Урок по темі " Океани"

Про матеріал
перевірити рівень навчальних досягнень учнів по темі «Океани»; узагальнити та систематизувати знання учнів; закріпити практичні навички роботи з картою; вчити користуватися здобутими географічними знання­ми, джерелами інформації; Розвиваюча мета: розвивати навички роботи з контурною картою, атласом , додатковою літературою; розвивати навички порівняльного аналізу природи океанів, самостійність логічного мислення. Виховна мета: бережливе ставлення до одно­го з багатств природи — води; пізнавальну активність і самостійність, бережне ставлення до багатств океанів.
Перегляд файлу

ТЕМА:  «  ОКЕАНИ »     7 клас

Вчитель Дубковецька Т.Ю.

(урок -подорож)

 

 

                                                                        

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчальна мета: перевірити рівень навчальних досягнень учнів по темі «Океани»; узагальнити та систематизувати знання учнів;  закріпити практичні навички роботи з картою;  вчити користуватися здобутими географічними знання­ми, джерелами інформації;

 

Розвиваюча мета: розвивати навички роботи з контурною картою, атласом , додатковою літературою; розвивати навички порівняльного аналізу природи океанів,  самостійність логічного мислення.

 

Виховна мета: бережливе ставлення до одно­го з багатств природи — води; пізнавальну активність і самостійність, бережне ставлення до багатств океанів.

 

Обладнання: карта світу, карта океанів, контурні карти, атласи,  конверти, картки, комп’ютерні програми для 7 класу; фільм « Краски Землі », маршрут подорожі, вислови , скринька.

 

Тип уроку: перевірка та оцінюван­ня знань.

Форма проведення:  урок-подорож.

Епіграф: Океан – це постійний рух, любов і вічне життя”

                                                                               Ж. Верн

Хід уроку:

   І. Організаційний етап

     ( підготовка індивідуальних завдання учнями )

 

   ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель:

      Ми часто чуємо Земля -  блакитна планета. І дійсно якщо на карту Землі подивитись, землі на Землі 1/3. Нашу планету правильніше було б назвати планетою Океан.

 

Глянь на глобус – голубий:

Океан то Світовий.

Океани він єднає,

Їх чотири в собі має:

             

 

 

              Індійський  -  він самий  (ЯКИЙ? )…. ( солоний ) у світі,

              Океан Атлантичний славен  ( ЧИМ?)своїми …. (хребтами)

              Льодовиковий весь час спить під ( ЧИМ?) … ( льодовиками)

              А Тихий – не тихий, а зовсім бурхливий, глибокий і самий( який?)

                                                                                                                                ( великий)

Учитель:

              Запитання:        Яке походження  слова « океан »?

Учні: Слово „Океан” прийшло від давніх греків, так вони назвали безперервну водну оболонку Землі, що немовби величезна ріка обтікала світ з усіх боків.

 Світовий океан – це основна частина гідросфери, в якій зосереджено 96,5% всієї води планети.

 Світовий океан  – це безмежні простори, з своїми особливостями і властивостями:

- солоністю.

- температурою.

- рухом води.

- природними ресурсами;

- органічним світом;

 

 ІІІ. Узагальнення знань з теми:

 Учитель:

  А на сьогоднішньому уроці  всіх Вас запрошую в  завершальну мандрівку по  океанам  словами  відомого письменника Жюля Верна :

   «Ви совершите путешествие в страну чудес! Смена впечатлений взволнует ваше воображение. Вм не устанете изумляться виденному,..), Я хочу еще раз окинуть взглядом все, что мной изучено в морских глубинах, не однажы, мною исследованннх! Вы будете участником моих научннх занятий... — и Мировой океан раскроет перед нами свои тайны!»

                                                                                                                                 Ж. Верн.

  А ще хочеться, щоб ви в нашій мандрівці були справжніми  дослідниками і мали такі ж риси, як герої  творів Жюля Верна - мандрівники, вчені, винахідники, дослідники - завжди розумні, вольові, шляхетні й людяні.   Вони не знають, що таке вагання, суперечності, сумніви.

   Обравши мету, вони йдуть до неї, долаючи всі труднощі й небезпеки. Вони невтомно борються за свободу і справедливість, захищають бідних і знедолених.

     Сподіваюся, що кожен з вас зуміє продемонструвати свої знання і дії на уроці і оцінить свої знання за допомогою картки.

 

Я + ДІЇ НА УРОЦІ

 1. Я знаю___________________________

 2. Я  захоплююсь і захопився__________

 3. Я - член експедиції________________

 4. Працюю  в парі___________________

 5. Мої досягнення___________________

 6. Моя оцінка. ____

 7. Оцінка команди.___

 

 Під час подорожі будьте уважними! Вам потрібно скласти звіт цієї подорожі – це завдання додому.

Запитання:

  Діти!  А яку мету і завдання ви  поставите  для цієї подорожі?

 

 

Учні: - повторити географічне положення океанів;

           -  рельєф дна ;

          - основні закономірності клімату і водних мас;

           - своєрідність природи океанів;

          - закріпити  знання карти;

          - звернути увагу на збереження  органічного світу  і охорону Світового океану.

Учитель:

  Так, ми пригадаємо, узагальнимо знання  які ви отримали на попередніх уроках. А можливо і дізнаємось щось нове, адже  Світовий океан такий загадковий і таємничий, має безліч скарбів, можливо ми їх знайдемо. Звернемо особливу увагу  на охорону вод Світового океану.

 

  Завдання ми визначили. А що на вашу думку. Ще потрібно для  подорожі?

Учні:  ( корабель, команда, командир )

Учитель:

А щоб визначити команди і їх склад, це можна зробити побажанню, а ми  по    картографічному жеребкуванню.

Завдання: кожному учневі я роздаю  фрагменти карти з контурами океанів, ви їх складаєте і ви отримаєте назву океану. По назвах океану  формуються команди.

 (4 команди).

Виберіть капітанів команд.

 ( учні формують групи, один учень  помічник для оцінювання команд.)

КОМАНДИ:

І.  Атланти

ІІ. Індіанці

ІІІ. Тихоокеанці

ІY. Арктика

    Учитель: 

Завдання:  за 1 – 2 хвилини складіть римований  віршик про  свій океан, що підтвердить готовність ваших  команд.

 

 Тихоокеанці:

  Тихий океан — Великий.

 Він Магелланом ще відкритий.

 Це Магеллан як відкривав,

 Тихим сам його назвав.

                                                   Атланти:

Атлантичний океан, ось дивись,

З північчю і півднем подруживсь.

                                              Він Америки торкається,

                                              З Африкою родичається.

 

Індіанці:

 В океан індійці стали

 Та Індійським і назвали.

 Хочеш вір, а чи не вір,

 Він Індійський із тих пір.

 

                                                       Арктика:

Океан — Північний зветься,

                                                   Льодовитий додається.

Крига там міцна, страшна

                                                   І не тане вона.

 

    Учитель: 

   Я зрозуміла, що  команди готові.

Учні:

  Яке ж обладнання  вам потрібно для  подорожі.  ( карти, атласи, підручники, додаткова література).

 

           

 

 

Отже в мандрівку, попутного вам вітру і ніяких перешкод.

Учень:

  З Сміли ми вирушаємо до Черкас .Потім пливемо по Дніпру до Чорного моря. Через протоку Босфорд і Дарданели  пропливаємо  в Средземне море, через  Гібралтарську протоку ми випливаємо  в Атлантичний океан. Ми бачимо безкраї простори води, пахощі морів, крик чайок.

    Прямо по курсу ми бачимо  маяк.

    Ми наближаємось до Канарських островів.

 

 

 

Учитель:

  Запитання:

  А що ви знаєте про ці острови?

 Це перша наша  зупинка, там нас чекають загадкові  пошта .

 

  1. Зупинка « ПОШТОВА »

 

Учитель:

 ( в великому конверті )

Послання.

Шановні часники мандрівки!

Карта – друга  «мова» географії.

А чи знаєте ви її ? Географічне товариство перевірить рівень ваших знань за допомогою завдання.

 

Завдання: На картках написані назви островів, протоків, заток, морів всіх океанів. Ваше завдання  розкласти їх в відповідні конверти з назвами Океанів. І кожна команда вибирає одного учасника який показує географічну номенклатуру на карті  відповідно свого океану, учасник іншої команди його запитує. ( прикріплює прапорці відповідного кольору).

 

1.   Японське море.  Т

2.   Берінґова протока. Т

4.   Острів Ісландія. А

5.   Мадагаскарська течія. І

6.   Бенгальська затока. І

7. Червоне море. І

9. Чорне море  А

10. Біле море.А

11. Південнокитайське море. Т

12. Острів Ґренландія. А

13. Гольфстрім.  А

14. Перська затока.  І

15. Мексиканська затока. А

16. Острів Шрі-Ланка. І

17.Бареневе море  Л

18. Півострів Таймир Л

о. Нова Земля Л

о. Вікторія  Л

Великий Барєрний риф  Т

 

Учитель.  Географічне товариство  переконалось, що ви знаєте карту і не заблукаєте, дає дозвіл для подальшої мандрівки.

Рухаюємось далі. Попереду  нас цифра  8742 м. Що ця цифра означає в Атлантичному океані?

   2. Зупинка  ЦИФРОВА 

 

Завдання :  вам дані різні цифри, ви повинні визначити що воно означають для Світового океану.( кожній команді роздається однакові завдання)

1820 р.  – перше навколосвітнє плавання Магеллана;

11022 м. – Маріанський жолоб;

10 тис. кількість островів в Океанії

178,7 млн.км  - площа Тихого океану

14,1 млн. км  - площа Пів. Льодовитого океану

42% - солоність Червоного моря

  • 40 С – температура П.Льодовитого  океану.

ширина 75 км  глибина 700 метрів – течія Гольфстрім;

 

 

Учитель. Дуже добре і ми рухаємось далі ( стрілкою показано на карті ).

А ось ми бачимо  скриньку.

 Це незвичайна скринька. А з чим вона повинна бути на вашу думку?

 

 3. Зупинка    СКРИНЬКА СКАРБІВ    

 ( в скриньці кольорові камінчики і цікаві запитання до кожної команди балів за правильну відповідь)

     Які  коштовності можна знайти в океані?

  1. Чи існує море без берегів?
  2. Назвіть кольорові моря.
  3. В яке море Індійського океану не впадає жодна річка?
  4. Як змінюється температура і солоність води в океані ?
  5. Який півострів говорить про свою величину?
  6. Форма якого півострова нагадує жіночий чобіток?

 

Учитель . Скарби  знань ми знайшли. І рухаємось далі.

І наближаємось до най, най. най ….  Океану. Якого?

 

  1. Зупинка  НАЙ, НАЙ, НАЙ .

Завдання:

 Пригадати рекорди і унікальність кожного океану з приставкою най.

 

 5. Зупинка « Царство Нептуна »

„Океан – це постійний рух, любов і вічне життя”

Океан –це особлива планета життя. Відомо, що зараз в океані мешкає біля 160тис. видів тварин і 10тис. видів подорослів. Але це число постійно змінюється, при вивчені і дослідженні знаходять все нових і нових представників органічного світу. Тільки під час експедиції на Челенжері було знайдено 4417 нових видів рослин і тварин.

 

Відеофільм про органічний  світ

Запитання: Які види риб можна зустріти в океані?

                     Чому з кожним роком все біднішим  стає органічний світ океану?

                      З чим це пов’язано?

Учитель:

Задача:

Яку частину Світового океану щорічно забруднюють танкери, якщо  залишки нафти, яку вони викидають у воду, складають 2 млн. тонн, і а одна тонна нафти забруднює 112 км2 поверхні води?

  Які  зміни може спричинити забруднення нафтою гідросфери?

Учні:

 Розв'язання проблеми.

Морська аварія – розлив нафти – зменшення надходження світла  - зміна водно – сольового складу –  загибель рослин і тварин.

Учитель:

А далі ми  припливаємо до суворого, холодного, складного в різних планах  океану. І тому пройшовши цей шлях ви отримаєте результат вашої подорожі.

 

  1. Зупинка ТЕСТОВА

 Підсумковий комп’ютерний тест.

      Правильна відповідь для тесту.

            324422134211

 

ІY. Підсумок уроку.

Заповнення карток.

Запитання: Чи досягнули Ви мети, яку ми ставили з вами перед початком уроку?

Учні висловлюють свої враження і роблять підсумок уроку.

Оцінювання команд і учнів.

 

Y. Домашнє завдання: Скласти  звіт про мандрівку. Кросворд.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Подрушняк Любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
6 травня 2022
Переглядів
853
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку