Інтелектуально-пізнавальна гра-подорож по Австралії. (узагальнення знань з теми «Австралія»)

Про матеріал

Представлений матеріал допоможе вчителю провести урок узагальнення знань, умінь і навичок учнів з теми «Австралія» у формі інтелектуально-розважальної гри-подорожі. Материк Австралія вивчався після Африки в порівнянні з цим материком, тому матеріал містить також питання, що стосуються обох материків

Перегляд файлу

 

 

Інтелектуально-пізнавальна гра-подорож по Австралії.  (узагальнення знань з теми «Австралія»)

Мета:

  • систематизувати, перевірити й узагальнити  знання школярів про Австралію;
  • сприяти образному сприйняттю матеріалу; розвивати інтерес до предмету, уяву учнів, життєві навички, пов’язані з роботою в команді, навички роботи з додатковою літературою; розширювати кругозір учнів; розвивати творчі здібності, швидкість реакції, кмітливість, пам'ять, інтелект;
  • виховувати культуру спілкування й розвивати допитливість і самостійність; виховувати свідоме ставлення до навчання, відповідальність за власну працю; виховувати культуру і повагу до матеріальних і духовних надбань інших держав світу, повагу і любов до природи.

Тип уроку: систематизація і узагальнення знань, умінь і навичок.

Форма уроку: інтелектуально-пізнавальна гра-подорож.

Обладнання: фізична карта світу, політична карта світу, ілюстрації природи та населення материка, проектор, ноутбук, слайд – шоу до теми, матеріали для створення колажів – рекламних проспектів, «географічні пазли».

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Віршовані рядки про Австралію (вчитель)

Слайд 1

Материк цей найменший у світі.

Ви впізнали уже його , діти?

Це -  Австралія, познайомтесь,

Де усе навпаки-усвідомтесь.

Тут зимою літо буває,

 У дерев зовсім тіні немає.

І скидають не листя, а кору

В підходящу для кожного пору.

Коли будем країну вивчати,

Вам захочеться там побувати.

Ну, а поки що нагадаю

На уроці ми в мандри рушаєм.

У південній півкулі самій

Розмістивсь материк в самоті.

Він далеко від інших існує

Тому всіх своїм світом дивує.

Мис Йорк – точка північною буде,

Нехай кожен із вас не забуде,

Що такий і півострів буває,

Тільки спереду Кейп слово має.

Омивається суша морями

А із сходу багата горами.

Але ж звідки усе це відомо,

Кому стала Австралія домом?

Я назву вам людей знаменитих

Ними в світі багато відкрито

Джеймса Кука тут треба вивчати

Й про Тасмана не забувати.

Материк цей затоки дві має:

Карпентарія запливає, Австралійська Велика затока

Заплива зовсім з іншого боку.

З сходу теплу течію заносить

Вона опади не раз сюди приносить.

Тільки гори їм перешкоджають,

Дощі  в глиб материка не пропускають.

Має ще Австралія нагір’я,

З заходу існує плоскогір’я.

В центрі величезні дві пустелі

Та Центральні низовини лиш зелені.

Руд в Австралії багато дуже різних,

Мідні, нікелеві і залізні,

Кам’яне вугілля, гіпс та солі,

А також ще золота доволі.

Що я можу вам про клімат розказати,

Те, що жарко тут потрібно усім знати,

Й опадів у центрі дуже мало,

Навіть кілька років не бувало.

Із водою в них також проблема,

Влада цю вирішує делему.

Навіть з Антарктиди воду брали,

Океаном айсберг приганяли.

Річка Мюррей є найбільшою тут нині

І здебільшого тече лиш на рівнині.

В Австралійських Альпах витік має,

й так як Дарлінг не пересихає.

Є також тут водотоки-кріки

Дуже схожі це на наші з вами ріки.

Та води в них зовсім не буває,

Пройде дощ -  і води прибувають.

От природа австралійська - диво,

Все тут незвичайно і красиво.

Більшість видів – залишилися релікти.

Кенгуру, коали, евкаліпти.

Корінні мешканці – аборигени,

Це один процент населення країни.

Серед них митців багато буде,

Австралійці їх ніколи не забудуть.

Австралія –єдиний материк у світі,

Де є лише одна країна , діти.

Австралійський Союз вас чекає

Цікавіших країн не буває.

 

Пізнавати Землю, відкривати для себе нові території – цього ми вчимося на уроках географії. На цьому уроці ми спробуємо показати свої знання, ще раз відкрити для себе своєрідну і неповторну Австралію.

Слайд 2

Сьогодні  ми відправимося ще раз у подорож по екзотичному унікальному материку. У нашій подорожі будуть зупинки (станції), за допомогою яких ми зможемо закріпити та повторити вивчений матеріал, а також пізнати щось нове - те що не досліджували на попередніх уроках. Якщо на шляху подорожі зустрінуться перешкоди, то ми зможемо здолати їх, відповівши на запитання та завдання на кожній станції.

Я хочу запропонувати вам відправитися у подорож цим дивовижним материком у складі двох команд  -« Кенгуру» і « Коала» .

Слайд 3

За правильні відповіді кожна команда отримуватиме жетони. У кінці гри ви зможете ці жетони обміняти на оцінки. Отже, розпочинаємо інтелектуальну гру - подорож по Австралії! Щасливої вам подорожі та підкорення вершин географічної науки!

ІІІ. Знайомство.

Представлення команд та її учасників.

Ми команда – «Кенгуру». Наш девіз:

Ми команда – «Коала». Наш девіз:

ІV. Використання отриманих знань в нових практичних ситуаціях.

Слайд 4

Перед тим як розпочати подорож, перевіримо наскільки ви готові пройти цей складний та захоплюючий шлях. Отже, «Відповідайте на питання –починаємо змагання.    Хто сьогодні кмітливіший?    Зараз це ми перевірим!»

Потрібне журі. Вчителі, присутні на уроці.

 

І. СТАНЦІЯ  «ТРЕНУВАЛЬНИЙ ТАБІР».

слайд 5

 

1• Крайня північна точка Австралії...
2• Найвища точка Австралії...
3• Крайня південна точка Австралії...
4• Найнижча точка Австралії...
5• Найвище дерево...
6• Крайня західна точка Австралії...
7• Найбільша за площею природна зона Австралії...
8• Крайня східна точка Австралії...

 

За правильну відповідь- один жетон.

 

слайд 6

Гра «Інтелектуальна розминка».

 Кожна команда вибирає групу питань(парні чи непарні). За кожну правильну відповідь ви отримаєте від 0 до 2 балів.

1. Чому Австралію іноді називають островом?

2.  Назвіть крайні точки материка.

3.  Чому Австралія була відкрита пізніше від більшості інших материків?

4.  Хто і коли її відкрив?

5.  Чому в рельєфі Австралії переважають рівнини?

6. На які корисні копалини багата Австралія?

слайд 7

 Гра «Гордіїв вузол»

Умови гри такі: ви побачите на екрані 10 запитань, ваше завдання швидко дати відповіді в письмовій формі, далі ви отримаєте шифр, який дасть вам змогу відгадати зашифроване слово, яке складається з окремих літер 10 слів-відгадок. Це завдання на точність та швидкість, переможе та команда, яка швидше розплутає так званий «гордіїв вузол». За правильно вгадане слово команда отримає 3 жетони,  за його пояснення ще 3.

 

1. Притока найдовшої річки Австралії  (Дарлінг)

2. Найвища вершина Африки (Кіліманджаро)

3. В Австралії росте так зване дерево-насос – це…(евкаліпт)

4. Найбільше озеро Австралії (Ейр)

5. Острів біля південних берегів Австралії (Тасманія)

6. Найбільша пустеля світу (Сахара)

7. Зарості чагарників і низькорослих дерев з дрібним шкірястим листям, поширені в пустелях і сухих субтропіках Австралії (скреби)

8. Сумчаста тварина-символ Австралії (кенгуру)

9. Столиця австралійського Союзу (Канберра)

слайд 8

Шифр : 1 – 1 літера, 2 – 9 літера, 3 – 1 літера, 4 – 2 літера, 5 – 4 літера, 6 – 1 літера, 7 – 2 літера, 8 – 5 літера, 9 – 1 літера.

слайд9

Відповідь: Джеймс Кук – англійський вчений і мандрівник, відкрив Австралію у 1770 році і оголосив материк володіннями Великобританії

слайд10

ІІ. СТАНЦІЯ «ГОРА КОСЦЮШКО»

Гра «Альпініст».

Кожне з завдань виконує один учасник з команди.

Ви бачите перед собою найвищу вершину Австралії – гору Косцюшко. Щоб дістатися вершини, необхідно подолати п’ять зупинок – на кожній зупинці – завдання. У разі правильної відповіді учасник може піднятися на наступну сходинку. Ви отримаєте скільки жетонів, скільки набрали балів.

1зупинка. Команда «Кенгуру»

Яка найбільша затока врізається  в материк Африку? Покажіть її на карті. (Гвінейська)

1 зупинка.Команда «Коала»

Яка найбільша затока врізається в материк Австралія? Покажіть її на карті (Велика Австралійська)

2 зупинка. Команда «Кенгуру»

Море біля берегів Австралії, в якому утворився Великий Барєрний риф. Покажіть його на карті. (Коралове)

2 зупинка. Команда «Коала»

Який найбільший півострів Африки видається в Індійський океан? Покажіть його на карті. (Сомалі)

3 зупинка. Команда «Кенгуру»

Яка найвища точка Атлаських гір? Покажіть її на карті? (гора Тубкаль)

3 зупинка. Команда «Коала»

Найвищі гори Австралії.  Покажіть їх на карті. (Австралійські Альпи)

4 зупинка. Команда «Кенгуру»

Покажіть озеро Ейр на карті й поясніть, чому береги його на карті позначені штрих-пунктиром. (бо воно пересихає)

4зупинка. Команда «Коала»

Яке з озер глибше: Вікторія чи Ньяса? Поясніть чому та покажіть їх на карті. (Ньяса глибше, бо воно розміщується у розломі земної кори)

5 зупинка. Команда «Кенгуру»

Покажіть на карті річку Конго і поясніть, чому вона повноводна круглий рік?

(Бо знаходиться в екваторіальному кліматичному поясі, де протягом року йдуть дощі, а її притоки по різні боки екватора наповнюються в різні пори року)

5 зупинка. Команда «Коала» 

Покажіть на карті річку Дарлінг і поясніть, чому річка позначена на карті пунктирною лінією. (Бо ця річка пересихає)

слайд11

ІІІ. СТАНЦІЯ «ГЕОЛОГІЧНА»

«Проблемне питання»

1. Чому в Австралії немає діючих вулканів, а землетруси бувають дуже рідко?

2. Чому рельєф Австралії досить одноманітний та подібний до рельєфу Африки?

 

ІV. СТАНЦІЯ «ПРИРОДА АВСТРАЛІЇ»

слайд 12

 Гра «Асоціації».

Завдання командам – впізнайте природну зону за асоціативним рядом, який ви побачите на екрані. За правильну відповідь, команда може отримати 3 жетони.

На екрані: «На екран ви поглядайте – природну зону відгадайте!»

 

Команда «Кенгуру»:

Вологі тропічні ліси

слайд 13 , слайд 14

слайд 15

 

Команда «Коала»:

Пустелі і напівпустелі

слайд 16  слайд 17

слайд 18

Гра «Географічна показуха»

слайд 19 ,слайл20

 

ІV. СТАНЦІЯ «КАРТОГРАФІЧНА»

слайд21, слайд22, слайд23

Гра «Німа карта»

 «Досить вже нам розмовляти. Потрібно з картою працювати!»

На екрані – фізична карта Австралії. Знаками питання відмічені ті об`єкти, які необхідно назвати. Кожна команда отримує німу карту (контурну), де повинна підписати всі об’єкти, що позначені знаком запитання. Ваше завдання оживити «німу карту». Кожен правильно відмічений об’єкт  - один жетон. На виконання завдання 2 хвилини.

 

Гра «Мозаїка».

слайд 24

Команди отримують карту континенту, що складається з безлічі фрагментів. Ваше завдання якнайшвидше скласти повну картинку материка Австралія. На складеній  карті ви побачите назву материка, який ми вивчатимемо на наступному уроці. Команда яка швидше справиться з завданням отримає 2 жетони. На завдання відводиться 2 хвилини.

слайд 25 ,слайд26

V. СТАНЦІЯ « ПОШУКОВА»

Гра «Чорна скринька»

Кожна команда отримує по «чорній скринці». Ваше завдання, прослухавши опис сказати – що в чорній скринці?

За правильну відповідь команди можуть отримати 3  жетони».

Завдання для команди «Кенгуру».

Це дерево з оригінальним стовбуром, кора з якого сповзає стрічками і звисає лахміттям. Його важка і щільна деревина надзвичайно міцна й особливо цінується в суднобудуванні; з листя виготовляють лікувальну олію. (Евкаліпт)

Завдання для команди «Коала».

У цієї тварини шкіра вкрита голками, а на лапах великі кігті. Довгим і клейким язиком вона ловить мурашок та інших дрібних комах. У разі небезпеки згортається і миттю заривається в землю ( Єхидна)

 

VІ. СТАНЦІЯ «ЗАГАДКОВА»

слайд 27 слайд28 слайд 29 слайд30 слайд31

Гра «Темна конячка».

Умови гри такі: учитель зачитує текст, який містить інформацію про якусь країну африканського континенту або опис характерних рис народу та раси, до якої він належить. Завдання команд – відгадати країну та представників африканського народу. На екрані ви можете бачити фото «темної конячки». Одна правильна відповідь – один раціон.

 

Завдання для команди «Кенгуру».

  1. Найбільше на земній кулі скупчення коралів. Охоплює майже 3 000 рифів і близько 300 островів. Загальна площа – близько 350 кв.км, що перевищує площу Великої Британії. Диву те, що «творці» майже 10-метрових заввишки коралових споруд-крихітні поліпи. (Великий Барєрний риф)

 

Завдання для команди «Коала».

  1. Найбільше місто Австралії. В ньому знаходиться відомий у всьому світі своєю архітектурою оперний театр: з фасаду він схожий на вітрила , що здійнялися над затокою, а збоку – на гігантську мушлю. (Сідней)

 

ІХ. СТАНЦІЯ «РОЗРАХУНКОВА»

слайд32

Гра «Географічна математика» (конкурс капітанів).

За правильну відповідь ви можете отримати 3 банани чи 3 кісточки.

Завдання для капітанів (на швидкість і точність)

  • Додайте всі цифри площі Африки. (30,3)
  • До числа, що вийшло, додайте кількість материків на Землі. (6)
  • Відніміть кількість океанів, що омивають Африку. (2)
  • Поділіть на кількість морів, що омивають материк. (2)
  • Додайте місце, що займає африканський материк за площею. (2)

Відповідь: якщо ви зробили все вірно – вийде клас, у якому ви навчаєтеся:

(3 + 3 + 6 - 2) : 2 + 2 = 7

 

Х. СТАНЦІЯ «ТВОРЧА МАЙСТЕРНЯ»

слайд33

 Створення рекламних колажів.

За цей конкурс ви можете отримати найбільшу кількість «їжі» - 12 раціонів – він є найбільш поживним, адже до нього ви готувалися заздалегідь.

«А тепер нам треба, діти, колаж-рекламу створити, щоб про те, де ви бували всі присутні також знали».

Із заздалегідь приготовлених матеріалів ( див. обладнання) учні готують колажі – рекламні проспекти  на тему: «Африка – улюблениця Сонця».

Кожна група презентує свій колаж.

Підведення підсумків (оцінюється і сама газета і її презентація ).

V. Підбиття підсумків гри.

слайд34

На екрані : «Підсумки підбиваємо – переможців вітаємо!»

На цьому уроці перед нами була мета – узагальнити ваші знання по темі «Африка». Ми всі досягли цієї мети і отримали такі оцінки:…. – обмін на «їжу». Аргументація оцінок.

На екрані :

 «Хочеш плавати в океані,

Побувати на глибині,

Десь у джунглях чи в савані,

Чи в космічній височині.

Бути пильним слідопитом,

В хащах вікових лісів –

Всі шляхи тобі відкрито

В географії материків».

VІ. Домашнє завдання

Підготувати цікаві повідомлення про Південну Америку.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.7
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Яцик Марічка
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Яцик Марічка
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сорочук Оксана Володимирівна
    Розробка була б непогана, бо містить цікаві завдання. Але можна назвати її "вінегретом".Метою було систематизація знань по Австралії. В ході уроку чомусь з'явилась Африка. Додому треба знайти цікаві факти по Південній Америці (не зрозуміло: чи це є випереджальне завдання чи на закріплення - це краще). Змішано все до купи
    Загальна:
    2.7
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    2.0
docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
2590
Оцінка розробки
4.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку