанів, 7 клас, 70 годин, 2 години на тиждень на 2021-2022 навчальний рік
7 клас
Г Е О Г Р А Ф І Я
«МАТЕРИКИ ТА ОКЕАНИ»
(70 годин, 2 години на тиждень)
№ з/п |
Кількість годин |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
||
|
2 |
ВСТУП |
|
||
1 |
|
Материки та океани як об’єкти вивчення |
|
||
2 |
|
Джерела географічної інформації про материки |
|
||
|
9 |
РОЗДІЛ І. Закономірності формування природи материків та океанів
|
|||
3 |
|
Тема 1. Форма і рухи Землі
|
|
||
4 |
|
Тема 2. Материки та океани – великі |
|
||
5 |
|
Тектонічні структури: платформи та області |
|
||
6 |
|
Практична робота |
|
||
7 |
|
Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної |
. |
||
8 |
|
Повітряні маси, їх властивості та переміщення. |
|
||
9 |
|
Водні маси, їх властивості. Океанічні течії. |
|
||
10 |
|
Природні комплекси материків та океанів. |
|
||
11 |
|
Дослідження |
|
||
|
21 |
РОЗДІЛ ІІ. Материки тропічних широт
|
|||
12 |
|
Тема 1. Африка
Практична робота |
|
||
13 |
|
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки (протягом вивчення теми). |
|
||
14 |
|
Загальні риси клімату.
|
|
||
15 |
|
Кліматичні пояси і типи |
|
||
16
|
|
Практична робота 4. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами.
|
|
||
17 |
|
Води суходолу. Використання водних ресурсів. |
|
||
18 |
|
Природні зони, закономірності їх розміщення.
|
|
||
19 |
|
Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
||
20
|
|
Населення. |
|
||
21 |
|
Держави. Зв’язки України з державами Африканського континенту. |
|
||
22 |
|
Тема 2. Південна Америка Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Південної Америки (протягом вивчення теми). |
|
||
23 |
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини |
|
||
24 |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
||
25 |
|
Практична робота 6. Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами. |
|
||
26 |
|
Води суходолу. |
|
||
27 |
|
Природні зони. Вертикальна поясність Анд. |
|
||
28 |
|
Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
||
29 |
|
Населення. Держави. Зв’язки України з державами Південної Америки. |
|
||
30 |
|
Тема 3. Австралія. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини.
Практична робота |
|
||
31 |
|
Клімат. Води суходолу. Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. Практична робота 8. Визначення типів клімату Австралії за кліматичними діаграмами |
|
||
32
|
|
Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна і Австралія. |
|
||
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. Полярний материк планети |
|||
33 |
|
Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду Географічне положення. Антарктида й Антарктика. Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка. |
|
||
34 |
|
Тема 2. Природа материка Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка. |
|
||
|
23 |
РОЗДІЛ ІV. Материки Північної півкулі |
|
||
35 |
|
Тема 1. Північна Америка Географічне положення. Історія відкриття та освоєння.
Практична робота |
|
||
29 |
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. |
|
||
30 |
|
Загальні риси клімату.
|
|
||
31 |
|
Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
||
32
|
|
Води суходолу. |
|
||
33 |
|
Природні зони. Висотна поясність у горах.
|
|
||
34 |
|
Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
||
35. |
|
Дослідження Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об'єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
||
36. |
|
|
|
||
37 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Північна Америка» |
|
||
38 |
|
Тема 2. Євразія Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу.
|
|
||
39 |
|
Дослідження та освоєння материка.
Практична робота |
|
||
40 |
|
Тектонічна будова. Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні. Корисні копалини. |
|
||
|
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
||
41 |
|
Практична робота 11. Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм. |
|
||
42 |
|
Води суходолу. |
|
||
43 |
|
Природні зони.
|
|
||
44 |
|
Вертикальна поясність. Зміни природи материка людиною. |
|
||
45 |
|
Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
||
46
|
|
Населення. |
|
||
47 |
|
Найбільші держави Європи та Азії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії. |
|
||
46 |
|
Дослідження 1. Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів. |
|
||
47 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Узагальнення та систематизація знань з теми «Євразія» |
|
||
|
5 |
РОЗДІЛ V. Океани |
|
||
48 |
|
Тема 1.Тихий океан Географічне положення. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф дна.
Практична робота |
|
||
49 |
|
Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
|
||
50 |
|
Тема 2. Атлантичний океан Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
|
||
51 |
|
Тема 3. Індійський океан Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Види |
|
||
52 |
|
Тема 4. Північний Льодовитий океан Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий режим океану. Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
|
||
53 |
|
|
|
||
54
|
|
|
|
||
55 |
|
|
|
||
34 |
|
|
|
||
35. |
|
Тема 4. Біосфера та ґрунти Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі. Тема 4. Біосфера та ґрунти Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі. |
|
||
36. |
|
Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів.
|
|
||
37 |
|
Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану
|
|
||
38 |
|
Тема 5. Природні комплекси Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості. |
|
||
61 |
|
Природні зони Землі, їх особливості.
|
|
||
62 |
|
Практична робота 7 . Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом).
|
|
||
63 |
|
РОЗДІЛ ІV. Планета людей |
|
||
64 |
|
Тема 1. Кількість і розміщення населення на Землі Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі, його густота. Найбільш заселені території земної кулі.
|
|
||
65 |
|
Людські раси. Дослідження Миколи Миклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу.
|
|
||
66 |
|
Тема 2. Держави світу Найбільші за площею і чисельністю населення держави світу та держави-сусіди України на політичній карті світу.
|
|
||
67 |
|
Практична робота 8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав у різних частин світу та їх столиць. |
|
||
68 |
|
Тема 3. Вплив людини на природу Зміни компонентів географічної оболонки під впливом людської діяльності. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона.
|
|
||
69 |
|
Дослідження Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів |
|
||
70 |
|
Презентація міні-проектів з утилізації побутових відходів |
|
||