Календарно-тематичне планування з геометрії для 7 класу на 2024-2025 н.р.
(2 год на тиждень, І семестр – 32 год, ІІ семестр – 38 год)
Складено відповідно до Модельної навчальної програми «Геометрія. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автор Істер О. С. ) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 24.07.2023 № 883)
№ |
Дата |
Примітка |
Тема уроку |
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
Ключові компетентності |
I СЕМЕСТР |
|||||
Тема 1. ЕЛЕМЕНТАРНІ ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ ТА ЇХ ВЛАСТИВОСТІ (9 год) |
|||||
|
|
|
Геометричні фігури. Точка, пряма, промінь |
Наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: точка, пряма, «належати», «лежати між», відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками; співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями геометричних фігур; формулює: властивості: розміщення точок на прямій; вимірювання й відкладання відрізків і кутів; класифікує кути (гострі, прямі, тупі, розгорнуті); вимірює та обчислює: довжину відрізка, градусну міру кута, використовуючи властивості їх вимірювання; зображує і знаходить на малюнках
|
|
|
|
|
Геометричні фігури. Точка, пряма, промінь |
||
|
|
|
Відрізок. Вимірювання відрізків. Відстань між двома точками |
||
|
|
|
Відрізок. Вимірювання відрізків. Відстань між двома точками |
||
|
|
|
Відрізок. Самостійна робота . |
||
|
|
|
Кут. Вимірювання кутів. Бісектриса кута |
||
|
|
|
Кут. Вимірювання кутів. Бісектриса кута |
||
|
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
||
|
|
|
Тематична (діагностична) робота №1 |
||
Тема 2. ВЗАЄМНЕ РОЗМІЩЕННЯ ПРЯМИХ НА ПЛОЩИНІ (18 год) Тема 2.1.Суміжні та вертикальні кути (7 год) |
|||||
|
|
|
Аксіоми, теореми, означення |
Наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями суміжних та вертикальних кутів формулює: · означення: суміжних і вертикальних кутів, пояснює: що таке аксіома, теорема, означення, ознака, наслідок, умова і вимога теореми, пряме і обернене твердження, доведення теореми; суть доведення від супротивного; розуміє доведення властивостей суміжних і вертикальних кутів; |
|
|
|
|
Суміжні кути |
||
|
|
|
Суміжні кути |
||
|
|
|
Вертикальні кути. Кут між двома прямими, що перетинаються |
||
|
|
|
Вертикальні кути. Кут між двома прямими, що перетинаються. Самостійна робота |
||
|
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
||
|
|
|
Тематична (діагностична) робота № 2 |
||
Тема 2.2. Перпендикулярні та паралельні прямі. ( 11 год) |
|||||
|
|
|
Перпендикулярні прямі. Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої |
Наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями паралельних та перпендикулярних прямих, відрізків, променів; пояснює: що таке аксіома, теорема, означення, ознака, наслідок, умова і вимога теореми, пряме і обернене твердження, доведення теореми; суть доведення від супротивного; формулює: · означення: паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої; · аксіому паралельності прямих; · · властивості: паралельних і перпендикулярних прямих, кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною; · · ознаки паралельності прямих; вимірює та обчислює відстань від точки до прямої; зображує та знаходить на малюнках: паралельні й перпендикулярні прямі; перпендикуляр; кути, утворені при перетині двох прямих січною; обґрунтовує паралельність і перпендикулярність прямих; розуміє паралельних прямих; перпендикулярних прямих; ознак паралельності прямих; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач |
|
|
|
|
Перпендикулярні прямі. Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої |
||
|
|
|
Паралельні прямі |
||
|
|
|
Паралельні прямі. Самостійна робота |
||
|
|
|
Кути, утворені при перетині двох паралельних прямих січною. Ознаки паралельності прямих |
||
|
|
|
Кути, утворені при перетині двох паралельних прямих січною. Ознаки паралельності прямих |
||
|
|
|
Властивість паралельних прямих. Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною |
||
|
|
|
Властивість паралельних прямих. Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною |
||
|
|
|
Властивість паралельних прямих. Самостійна робота |
||
|
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
||
|
|
|
Тематична (діагностична) робота № 3 |
||
Тема 3. ТРИКУТНИКИ. ОЗНАКИ РІВНОСТІ ТРИКУТНИКІВ (24 год) Тема 3.1. Трикутник і його елементи. Ознаки рівності трикутників. Рівнобедрений трикутник. (13 год) |
|||||
|
|
|
Трикутник і його елементи . Види трикутників. |
Наводить приклади: геометричних фігур, указаних у змісті; рівних фігур; пояснює, що таке рівні фігури; співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями трикутників різних видів; формулює: · означення: різних видів трикутників; бісектриси, висоти, медіани трикутника; · · властивості: рівнобедреного і прямокутного трикутників; · · ознаки: рівності трикутників, рівнобедреного трикутника; · співвідношення між сторонами і кутами трикутника; · нерівність трикутника; класифікує трикутники за сторонами і за кутами; обґрунтовує: належність трикутника до певного виду; рівність трикутників; розуміє доведення ознак рівності трикутників; властивостей та ознак рівнобедреного трикутника;
|
|
|
|
|
Рівність геометричних фігур |
||
|
|
|
Перша та друга ознаки рівності трикутників |
||
|
|
|
Перша та друга ознаки рівності трикутників. Самостійна робота |
||
|
|
|
Рівнобедрений трикутник |
||
|
|
|
Рівнобедрений трикутник |
||
|
|
|
Медіана, бісектриса і висота трикутника. Властивість бісектриси рівнобедреного трикутника |
||
|
|
|
Медіана, бісектриса і висота трикутника. Властивість бісектриси рівнобедреного трикутника |
||
|
|
|
Третя ознака рівності трикутників |
||
|
|
|
Третя ознака рівності трикутників. |
||
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
||
|
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
||
|
|
|
Тематична (діагностична) робота № 4 |
||
Тема 3.2. Сума кутів трикутника. Зовнішній кут трикутника. Прямокутні трикутники. Нерівність трикутника (11год) |
|||||
|
|
|
Сума кутів трикутника |
формулює: · означення: зовнішнього кута трикутника; різних видів трикутників; зображує та знаходить на малюнках: рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники та їхні елементи; зовнішній кут трикутника; рівні трикутники; розуміє доведення властивості суми кутів трикутника; властивості зовнішнього кута трикутника; ознак рівності та властивостей прямокутних трикутників; нерівності трикутника, теореми про співвідношення між сторонами і кутами трикутника; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач практичного змісту |
|
|
|
|
Сума кутів трикутника |
||
|
|
|
Зовнішній кут трикутника та його властивості |
||
|
|
|
Зовнішній кут трикутника та його властивості. Співвідношення між сторонами і кутами трикутника. |
||
|
|
|
Самостійна робота . Прямокутні трикутники |
||
|
|
|
Прямокутні трикутники. Властивості та ознаки рівності прямокутних трикутників |
||
|
|
|
Прямокутні трикутники. Властивості та ознаки рівності прямокутних трикутників |
||
|
|
|
Нерівність трикутника |
||
|
|
|
Нерівність трикутника. Самостійна робота . |
||
|
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
||
|
|
|
Тематична (діагностична) робота № 5 |
||
Тема 4. КОЛО І КРУГ (13 год) |
|||||
|
|
|
Коло. Круг |
Наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями кола та круга; формулює: означення: кола, круга, їхніх елементів; дотичної до кола; серединного перпендикуляра до відрізка; кола, вписаного в трикутник, і кола, описаного навколо трикутника, центральних і вписаних кутів; властивості: діаметра і хорди кола; дотичної до кола; серединного перпендикуляра до відрізка; бісектриси кута; бісектрис кутів трикутника; серединних перпендикулярів до сторін трикутника; зображує та знаходить на малюнках: коло та його елементи; дотичну до кола; коло, вписане в трикутник; коло, описане навколо трикутника; центральні кути кола, дуги кола, вписані кути кола; виконує циркулем і лінійкою задачі на побудову, указаних у змісті; розуміє доведення властивості та ознаки дотичної до кола; яка точка є центром кола, вписаного в трикутник, і яка точка є центром кола, описаного навколо трикутника; доведення теореми про градусну міру вписаного кута кола; що означає розв’язати задачу на побудову; обґрунтовує: взаємне розміщення прямої і кола, двох кіл; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач
|
компетентність
та фінансова грамотність
|
|
|
|
Коло. Круг. Дотична до кола, її властивості |
||
|
|
|
Коло, вписане в трикутник |
||
|
|
|
Коло, вписане в трикутник. Самостійна робота |
||
|
|
|
Коло, описане навколо трикутника |
||
|
|
|
Коло, описане навколо трикутника. Центральні та вписані кути. |
||
|
|
|
Центральні та вписані кути. |
||
|
|
|
Центральні та вписані кути. Взаємне розміщення двох кіл |
||
|
|
|
Взаємне розміщення двох кіл |
||
|
|
|
Основні задачі на побудову |
||
|
|
|
Основні задачі на побудову. Самостійна робота |
||
|
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
||
|
|
|
Тематична (діагностична) робота № 6 |
||
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ ( 6 год) |
|||||
|
|
|
Елементарні геометричні фігури та їх властивості. Суміжні і вертикальні кути |
|
|
|
|
|
Перпендикулярність та паралельність прямих. Ознаки і властивості паралельних прямих |
||
|
|
|
Трикутник та його елементи. Види трикутників. Ознаки рівності трикутників |
||
|
|
|
Коло і круг. |
||
|
|
|
Підсумкова діагностична робота за 7 клас |
||
|
|
|
Підсумковий урок |